Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako vyzerá pokazené Gabčíkovo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

Zanedbana udrzba

-Stava sa velmi zriedka ze sa dva systemy pokazia v tom istom case. Niekto te opravy dlho odkladal a tu je vysledok - myslim ze za kazdy prieplav cez komory sa musi zaplatit - mytne - ( ten kto sa plavy cez komoru ) - kde su tie peniaze ?
Vsetko je v elektrarni zdvojene - cerpadla na chladiacu vodu, presiakla voda, priesak oleja, To vsetko aj tie zaskokove musia byt v dobrom stave - ready to go - nie ze mam obydve cerpadla pred rozsypanim - to co je ?
Preto su komory dve - ale v dobrom stave - nie v zlom a este horsom - Von oknom vyhadzat a vo vzduchu do r..i nakopat taky management.
 

Postavím ti pred dom mýtnu bránu

a budeš platiť. Divné? Presne tak divná je tvoja požiadavka na spoplatnenie plavebných komôr, ktoré podľa medzinárodného práva o riečnej dopraje je potrebné vybudovať, keď plavbu znemožní akékoľvek vodné dielo.
 

poplatky

su na umelo vybudovanych rpeplavoch ako suez, panamsky. Rieku nemozes prehradit a vybera myto. Postav si umely kanal a tam mozes...
 

 

to je sice o vzajomnych dohodach, ale inak v principe mozes. Rieka je vysostnym uzemim daneho statu ...
Navyse pokial by islo o zariadenie, ktore zabezpeci splavnost danej casti, bol by to o dovod viacej.
 

 

rlly? vysostne uzemie? ked je to medzinarodna rieka a tvori hranicu dvoch statov? co nam este povies?
 

 

Ehm, crtk_lx samozrejme nema pravdu, Slovensko nesmie akokolvek obmedzovat pohyb lodi po Dunaji, ale je to z ineho dovodu, ako si napisal ty. Hlavne preto, lebo statna hranica prechadza STARYM korytom Dunaja a nie cez VD Gabcikovo :)
 

 

no ale slovensko sposobilo, ze stare koryto nie je mozne vyuzit na lodnu dopravu. za tie ostatne korytka si myto pokojne pytat mozme, ako napr za splavenie arealu divokej vody.
 

 

a myslel som to vseobecne. dunaj proste nie je ziadne vysostne uzemie a nemoze si s nim len tak robit kto chce co chce mirnix-dirnix. bodka.
 

 

Nezmysel. Takto to fungovalo v stredoveku, ze si hocikto hocikde vyberal myto (napr. aj v Strecnianskom priesmyku), ale dnes nie. Ako napisal "Sosimple" podo mnou, Dunaj je medzinarodna plavebna trasa. Na zaklade celosvetovych dohovorov musime pustit vsetky lode a zadarmo. Ked pojdes lodou dolu Dunajom, mas pravo prejst cez Srbsko, Bulharsko aj Rumunsko bez pasovej a colnej kontroly (ak samozrejme na uzemi tych krajin nikde nevystupis na breh).
 

 

netusim, preco ludia maju tak obrovske problemy precitat a pochopit trivialnu vetu.
"to je sice o vzajomnych dohodach(!!!!), ale inak v principe(!!!) mozes."

Stat ma pravo ustanovit, kto na jeho uzemie vstupi a za akych podmienok a to sa tyka aj pohybu po danom uzemi.
A pokial by rieka bola hranicnou, moze to iste stanovit na svojej casti uzemie.

To nijako nebrani statu uzavriet vzajomne dohody o pohybe, ak chce.
To iste plati o vzdusnom priestore, vysostnych vodach atd.
 

 

Aha, tak takto som to naozaj nepochopil, pretože taká veta je IMHO bezpredmetná. Podstatná je otázka, či to môžeme spraviť vrámci platných právnych noriem. A tam je odpoveď NIE.

Samozrejme, že ak chceme porušovať celosvetové dohovory, tak *môžeme* zakázať kľudne aj všetkým lodiam vstup na Slovensko. A rovnako Rakúsko si môže povedať, že nedovolí vstup autám so Slovenskou značkou. Nemôže? A prečo nie? Veď je to jeho suverénne územie! Aha, ale je tu taký malý problém: je to proti medzinárodnému právu.

Tak preto sa netreba vôbec baviť o tom, či má alebo nemá Slovensko právo urobiť protiprávny krok. Bavme sa o tom, čo sa dá urobiť v medziach existujúceho práva. A tam je odpoveď jasná: Slovensko nemá právo vyberať mýto za plavbu cez VD Gabčíkovo.
 

 

ale co? teda prelet kazdeho lietadla mozeme spoplatnit? inak ho zostrelime? ci ako?
 

 

tak ako vehementne si poprel jeho tvrdenie, tak si potom zadrel nepravdu.
samozrejme, ze to mozes spoplatnit. ked si vo vzdusnom priestore suverenneho statu, tak sa musis hlasit jeho letovym dispecerom a nahlasovat trasu a samozrejme za to platit, ze sa o teba dany stat takto stara. inak sa da predpokladat, ze ide o vojenske lietadlo alebo spionazne a ver mi, ze su staty, ktore by to vedeli spocitat takemu lietadlu. v principe ako myto na dialnice. kludne chod cez slovensko, ale zacvakaj, alebo sa vyhni, ale urobis viac kilometrov. your choice.
rieka bezna moze byt rovnako uzemim statu a jej plavebne komory spoplatnene, ale dunaj ma trosku iny statut
 

 

kristoverany, isteze ano, stat to moze urobit. Suverenita znamena o.i. pravo rozhodovat o svojom uzemi, co zahrna aj jeho vody, vzdusny priestor atd. Pokial stat rozhodne, ze za prelet jeho uzemim sa plati a rozhodne aj o tom, kto tade preletiet smie a kto nie, moze to urobit.
Samozrejme, musi pocitat s tym, ze to okolite staty voci nemu uplatnia reciprocne, alebo pouziju nieco ine.

Preto su nezmyselne vseobecne(!!!) reci, ze nie je mozne vyberat myto na brode pod Strecnom ci za plavbu po niektorej rieke.

Alternativou pochopitelne je, ze sa staty dohodnu na spolocnych pravidlach. Pokial to ale chcem tvrdit, je nutne uviest existenciu takej dohody, ev. aj to, ze je v nej presne ustanovenie o volnej platbe a zakaze akehokolvek myta, bez ohladu na okolnosti.
Co je mimochodom to, co niektori diskuteri maju problem uviest a odvolavaju sa na akusi vseobecnu frazu, ze nie sme v stredoveku a pod.

Zial, vidiet aspon trochu korektnu diskusiu na SME je uz davno-davno mensi zazrak.
 

nepravda,

na ziadnom prieplave na Dunaji okrem rumunskej skratky sa nevybera poplatok.
 

 

ako uz pisu ti nadomnou, tak je to zadarmo. rovnako ako je uplne zadarmo aj ta kompa co premava vyssie proti prudu z Vojky na druhu stranu. nikto za to nema pravo vyberat poplatky. kompa sluzi hlavne pre domacich, ale zadarmo sa nou moze prepravit hocikto, vratane jeho vozidla.
bezplatnost oboch veci bola podmienkou vybudovania tohto vodneho diela.
 

Dunaj má štatút medzinárodnej rieky

a platia na ňom podobné pravidlá ako v morských úžinách (Bospor, Dardanely, Gibraltar, Hormuz a pod.) - zaručená voľná plavba. Ich blokácia rovná sa vyhlásenie vojny.
 

re: nakopat taky management

Udrzba komor mala byt financovana z VYNOSOV za predaj elektrickej energie.
Prva rana bolo nepostavenie druheho stupna Nagymaros - nie je mozne vyrabat najma spickovu energiu - vyrabali by sa "vlny" na casti toku pod priehradou a vymyvalo by sa dno.
Ale to by este slo.
Druha rana bola privatizacia SE a ZMLUVA, ktora zaistila, zepriatizer si vezme VYNOSY a STATNA organizacia (Vodohospodarska vystavba, spravujuca vodne dielo) ludovo povedane ütrie usta".
A FINANCUJTE potom (ale ECHT) DRAHU UDRZBU.

Navyse si pozrite KARIERNU HISTORIU managementu.
Pan riaditel zacal svoju karieru v casoch kindermanagemntu a postupne (VZDY v tej SPRAVNEJ strane) sa ako POLITICKY NOMINANT podielal nä safareni vo velkych organizaciach v majetku statu/mesta.
Politicky nominanti sa staraju iba o jedno, aby "pozadie pre stranu" ((C) Palacka, SDKU) bolo "rovnake".
PLANOVANA UDRZBA?
Naco!
Opravuje sa iba to, co sa uz "pokaslalo",co je v HAVARIJNOM STAVE.
Tak zostane na VYSSI ZISK (rozumej "vejvar").
A LUDIA TLIESKAJU :-(
 

nemam rad tieto demagogie!!!!

vies o tom, ze z vynosov za predaj elektriny z gabcikova ide vacsia cast statu??? tak laskavo nezavadzaj!!!
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME