Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Našim letcom chýba prax. Zrejme urobili chybu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Pri vsetkej ucte

k pilotovi to byva zvykom ze na toho, co uz nezije, sa to vsetko hodi.
Ale konecne ktosi povedal na plne usta pravdu o nasom a nielen vrtulnikovom letectve-musim citovat:
"Skutočnú hĺbkovú príčinu rezortná komisia prirodzene nedocení, môže ju aj úplne odignorovať. Už desiatky rokov vykazuje lietanie v armáde veľmi nízku úroveň latentnej bezpečnosti. Skutočnou príčinou je veľmi nezdravá 'organizačná kultúra'. Prejavuje sa celým komplexom faktorov ­ počínajúc od politického riadenia, cez mechanizmy rozhodovania v rezorte, zabezpečovania údržby, až po extrémne nízke priemerné ročné nálety a veľké prestávky v lietaní.“
Bodaj by tieto slova padli na urodnu podu alebo v betonovom vyhotoveni na prislusne vojenske tupe kotrby ...
 

 

N
 

 

Nanestastie, od gumy sa aj beton odrazi.
 

Amen to that.

Nemam co dodat.
Bohuzial v Slovakistane sa nic na tych miestach, kde by bola potrebna zmena, nezmeni.
Iba raz sa stalo, ze minister po katastrofe odstupil, ale to bola skor vynimka potvrdzujuca pravidlo.
Armada je v tom roky za civilmi.
 
Hodnoť

Rusi, Američania po 300 hodín ?

my máme nalietať 80 a lietame tak 40 do roka ? ako to je ? no a na koľkých lietadlách sa to dá ešte nalietať ? na 5-tich ? zbytok čaká na ND ? ktovie ako je to s trenažérmi, možno sú ešte z čias VZ;
neplníme percentá z rozpočtu na armádu, ale na cestovanie zadara vlakmi sa pre dôchodcov nájde ? niekto dá dôchodcom na vlaky a armáda láme krky ...
 

 

jeden problém je nízky rozpočet, druhý problém je využitie existujúceho rozpočtu. Aj nekonečný rozpočet sa dá minúť bez toho, aby sa niečo zlepšilo.
 

Air Zermatt

btw. pred casom siel o nich na STV2 serial . piloti nalietaju 500 hodin/r., Patracky, vylety, zachranky, montazne prace, zasobovanie chat, zvoz zdochnutej kravy etc.
http://www.air-zermatt.ch/word...
 

to sa netýka vojenských pilotov

alebo áno ? kde by na to nabrali benzín ? :)
 

skorej je to tým,

že na svk sa minie v armade na platy 80% rozpočtu kdežto inde je to 50-60%. ale aspon štatistiky o zamestnanosti su trochu lepšie
 

to je blbost

Je to len statistika. Cim viac bude nalietanych hodin, tym viac bude nehod.
Akurat ze pady nemeckych, alebo americkych vrtulnikov sa tu az tolko nerozoberaju.
Vzdy je najviac "nehod" na zaciatku a potom po zabehu "sofera" sa uz statisticky vyrovnaju.

Zober si priklad od soferov aut - je skutocne vela pripadov, ked sofer za 5 rokov 0 nehod, potom zrazu za pol roka 2 nehody a potom zase 5 rokov nic.
Tak ako to tusim povedal Stalin, ked zomrie vojak, je to tragedia, ked stotisic vojakov, je to statistika.
Tak aj ten pilot - je to tragedia pre rodinu, ale statistika pre armadu - ze po kolko nalietanych kilometroch sa dostavi statisticky nehoda a da sa podla toho planovat nakup vrtulnikov a stavy personalu.
 

Dobre hovoríš...

Keby sedeli na zemi, nemohlo by sa im vôbec nič stať.
 

Súhlasím

omnoho viac lietajú v USA aj piloti Národnej gardy, čo sú vlastne civili, o Izraelských pilotoch v zálohe je škoda zmieňovať sa, tí sú úplne inde. Inak 1300 hodín u 40 ročných chlapov je mizerné číslo.
 
Hodnoť

Jednoduché opatrenie

Kiska bud odteraz každú druhú cestu do Popradu absolvovať vrtuľníkom.
 

 

viac by nám pomohlo, keby ním lietal Fico
 

Ale, no tak neblbnite!

Ja pánu prezidentovi (ba dokonca ani premiérovi) neprajem nič zlého. Len som myslel na spojenie potrebného s užitočným. Pán prezident by sa dostal k rodine a piloti by získavali potrebnú prax.
 
Hodnoť

...

Je to nonsens. Pointou je jednoduchý princíp – keď za knipel posadíte civilného šoféra autobusu a on s tým niekde capne, samozrejme, že je to chyba pilota. Chcem tým len povedať, že pokiaľ pilot nezvládol takýto manéver, nie je to jeho chyba, jednoducho nebol dostatočne pripravený ho vykonať. Vo vyspelých štátoch existujú presné trenažéry simulujúce s veľkou presnosťou letové podmienky – piloti musia na nich „nalietať“ pomerne veľké množstvo hodín, až kým ich neposadia k druhému kniplu k skúsenému profesionálovi. Je možné, že bol ten pilot vynikajúci, ale o čom potom je ten výcvik a samotný stroj, keď s ním havaruje takýto pilot pri relatívne jednoduchom manévri? Nehovoriac o tom, že vôbec nie je vylúčené, že zlyhala technika...
 

ako pri vacsine leteckych katastrof

to pravdepodobne bude subeh viacerych okolnosti. Kazdopadne ma pan v clanku pravdu v tom ze aj keby sme mali fungl nove apache a commanche tak bez kvalitneho vycviku a udrzby by padali
 

 

Paradoxne je, ze tie simulatory dodavaju do vyspelych krajin aj slovenske firmy. Napr. vrm.sk z Trencina.
 
Hodnoť

Túto armádu je potrebné zrušiť !!!!!!

A vybudovať novú profesionálnu bez politických cicavcov.A bez nadzvukového letectva.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME