Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Za mesiac nabicykloval do práce a z práce 1250 kilometrov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

...

1200 za mesiac je fajne, závidím :)
 

 

hej, to som ja dal teraz za 9 mesiacov. V meste. 1200 je fakt vela. To je 25-30km tam a to iste spat. Ked som svojho casu daval 8 tam a 8 spat, bol som na vrchole svojich fyzickych sil.
 
Hodnoť

....

chcel som začať aj ja, ale mám problém s tým, že ak sa spotím (čo sa predpokladá) nemám sa kde osprchovať. Ako to riešite?
A ináč tá naša Bratislava je tak zaebaná autami "Bratislavčanov" ktorí sa uráčili presťahovať do lužnej, rovinky a pod. Tento týždeň som zažil zápchu na gagarinke už od centra pre liečbu DZ. Budem voliť toho, kto zavedie mýtne brány pri vstupoch do mesta povedzme za 10E na deň, pomaly totiž jediný dopr prostriedok ktorý sa bude vedieť hýbať okrem biku bude električka.
 

Suhlasim,

ale stacilo by 5 eur ako v Londyne (tam je tusim 5 libier). No a zachytne parkoviska P+R na konecnych elektriciek. Z niektorych ulic urobit stromoradia ako kedysi - Stefanikova, Krizna, Sancova by boli pekne bulvary. Vylucit uplne individualnu dopravu z centra, s vynimkou zasobovacich elektromobilov a MHD. Iste, niektori ludia sa budu stazovat, mozno sa aj odstahuju, ale verim, ze centru to len prospeje, ak sa tam bude chodit pesi. Su to radikalne veci, ale obcas treba urobit velke rozhodnutie, ak sa ma mesto pohnut dalej. Ako s vonkajsou reklamou. Zrusit vsetku a basta. Take rozhodnutie navyse pritiahne pozornost okolia a tym, ze ide o veci zvysujuce kvalitu zivota, zaujme ludi, ktori na to dbaju.
 

vezmi

si nieco funkcne na bicykel co das zo seba hned ako zosadnes dole a prezlecies sa komplet do bavlneneho cisteho oblecenia. cestou domov uz ti to moze byt jedno. vhodne je sa sprchovat doma rano (pred cestou) a odstranit zbytocne ochlpenie (pod pazuchami, medzi nohami) aby ti tam pot nekrmil bakterie.
sice som sedel v kancli sam a vraj clovek sam sebe nesmrdi, ale nikto odomna nebocil ze smrdim za potom :)
 

 

No u nas bol tiez jeden taky tazky sportovec bicyklista a smrdel. Nastastie nesedel so mnou v kancli, to by asi letel von aj s tym jeho bicyklom :-)
 

:)

ale ono v takych horucavach co nas isto znova cele leto cakaju sa clovek tomu nevyhne a skratka sa spoti
ja byvam v petrzke aj robim v petrzke takze to mam na bicykli par minut do prace ;) rozumnym tempom sa poriadne ani nezadycham a nespotim .. takze mozno je navod aj to ze ist kusok pomalsie na nizkych tepoch
 
Hodnoť

Prosím o doplňujúce info

V článku sa píše:

"Tento rok navyše začala platiť vyhláška, ktorá nabáda cyklistov, aby pri odbáčaní vľavo prechádzali križovatku nepriamo – podobne ako chodci, teda najprv cez ňu prejsť rovno a až za ňou sa otočiť doľava a opäť pokračovať rovno."

Prosím vás, aká vyhláška sa tým myslí? Nenašiel som to ani v zákone 8/2009 ani vo vyhláške 9/2009. Navyše mi to nedáva zmysel. To mám ako cyklista keď chcem odbočiť vľavo, namiesto toho najprv prejsť križovatku rovno, potom zosadnúť z bicykla a prejsť po prechode krížom cez cestu a až tak pokračovať zasa na bicykli? Náramne bezpečné - prejdem cez križovatku a hneď za ňou buď začnem na krajnici zosadať z bicykla, čím obmedzím autá idúce za mnou, alebo vyjdem na chodník, čím zasa môžem ohroziť chodcov tam stojacich.

Rozumiete tomu niekto?
 

zaujalo aj mna

ale nerozumiem
 

 

Podla mna len nepojdes sirokym oblukom, ale ho ostrejsie zrezes pri priechode pre chodcov.
 

 

podla mna je to nezmysel...jazdim po Prahe a krizovatky riesim viacerymi sposobmi ale tento by ma ani nenapadol..:)...mensia krizovatka s menej dopravy sa najlepsie prechadza tak ze s predstihom "obsadim" pruh tym ze idem do stredu , zaroven autam za mnou naznacujem ze odbacam dolava..
 

nepriame odbočenie vľavo

Písalo sa o tom veľa na portáli cyklodoprava, tu sú aj ukážky dopravných značiek aj popis toho, čo to vlastne znamená: http://www.cyklodoprava.sk/nep...

Mám pocit, že toto do novelizovanej vyhlášky, ktorá platí od 1.1.2014 prešlo, ale ako sa to realizuje v praxi, a či sa to odporúča iba na tých križovatkách kde je takéto značenie, to neviem. Písali o tom na cyklodoprave (a v časopise ktorý vydávajú) viac krát, ale ja sa cestám na bicykli vyhýbam, takže som to podrobne nesledoval. Tu sa to spomína tiež: http://www.teraz.sk/slovensko/...
 

to je určite rozumné

lebo je to bezpečnejšie. Ale vlastne to znamená využívať priechody pre chodcov, a po nich je zakázané cyklistom jazdiť. Čo by tiež mohli zmeniť, a takisto dovoliť jazdy bicyklom po chodníku, kde neexistuje pruh pre cyklistov.
 
Hodnoť

 

ten vitaz to ma paradne-zo stupavy cyklo chodnik dolu k devinskemu jazeru a potom okrem useku medzi Devinom a Karlovkou je to cele po cyklo chodnikoch, alebo ak sa chce tomu vyhnut, slahne to cez novy cyklomost cez Hainburg, co ako pise pre zmenu aj robil. Este lepsie cez Karpaty, aj ked musi zo Stupavy do Borinky po ceste.
A ja musim davat len hobby kilaky (2100 so far), bo cez den potrebujem autom, pricom aj z Dubravky do Petrzalky co je moja trasa sa da vyhnut hlavnym cestam
Mnoho ludi sa len vyhovara, ze sa neda, vsetko je nebezpecne, no kto chce, cestu si najde, ak ked vedie oklukou. Samozrejme to nic nemeni na tom, ze tych chodnikov je zalostne malo
 
Hodnoť

 

Zelam si aby sa vytvarali nove cyklotrasy a vseobecne lepsie podmienky pre mestsku cyklistiku, ale myslim si, ze sa nic nezmeni pokial sa nezacne od autoskol a kampani pre vodicov. Podstatna cast aktivit a lobingu od ludi presadzujucich lepsie podmienky pre cyklistov by mala smerovat prave sem. Vodici absolutne nevedia akym sposobom sa predbieha cyklista. Okolo cyklistu sa nepretlaca, nepresmykuje, ale mal by sa predbiehat s dostatocnym odstupom. Minimalna vzdialenost od cyklistu musi byt 1 az 1,5 metra. Toto nasledne treba komunikovat cez media. Podobnych aktivit je v zahranici spusta, ale to kompetentni urcite vedia. Jednym z nich je napriklad mesto Dublin, ktore chce zaviest minimlnu vzdialenost pri predbiehani cyklistov 1,5 metra. http://road.cc/content/news/12... Komunikacnou aktivitou ktora by mohla byt vzorom je napriklad http://www.amygillett.org.au/a...

Pokial sa mesto rozhodne podporovat cyklisticku dopravu, tak uplne stacia aj sucasne komunikacie, ale musia tu preferenciu potvrdit dopravnym znacenim a legislativou a ked ideme autom po takejto komunikacii, tak sa proste musime zmierit s tym, ze nevyuzivame preferovany sposob dopravy. Ja si viem v Bratislave predstavit vela usekov, kde by mohli mat cyklisti prednost. Napriklad cele nabrezie atd...
 


Najčítanejšie na SME