Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čína chce vykopať železničný tunel cez Mount Everest (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

...no ja by som sa

...súdruhovia radšej opýtal kým sa k niekomu prekopem :o)...lebo inak vybudujete najdlhší sklípek na svete
 

PR

Aj ked som nikdy Cinu a jej moznosti nepodcenoval, nejake pozemne a podmorske prepojenie s USA nie je ani PR, ale skor nepodareny vtip.
 
Hodnoť

Zacinam mat z tych ich investicii obavy.

Rozvojove staty nemaju peniaze na.to, aby dokazali taketo velke investicie vyplatit. Cina si to urcite uvedomuje a ide len o to, co si za to zoberie. Novodoba kolonizacia Azie, Afriky a Juznej Ameriky pokracuje.
 
Hodnoť

 

mna zaujalo jedno. oni ten tunel chcu dokoncit do 2020. co je 5 (slovom PAT) rokov.

a tu v takom malom staticku plnom sikovnych robotnikov, ochotnych makat a makat nedokazeme postavit jednu priblblu dialnicu do kosic - vdaka par skorumpovanym jedincom!!
 

 

Jednosmerku do Kosic by sme urcite stihli. Tomu ver. Ale Vy by ste sa tlacili spat v protismere.
 

 

o tom vobec nepochybujem. ja osobne si nedokazem predstavit, ze by som tam stravil viac ako 3 hodiny.
 
Hodnoť

Nuz ale musim uznat...

...ze ti rakosnici su velmi sikovni, bez srandy. Cloveku sa zasekava sanka ked vidi, co su schopni vo velmi kratkom case postavit a nemusia ani vyhlasovat konkurz.
 

Ano ano

Stavaju rychlo a kvalitne.
http://gizmodo.com/5304233/ent...
 

 

to je tak ked niekto vykope jamu na podzemne garaze hned vedla cinziaku v rozmocenom terene.
teraz len to prerobit na horizontalnu bytovku.
ale aj tak je to uz tusim zopar rokov stare. inac by ma zaujimalo ako rychlo/pomaly to spadlo kedze sa to nerozbilo. mozno ta kvalita nebude az taka zla. :)
 

 

Presne na to som myslel aj ja.
 

 

ono sa síce nad tým usmievaš, ale práve budovanie železnice do Tibetu bola veľmi náročná úloha.
ako vybudovať trať vo večne zamrznutej zemi? resp. keď sa začne topiť? ako sa vysporiadať s kyslíkom pre robotníkov v 4000m výške pri teplotách -20"C a menej? ako sa postarať o cestujúcich vo vlaku?
mosty a tunely boli svojim spôsobom najmenšie problémy.
dovolím si napísať, že práve čínsky železniční projektanti sú momentálne najšpičkovejší a prišli so zaujímavými riešeniami. defacto nedošlo k úmrtiu robotníkov z dôsledku uvedených výškových či chladných podmienok...
https://www.youtube.com/watch?...
 


Najčítanejšie na SME