Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

102-ročná žena sa obráti na Štrasburg pre stratu občianstva (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

Bola obciankou Rakusko-uhorska do 1918, Ceskoslovenskej republiky 1918-1938, , Madarska 1938-1945, Ceskoslovenska po 1945. A nepohla sa z rodiska. Je madarka. Preco nemoze mat dvojite obcianstvo ?
 

 

A načo?
Ja som tiež bol v Rakúsko-Uhorsku, Československu, Zakarpatskej Rusi a najradšej som SLOVÁK!
 

veru naco

ved cely zivot zila na Slovensku tak naco jej bude obcianstvo ineho statu na ktory ani nema vazby?

To ako keby si Francuz zijuci vo Francuszku poziadal nemecke obcianstov lebo cez vojnu boli obsadeni a babka bola nemka.
 

 

má naň väzby, má, neuviedol si dobrý príklad, tu nešlo o nejaké krátkodobé zmeny, trebárs o viedenskú arbitráž
 

Vazby to si zle vysvetlujes

vazby neni su od statu ale od obyvatela.

Nie ako sa menil stat, ale ako sa menil obyvatel. Ta zila stale na Slovensku, a Francuz vo Francuzku.

na celom svete univerzalne plati ze obcianstvo moze Slovak ziadat ak zije 7 rokov v cudzine, a teda nie ak zije na Slovensku.
A to je problem tej Madarky ze by musle zit v Madarsku a nie na Slovensku.
 

 

Ona sa v Madarsku narodila aj žila, lenže bolo tu. A hovorím o výnimke, vzhľadom na vek, jednoducho trochu úcty k občanom...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

najradšej som SLOVÁK!

Nič si z toho nerob, infekčné to nie je, pokojne môžeš do kolektívu, ale naďalej dodržuj hygienu.
 

 

To isté platí aj pre Teba.
 

 

naco ma mat dvojite,co ma schizophreniu ?
 

 

Ukaz mi 1-neho Slovaka, co sa narodil, zil a posobil pred rokom 1918 v okrese napr. Dunajska Streda. Taky neexistuje.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Nauč sa PO SLOVENSKY!

Predtým, ako budeš protestovať.
Aby si zo seba nevyrabal blázna svojim peštianskym dialektom a pravopisom. Búchajuc sa pritom svojprtne po pseudovlasteneckej hrudi.
Ak nevieš, kde sa to učí, SLOVENSKÝ pravopis sa vyučuje vo štvrtej ľudovej.
Pre istotu ti pridám aj preklad: Ha nem tudja, hol tanulni, szlovák helyesírás tanítják a negyedik Emberek.
Nastraš!
 

V SR vodu kážu,víno pijú.

V otázke dvojakého občianstva je rozdiel v základnom prístupe k občanovi,ktorý má tu i tam
svoje základné ľudské práva v tom,že Maďarsko niečo občanovi dáva a Slovensko naopak,be-
rie.
Tým,že Maďarsko ponúka svoje občianstvo Maďarom žijúcim za hranicami,berie na seba istý
záväzok a tiež isté povinnosti,preto má právo autonómne rozhodnúť,za akých podmienok to
umožní.
Občianstvo krajiny a jeho udelenie je výsostne vnútornou vecou štátu,ktorý si v tejto otáz-
ke nemusí pýtať od nikoho povolenie ani sa s nikým radiť.
Prijatím maďarského občianstva získava občan po splnení podmienok,kde musí presvedčiť o
svojej spolupatričnosti k maďarskému národu kdekoľvek na svete občianstvo krajiny ako bo-
nus navyše,pričom Maďarsko vôbec nezaujíma,aké občianstvo mal dotyčný doteraz,kde žije
či kde chce žiť v budúcnosti ani iná okolnosť s väzbou na jeho osobu.
Ak sa to však stane na Slovensku medzi Slovákmi,o ktorých komentátor rakúskeho mienko-
tvorného denníka Die Presse Burkhard Bisshof v roku 2010 po prijatí nezmyselného sloven-
ského zákona o št.jazyku napísal,že Rakúšania sú na Dunaji so štátom ako je Severná Kórea
a že Slováci patria v stredoeurópskom priestore "k tým najzakomplexovanejším",mal pravdu.
Slováci neznesú,že Maďari sa starajú o svojich krajanov v zahraničí a hoci prijatie ich ob-
čianstva žiadnym spôsobom neukracuje na svojich právach nikoho,neide teda na úkor práv
iných,z princípu musia tvrdo reagovať trestom a ukrátením na právach,ktorým je násilné
odňatie doterajšieho slovenského občianstva.
Je to detinské a trápne,na míle vzdialené od toho,čo každý súdny človek v 21.stor.pri dneš-
nej úrovni dodržiavania základných ľudských práv právom očakáva od moderného štátu a je-
ho právneho zriadenia kdekoľvek vo svete.
A také isté trápne boli i uvádzané dôvody,prečo tak Slovenská republika koná.
Na prvom mieste mali Slováci obavy,že sa občania žijúci na Slovensku s novozískaným ob-
čianstvom iného štátu budú môcť zúčastniť volieb i v inej krajine.
Koho svojprávneho a mentálne kompletného na Slovensku môže trápiť,že okrem Slovenska môže niekto voliť v Rakúsku,Česku či Maďarsku,ako môže táto skutočnosť negatívne a či
vôbec vplývať na pomery na Slovensku či ohroziť slovenskú štátnosť ?
Na Slovákoch milujem,že sú farizeji najhrubšieho zrna,vodu kážu a víno pijú.
Inak by sa nemohlo stať.že to,čo im vadí na iných sami veselo praktizujú.
Chcete dôkaz ?
Na predčasných voľbách 10.3.2012 na Slovensku mohli voliť i tí zahraniční Slováci,ktorí ce-
lé desaťročia trvale žijú v zahraničí,nemajú žiadnu väzbu na Slovensko ale mali to šťastie,
že ich nikto po nadobudnutí občianstva novej hostiteľskej krajiny neobral o pôvodné slo--
venské občianstvo,ktoré si mohli ponechať bez toho,aby to niekomu vadilo.
Títo občania žijúci dlhodobo v zahraničí nemajú trvalý pobyt na území SR,predsa mohli slo-
bodne voliť,stačilo,ak prejavily záujem do 10.januára 2012.Následne poštou obdržali hlaso-
vací lístok niekde v Austrálii či v Belize,ten vyplnili a poslali sp§ť na Slovensko,kde ho ot-
vorili v deň volieb 10.3.2012.
Nikto v Maďarsku ani inde vo svete nijak na túto slovenskú možnosť nereagoval,nikto nik-
de vo svete to nepovažoval za ohrozenie územnej integrity svojho štátneho územia,neprí-
pustnú propagandu ani provokáciu,ako to s obľubou robia Slováci.
Tá pani nemôže za to,že sa narodila a cíti byť Maďarkou,ju sa nikto v roku 1918 nepýtal,
aby sa v plebiscite vyjadrila,či je za Maďarsko v pôvodných hraniciach,ktorej Felvidék
bol časťou.
Uhorsko po tisíc rokov dávalo strechu nad hlavou mnohým slovanským národom,a tie sa
teraz odvďačujú svojim spôsobom intolerancie !
 

a?

dokocil si vetu?
 

 

na uzemi okresu dunajska streda pred rokom 1547 moc madarov nezilo , tam sa madari natlacili ked utekali pred turkami.
na slovensku sme mali vtedy krala , a madari mali sultana.
 

 

No neviem, napr. Velky Meder podla madarskej wiki : Ősi magyar település, erre utal neve, mely szerint már a honfoglalás előtt és után a Koppány nemzetséghez tartozó fejedelmi Megyer törzs szállásterülete volt. - dostalo nazov podla jedneho zo 7 mich madarskych kmenov Megyer - z ktoreho sa historicky vyvynulo meno Madar..

Na slovenskej pletu nieco s Marekom: Pomenovanie usadlosti (Marthamagor 1239, Villa Meger 1268 ,Marchamagyar 1298, neskôr Mogor, Megere a podobne) je zložené zo slovanského slova Marča (azda k osobnému menu Marek) a slova maďar(ský). Fakt, že bolo v názve treba použiť slovo maďarský poukazuje na to, že osada pod týmto názvom vznikla ako maďarská osada v nemaďarskom, teda slovenskom prostredí. Pôvodní slovanskí obyvatelia (osady a/alebo jej okolia) boli teda nútení podrobiť sa starým Maďarom [Dvořák 89].
Ale aj tak to bolo pred turkami.
 

 

Preto co si napisal, pretoze je madarka tak nech ma madarske obcianstvo. Nebyt mostu a smk, tak by tento zakon bol upraveny uz davno a ludia co maju pravo na druhe obcianstvo a stratili ho, by ho ziskali uz spat. Samozrejme okrem madarov, ktory ho ziskali svojou slobodnou volbou a bez trvaleho bydliska. Na druhej strane nechapem naco vobec existuje dvojite obcianstvo a uz vobec nie, ked zijeme v EU a mame teda defakto aj Europske obcianstvo. Obcan predsa patri jednemu statu, v ktorom byva a v ktorom dodrziava zakony a pravidla. V pripade konfliktu je to samozrejme nepriatel. Nevidim dovod preco by ludia mali mat dve obcianstva a mat napr. moznost volit v dvoch krajinach. Mozno by stacilo iba pozmenit zakony, pre ktore dnes chcu ludia mat viac obcianstiev ale napr. zakon volby by tam byt nemal.
 

obcan predsa patri jednemu statu.....

.táto podlizava servilita k tvorcovi alebo tvorcom mantinelov, táto dobrovolna ochota a tužba patrit do nejakeho halabala ohraniceneho uzemia, ale predovsetkym dobrovolne sebavyvlastnenie sa. OBCAN (uz to slovo, že obcan...) vznikol podla amadea, aby patril a dodrziaval. a zakony. a nepriatel. a konflikt.
 

Neviem odkedy patri obcan statu?

Ja si myslim, ze je to skor naopak. Stat by mal
sluzit obcanovi. Ved nie sme nejaki otroci
nejakeho feudalneho statu? Alebo nemam
pravdu?
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME