Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zakladateľ projektu Teach for Slovakia: Sme úplne odtrhnutí od reality (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

takéto snobské jednorazovky

na vylepšenie životopisu pre "teachers" (wow, učil rok v najzanedbanejšej rómskej osade, wow wow wow. A taký Američan z Harvardu rok učiaci angličtinu deti "osadníkov" - wooooooooooow), ale inak nejaký prínos? na učiteľky z Dobšinej, kvôli ktorým sa pred kamery unúval s prázdnymi sľubmi sám súdruh minister, sa už dávno zabudlo. tu treba zmena systému, ale na to nie je "politická vôľa" (ktorá však napr. pri tunelovaní miest a dedín úžerou rozhodne nechýba).
 

 

Výborne. Tak si sa vyspinil, s teraz nám na oplátku povedz, čo take Wow si v tejto veci spravil ty.

Pod, hovor, argumentuj.

Čakám.
 

Vyšpinenie vyzerá inak

Toto je normálna akceptovateľná reakcia na aktivitu, ktorá možno pomôže spoznať nepoznané pár "lídrom", ale určite neprispieva k riešeniu ničoho o čom píšu dve učiteľky z Dobšinej. Príznačné je, že v celom článku sa korektne nespomína, že ide o výučbu v rómskych osadách, v ktorých je tak náročný pobyt, že vyžaduje kouča a psychológa. Tak si prosím prečítaj aké to tam naozaj je. Každý deň. 365 dní v roku. Bez kouča, bez psychoĺóga a bez záujmu. http://www.dobraskola.com/?tx_...
 

 

Pozri si kto ocenuje (financne, nie len slovami) aktivitu tych dvoch uciteliek..
 

 

Prosíme tých, ktorí si myslia, že niečo nejde, aby nezavadzali tým, ktorí to už robia.
 
Hodnoť

aj táto diskusia dokazuje

že o kvalitné školstvo na Slovensku ,
nie je spoločenská objednávka .

R. I. P.
 
Hodnoť

O koho tu vlastne ide

o deti, alebo o "lídrov" ktorí keď zvládnu toto, tak sa o nich "bijú top firmy" ? https://youtu.be/GREwAKEwuGs
 

 

Obe strany majú prospech. Aj deti aj lídri. Minimálne tie dva roky. Čo bude s deťmi po dvoch rokoch, keď program skončí, nevedno. Ale, azda im to predsa len bude na ňiečo dobré.

Určite je dbré, že išli do vylúčených komunít. Tam je to hrozné. Deti odtiaľ si zaslúžia lepší život. Všetko je dbré, čo im pomôže.
 

Tu nejde o osady v Afrike

to sú osady v tejto našej krajinke, aj keď z Bratislavy to možno vyzerá rovnako ďaleko. Tie decká majú možnosť chodiť denne do školy, kde dostávajú stravu, školské pomôcky a kopec ďalších vecí z našich spoločných daní - volá sa to korektne "pozitívna diskriminácia". Učia ich tam (v tých nepredstaviteľne ťažkých) podmienkach stovky učiteľov - denne a roky. Po týchto učiteľoch žiadna top firma nesiahne. Oni majú len jednu istotu - že lepšie to už nebude. Prosím prečítaj si list učiteliek z Dobšinej a ako sa následne pohol vesmír. http://romovia.sme.sk/c/702745...
 

 

Kauzu učiteľky z Dobšinej poznám podrobne. Stotožňujem sa s tvrdením, že deti z osád denne učia stovky učiteliek, po ktorých pes nebrechne, svetové firmy nesiahnu.

Napriek tomu si myslím, že program Teach for Slovakia je dobrý. Všetko čo pomôže, hoci len na dva roky, je dobré.

A že si tým dobrovoľnícki učitelia vylepšia profesný životopis, no, budiž.
 

 

Problem ale je, ze do istej miery je podtonom programu heslo "ukazeme vam, ako to moze ist".

Lenze bez podobnej podpory (couching, psycholog a aj lepsie financne moznosti - lebo Teach for Slovakia im hradi najvacsie nakladove polozky - ubytovanie, tj aj ked maju plat rovnaky ako miestni ucitelia, tak k nemu treba priratat toto), aku maju tito mladi buduci leaderi, to jednoducho nepojde.
 

 

Všetkému, čo ste napísali, aj nižšie, v druhej reakcii sa dá rozumieť. V tomto svetle viem pochopiť aj obavy a pocit krivdy.

Neviem, ako si program TfS vymohol takú širokú podporu. Ani to nieje dôležité, hoci prekvapuje to.

Píšete, že cítite podtón - a teraz vám ukážeme... Ja ho necítim, ale to je subjektívny pocit.

Berme to z lepšej stránky. Projekt TfS je jeden z mnohých na pomoc deťom z osád. Má neporovnateľne výraznejšiu podporu ako doterajšie projekty, nehovoriac onriadnom školstve.

Ako tú podporu získal nevieme. Ale minimálne môžeme dúfať, že sa TfS podarí upozorniť pánov v BA, v akých podmienkach žijú a živoria deti v osadách, keďže doterajším projektom sa to nepodarilo. Dokonca aj zúfalé volanie učiteliek z Dobšinej len stěží dolehlo k ušiam mocných. Mimochodom TfS pomáhajú aj v Dobšinej.

Ja to jednoducho chcem vidieť ako pozitívny projekt.
 

 

Ja projekt ako taky pozitivny vidim (najma vdaka tomu, ze v zahranici toho naozaj vela dokazal), len sa mi nepaci to pozadie.

Preco podpora? Je to jedna generacia ludi - Stano Boledovic ma priatelov na min financii, je blizky Kiskovi. Este v Managerii (Nexterii) sa naucil zhanat kontakty. Ja viem, ze takto sa to jednoducho robi. Ale nie je to ani systemove, ani siroko pouzitelne a podla mna uz vobec nie obdivuhodne.

Mne je len luto tych, ktori sa na podobnych miestach roky snazia a neodstane sa im ani obycajne dakujem, nie to este couching, psycholog, pomoc v nudzi. Ked vznikla kauza Sariske Michalany (kde postupne, rokmi, dochadzalo k uplne separacii romskych deti a neslo len o oddelene triedy, ale aj realne zhorsene podmienky (napr romske triedy v suterene, obedy uplne na konci po vsetkych detoch a pod), tak som z celeho to ho mala pocit, ze k tomuto extremu doslo prave kvoli zufalstvu - nutnost postarat sa o deti z osad narazala na odliv deti "bielych" (pricom peniaze idu dnes "na hlavu"), nedostatok prostriedkov, priestorov... a skola postupne rezignovala, az k opacnemu extremu.

Ked sa Jana Zitnanska snazila zvysit pocty asistentov na skolach, trvalo jej to roky, aby presvedcila aj opoziciu, ktora to napokon konecne v parlamente odsuhlasila. A aj tak je ich zufalo malo...

A to heslo, ktore som spominala vyssie - ti, ktori prichadzaju na skoly, ich "maju menit" - nejde len o zmeny v ich vlastnych triedach, ale o zmenu atmosfery a pristupu skol samotnych. OK, aj toto nase skoly potrebuju - novu nadej - lenze ono to bez penazi jednoducho nejde.

A ked sa zacneme bavit o navyseni penazi v skolstve, tak Stano zacne "apelovat" na nas vsetkych, aby sme si navysili dane o percento, ktore by bolo assignovane skolstvu. Ako keby sme nevedeli, ze take zaruky jednoducho neexistuju a raz navysene dane su navzdy navysene dane a o par rokov uz nik nebude vediet, kam mali ist a kam realne idu - je to neustrazitelne.

Moja skepsa vyplyva z toho, ze viem viac o tom, co bezi na pozadi. A akosi neverim v uplnu cistotu umyslov.

Osobne vnimam ako ovela zaujimavejsieho cloveka Zuzu Zimenovu a jej kampan Chceme vediet viac tahany vacsinou z vlastnych prostriedkov. Konceptu skolstva sa venuje dlhodobo a jej navrhy su pouzitelne vseobecne, nie len na niekolko malo skol.
 

 

este drobnost - viem, ze pomahaju v Dobsinej, Ivan Sakin je asi najvyraznejsi z ucitelov, ktori do projektu vstupili a dokazal tam skvele veci.

To ale aj tie dve ucitelky - ale prave kvoli tomu, ze im Stano zohnal sponzorov na "domcek", kde vychovavaju mlade romske matky.

Znova sme pri koreni veci - bez penazi to jednoducho nejde :-)
 

 

Ďakujem za tieto príspevky. Je dobré vidieť veci okolo TfS inak, celistvejšie.
 

 

Súhlasím, že obe strany majú z tohto programu prospech.
Iba trocha dodám z toho, čo vie každý, kto si o tomto programe prečítal niečo nap. v poslednom čísle .týždeň - a čo by SME malo dodať, ak sa chce vyvarovať diskusii, ktorá ako základ nemá dostatok info, iba z rozhovoru, ktorý mohol byť rozhodne cielenejší a informatívnejší.

Program nenbude fungovať dva roky, ale ľudia (teachers) v tom programe podpisujú zmluvu na dva roky. Dlhšie by to nebolo efektívne, program nemá nič z vyčerpaných ľudí. Ako je práca náročná si možno vieme - alebo ani nie, predstaviť, ako sa hovorí: zasvätene môže hovoriť iba ten, kto to zakúsil na vlastnej koži.
Program začala (na základe svojej bakalárskej práce) Wendy Kopp a dnes je už rozšírený po svete..

Šokovalo ma, že je u nás až 27 % detí, ktoré nemajú dostatočné alebo žiadne vzdelanie! Hanba...
Je to svedectvo, že od r.89 si nik na čele vlády nedokázal poradiť so školstvom ako takým a s cigánskymi osadami, ktorých dovtedy zďaleka nebolo toľko, ako dnes. To, že budeme namiesto Cigáni hovoriť Rómovia, nič nezmení a ani nezmenilo.
Pred všetkými, ktorí sa dali na túto prácu v programe Teach for Slovakia hlboko smekám!
Je oveľA pohodlnejšie vyzývať na kadečo kadekoho, ako ísť pridať svoje ruky a hlavu. Je dobré, že túto prácu nemôže robiť hocikto, že kriteria sú jasné. Keby boli v našom školstve, možno i tam by to pomohlo, nakoľko nie každý, kto je učiteľ je i Učiteľ.
Štát by mal vždy vzdelávaniu detí pomáhať
 

 

27% je šok aj pre mňa. Štvrtina detí vo veku, keď končia ZŠ podľa toho zistenia, nevie čítať, písať, počítať. Aj keď s tým počítaním to nemusí byť také zlé, keďže prislovečný Dežko z osady pozná abecedu až do sto.

Nicméně, je jasné, že všetko, čo pomôže zmenšiť počet 14 ročných analfabetov, treba podporiť.

Druhá vec je, že niektorí vnímajú Boledovičov projekt TfS ako urážku súčasných učiteľov. Čo naozaj nechápem.

Tretia vec je, aké percento analfabetov v populačnom ročníku potrebujeme, aby sme zistili, že ministerstvo školstva a ním financované ústavy informatizácie a prognóz, certifikovaných meraní, štátnych školských inšpekcií atď., atď, sú len banda zbytečných vyžírků?
 

 

... veľmi dobrá otázka. No veľmi sa obávam, že ešte na dlho iba básnická.

Som veľmi zvedavá, ktorá zo (zvoliteľných) pravicových strán kandidujúcich v budúcich voľbách si dá do programu školstvo nie iba ako okrasu a "že sa patrí" to mať v programe. Zatiaľ ani nevieme, ktoré strany to vôbec sú...
 

 

Ja tomu pocitu urazky rozumiem.

TfS este ani nezacal a uz mal od ministerstva slubenu nemalu financnu podporu (neviem, ci ju dostal, ale aj tak).
V oblasti vzdelavania ucitelov ale aj deti vo vylucenych oblastiach sa snazi posobit dost vela NgOciek a ziaden prislub ani ocenenie nedostali.

Strach tych ucitelov bol prirodzeny - niekto nam pride na dva roky ukazat, ako sa to da, bude mat vsetku podporu, co potrebuje, viac financii (lebo ti mladi maju projektom hradene ubytovanie, plus plat), po dvoch rokoch to skonci...a my zas budeme ti, ktori to nezvladaju.
 

verím, že "lídri" a "teachers"

nadviažu na iné podobné úžasné projekty, ako napr. v Marhani pri Bardejove, kde sa osadníci v roku 2011 učili písať životopis na počítači (1 osadník = 1 počítač). koľkým a ako to naozaj pomohlo? o čo tu vlastne ide? kde sú tie miliardy, natečené do takýchto úžasných projektov o "sociálnej inklúzii marginalizovaných skupín"? http://www.cas.sk/clanok/20389...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME