Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zápisník: Cesta z Prahy do Bratislavy trvá až príliš dlho (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

toto je presný ukazovateľ

znak a symbol neskutočnej impotencie.
 

 

no okrem spojenia Bratislava Praha, existuju aj spojenia napr.Kosice Bratislava, Kosice Praha, je neuveritelne cestovat z Kosic do Prahy 9hodin, ja sa pytam naco sa na Slovensku stavaju nove zeleznicne trate z fondov EU, na ktorych budu vlaky jazdit maximalne 140-160km, co je toto uz za zaostalu investiciu, ked spanieslke rychlovlaky chodia uz davno dvojnasobnou rychlostou, preco EU dovoli vobec investovat do takych zaostalych projektov...
 
Hodnoť

 

Noooo, myslim, ze Cechy aj Slovensko su take predmestie vyspelejsieho zapadu a nemam pocit, ze skratit tie cesty o polovicu stoji za tie prachy. Kto v tych vlakoch jazdi? Turisti medzi Budapestou/Hamburgom, kopa studentov a zopar pracujicich, resp. "manazerov", a aj to na tyzdnovky. Keby sa u nas dochadzalo tak ako je inde zvykom, tak budiz. Ak jedna trat existuje, kto bude stavat dalsiu, len preto, ze zopar nestastnikom sa to zda pridlho? Ked si clovek uvedomi komplexnost a cenu toho projektu, tak naozaj vidim priorty inde...
 

nebude to opacne?

nebude to nahodou tak, ze osadenstvo vlaku by mohlo vyzerat inak a byt pocetnejsie, ak by cesta trvala tie dve hodiny?
dnes je to spojenie fakt dost neprakticke - ak treba byt v Prahe rano, treba cestovat den vopred, podobne odchod z Prahy "z prace" max 17:00 a prichod do BA okolo 22:00. Zrovna vcera som isiel do Prahy vlakom na otocku - vstavat o 5:00, odchod 6:10, prve stretnutie v Prahe najskor o 11:00, odchod na stanicu o 17:00, prichod do ba 22:00, doma o 22:30. fakt zaberacka.
 

Presne tak...

...moja žena chodí s autom z PHA do BA pretože jej to dom-office trva 3,5-4 hodiny. Vlakom 5,5. Ked je to na ototčku za deň tak je to rozdiel 3-4 hodiny. Keby vlak trval do 3 hodin jazdila by ním.

Vo Fr je napr. mesto Tours ktoré leží 240km z Paríža.
Nikoho by pred 30 rokmi nenapadlo dochádzať.
Vďaka TGV sú ľudia ktorý sa nemuseli sťahovať z Tours a pritom pracujú v Paríži. TGV trvá hodinu a v prípade dobrej konštaláie prípojou im cesta z domu do officu trvá 1,5 hodiny s tým že majú hodinu na riešenie mailov a prípravy na pracovný deň.
Keby bola vysokorýchlostná trať tak by Brňáci mohli pracovať v Prahe alebo v BA alebo Martinčania v Košiciach alebo v BA. Výhoda pre ľudí i pre firmy. Možu hľadať na vačšom priestore.
Nehovoriac o tom že by si mnoho Nemecky hovoriacich čechov mohlo nájsť prácu v Drážďanoch (z Prahy) alebo Viedni (z Brna).
 

 

k tej prahe, vo vlaku moze pracovat cca 8 hodin co v aute nie. 700km za den a este podat vykon, dost dobre
 

 

Pred 25 rokmi som z Košíc chodieval Š120 služobne do Skalice, čo je vyše 400 km, tam som pracoval asi 4 hodiny a večer som bol doma. Cesty boli prázdne, časy boli lepšie ako dnes na audine. Nebol však internet. Dnes by som nemusel cestovať vôbec.
 

 

Ja to poznam velmi dobre, trva to, na druhej strane, vlak chodi kazde 2 hodiny a da sa to nejako zmanagovat. Ist "na sluzobku" vecer pred meetingom je normalne. Akoze bolo by fajn mat 300 km/h zeleznicu kopirujucu vzdusnu ciaru, ale ked si to zratas, tak si pozri cislo vpravo dole. V nasich podmienkach revoluciu nikdy nespravime, nepostavime novu trat na zelenej luke tam, kde je uz existujuca trat, mozne su len pomale postupne vylepsenia. Takze clanok sice motivacny, ale tam to aj skonci. Ak bude dobra dialnica, pri dobrych podmienkach je tam clovak za 2,5 hodiny na tempomate, to viem prezit...
 
Hodnoť

 

rozvoj dopravy znamená veľa pre rozvoj ekonomiky, táto cesta už dávno mala vyzerať ináč. Moja známa cestuje po nej často autom služobne, trvá to aj 6 hodín, nekonečné zápchy pre zlý stav diaľnice vo večnej rekonštrukcii ... to už ani nemôže byť horšie
 
Hodnoť

 

No autom je to skoro vždy rýchlejšie. Cca 3 hodky. A keď idete dvaja tak aj lacnejšie. Chodím do Prahy celkom často na otočku s ten vlak je zlý. Keby to skrátili aspoň o hodinu tak je to v pohode ale teraz ma často aj meškanie. Nehovoriac o pohodlí keď si neviete rezervovať lístok kam chcete ale idete na náhodu.
 
Hodnoť

Vlak BA-Viedeň podobne

Nedávno som zvažoval ponuku pracovať vo Viedni. Fakt, že cesta z BA-Petržalka na Wien Hbf trvá takmer presne celú 1 hodinu, sa významne zaslúžil o to, že som odmietol. Keď si k tomu pripočítam cestu z domu na stanicu a zo stanice do práce, a to celé večer naspäť, mesačne by som tým strávil ~50h, teda 3 dni bdelej časti života, ktoré sa dali použiť na niečo iné... Pritom je to vzdušnou čiarou, aj čiarou popri Dunaji, okolo 55 km. Také niečo by malo trvať 20 minút. ;-)

Na druhej strane chápem, že ekonomicky by sa to zrejme neuživilo. Ale dotujú sa aj väčšie sprostosti.
 

 

Nuz, treba sa zamestnat vo Viedni a vybavit si homeoffice ;).
 

 

Nejaký home-office by bol, ale väčšina dní vo on-site Viedni ;-)
 

a čo tak

prenajať si byt vo viedni?
nedá sa lakomiť sa aj užívať si
 
Hodnoť

...ak sú české dráhy v 19 st.

...tak potom je otázka kde sme my :o)
 

Určite ďalej,

lebo aspoň staviame rýchlostnú trať (resp. prestavujeme jestvujúcu) a do NMV už môžeš jachať aspoň 160-kou, keď už nemáme rýchlejšie mašinky.
 

...a čechy

...rýchlostnú trať nemajú ?
 

 

V infraštruktúre tratí naopak zaostávame za Českom, rozhodne v koridoroch. Primárne u nás ide len o pár des. km so 160 km/h, zvyšok koridoru BA-KE sa rekonštruuje stále aj do len 120 km/h. "Rýchlejšie mašinky" ti nepomôžu, limit trať. rýchlosti nepustí, dokonca ani napr. Pendolino nejazdí vyššou rýchlosťou líniu ZA-KE ako konvenčné loko. Btw až nad 160 km/h sa jedná o VRT a tu už musia nasledovať zásadne vyššie investície do zabezp. zar., vylúčenie úrovňových križovaní s cest. komunikáciami, zásadná prestavba žst., perónov, chýbajúce HDV či jednotky a vagóny atd atd. No VRT sa ťažko uživí na Slovensku (i ČR možno len koridor Berlín - Viedeň), popri nutnej reko tratí a obnovy vozby bohate stačí postaviť hlavne zmyslupný zákaznícky integr. dopr. systém (a nie Ficove vlak. nezmysly).
Podobne porovnanie s ČR aj so žst., tu nám tiež ušli výrazne. A vo vozbe sú už tiež výrazne vpred, osobitne keď majú takmer 4-nás. vyššie výkony.
 

 

Len pre upresnenie, Cesi tu rychlostnu trat zacal rekonstruovat uz v 90tych rokoch a davno to maju hotove, na rozdiel od nas, co sme si dali smely plan dostat sa do KE v roku 2030.
 
Hodnoť

Základný problém v krajinách ako Česko,

Slovensko,Poľsko atď je,že ak má niečo fungovať(myslím to generálne) tak musí sa pritom vždy niekto nabaliť.Všetko je v závislosti na toku peňazí.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME