Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Budúci učitelia by mohli praxovať v školách ako asistenti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Ďalšia novinárska chobotina

Kde je nedostatok asistentov? Všetky miesta v školstve sú preplnené. Je to další nezmysel, podobne ako nízke platy učiteľov a nezáujem učiť. Je pravý opak. Platy sú v školstve relatívne dobré a je obrovský pretlak sa do školstva dostať.
A toto je dalšia novinárska chobotina, že vraj nedostatok asistentov. Blud!
 

 

no však toto , to je jedna vec. druhá vec sú potom moje obavy. dva semestre! celý jeden rok veľkých múdrostí, ktoré sa doteraz učili, či im to azda nebude chýbat? ))))))))
 

 

Valí sa na nás katastrofa. Myslím, že hrozí, že nebude mať kto učit a naše deti sa budú musieť učiť čítat sami, čo je proste nezvládnuteľné v domácich podminekach, to všetci vieme. Alebo nebodaj sa budú musieť učit prírodopis len čítaním doma z knihy a nie spoločným čítaním v triede. Hroza pomysliet.
 

 

Tak napr. v Austrálii na odľahlých farmách v minulosti bežalo vzdelávanie cez rádio, dnes beží cez internet.
Sú veci, ktoré sa dieťa samo naozaj nenaučí a potrebuje pomoc učiteľa a rodiča, preto je ideálne, že školy máme a nemusíme to riešiť ako v Austrálii, ale na druhej strane, veľké množstvo predmetov učiacich sa v školách, by sa tam učiť nemuselo.
Napr. jazyky, matematika, fyzika, chémia a biológia potrebuje vedenie učiteľa, ale literatúru, dejiny, občiansku náuku sú schopné poňať deti napr. aj z internetových prednášok.

Len sa pozrite na TED, databáza perfektných prednášok z ktorých by sa väčšina detí naučila omnoho viac ako z prednesu bežného učiteľa, existuje množstvo dokumentov, ktoré by deťom vedeli sprostredkovať vedomosti bez toho, aby museli sedieť na zadku v škole.

Osobne by som preferovala kombináciu školského prístupu a zároveň rozšírenia školy o samostatné vzdelávanie. Toto je totiž veľkým problémom súčasnej generácie (a nepovedala by som len tej mladej) že sú zvyknutí len na vedenie v škole. Z toho plynie doslova slovenský syndróm, že nenaučím sa viac, než odo mňa vyžaduje učiteľ ani za nič. Už deti na prvom stupni by mali byť vedené k vzdelávaniu samostatne, k robeniu projektov, školských výskumov a esejí. K tomu im treba ale dať aj primeraný čas a nie ich niekoľko hodín denne drilovať od katedry.

Bohužiaľ, väčšina rodičov dnes školu vníma len ako miesto, kde odložia deti, kým oni idú pracovať. A akurát jediný výsledok vzdelávania dieťaťa ktorý ich zaujímajú sú známky. To samozrejme nemôže tlačiť na kvalitu vzdelávania, akurát to len tlačí na to, aby slabé deti zostali slabými, len mali dobré známky.
 

ninka pinka

zober svoje dieta, zavri ho do miestnosti s hrackami a ucebnicou a povedz mu, ze sa moze hrat a aj sa nieco naucit. Skus hadat, aky bude vysledok tvojho experimentu.
 

 

Nechápem... Ja som ako dieťa mala rada učebnice, encyklopédie, knihy vo všeobecnosti dokonca ešte keď som nevedela čítať. Pozerala som si obrázky, vymýšľala si podľa nich príbehy, alebo mi z nich mama čítala. Potom som sa naučila čítať a dokonca som sa s nimi hrávala na reportérku, ktorá ľuďom sprostredkováva informácie z tých učebníc a kníh. To som ale ešte bola neskazená a nikto mi nepovedal, že učenie je fuj a že sa mu treba vyhýbať.

Tvoj postoj už z princípu podsúva, že vzdelanie je niečo nepríjemné a je to opozitom pre hru. Tvoje dieťa tento postoj pravdepodobne prebere a bude sa podľa neho riadiť.

Ja fakt nechápem, prečo majú ľudia potrebu deťom vzdelávanie tak príšerne zhnusiť...
 

ninka,

to ze si to ty mala rada neznamena ze 99 percent ostatnych ano.
 

Veľká je zodpovednosť rodiča

Vážená diskutérka, vo svojom príspevku ste vlastne upozornili na to, čo je jednou z najistejších
ciest, ako viesť dieťa k uvedomelému vzťahu k poznávaniu, k ochote učiť sa - je to čítanie rodiča
dieťaťu z kníh, v čase, keď ešte samo nevie čítať, no na základe príjemných čitateľských zážitkov sprostredkovaných rodičom zatúži neskôr samo si to skúšať a drží ho to už obvykle celý život.
Nesúhlasím s názorom, že dieťa si nájde i bez usmernenia, vedenia niekým, cestu k poznaniu
prostredníctvom internetových či televíznych ponúk ( hoci i tých najzaujímavejších dokumentov),
lebo to by sa už v našich domácnostiach dávno rodili samí polyhistori, "vševedci "typu slávneho
Mateja Bela. A to bez učiteľov a ich asistentov.
emazé
 

 

Aj Abe Lincoln sa naucil citat sam. pri svieckach.
 

 

ved oni normálne systematicky berú ludom robotu. podla mna to je zámer. asistenti stratia prácu a budú to robit zadarmo študenti. tým pádom zase bude na zvyšovanie už teraz tak velmi nízkych učitelských miezd , ktoré sú tisíc euri. ved kto by za to učil? len hlupák. radšej pojde za 300 za pás. to je jasné.
 

tisic eur(i)

platy? :)
 

Vystihol si to

zoberú asistentom miesta, mimochodom , aj tých je málo, nie ako v článku píšu, že vraj je nedostatok asistentov. Aj s platmi si to ironicky vystihol, novinári šíria bludy o nízkych platoch a úteku učiteľov zo školstva. Pravý opak je pravda, každý sa tlačí učiť. Novinári klamú teraz znova o nedostatku asistentov.
 

Odkiaľ viete že asistentov je dosť ...

Skutočnosť je taká že asistentov je žalostne málo. To po prvé. Po druhé plat asistenta je približne 250-270 eur. Po tretie Asistent je v práci približne 4- 6 hodín. A mohol by so argumentovať do aleluja no je nedeľa a tak prajem všetkým
slnko v srdci.
 

Platy asistentov na plný úväzok sú okolo

500€, sú zaradení prevažne do 8. platovej triedy.
A teraz k druhému tvojemu tvrdeniu, že je málo asistentov. To ako mám tomu rozumieť? Je ich málo preto, lebo to nikto nechce robiť alebo preto, lebo nie sú také fleky, teda školy asistentov nechcú a neprijímajú ich. Je to fundamentálna otázka, ak sa chceme dopracovať k pravde o asistentoch.
Lebo ináč to bude len také tľachanie . A pravda sa neobjasní tľachaním ale faktami.
 

 

prax trvá chvíľu, ale deti s hendikepom potrebujú asistentov celoročne, na každej vyučovacej hodine...niektoré školy nemajú ani jediného asistenta na celú školu...viete si to predstaviť?
 

L.P. , nerozumiem vašemu príspevku

rovnako ako som nepochopil autora článku. Čo akože ste vlastne chceli povedať?
Ja som jasne povedal, že učiteľské ani asistenstké miesta nie sú voľné, školy neprijímajú ani učiteľky ani asistentky. A tento článok je další z novinárskych bludov, rovnako ako váš príspevok, ktorý vôbec nechápem, o čom je, čo ste chceli povedať.
Fakty nie sú to, či školy majú alebo nemajú asistentov, FAKTY sú to, že školy asistentnky ani učiteľky neprijímajú, všetko je plné, naplnené stavy, netreba ďalšie ani učiteľky ani asistentky. Toto sú fakty. Jasné?
 

 

Požiadavka od učiteľov z praxe je na minimálne dvojnásobok takýchto miest -opodstatnene. Všade a vždy sa žiada individuálny prístup(v každom jednom návrhu na integráciu zvýraznené), ale to nie je možné realizovať ak nie je dostatočné personálne zabezpečenie - a kiež by bolo aj odborne pripravené,ale to zas navyšuje cenu takého zamestnanca.. Neprijímajú ich, lebo nemajú na nich uvoľnené, navýšené financie, nie preto žeby nebol o nich záujem.Okrem škôl a učiteľov takisto o asistentov žiadajú rodičia. Je niečo iné formálna, papierová integrácia a integrácia s dostupnosťou intervencie(nie raz týždenne na jednu hodinu) špec.pedagóga, asistenta, terapeuta, rehabilitačného pracovníka, školského psychológa a podobne...menšie školy do 150 žiakov takýchto zamestnancov prakticky nemajú (okrem tých čo čerpali celodenný systém, lebo tí v rámci projektu dostali na školu dvoch platených nie z rozpočtu školy), a ak, len výnimočne, na čiastkové úväzky. Nemajú totiž ani na zaplatenie svojich ľudí, preplatenie nadčasov, zastupovanie a podobne...Asistentov si k viacnásobne postihnutým deťom pri integrácii robia niekedy aj rodičia sami ak môžu, nemajú iné východisko... Nie je to teda tým, žeby školy nebrali lebo nechcú - nemajú ich ako zaplatiť.
To som tým chcela povedať. Dúfam že si rozumieme. :-)
 

Nie , nerozumiem

Slovom NEDOSTATOK vyjadrujeme, ak niečoho niet. V tomto prípade sa v článku spomína, že nieto asistentov. A to nie je pravda. Asistentov by sa našlo habadej.
Článok je mimoriadne zavádzajúci a od tohoto zavádzajúceho článku sa u mnohých /vrátane teba milá moja/ odvíjala zavádzajúca diskusia, až kým to nedávam na pravú mieru. Asistentov jesto ale ministerstvo ich nechce zaplatiť , aby ich školy mali.
A ministerstvo hľadá spôsob , ako ich naďalej neprijať do školstva a aby naďalej treli biedu na nekvalifikovaných brigádach a na úrade nepráce.
Zľahčovať situáciu smajlíkom nie je v tomto prípade namieste. Školskí zamestnanci na rozdiel od iných rezortov a povolaní , napríklad zdravotníkov, policajtov sú sústavne pošliapávaní so samými podrazmi a teraz rozmýšľajú o ďalšom podraze, ako neprijať potrebných ľudí do škôl a nechať ich dehonestujúco na úrade nepráce. Bohužiaľ školskí zamestnanci sú povoľní, nesúdržní a nechajú so sebou zametať ako nariadeniami ministerstva tak aj pochlebovačnými riaditeľmi, ktorí v snahe udržať si fleky zobú ministerstvu z ruky, namiesto toho , aby sa ministerským protizamestnaneckým praktikám postavili.
 

 

Nedostatok na školách. Nevrčte na mňa. Ja sa snažím komunikovať vľúdne. So zvyškom Vášho komentu vcelku súhlasím -v podstate tvrdíte to čo ja. Vem aká je situácia v školstve, lebo v školstve som, tiež sme "žobronili" o asistentov, a pritom máme deti s možno najvážnejšími stavmi okrem hluchoslepoty.Nedostali sme koľko sme žiadali, a je to rok čo rok dookola. Smajlíkov budem dávať kedy ja chcem a sama posúdim vhodnosť - za Vaše nálady ja zodpovednosť nenesiem.
Spontánne ľuďom netykám- a je mi fuk, kto má koľko rokov (poučte sa). Ako sa s tým Vy vysporiadate, je len a len Vaša vec, ale trochu viac asertivity by padlo vhod. Toľko k Vašim reakciám, debatu z mojej strany uzatváram. :-)
 

Ako som napísal, problém školstva

je pasivita, poslušnusnosť, ustrachanosť väčšiny jeho slabošských členov a potom to tak aj vyzerá - žobronili ste. Nemocnice-lekári by by nežobronili, jednoducho by asistentov nabrali koľko potrebujú. No školy-učiteľky žobronia. Škoda slov.
Jeden z mnohých odkazov, že zdravotníci si z financiami ťažkú hlavu nerobia:
http://ekonomika.sme.sk/c/6680...
A ministerstvo zdravotníctva cvičí ako nemocnice-lekári pískajú.
V školstve je to naopak, školy-učiteľky cvičia ako ministerstvo píska.
Za zdravotnícky dlh 300.000.000€ by do škôl mohli prijať a platiť 30.000 asistentov! Takto treba sa na to pozerať.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME