Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Parašutista: Sedel som vedľa pilota, počuli sme iba náraz (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

nuz

podla slov parsutistu, piloti robili co sa dalo po zrazke... klobuk dole.
 

 

toto je silny moment. vedeli, ze umieraju. :(
 

tomu

sa povie, hrdinský čin a sebaobeta. Česť ich pamiatke.
mínus | Feďo
 

cest ich pamiatke...

A obrovsky respekt pilotom. Takto hrdinsky sa zachovat v takejto krajnej situacii...
To by asi nedokazal kazdy.
 

 

Vážne to treba zamkýnať pod piano? Vážne?
 

ako som písal

to 2 lietadla môže letieť tak blízko seba, že ak sa stane niečo s jedným, tak padne aj druhé ?
 

Cule de FCB

Áno, vážne. keď porovnáme, č o je a čo nie pod Pianom, tak v SME nie sú niektorí kompetetntní plne kompetetntní sedieť na danej stoličke. Ale už pomerne dlho píšeme, že úroveň SME klesá a klesá a nielen smerom k bulváru a napriek strate takej novinárskej osobnosti ako bol Karol Ježík, si niekedy hovorím, že chvalabohu, že sa toho nedožil.
Nespochybňujem pilotné umenie pilotov a že urobili všetko v danej situácii, aby stabilizovali lietadlo. A tým umožnili výskok svojich pasažierov - parašutistov. Piloti, žiaľ, túto možnosť nemajú a vedeli, čo ich čaká. Hrozné, nepredstaviteľné. Klobúk dole, chlapci letci.
Na strane druhej lietadlá majú svoju hmotnosť a z nej vyplývajúcu veľkú hybnosť. Vzájomná rýchlosť pri kontakte nie je veľká (nemýliť si s doprednou rýchlosťou lietadiel), ale vďaka hybnosti je to poriadna šupa a to (teraz neberiem do úvahy stratu časti lietadla - kormidiel a pod) lietadlá rozhodí a chvíľu to trvá kým sa vplyvom pohybu vo vzduchu a vztlaku z krídiel pohyb stabilizuje. Úplne iné, ale v zásade týkajúce sa stabillity ako takej podobné, to je, ak pri kontakte lietadiel sa poškodia alebo úplne odlomia riadiace plochy, výškové alebo smerové kormidlá alebo oboje súčasne. Tu sa dá vplyvom vyššie napísaného po chvíli vplyv hybnosti po zrážke eliminovať, ale nedá sa eliminovať nestabilný let spôsobený chýbajúcimi kormidlami. Takže dobrí a skúsení piloti, pokiaľ majú dostatok výšky, niečo urobiť dokážu, ale zázraky, žiaľ, nie.
Je to skutočne mimoriadna tragédia, mimoriadna a na Slovensku to nemá paralelu. Nikdy nedošlo kz rážke takto veľkých lietadiel vo vzduchu s tak tragickými následkami.
Ak ma pamäť neklame, niekedy v polovici 90tych rokov sa v Košiciach zrazili pri nácviku dva Albatrosy akrobatickej skulpiny, ale nikto našťastie o život neprišiel. Jedno lietadlo pristálo poškodené a z druhého sa piloti katapultovali. Určite sa to dá vygúgliť.
mínus | lanoes
 

ano, mozu

ale nie takto. Aj let vo formacii ma iste pravidla.
 

 

Naozaj smutne, mi to pripomenulo to video, kde sa tiez 2 lietadla s parasutistami zrazili, ale tam vsetci prezili.

Nemal ziadny parasutista kameru?
 

 

...cest ich pamiatke...
musi to byt desiva situacia...vies ze to mas pravdepodobne spocitane, uz len zo vsetkych sil ako tak stabilizovat stroj nech mozu chalani vyskocit...a potom uz nic... :( nic, len par kretenov na diskusiach sme, co vypisuju jak piloti lietaju ozrati
mínus | peppee
 

figu borovú

v tej chvíli myslia na "chalanov aby vyskočili", myslia a robia čo majú nacvičené a robia to reflexívne. Nemyslia ani na iných ani na seba. Ide im len o to stabilizovať lietadlo a nejako pristáť. Nič iné tam nieje. Inak čo týždeň to nejaké úmrtie pri leteckej prevádzke, treba niečo robiť, asi je tuna dosť bordelu ako všade inde.
mínus | meki
 

a predsa

prežili
groteska
 

aká sebaobeta?

mali smolu že vyskočiť nemohli, keby to bolo také ľahké tak vyskočia tiež.
mínus | meki
 

Presne

.
 

 

Ehm, a co urobis ked nemas padak? Pokusis sa o nudzove pristanie alebo vyskocis bez padaku?
mínus | Ropp11
 

 

Pri výsadku parašutistov majú padáky aj piloti.
mínus | jax
 

Som rad,ze si

OK Roman. V Slavnici som kedysi z L410 skakal aj ja...len vycvik...
mínus | ss
 

Vražedná rutina

Niekde sa stala chyba, niečo sa podcenilo. V prípade zranenia technika z Košíc zúčastnení zabudli, že idú robiť nebezpečné úkony - lebo byť v blízkosti vrtule nikdy nie je bezpečné - dokonca predtým pili. V prípade dnešnej zrážky zrejme išlo o nebezpečnú formáciu. Možno v takej leteli už päťdesiatkrát, tentoraz to jeden z nich nezvládol. Bezpečnosť v letectve je stonásobne poistená technikou aj predpismi, ale riziko nikdy nezmizne. Piloti by nemali robiť veci, ktoré ho zvyšujú.
 

Klobúk dolu

a večná česť pilotom, ktorí dokázali ešte dostať padajúci stroj do polohy, v ktorej mohli chlapci vyskákať..... zachránili veľa životov. Hrdinovia in memoriam.
mínus | smiler
 

sedel

vedľa pilota, čo je to za sprostosť. maximálne mohol sedieť za piotom.
 

1 2 >