Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Táto diskusia je už uzavretá. Už do nej nie je možné pridávať ďalšie príspevky. Viac informácií

Na D1 pri Piešťanoch havaroval autobus, zomreli štyri dievčatá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
| 188 adme27
 

opravujem

splietol som si to s tou správou z rána o tých Ukrajincoch čo šli z Česka cez PL domov a havarovali, sorry.
| 188 adme27
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Stačí,aby boli povinné pásy aj zapaté..Je ešte o čom diskutovať?Ak by mali pásy zapaté,nepovyletovali by z busu,a ten ich nezakryl...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Aale prosim ta!

Nemam ziadne luxusne auto, ale pasy ani nevnimam, nieto ze by mi poskodzovǎi zdravie. A ani na ziadnom predoslǒ aute za 30 rokov
 

 

Keď nie si pripútaný, tak airbag situáciu zhoršuje. Ako vidíš autobus veľmi "pomačkaný" nie je a kedže nenarazil do prekážky ale prevrátil sa, tak myslím, že ani tie momenty síl pôsobiace na osoby vnútri neboli také hrozné aby došlo k usmrteniu nárazom o sedadlá, prípadne utrhnutím orgánov atď. Predpokladám, že tie chúdence decká, čo to neprežili sa dostali medzi zem a autobus po tom čo sa prevrátil teda, proste vypadli a autobus ich zabil. Toto je snáď najčastejšia príčina úmrtia pri havárii autobusu. Takže žiadne airbagy, stačí aby obsadené sedadlá signalizovali, či je alebo nie je osoba pripútaná. Dokáže to moje lacné šikmácke auto, tak to nemôže byť zložité vyriešiť v autobuse. Potom už bude na vodičovi aby sa ani nepohol kým sa nepripútajú všetci. Čo má napríklad moje auto vyriešené tak, že svetelná signalizácia je doprevádzaná zvukovou signalizáciou, ktorá je tak nepríjemná, že sa to nedá vydržať a človek sa pripúta
 

 

hlavny problem je v tom, ze u nas ked sa vybera ci sluzba, ci tovar tak lacnejsi vyhrava. moderny autobust s airbagmi nema v naosm trhovom prostredi sancu. uvedom si, ze v prvom rade si ludia vyberaju co chcu, vyrobcovia to iba realizuju.
| 144 puck
 

 

Môžeš prosím uviesť linky na vyrábané autobusy, ktoré sú vybavené airbagmi? ...ďakujem.
 

Existuje taky samozrejme,

ved by to bolo nenormalne keby taky nebol, napriklad tu:

http://www.insurancechat.co.za...
 

 

To je takVodíčak majúu aj vodiči ktory na to nemajú.Poznám takych.
 

nechem v tejto smutnej situacii

mudrovat, ale podla mna by sa v autobusoch malo vzdy pristupovat k riadeniu ako napr. v lietadle. Dvaja soferi a perfektnym zdravotnym stavom, dvojity system riadenia.
Ja mam respekt ked veziem viac ako 4 ludi v aute, takze v buse so 40-50 ludmi je to podla mna hazard na cestach.
Malo uz bolo autobusovych nestasti?
 

 

Statisticky tych nestati nebolo asi vela a dvaja soferi by dopravu predrazili. Ludsky zivot nema taku vysoku cenu.
 

ABS suhlas!!!

Ked nie pri vsetkych dialkovych linkach, tak urcite pri hromadnej preprave osob mlasich 18-nast rokov!
 

 

Za priputanie cestujucich v autobuse vodic podla vyhlasky nezodpoveda,a po praktickej stranke ani nemoze,aj keby ich hned osobne skontroloval pred jazdou,pocas jazdy je to nemozne.
Co sa na to pozriet aj z inej stranky..Firmy koli nakladom beru vodicov v dochodkovom veku na dohodu,zvlast pri takychto zajazdoch alebo na zajazdy k moru a pod.Za dalsie firmy v ramci setrenia nakladov najme na vodicoch idu casto krat do extremu a vodici na dlhsich trasach jazdia na hranici dohody AETR,rozumej povoleny cas vedenia vozidla,napr.ista sukr.firma ktora jazdi z Ke do Genevy na trase KE-BA ide len jeden vodic nasledne v BA vystupi a prichadzaju dvaja co tahaju az do Genevy,ale pri poslednej ceste sa stazovali ze firma chce,aby z BA siel uz iba jeden vodic,firma bude prepustat,ved treba setrit nie?
Za dalsie existuju medzimestske linky na ktorych jazdia 27r.Karosy,hlavne ze taxikarov budu buzerovat a nutit kupovat si neustale nove auta..a este jedna vec.. Ci taka psych.vidica ktory zaraba nieco viac ako je min.mzda,za tu zodpovednost ktoru ma?
Pricina nehody este nie je jasna ale urcite to hodia na vodica ako inak je to najjednoduchsie,ja sa ho ani nezastavam ani nesudim pretoze este pricina nie je jasna,ale skuste sa zamysliet nad celym radom okolnosti ktore tuto tragediu sposobili..Problem nemusi byt len vo vodicoch ale v systeme ako celku,mzdy,setrenia firiem,stare autobusy lebo firma nema na nakup noveho za cca 250.tis eur/ks atd.
Je to velke nestastie,uprimnu sustrast pozostalym..
| 155 Balic
 

 

preco by bolo nemozne ich skontrolovat... v mojej C4 ked raz zapnes pas, musi ostat zapnuty. ako ho odopnes za jazdy ( aj pri pomalej rychlosti ) rozskrieka sa. ake jednoduche.
| 180 kuras
 

mozno si trochu mimo...

mam dost skusenosti s tymto druhom dopravy, aj ked starsich, este s sd 11. tato nehoda je totalne nepochopitelna. idealne podmienky - krasne pocasie, pomerne novy autobus, podla publikovanych informacii ide o skolsky autobus, asi toho sportoveho gymnazia. co by znamenalo aj oddychnuteho vodica v pohode. ziadne trasy na kyvadle do spanielska na otocku a cele tyzdne bez poriadneho spanku, naopak, pravidelna pracovna doba v skole a kratke jazdy po republike. nakoniec aj tato - tt-orava a naspat za dva dni... doslova vyletik. takato praca je sen mnohych vodicov autobusov, doslova pohodicka.
ak tam nebola technicka porucha - napriklad sus defekt ci porucha na riadeni, zostava len momentalna indispozicia vodica. mikrospanok by bol na takej kratkej trase dost nepochopitelny, iba ak by do rana kdesi vysedaval. co by sa dalo aj tak raz za cas zvladnut celkom hravo. mozno ho niekto vyrusil, otocil sa a strhol volant, je to nepochopitelne. na suchej a rovnej ceste, dialnici.
ina vec je na tom zarazajuca. tie styri deti pravdepodobne vyleteli cez okno, ked sa autobus prevracal a zostali pod nim. co znamena, ze neboli priputane. za co bezosporu zodpoveda dohlad. najma ak boli neplnolete. v ziadnom pripade to nemoze byt vodicova povinnost, ten to ani nie je schopny pocas jazdy nijaku ukontrolovat.
| 188 pako
 

priklad

Hľadáme vodiča autobusu v star.dôchodku na vyvážanie a privážanie autobusových liniek. Podmienka:vod.oprávnenie sk D,tachog. karta,karta vodiča, platná lekárska prehliadka a všetky potrebné doklady prof. vodiča. Košice a okolie. Možný nástup ihneď.
Ponuky prosím zaslať na mlinessro@gmail.com

http://praca.bazos.sk/inzerat/...

Je to spolocnost ktora prevadzkuje medzinarodnew linky do Pariza Amsterdamu a pod..
Pisal som ze system je chory ako celok..Predstavte si ze si kupite prave nie najlacnejsi listok do zahranicia a na stanici vam pristavi bus "vodic dedko"ktory vas ma dpoviest po tych nasich SK.cestach do Blavy,tu konkretne z KE do BA.Aj autom je to horor,nie este s busom,tiez mam skusenosti,toboz vodic dedko ..S akými pocitmi budete do takého busu nastupovat?
Ano vcera bolo idealne pocasie ,Orava nieje daleko,zatial nik nevie pricinu ja som poukazoval na celok ako taky,a este do toho psychyka vodicov ktori zarabaju za svoju tazku a zodpovednu robotu len o nieco viac ako je min.mzda..
Ale tu ide aj o inych ludi,napr.keby sa to stalo na vychode,pridu tam zachranari ktori zarabaju 400eur..a tak isto maju neskutocnu zodpovednost za ludske zivoty,zial si nevyberu..A este by im tam do toho asistovala min.Zvolenska,ktora ani nevie rozdiel medzi paramedikom a zachanarom,ktora ani v pete nema rozdiel medzi týmito dvoma uplne rozdielnymi slovami a ich kompetenciách..To je bohu zial Slovensko.
| 155 Balic
 

 

Mimochodom ako je zname bol to firemny autobus nie skolsky,takze vodic nebol klasicky skolsky busar ktory si cele dni dlabe v nose a potom par krat do roka urobi dve 2.hodinove trasy..Navyse podla zoznamu dopravcov tato firma vlastni jediny "zanovny" autobus MAN RH 403 rok vyroby 2002..zaradenie na SK v roku 2008 takze je jasne ze je kupeny z druhej ruky
http://evidencia-dopravcov.eu/...
Tento stat je chory ..tu je pravda..Skola nema peniaze objedna si prepravu u najlacnejsieho,to znamena nie najkvalitnejsieho.Ten najlacnejsi ale nemoze mat najnovsi autobus a mozno mu tam robia vodici dochodcovia na dohodu,aby firma nemusela platit tie hrozne odvody ktore nam zaviedla nasa slavna vlada.potom aj autobus soferuje vodic vytazeny na doraz za min.mzdu.V hlave sa mu beha kade co,husta premavka,vecne merajuci a buzerujuci policajti,ako uzivi rodinu atd..vsteko ma svoju pricinu a postupnost..Následky by mala znasat cela spolocnost..Lenze tu sa to nezmeni nikdy,sme flegmatici ktorym je vsetko jedno a nikto nepohne ani prstom aby sa to zlepsilo.
| 155 Balic
 

Hmmm

Rozdiel medzi lietadlom a autobusom je ten, že v prípade lietadla, ak sa niečo stane pilotovi, ktorý práve riadi lietadlo, môže druhý pilot ihneď prevziať riadenie lebo sedí na svojom mieste a má vlastné ovládanie. Alebo ak lietadlo práve neštartuje alebo nepristáva, tak druhý pilot má niekoľko desiatok sekúnd čas.
V prípade autobusu by ten druhý nestihol ani zareagovať.
Efektívnejšie a lacnejšie by boli bezpečnostné pásy pre cestujúcich. To ani nerozumiem, že v roku 2014 to ešte nie je povinné.
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME