Sobota, 6. jún, 2020 | Meniny má NorbertKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Referendum je podľa veriacej matky hlúposť, Markovič sa zúčastní (anketa) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

No,
na pochopenie toho, že zmyslom života sú deti a nie honba za kariérou, by možno lepšie poslúžilo povinné náboženstvo. Mimochodom, neznášam všetko, čo je povinné. Ešte si pamätám ten cirkus v diskusiách tu, na SME, keď sa hovorilo o povinnej angličtine na ZŠ. Pritom to malo aspoň akú-takú logiku, lebo angličtina je dnes najrozšírenejší jazyk na svete. Ešte aj milióny Číňanov sa ňou dohovoria.
ll46
Sexuálna výchova na rozdiel od náboženstva dáva deťom praktické informácie ktoré budú v živote potrebovať aby napríklad predišli nežiaducemu tehotenstvu. Okrem toho im poskytne informácie o ľudoch zo skupiny LGBTI a ich odlišnom spôsobe života. Tieto informácie spolu s informáciami ktoré pomôžu deťom akceptovať fakt, že žena a muž sú si rovný a s emancipovanými ženami nie je nič zlé, tak tieto informácie sú veľkým strašiakom pre bigotných ľudí (kresťanov). Nie je nič horšie ako predstava, že ich dieťa bude tolerantné voči iným. Vyučovacia hodina na ktorej dieťaťu už do materskej školy vnucujú myšlienku, že ju/jeho sleduje niekto neviditeľný a to 24/7. Počuje každú jej/jeho myšlienku a keď dieťa poruší niektoré pravidlo, ktoré určil/nariadil sám neviditeľný, tak ju/ho kruto potrestá. Rovnako ju/jeho potrestá ak ho (neviditeľného) nebudú milovať. Toto je vrchol zvrhlosti a jednoznačne sa dá klasifikovať ako psychické týranie a zastrašovanie. „Mimochodom, neznášam všetko, čo je povinné.“ Aj matematiku, prírodné vedy a pod.?
tiborkosz
ach Tibor
a kto si ty, ze vies co ma robit ozajstny veriaci. A kto je to ozajstny veriaci. Ty si myslis ze staci chodit od dveri k dveram ako Jehovisti a sypat state z biblie a budes zachraneny...
miroco1
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > >>

 

Som kto som. Podľa môjho názoru človek ktorý o sebe tvrdí, že verí v nejakú ideológiu a to hlavne v takú ktorá od neho vyžaduje slepú vieru (čiže nepotrebuje nato dôkazy aby uveril, že daná ideológia je pravda). Keď niekto je fanúšikom takejto ideológie tak by jej mal byť oddaný na 100% a rovnako na 100% jej musí veriť, čiže všetkému a nielen tomu čo sa mu/jej páči.
 

 

Tibi, nie som si istý... ale ostať pannou do svatby, tým tiež predídeš neželanému tehotenstvu .
Ci už je to inak ?
 

Je to inak

NEZELANE otehotnenie sa udeje praveze najcastejsie po svadbe resp. matkam, ktore sa uz dieta/i staraju ale nechcu/nezvladaju dalsie. V takych pripadoch je dostupnost a lepsie vzdelanie o moznostiach antikoncepcie prinosne.
 

je to úplne inak

Matka, ktorá nechce otehotnieť, môže ísť za gynekológom . Ten jej asi najlepšie poradí, čo robiť, nemyslíš ?
 

 

Na hodine sexuálnej výchovy sa naučia oveľa viac ako len používať rôzne tipy antikoncepcií. Vrátane psychologickej interakcie medzi rôznymi a rovnakými pohlaviami. Tak isto aj etickú a neetickú stránku medziľudských vzťahov. Mnohé z týchto informácií sú začlenené aj do iných predmetov ako napríklad prírodné vedy (rozmnožovanie). Nato aby ste vychovali poctivého, spravodlivého a zodpovedného človeka vôbec nepotrebujete náboženstvo. Len naivný človek si môže myslieť, že s výučbou „zdržanlivosti“ sa zníži riziko neželaného tehotenstva. Vieme veľmi dobre aký je mladý človek zvedavý a netrpezlivý a aj to, že rád porušuje pravidlá hry resp. robí opak čo mu dospelí prikážu (alebo nejaký neviditeľný diktátor). Práve preto je dôležité aby takýto mladý ľudia mali informácie o tom ako môžu zabrániť neželanému tehotenstvu alebo pohlavným chorobám. Sex je dôležitým prvkom intimity vo vzťahu. Sex môže fungovať aj ako relaxačná činnosť na odbúranie stresu pričom nie je potrebná intimita. Takže tvrdenie, že sex patrí len do manželstva je absolútny nezmysel. Nezmysel výučby „zdržanlivosti“ potvrdzujú aj fakty zo zahraničia ako sú USA alebo Írsko. Napríklad v Írsku je dokonca ja radikálne obmedzená možnosť vykonanie potratu a preto sú nútené Írky cestovať do Anglicka alebo na kontinent aby si ho dali urobiť. Aj v USA je veľký počet teenager-jek ktoré vďaka neinformovanosti cez hodinu o „zdržanlivosti“ nedostali info. o rôznych možnostiach antikoncepcie.
 

ani nevieš, ako sa mýliš

Na hodine sexuálnej výchovy BY SA MOHLI naučiť viac, ako len možnosti antikoncepcie a riziká náhodného pohlavného styku . Prax je taká, že dnes majú problém žiaci aj s násobilkou ešte aj v siedmom ročníku základnej školy... Preto som rád, že v referende je možnosť hlasovať o voľbe nezúčastniť sa sexuálnej výchovy - asi by som nesúhlasil s tým, aby vyučujúci prípadne hustil mojim deťom do hlavy, že " Sex môže fungovať aj ako relaxačná činnosť na odbúranie stresu pričom nie je potrebná intimita. Takže tvrdenie, že sex patrí len do manželstva je absolútny nezmysel. "
*
Podľa mňa si single a "zabudol si" že na sex treba dvoch a žena potrebuje viac ako "odbúrať stres " . Pri mužskom homo páre to tak niekedy funguje, že dvaja sa dohodnú a "odbúrajú si navzájom stres" .
V USA je veľký počet tínedžeriek v porovnaní s čím ? S okresom Nové Zámky ? Lebo v USA žije 314 miliónov obyvateľov...
Máš sociologické dáta, aby si mohol hovoriť, čo je príčinou tehotenstva tých dievčat ? Alebo len pozeráš TV - šou tehotné tínedžerky a na základe toho hovoríš ?
U nás ročne zomrie na cestách okolo 700 ľudí a všetci vedia prečo a všetci vedia ako tomu zabrániť... a aj tak zomierajú . A to majú všetci vodičáky = školenie aj s preskúšaním .
 

1/2

1/2
Diskutujeme o predmete sexuálnej výchovy a nie matematike takže neviem prečo sem ťaháš násobilku. Tvoj príklad s násobilkou je dosť od veci. Alebo chceš tým povedať, že keď dieťa má problém s násobilkou tak by mal právo nezúčastňovať sa hodine na matematiky?
Evidentne nemáš ani tušenie o čo ide AZR resp. aký má táto organizácia názor na hodinu sexuálnej výchovy.
AZR vadí, že by z ich detí mohli vyrásť tolerantní ľudia voči LGBTI menšine a nemali by problém akceptovať aj iné rodinné formy popri „klasickej“. Dôkazom toho je aj nasledovný citát: „zavádzanie sexuálnej výchovy od materskej školy tak, aby sa deti od malička mohli zbavovať „homofóbie“ a „stereotypných prístupov“ k sexuálnym vzťahom,“ (Citát: alianciazarodinu.sk/preco-chranit-rodinu/ohrozenia/
Ďalší rovnako nebezpečný citát od AZR: „Sme tiež presvedčení, že štát im nemá nanucovať niečo, čo odmietajú či sa to týka vzdelávania v k sexuálnemu správaniu alebo eutanázie či iných eticky kontroverzných oblastí.“ (Citát: alianciazarodinu.sk/preco/sexualna-vychova/)
Tu by som vyzdvihol záver vety „...či iných eticky kontroverzných oblastí.“
Referendová otázka č.3. je nebezpečná lebo ak by sa z nej stal zákon, tak by to znamenalo precedens vďaka ktorému by sa AZR a jej fanúšikovia osmelili a v budúcnosti by mohli požadovať zrušenie iných predmetov alebo ich častí, ktoré sú v rozpore s ich presvedčením/filozofiou (napr. v prírodných vedách evolúciu). Prípadne by požadovali zavedenie nových predmetov (kreacionizmus/inteligentný dizajn)ktoré sa zakladajú na ich náboženskom presvedčení.

Či som single alebo nie nemá nič spoločné s tým či viem čo žena chce alebo nie. Tak ako v prípade mužov existuje aj veľa typov/pováh žien. Niektoré majú na sexe rady fyzickú časť (kontakt - teplo dvoch alebo viacerých tiel) iné k tejto časti potrebujú aj citové prepojenie, ďalšie si sex vedia predstaviť len s partnerom ktorého milujú, iné nemajú problém so sexom na jednu noc a pod. Existujú aj také ženy podľa ktorých sex má jediný účel a to rozmnožovanie a nesmie sa vykonávať mimo manželstva. To sú bigotné a frigidné ženy. Tak medzi ženami ako aj mužmi existujú takzvaný asexuálni. Im sa páčia osoby opačného alebo rovnakého pohlavia ale jednoducho na sex ako činnosť nemajú na chuť.
 

 

strata času... ja nie som AZR, ja som rodič, ktorý odmieta tvoje videnie sveta a uvedomuje si riziká presadzovania názorov, ktoré tu prezentuješ .
Tvoje rozdelenie žien podľa k afinity k sexu je na úrovni robotníka v sklade .
 

 

Žiadna strata času. Ide o diskusiu. Aké sú tie riziká ideí ktoré presadzujem? Obháj svoje názory!

K tomu rozdeleniu žien. V týchto diskusiách som sa naučil, že treba písať tak, aby textu aj menej chápaví čitatelia porozumeli. Mohol by som tu napísať rozsiahli niekoľko stranový elaborát o mužskej a ženskej psychike ale nemá to zmysel lebo menej inteligentný to nepochopí alebo to odbije nejakým primitívnym argumentom alebo osobným útokom.

Prezentovať názor „žena potrebuje viac ako "odbúrať stres " je jednostranný a naivný. Nie všetky ženy túžia po manželstve a jedine po takom sexe ktorý sa vzťahuje len na manželstvo. Musíte si uvedomiť, že ľudia sú rôzny a každý ma iné chute, nároky a pod. Ľudia s rovnakými črtami sa dajú zaradiť do jednej skupiny. Avšak aj tých skupín je viac. Nemôžete nikomu nanútiť aby všetci žili podľa nejakej „morálky“ ktorá je založené na nejakom náboženstve.
 

 

Píšeš, citujem : " Prezentovať názor „žena potrebuje viac ako "odbúrať stres " je jednostranný a naivný. Nie všetky ženy túžia po manželstve a jedine po takom sexe ktorý sa vzťahuje len na manželstvo.
*
Naivný a primitívny je tvoj názor o "odbúraní stresu" . Stačí jednoduchý pokus - zaregistrovať sa trebárs na pokeci a "prejsť sa " po fórach .
Kým na gay fórach určite nie je problém nájsť sex partnerov, ktorí doslova ponúkajú rôzne formy sexuálneho aktu, na sex-zoznamkách ak ženy ponúkajú sex tak za peniaze. Je to pre nich iba spôsob , ako získať peniaze, tak " ponúkajú služby " .
Ženy nepotrebujú "uvolniť stres", ženy potrebujú vzťah . Ženy potrebujú poznať svojho partnera, zdieľať s ním svoje názory, zážitky, potrebujú PARTNERA, na ktorého sa môžu spoľahnúť. Nepotrebujú stretnúť nejakého "tiborkosza" , ktorý redukoval sex na relaxačnú činnosť s cieľom uvolniť stres a nepotrebuje k to ani intimitu . Čítal som výrok , autora nepoznám, ktorý napísal, že kým žena potrebuje na sex dôvod, tak mužom často stačí iba miesto... Podľa toho, ako sa tu prezentuješ, tak pre teba je sex niečo ako dobre sa vysr**** .
Ty máš doma zrkadlo ? Ty si citový ( možno inteligentný ) mrzák .
 

 

RE: kandelaber
„(...)Stačí jednoduchý pokus - zaregistrovať sa trebárs na pokeci a "prejsť sa " po fórach.(...)“ Mal by si sa viac rozprávať so živými ľuďmi a menej času tráviť s virtuálnymi na rôznych fórach. Prípadne sa skús porozprávať na túto tému s niekoľkými sexuológmi.

„(...)Ženy potrebujú poznať svojho partnera, zdieľať s ním svoje názory, zážitky, potrebujú PARTNERA, na ktorého sa môžu spoľahnúť. (...)“
Nepochybne aj také sú. Ale tieto z tvojho príkladu patria do tej skupiny ktorá hľadá stáleho partnera/manžela alebo partnerku/manželku.

„(...)Nepotrebujú stretnúť nejakého "tiborkosza" , ktorý redukoval sex na relaxačnú činnosť s cieľom uvolniť stres (...)“ Tvrdenie, že som sex zredukoval len na relaxačnú činnosť je klamstvo. Na budúce cituj poriadne lebo ťa zažalujem za urážku a ohováranie.
 

 

...a ja to poviem ocovi a ten ti ukáže, kto som ja .
 

2/2

2/2
K tehotenstvu v teenagerskom veku:
“(...) The U.S. teen birth rate was 53 births per 1,000 women aged 15–19 in 2002,[5] the highest in the developed world.[8] If all pregnancies, including those that end in abortion or miscarriage, are taken into account, the total rate in 2000 was 75.4 pregnancies per 1,000 girls. Nevada and the District of Columbia have the highest teen pregnancy rates in the U.S., while North Dakota has the lowest.[18] Over 80% of teenage pregnancies in the U.S. are unintended;[19] approximately one third end in abortion, one third end in spontaneous miscarriage, and one third will continue their pregnancy and keep their baby.[20]
However, the trend is decreasing: in 1990, the birth rate was 61.8, and the pregnancy rate 116.9 per thousand. This decline has manifested across all races, although teenagers of African-American and Hispanic descent retain a higher rate, in comparison to that of European-Americans and Asian-Americans. TheGuttmacher Institute attributed about 25% of the decline to abstinence and 75% to the effective use of contraceptives.(...)” (http://en.wikipedia.org/wiki/P...)
Odporúčam prečitať si aj nasledovný článok s názvom “What Is Behind the Declines in Teen Pregnancy Rates?” (http://www.guttmacher.org/pubs... )

K argumentu „U nás ročne zomrie na cestách okolo 700 ľudí“
To máš aj s „nehodou“ pri sexe tak. Niekto môže mať absolútny prehľad o prevencii v rámci sexu a napriek tomu sa mu môže prihodiť nehoda. Napríklad partnerka si z nejakého dôvodu zabudne zobrať tabletky a on si ho pri vyvrcholení zabudne v čas vytiahnuť alebo partnerka dostane kŕč a penis zostane doslova v pasci a popritom sa kondóm poškodil alebo zošmykol a vďaka tejto kombinácii nečakaných udalostí sa spermia stretne s vajíčkom. Ako vidíš sled nečakaných udalostí má aj v tejto nehode fatálny výsledok.
 

 

Fakt si myslíš, že stačí copy and paste bez chápania súvislostí ?
Predčasný sexuálny život a užívanie antikoncepcie na jednej strany sa zlepšuje štatistiku nechcených tehotenstiev, na druhej strane prináša zbytočné zdravotné riziká , ktoré vôbec nespomínaš. Nejdem pastovať štúdie.
Pozeráš sa na celú problematiku "mechanicky" - budeš sklamaný v živote .
Vaginálny kŕč zabraňujúci vytiahnutie penisu je mýtus, ktorým strašia tínedžerov ...
 

 

Mohol som celý text alebo len niektoré jeho časti preložiť. Rovnako to tu nemá zmysel ako písať rozsiahle vyargumentované a dôkazmi podložené elaboráty. Bavili sme sa, že sexuálna výchova v ktorej učia deti aké antikoncepcie existujú a ako sa dá nimi predísť nečakanému tehotenstvu a rôznym pohlavným chorobám. Tvoj názor je, že „ostať pannou do svatby, tým tiež predídeš neželanému tehotenstvu“. Tomu prístupu, tejto forme výučby „sexuálnej výchovy“ sa hovorí výučba zdržanlivosti. Ja som tvrdil, že sexuálna výchova (vrátane antikoncepcií)
je oveľa praktickejšia ako tzv. výučba zdržanlivosti. Rozviedol som aj to, že prečo. Veľmi podobný až rovnaký názor nájdeš aj v štúdii na ktorú som ti poslal link. Vtedy si sa pokúsil moje argumenty odbiť nezmyselným prirovnaním k automobilovým nehodám a teraz hľadáš ďalšiu výhovorku vo forme argumentu, že nespomínam riziká. Riziká spojené s antikoncepciou sa každý dozvie na hodine sexuálnej výchovy alebo u svojho gynekológa alebo osobného/všeobecného lekára. To musí byť jasné aj menej chápavým. Ak to niekomu ešte stále nie je jasné, tak na alebo v škatuliach daných produktov môžu ich užívatelia nájsť návod na použitie vrátane rizík a vedľajších účinkov.
Na celú problematiku pozerám logicky. Čiže. Pre žiaka informácie, ktoré sa naučí na hodine sexuálnej výchovy ako napr. ako sa chrániť pred pohlavnými chorobami a nečakaným tehotenstvom alebo čo je to sex, rešpekt voči partnerke a partnerovi a pod. sú potrebné, užitočné
a životne dôležité.
K vaginálnemu kŕču len toľko. ja som ho našťastie ešte nezažil ale poznám dvoch ľudí ktorí mali tú česť. Takže o mýte sa hovoriť nedá. K mýtom sa žiaci dostanú jedine na hodine náboženstva. (To sú 99%-né mýty. Preto 99% lebo niektoré info. v biblii sa naozaj odohrali resp. niektoré postavy naozaj existovali. To však neplatí na Mojžiša a Ježiša.)
 

 

Mohol som celý text alebo len niektoré jeho časti preložiť. Rovnako to tu nemá zmysel ako písať rozsiahle vyargumentované a dôkazmi podložené elaboráty. Bavili sme sa, že sexuálna výchova v ktorej učia deti aké antikoncepcie existujú a ako sa dá nimi predísť nečakanému tehotenstvu a rôznym pohlavným chorobám. Tvoj názor je, že „ostať pannou do svatby, tým tiež predídeš neželanému tehotenstvu“. Tomu prístupu, tejto forme výučby „sexuálnej výchovy“ sa hovorí výučba zdržanlivosti. Ja som tvrdil, že sexuálna výchova (vrátane antikoncepcií)
je oveľa praktickejšia ako tzv. výučba zdržanlivosti. Rozviedol som aj to, že prečo. Veľmi podobný až rovnaký názor nájdeš aj v štúdii na ktorú som ti poslal link. Vtedy si sa pokúsil moje argumenty odbiť nezmyselným prirovnaním k automobilovým nehodám a teraz hľadáš ďalšiu výhovorku vo forme argumentu, že nespomínam riziká. Riziká spojené s antikoncepciou sa každý dozvie na hodine sexuálnej výchovy alebo u svojho gynekológa alebo osobného/všeobecného lekára. To musí byť jasné aj menej chápavým. Ak to niekomu ešte stále nie je jasné, tak na alebo v škatuliach daných produktov môžu ich užívatelia nájsť návod na použitie vrátane rizík a vedľajších účinkov.
Na celú problematiku pozerám logicky. Čiže. Pre žiaka informácie, ktoré sa naučí na hodine sexuálnej výchovy ako napr. ako sa chrániť pred pohlavnými chorobami a nečakaným tehotenstvom alebo čo je to sex, rešpekt voči partnerke a partnerovi a pod. sú potrebné, užitočné
a životne dôležité.
K vagynálnemu kŕču len toľko. ja som ho našťastie ešte nezažil ale poznám dvoch ľudí ktorí mali tú česť. Takže o mýte sa hovoriť nedá. K mýtom sa žiaci dostanú jedine na hodine náboženstva. (To sú 99%-né mýty. Preto 99% lebo niektoré info. v biblii sa naozaj odohrali resp. niektoré postavy naozaj existovali. To však neplatí na Mojžiša a Ježiša.)
 

Si teda dal...

Bol si vôbec niekedy v Číne a snažil sa dohovoriť anglicky?
 

 

no , ide to ale cim dalej od beijingu tym tasie .. to vsak neznamena ze dake tie miliony z miliardy anglicky nevedia :D
 

Je zvlastne

ze v blizkom susedstve Slovenska zije ca. 100 milionov nemecky hovoriacich ludi, ale na skolach aj v sukromi sa vyucbou nemciny priam pohrda. No napr. pre moznosti obchodu a pracovnej praxe v zahranici je osozna skuor nemcina ako anglictina, nehovoriac o mediach/kulture a budget cestovani.
 

ciastocne suhlasim

Nemcina je pekny jazyk a je velkou vyhodou ju ovladat. Ale ne druhej strane vele namcov/rakusanov vie po anglicky. mam nemeckeho sefa a aj par dalsich ludi v managmente su nemci ale komunikujeme iba po anglicky..
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... > >>

Najčítanejšie na SME