Bola obciankou Rakusko-uhorska do 1918, Ceskoslovenskej republiky 1918-1938, , Madarska 1938-1945, Ceskoslovenska po 1945. A nepohla sa z rodiska. Je madarka. Preco nemoze mat dvojite obcianstvo ?
Nie ako sa menil stat, ale ako sa menil obyvatel. Ta zila stale na Slovensku, a Francuz vo Francuzku.
na celom svete univerzalne plati ze obcianstvo moze Slovak ziadat ak zije 7 rokov v cudzine, a teda nie ak zije na Slovensku. A to je problem tej Madarky ze by musle zit v Madarsku a nie na Slovensku.
Predtým, ako budeš protestovať. Aby si zo seba nevyrabal blázna svojim peštianskym dialektom a pravopisom. Búchajuc sa pritom svojprtne po pseudovlasteneckej hrudi. Ak nevieš, kde sa to učí, SLOVENSKÝ pravopis sa vyučuje vo štvrtej ľudovej. Pre istotu ti pridám aj preklad: Ha nem tudja, hol tanulni, szlovák helyesírás tanítják a negyedik Emberek. Nastraš!
V otázke dvojakého občianstva je rozdiel v základnom prístupe k občanovi,ktorý má tu i tam svoje základné ľudské práva v tom,že Maďarsko niečo občanovi dáva a Slovensko naopak,be- rie. Tým,že Maďarsko ponúka svoje občianstvo Maďarom žijúcim za hranicami,berie na seba istý záväzok a tiež isté povinnosti,preto má právo autonómne rozhodnúť,za akých podmienok to umožní. Občianstvo krajiny a jeho udelenie je výsostne vnútornou vecou štátu,ktorý si v tejto otáz- ke nemusí pýtať od nikoho povolenie ani sa s nikým radiť. Prijatím maďarského občianstva získava občan po splnení podmienok,kde musí presvedčiť o svojej spolupatričnosti k maďarskému národu kdekoľvek na svete občianstvo krajiny ako bo- nus navyše,pričom Maďarsko vôbec nezaujíma,aké občianstvo mal dotyčný doteraz,kde žije či kde chce žiť v budúcnosti ani iná okolnosť s väzbou na jeho osobu. Ak sa to však stane na Slovensku medzi Slovákmi,o ktorých komentátor rakúskeho mienko- tvorného denníka Die Presse Burkhard Bisshof v roku 2010 po prijatí nezmyselného sloven- ského zákona o št.jazyku napísal,že Rakúšania sú na Dunaji so štátom ako je Severná Kórea a že Slováci patria v stredoeurópskom priestore "k tým najzakomplexovanejším",mal pravdu. Slováci neznesú,že Maďari sa starajú o svojich krajanov v zahraničí a hoci prijatie ich ob- čianstva žiadnym spôsobom neukracuje na svojich právach nikoho,neide teda na úkor práv iných,z princípu musia tvrdo reagovať trestom a ukrátením na právach,ktorým je násilné odňatie doterajšieho slovenského občianstva. Je to detinské a trápne,na míle vzdialené od toho,čo každý súdny človek v 21.stor.pri dneš- nej úrovni dodržiavania základných ľudských práv právom očakáva od moderného štátu a je- ho právneho zriadenia kdekoľvek vo svete. A také isté trápne boli i uvádzané dôvody,prečo tak Slovenská republika koná. Na prvom mieste mali Slováci obavy,že sa občania žijúci na Slovensku s novozískaným ob- čianstvom iného štátu budú môcť zúčastniť volieb i v inej krajine. Koho svojprávneho a mentálne kompletného na Slovensku môže trápiť,že okrem Slovenska môže niekto voliť v Rakúsku,Česku či Maďarsku,ako môže táto skutočnosť negatívne a či vôbec vplývať na pomery na Slovensku či ohroziť slovenskú štátnosť ? Na Slovákoch milujem,že sú farizeji najhrubšieho zrna,vodu kážu a víno pijú. Inak by sa nemohlo stať.že to,čo im vadí na iných sami veselo praktizujú. Chcete dôkaz ? Na predčasných voľbách 10.3.2012 na Slovensku mohli voliť i tí zahraniční Slováci,ktorí ce- lé desaťročia trvale žijú v zahraničí,nemajú žiadnu väzbu na Slovensko ale mali to šťastie, že ich nikto po nadobudnutí občianstva novej hostiteľskej krajiny neobral o pôvodné slo-- venské občianstvo,ktoré si mohli ponechať bez toho,aby to niekomu vadilo. Títo občania žijúci dlhodobo v zahraničí nemajú trvalý pobyt na území SR,predsa mohli slo- bodne voliť,stačilo,ak prejavily záujem do 10.januára 2012.Následne poštou obdržali hlaso- vací lístok niekde v Austrálii či v Belize,ten vyplnili a poslali sp§ť na Slovensko,kde ho ot- vorili v deň volieb 10.3.2012. Nikto v Maďarsku ani inde vo svete nijak na túto slovenskú možnosť nereagoval,nikto nik- de vo svete to nepovažoval za ohrozenie územnej integrity svojho štátneho územia,neprí- pustnú propagandu ani provokáciu,ako to s obľubou robia Slováci. Tá pani nemôže za to,že sa narodila a cíti byť Maďarkou,ju sa nikto v roku 1918 nepýtal, aby sa v plebiscite vyjadrila,či je za Maďarsko v pôvodných hraniciach,ktorej Felvidék bol časťou. Uhorsko po tisíc rokov dávalo strechu nad hlavou mnohým slovanským národom,a tie sa teraz odvďačujú svojim spôsobom intolerancie !
na uzemi okresu dunajska streda pred rokom 1547 moc madarov nezilo , tam sa madari natlacili ked utekali pred turkami. na slovensku sme mali vtedy krala , a madari mali sultana.
No neviem, napr. Velky Meder podla madarskej wiki : Ősi magyar település, erre utal neve, mely szerint már a honfoglalás előtt és után a Koppány nemzetséghez tartozó fejedelmi Megyer törzs szállásterülete volt. - dostalo nazov podla jedneho zo 7 mich madarskych kmenov Megyer - z ktoreho sa historicky vyvynulo meno Madar..
Na slovenskej pletu nieco s Marekom: Pomenovanie usadlosti (Marthamagor 1239, Villa Meger 1268 ,Marchamagyar 1298, neskôr Mogor, Megere a podobne) je zložené zo slovanského slova Marča (azda k osobnému menu Marek) a slova maďar(ský). Fakt, že bolo v názve treba použiť slovo maďarský poukazuje na to, že osada pod týmto názvom vznikla ako maďarská osada v nemaďarskom, teda slovenskom prostredí. Pôvodní slovanskí obyvatelia (osady a/alebo jej okolia) boli teda nútení podrobiť sa starým Maďarom [Dvořák 89]. Ale aj tak to bolo pred turkami.
Preto co si napisal, pretoze je madarka tak nech ma madarske obcianstvo. Nebyt mostu a smk, tak by tento zakon bol upraveny uz davno a ludia co maju pravo na druhe obcianstvo a stratili ho, by ho ziskali uz spat. Samozrejme okrem madarov, ktory ho ziskali svojou slobodnou volbou a bez trvaleho bydliska. Na druhej strane nechapem naco vobec existuje dvojite obcianstvo a uz vobec nie, ked zijeme v EU a mame teda defakto aj Europske obcianstvo. Obcan predsa patri jednemu statu, v ktorom byva a v ktorom dodrziava zakony a pravidla. V pripade konfliktu je to samozrejme nepriatel. Nevidim dovod preco by ludia mali mat dve obcianstva a mat napr. moznost volit v dvoch krajinach. Mozno by stacilo iba pozmenit zakony, pre ktore dnes chcu ludia mat viac obcianstiev ale napr. zakon volby by tam byt nemal.
.táto podlizava servilita k tvorcovi alebo tvorcom mantinelov, táto dobrovolna ochota a tužba patrit do nejakeho halabala ohraniceneho uzemia, ale predovsetkym dobrovolne sebavyvlastnenie sa. OBCAN (uz to slovo, že obcan...) vznikol podla amadea, aby patril a dodrziaval. a zakony. a nepriatel. a konflikt.
Ja som tiež bol v Rakúsko-Uhorsku, Československu, Zakarpatskej Rusi a najradšej som SLOVÁK!
veru naco
To ako keby si Francuz zijuci vo Francuszku poziadal nemecke obcianstov lebo cez vojnu boli obsadeni a babka bola nemka.
Vazby to si zle vysvetlujes
Nie ako sa menil stat, ale ako sa menil obyvatel. Ta zila stale na Slovensku, a Francuz vo Francuzku.
na celom svete univerzalne plati ze obcianstvo moze Slovak ziadat ak zije 7 rokov v cudzine, a teda nie ak zije na Slovensku.
A to je problem tej Madarky ze by musle zit v Madarsku a nie na Slovensku.
najradšej som SLOVÁK!
Nauč sa PO SLOVENSKY!
Aby si zo seba nevyrabal blázna svojim peštianskym dialektom a pravopisom. Búchajuc sa pritom svojprtne po pseudovlasteneckej hrudi.
Ak nevieš, kde sa to učí, SLOVENSKÝ pravopis sa vyučuje vo štvrtej ľudovej.
Pre istotu ti pridám aj preklad: Ha nem tudja, hol tanulni, szlovák helyesírás tanítják a negyedik Emberek.
Nastraš!
V SR vodu kážu,víno pijú.
svoje základné ľudské práva v tom,že Maďarsko niečo občanovi dáva a Slovensko naopak,be-
rie.
Tým,že Maďarsko ponúka svoje občianstvo Maďarom žijúcim za hranicami,berie na seba istý
záväzok a tiež isté povinnosti,preto má právo autonómne rozhodnúť,za akých podmienok to
umožní.
Občianstvo krajiny a jeho udelenie je výsostne vnútornou vecou štátu,ktorý si v tejto otáz-
ke nemusí pýtať od nikoho povolenie ani sa s nikým radiť.
Prijatím maďarského občianstva získava občan po splnení podmienok,kde musí presvedčiť o
svojej spolupatričnosti k maďarskému národu kdekoľvek na svete občianstvo krajiny ako bo-
nus navyše,pričom Maďarsko vôbec nezaujíma,aké občianstvo mal dotyčný doteraz,kde žije
či kde chce žiť v budúcnosti ani iná okolnosť s väzbou na jeho osobu.
Ak sa to však stane na Slovensku medzi Slovákmi,o ktorých komentátor rakúskeho mienko-
tvorného denníka Die Presse Burkhard Bisshof v roku 2010 po prijatí nezmyselného sloven-
ského zákona o št.jazyku napísal,že Rakúšania sú na Dunaji so štátom ako je Severná Kórea
a že Slováci patria v stredoeurópskom priestore "k tým najzakomplexovanejším",mal pravdu.
Slováci neznesú,že Maďari sa starajú o svojich krajanov v zahraničí a hoci prijatie ich ob-
čianstva žiadnym spôsobom neukracuje na svojich právach nikoho,neide teda na úkor práv
iných,z princípu musia tvrdo reagovať trestom a ukrátením na právach,ktorým je násilné
odňatie doterajšieho slovenského občianstva.
Je to detinské a trápne,na míle vzdialené od toho,čo každý súdny človek v 21.stor.pri dneš-
nej úrovni dodržiavania základných ľudských práv právom očakáva od moderného štátu a je-
ho právneho zriadenia kdekoľvek vo svete.
A také isté trápne boli i uvádzané dôvody,prečo tak Slovenská republika koná.
Na prvom mieste mali Slováci obavy,že sa občania žijúci na Slovensku s novozískaným ob-
čianstvom iného štátu budú môcť zúčastniť volieb i v inej krajine.
Koho svojprávneho a mentálne kompletného na Slovensku môže trápiť,že okrem Slovenska môže niekto voliť v Rakúsku,Česku či Maďarsku,ako môže táto skutočnosť negatívne a či
vôbec vplývať na pomery na Slovensku či ohroziť slovenskú štátnosť ?
Na Slovákoch milujem,že sú farizeji najhrubšieho zrna,vodu kážu a víno pijú.
Inak by sa nemohlo stať.že to,čo im vadí na iných sami veselo praktizujú.
Chcete dôkaz ?
Na predčasných voľbách 10.3.2012 na Slovensku mohli voliť i tí zahraniční Slováci,ktorí ce-
lé desaťročia trvale žijú v zahraničí,nemajú žiadnu väzbu na Slovensko ale mali to šťastie,
že ich nikto po nadobudnutí občianstva novej hostiteľskej krajiny neobral o pôvodné slo--
venské občianstvo,ktoré si mohli ponechať bez toho,aby to niekomu vadilo.
Títo občania žijúci dlhodobo v zahraničí nemajú trvalý pobyt na území SR,predsa mohli slo-
bodne voliť,stačilo,ak prejavily záujem do 10.januára 2012.Následne poštou obdržali hlaso-
vací lístok niekde v Austrálii či v Belize,ten vyplnili a poslali sp§ť na Slovensko,kde ho ot-
vorili v deň volieb 10.3.2012.
Nikto v Maďarsku ani inde vo svete nijak na túto slovenskú možnosť nereagoval,nikto nik-
de vo svete to nepovažoval za ohrozenie územnej integrity svojho štátneho územia,neprí-
pustnú propagandu ani provokáciu,ako to s obľubou robia Slováci.
Tá pani nemôže za to,že sa narodila a cíti byť Maďarkou,ju sa nikto v roku 1918 nepýtal,
aby sa v plebiscite vyjadrila,či je za Maďarsko v pôvodných hraniciach,ktorej Felvidék
bol časťou.
Uhorsko po tisíc rokov dávalo strechu nad hlavou mnohým slovanským národom,a tie sa
teraz odvďačujú svojim spôsobom intolerancie !
a?
na slovensku sme mali vtedy krala , a madari mali sultana.
Na slovenskej pletu nieco s Marekom: Pomenovanie usadlosti (Marthamagor 1239, Villa Meger 1268 ,Marchamagyar 1298, neskôr Mogor, Megere a podobne) je zložené zo slovanského slova Marča (azda k osobnému menu Marek) a slova maďar(ský). Fakt, že bolo v názve treba použiť slovo maďarský poukazuje na to, že osada pod týmto názvom vznikla ako maďarská osada v nemaďarskom, teda slovenskom prostredí. Pôvodní slovanskí obyvatelia (osady a/alebo jej okolia) boli teda nútení podrobiť sa starým Maďarom [Dvořák 89].
Ale aj tak to bolo pred turkami.
obcan predsa patri jednemu statu.....
Neviem odkedy patri obcan statu?
sluzit obcanovi. Ved nie sme nejaki otroci
nejakeho feudalneho statu? Alebo nemam
pravdu?