Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Deviatakov testovali. Zvládnete ich úlohy zo slovenčiny vy? (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Nechcem sa nikoho dotknúť,ale
tak stupídny test som už dávno nevidel!! Deviatak na ZŠ je zaťažovaný veciam, ktorými sa zaoberajú študenti na VŠ študujúci jazykovedu! Žiakov ZŠ by mali predovšetkým naučiť písať I, Y čiarky a nie podrobne rozoberať vetnú skladbu s ktorou majú naozaj problémy aj študenti VŠ !!!
Laco Maco
Takže
mírka dýmu, alebo dýmka míru ? :-)
s0krates
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... > >>

skrat to 2.

1 marlborka :)
 

Nemám !

Iba elektronická cigareta :-)
 

ako ti len pomozem

skus trafiku, Kutnu Horu... :)
 

 

Z vetnej skladby je tam jedna otazka - len pro forma, aby bola... V minulosti ich bolo ovela viac. Celkovo sa ustupuje od tolko kritizovanych gramatickych pojmov, prechadza sa na prakticke vyuzitie jazyka, samozrejme, v miere, ktoru umoznuje testova forma skusania.
 

ja osobne tento prístup oceňujem

lebo hlavným testom znalosti jazyka nie sú nabiflené definície, ale jeho pochopenie v písomnej, či ústnej forme.
 

 

Väčšina otázok je na čítanie s porozumením. A tých pár definícií, ktoré sa majú deviataci naučiť a použiť v úlohách mi naozaj nepríde ako úroveň jazykovedcov.
Ak majú s vetnou skladbou problém VŠ študenti, tak je to skôr ukážkou katastrofálneho stavu VŠ a jej študentov.
Písanie I, Y zas za zbytočnosť považujem ja. To, čo sa majú decká naučiť je čítať s porozumením, využívať výrokovú logiku, dokázať pracovať s definíciami pojmov, s textom, hľadať informácie v texte a vedieť ich využiť, vyvodiť z nich závery, celkovo práca s informáciami... inak povedané, decká majú vedieť rozmýšľať.
 

S týmto taktiež plne súhlasím,

ale text by mal byť zo života a nie niečo také ako v tomto teste! Čítanie textu s porozumením robí problém aj naším zákonodarcom!
 

Laco Maco

ktorý text nebol zo života?
bola tam ukážka modernej prózy, pesničky súčasného speváka, reklamného plagátu cestovnej kancelárie, správy tlačovej agentúry
 

 

Súhlasím, ale deti, ktoré sú schopné naučiť sa aj to, o čom hovoríš, väčšinou ani nemajú problém s pravopisom. Nájdu sa však výnimky, ale nie je ich veľa.
 

podla mna

trocha vetnej skladby sa moze hodit aby clovek nenapisal "zatazovany veciam". Inac test 24/25 a to som mafyzacka :) par veci boli fakt hluposti (ako vokalizovane predlozky ) ale celkovo sa to dalo zvladnut v pohode. Nemusim si predsa pamatat co je slabikotvorna spoluhlaska, ved to si "odvodim" z toho nazvu.
 
Hodnoť

No ja ti neviem...

Kolko ma taky deviatak tu na slovensku rokov? 14 alebo 15? Inak viem ze je to este ako taky mlady vek no skor by som take tie otazky formuloval tak aby dotycny vedel ze zhurba akym smerom by sa chcel uberat co sa tyka ako strednej skoly. A najma a najme by som ovela viac kladol doraz na matematiku lebo ta je nemenna /teda ako zatial/ a univerzalna v kazdom jazyku a potom aspon jeden cudzi jazyk. To su dolezite veci si myslim teda aspon z mojho zidovskeho pohladu jednoducho NENECHAT SA OKLAMAT A DOHOVORIT SA, to si myslim ze je dolezite, hm....
 

 

Pritom v prvých príkladoch je niekoľko otázok, ktorých správnu odpoveď získaš použitím "výrokovej logiky" a tá už je matematickou disciplínou.
 
Hodnoť

vojááci

luka je dlha 2 000 metrov, tráva je vysoká 23 cm. Kolko ja mám rokov?
 

to ma jednoduchu odpoved...

vo vtipoch a ale velitelov vek zavisi od toho, kolko rokov ma tvoj brat...
Povie sa, ze taku otazku sa moze opytat len uplny somar...
brat ma X rokov, a vo vtipe je polovicny somar.
Cize velitel ma 2X rokov :-)
 

42!

... a vôbec!
 
Hodnoť

14/25

Ak by som nebol zbrkly tak by som mozno dal aj 18. :) K takymto veciam som nikdy nemal vztah, ale je naozaj nutne aby 15 rocne deti vedeli napriklad odpoved na "V ktorej z uvedených viet sú tri slová so slabikotvornými spoluhláskami?". Uprimne netusim, ze preco je to nutne vyucovat. Vediet pisat je potrebné, vediet citat s POROZUMENIM je super potrebne, ostatné veci podla mna patria na strednu skolu.
 

Ono ani tak veľmi nejde

o tie slabikotvorné spoluhlásky (drvivá väčšina deviatakov ich bezpečne pozná), ako o to, aby žiak presne dokázal pochopiť otázku a s istotou vydedukoval v texte správnu odpoveď. V takom duchu je zostavený celý test. A to, žiaľ, naši učitelia stále nevedia svojich žiakov dostatočne naučiť. No a dôsledkom slabej úrovne čitateľskej gramotnosti bývajú okrem iného aj tie množstvá oklamaných ľudí, ktorí nedokázali poriadne pochopiť text o pôžičkách, kúpených brakoch,...
 

 

Áno, ale nie je to záležitosť len školy a učiteľov. Sú tam faktory rodinné, genetické, úroveň psychologických procesov, ako je proces vnímania, pozornosti, faktory vôľové, zvedavosti - teda túžby a potreby poznávať... Na druhom stupni sa stretávame s čoraz väčším počtom žiakov, ktorí nevedia čítať. V zmysle toho, že nevedia text správne prečítať a pochopiť. Tu je dôležitá aj plynulosť a tempo čítania. Pri takých problémoch žiak prestane vnímať pri prvej vete otázky, ako bola napr. tá s tou cestovkou.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... > >>

Najčítanejšie na SME