Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Deviatakov testovali. Zvládnete ich úlohy zo slovenčiny vy? (test) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

:-)))))
 

 

Sa smej, lenze oni sa tieto hovadiny musia naozaj ucit a ked sa ich nadru a zvladnu to, tak potom chce kazdy ist na VS a nikto nechce manulane pracovat, lebo je to skoda, ked uz clovek ma v hlave kopu "vedeckych" zbytocnosti, aby to nejako dalej nevyuzil na dalsie teoreticke vzdelavanie, ktore mu je v praxi na figu. Naco je komu v beznom zivote vediet co je to vokalizovana predlozka, slabikotvorne spoluhlasky, onomatopoje, slovne druhy a ine podobne somariny, ktore tak akurat zivia darmozracov v jazykovednych ustavoch. Raz ked nebude mat kto zasiat, vypestovat, zozat, zomliet a napiect, tak pochopia, ze ake je to vsetko zbytocne...
 

 

moja úspešnosť: 7 z 25. To svedčí o tom, že som sa v škole úspešne vyhýbal tyranii slovenčiny a doteraz si život užívam bez zbytočnej príťaže.
ale zase je pravda že 75% naších občanov sa učí na základnej škole tri cudzie jazyky, vrátane slovenčiny.
 

No,

minimalne polovica otazok bola zamerana na pochopenie citaneho textu. Na tvojom mieste by som zvazil dalsie prispievanie do diskusii k clankom... ;)
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

odpovedal som pozitívne na tieto:
1, 2, 6, 8, 16, 17, 18 , pomýlil som sa v 7
všetko ostatné sú trápne hovadiny, hodnotné maximálne pre slovenčinárov, jazykovedcov a iných príživníkoch na slovenčine. Pre bežného človeka je to tak použiteľné ako spodné prádlo prezidentovej sekretárky
stále nerozumiem rozdielom v odpovediach pri 12 otázke, ale asi poradie je dôležité. Čo znamenajú tie pojmy nechcem vedieť, lebo ich nepotrebujem vedieť, a to je to dôležité, ovládať to čo je podstatné a všetko ostatné ignorovať.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

preco, ty si nejaka diskusna policia?
 

 

Amen!
 

minimalne

polovica otazok bola zamerana na pochopenie nudneho nicneznamenajuceho textu. este aj izbu v hoteli si klient vybera "chcem vyhlad na more a balkon" a nie lustenim faktur.
 

omyl - v dnešnej dobe je nutné

porozumieť správne každému jednému slovu a zmyslu vety, lebo dnes viac ako kedykoľvek predtým je ľudí, čo textovými manipuláciami sa snažia oklamať a okradnúť ostatných či aspoň podhodiť polená pod nohy s cieľom odradiť - či je to už zo strany šmejdov, ale aj zo strany štát. aparátu širokého spektra...
Preto je dôležité čítať s pochopením. Ale to by mal byť jeden z predmetov výuky na zš, zišlo by sa už aj so základmi psychológie, či logiky. Napr. odobraním z hodín predmetu literatúry, výtvarnej či hudobnej (vedomosti z týchto využije v budúcnosti iba ozaj malé promile ľudí (ktorí i tak spravidla navštevujú také krúžky, ZUŠky, atď.) a memorovanie mnohých siahodlhých básničiek, detailných životopisov spisovateľov a kult. dejateľov (presné dni v ich životoch, genealógiu ich rodiny, desiatky ich diel, a aktivít v ich živote, atď) ako i písanie čitateľských denníkov (podvádzať v tom pomáhajú deťom už rodičia, aj net) v súčasnej dobe pokladám za zásadnú stratu vzácneho času.
 

ano suhlasim

ale stale som presvedceny, ze nepochopenie textu je az za elementarnym zlyhanim logiky. nutit deti premyslat je fajn, ale nazaciatok je vhodnejsie ich naucit vyvarovat sa pred uz existujucimi skodlivymi postupmi smejdov (a statneho aparatu) a to citanie zmluv a zakonov pride neskor aj same.
a tak ako si napisal, spojit to so zakladmi psychologie (predaja, klamania, spravania davu, politickeho marketingu) a zakladmi financnej matematiky.
 

A pre to to nevedia vôbec pravopis

Váľajú hrubice, nevedia kedy napísať s, so, z, zo, koncovku ou, ov a podobne. Ale rozumejú hovadinám.
 

slovenskú gramatiku

načim zásadne a čím skôr skorigovať; vrátiť sa ku zmyslu a významu písania = píš jak počuješ. Pravidlá písania sa zásadne zmenili po 1918 (z dvojzložkového na jednozložkové písanie) a teraz by bolo treba opäť siahnuť po niečom podobnom, lebo sa to veľmi "spravidlilo" - napr. kedysi 3x4 vzorov, dnes pomaly desiatky, škatuľkovanie škatuliek, problematizovanie jednoduchého...
 

 

Ak nebudu chapat citanemu textu S POROZUMENIM, ako ich chces naucit gramatiku?
A ak netusia co citaju, ako budu vediet co maju pisat? To im potom staci naucit sa vlastny podpis a ani nemusia vediet pochopit co podpisuju. Hlavne ze sa gramaticky spravne podpisu pod nejaku zmluvu ale ani nebudu tusit co podpisali. Aj na to je potrebne chapat pisany text!

BTW slaba gramatika nie je momentalne prekazkou ani v prezidentskom urade (a citanie s pochopenim asi tiez) :)
 

 

smejem sa z toho, ze som sa len na to pozrel a skoncil som...toto za nasich časov nebolo...no ideme z pokrokom, len či sa z toho niekto naje ale ako všeobecne vzdelanie je to asi OK.. no nič asi by som nepresiel, lebo som vela chybal na hodinach...
 

podla mna celkm rozumny test

Ked to porovnam s tym co sme sa uczili my na slovencine tak mi to pride neskutocne prakticke. Je tam sice par teoretickych veci ale fak minimum. My sme mali len teoriu.
Ja som slovak, zo slovenciny som mal vzdy 3-4, slovencine sa vobec nevenujem v praci pisem a rozpravam len anglicky. Ale bez problemov som dal bez typovania 22. Zle som mal len 3 teoreticke veci.
 

 

... 3 teoretické + jednu gramatickú (bez tipovania)
 

Podľa mňa

ten test nie je až taký strašný, pretože je zameraný na čítanie s porozumením. Tá časť, kde sa rieši tá "teoretická gramatika" je ale strašná. Ja som toto nikdy nevedel, lebo som to nechcel vedieť a ani nebudem chcieť vedieť. Vždy som sa tomu vyhýbal, ani na maturitu som sa to neučil a neľutujem to, ten čas som využil zmysluplnejšie. A to som chodil do matematickej triedy, takže sa obávam, že tí zo všeobecných to mali ešte horšie(ľutujem vás). Napokon, ono to ani nemá zmysel a ani žiadnu logickú štruktúru, neviem čo robia jazykovedci, ale asi sú platení za zbytočnosti. Navyše, ako si písal, ľudia si povedia: "toto viem, tak je škoda neísť študovať". Čo je vyslovená blbosť, lebo toto nemá so štúdiom (snáď až okrem humanitných vied a to asi tiež nie vždy) nič spoločné. A takých naozaj nepotrebujeme. Nič v zlom, ale všetci študenti humanitných odborov, vstúpte si do svedomia a spýtajte sa, k čomu to naozaj je, to chcete vážne iba titul? Neviem sa tomu ubrániť(tak pardón), ale ja tituly z humanitných škôl proste neuznávam, keď zvážim, koľko práce musím vynaložiť pri štúdiu ja(ak chcem skutočne porozumieť matematickej analýze, tak musím minimálne 4 hodiny do týždňa na tom pracovať a to je len 1 predmet), a koľko niekto z fakulty manažmentu, ktorý sa učí od pondelka do utorka a potom ide domov. Česť výnimkám, som ochotný pripustiť, že niektoré humanitné odbory majú čosi do seba, ak sú robené poriadne.
 

ohó, nesúď, pokiaľ si tým neprešiel

semestre a semestre zmáknutej klasickej latiny (aj kl. gréčtiny), stredovekej a novovekej latiny, maďarčiny, nemčiny a slovenčiny, vrátane ich paleografie a správneho prekladu (odporúčam hlavne čítanie fraktúry, či abreviatúr a sigiel, by si sa asi divil ako vyoraná myš pri prekladoch latinky klasickej či stredovekej - 6,8, či 10 riadková zložená megaveta); alebo z iného súdka - súhrn informácií z oblasti dejín od vzniku sveta po súčasnosť, hoc len európskych krajín), no proste nekup to... (a ešte bez titulu - nič v zlom, ťukám si na čelo...)
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME