Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Gustáv Ulický stál pri zrode motocyklov, ktoré preslávili Slovensko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Ďakujeme

odpočívajte v pokoji.
 

Babetta mala jednu obrovskú chybu,

a jednu menšiu chybu. Obrovská bola tá, že nemala 3 rýchlosti ale len dve popr. ešte horšie , len jednu. Mala teda rýchlosť len do pomala a do stredna. Nemala 3. rýchlosť do rýchla, napr. na rovinný terén či na mierne klesanie. 40km/h je rýchlosť nasieracia, ani pomaly ani rýchlo. Ak by mala ešte 1 prevod, išla by 50-55km/h a to už by bola dobrá malá motorka.
A druhou, menšou chybou bola kubatúra, 50ccm je málo, ak by bolo 75 ccm, zase by to bolo lepšie približovadlo.
Ja viem, budete oponovať predpismi o limitoch 40km/h a 50ccm , ale ja zasa budem oponovať, že mali vyrábať min 2 verzie, jednu tú s 1-2 prevodmi 50 ccm do 40 km/h , druhú verziu s 3-ma prevodmi a 50 ccm a a tretiu najlepšiu s 3-kou a 75 ccm a už by bolo na kupujúcom, čo by si vybral . Neverím, že to bol až taký problém s tými prevedeniami.
No ale už je to všetko jedno, čo bolo bolo, už ináč nebude.
Babetta bol pekný moped s tichým a úsporným motorom, s pomerne jednoduchou a pritom ideálnou konštrukciou. Len ten 3.prevod a trocha viac sily mu chýbalo do mopedovej dokonalosti.
Aj za to Vám ďakujeme p. Ulický aj všetkým ostatným.
mínus | Mrmr.
 

Ale,ak si chcel tri rýchlosti

stačilo namiesto Babety kúpiť Jawa 20 či 21,či dokonca 4 rýchlostný Manet 100 a neskôr Tatran 125. Je ale tiež pravda,že neskôr bola výroba Tatran ukončená a potom aj Jawy 20 a jej "mutácií.
 

Babetta bola super

ak si mal vyssie ambicie, mohol si mat rychlejsie motorky z Povazskej:

http://www.muzeumpb.sk/buxus/d...
 

 

a krútenie pedálmi ako rýchlosť nerátaš :)
 

prečo

viete mi niekto povedať, prečo sa prestala babeta vyrábať? veď stála menej než dnešný bicykel.. tuším skončila výroba v Kolárove..