Sobota, 29. február, 2020 | Meniny má

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cudzinci budú platiť za nemecké diaľnice (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

to je take

xenofobne, nemci su taki extremisti, je mi z nich na vracanie, ocakavam dnes 10 clankov na titulku + komentare a zajtra aspon 8, nebudeme si v EU tolerovat takyto neblahy narast extremizmu a xenofobie!
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

neviem kolko bude poplatok ale zijem v DE a mam SK znacky lebo to auto chcem predat buduci rok, kupil som ho na SK ako nove ... Zaplatil som jendoducho cestnu dan v DE co je pre moje prditko 77kw 105k 1.2 TSI zavratnych 23 euro rocne... menej ako dialnicna na SK ...
 

Je to jediná krajina, kde budem platiť

s radosťou a ešte im dám sprepitné. Lebo majú cesty na ktorých sa dá jazdiť a na ktorých je dovolené jazdiť. Nie ako v našej džamahírii, kde musí človek neustále mať oči na stopkách, aby na najbližšej jame neodtrhol nápravu, aby mu odťahovka neodtiahla auto a kde je predmetom permanentných policajných prepadov za hrdelný zločin prekročenia nezmyselne stanovenej rýchlosti.
Takže viem že platím za kvalitnú službu a nie sociálne príspevky nenažraným politikom, ich príbuzným, kamarátom, susedom a iným Rezešom.
V Mníchove zakopali výpadovky pod povrch u nás je zase výpadovka, kde sa síce dá isť rýchlosťou, ktorú nevyvinie ani F1, ale je tam - skrz električky - absurdná 40-ka, ktorá sa pritom ani len nedá dosiahnuť, lebo každým prechodom sa stále niekto tmolí (Štrkovec). Pritom to nie je lacné riešenie, lebo električka je hneď po metre najnákladnejšia forma mestskej dopravy a svojim neodfiltovateľným hlukom a otrasmi je zároveň suverénne najobťažujúcejšia.
 

zacal si

celkom dobre, ale tym Strkovcom si to uplne zabil. Ved to nie je vypadovka, to je normalna mestska komunikacia medzi sidliskami. A elektricky nemusia but iba hlucne, staci sa pozriet do hociktoreho mesta v zapadnej Europe a zistis, ze elektricka je (po metre) najrychlejsi a najpohodlnejsi sposob mestskej hromadnej dopravy.
 

Ja nevidím na tom,...

že vodiči s nemeckými poznávacími číslami nebudú platiť za svoje slušné diaľnice. Oni platili, platia a budú platiť celkom slušnú sumu vo forme daní z motorových vozidiel, či iných daní a poplatkov dosť na to, aby si mohli dupnúť a obhájiť svoje privilégiá aj pred potentátmi z EÚ, ktorých kriklúňmi v tejto veci sa budú grupovať medzi najväčšími závistlivcami a budú práve z tých štátov, ktorých vlády najviac okrádajú svojich občanov, kdežto v Nemecku je kontrolná funkcia štátu na veľmi vysokej úrovni a občan má veľkú isotou, že jeho platby budú použité na to, na čo sú určené. Už vidím nášho zúfalca Róberta, ako hrdo vystupuje na pôde EÚ a čistí Nemcom žalúdok, akí sú diskriminační a zožne potlesk podobných exotov, ktorí prd tomu rozumejú. Hlavné je pre nich, že sa urobia populisticky peknými pred svojimi občanmi.
Zn.: Moja nemecká ŠPZ nie je na predaj.:-)
 

 

Odkial beries tu nemecku istotu, ked na daniach od motoristov vyberie Nemecko rocne cca 20 miliard EUR, pricom len cca polovicu vrati do dopravy, nakolko dane idu archaicky do spolocneho kosa?
 

Nepočítaš s tým,...

že z iných daní idú operatívne nemalé peniaze, i keď nie tak viditeľne pre občana, do dopravy tiež. Tu nejde iba o tú časť daní z motorových vozidiel.
 

 

ale pocitam, a ked pripocitam dane z pohonnych hmot, z registracie vozidiel, z kupy auta, nemas sancu. Vsak hod konkretne cisla, aby sme sa mali o com bavit!
 

 

Mihole to napísal perfektne.
Presne také sú slovenské cesty, nezjazdné, plné výtlkov, jám a hlavne OPICAJTOV, ktorí namiesto motta ,,pomáhať a chrániť,, (smiech) stoja na všemožných miestach s nezmyselnou päťdesiatkov a doslova buzerujú vodičov, pričom okolo vás denne prefrčí 10 bavorákov s holými hlavami.A do toho vám ide ešte bábkoherec Novotný písať, ako máte šoférovať.
Ak by kvalita ciest a našimi daňami platených opicajtov bola na úrovni ceny dialničných známok a cestnej dane, tak by som s radosťou držal jazyk za zubami, ale bohužial to tak nieje, takže nenadávajte Nemcom, že chcú spoplatniť vlastné cesty pre tých, ktorí ich ničia a pritom niesú obyvateľmi Nemecka, je to logické a rozumné, nie jak naša ,,sociálna,, vláda.Na záver ešte jedna perlička :)

Desatoro slovenského vodiča
ak vidíš chodca na prechode už z diaľky, tak pridaj. Možno ho ešte stihneš na prechode...
- ak vidíš na ceste retardér, či jamu, tak spomaľ. Jama sa ti nebude snažiť vyhnúť (na rozdiel od chodca)
- ak obiehaš cyklistu, priblíž sa k nemu aspoň na 5cm . Ak mu budeš nablízku bude sa cítiť bezpečnejšie
- na križovatke má prednosť vždy najväčšie auto (zákon džungle)
- na železničnom priecestí zastavujú iba autá s deťmi, ktoré chcú vidieť vláčik
- hands-free je iba pre invalidov. Ak telefonuješ, nezabudni si zapáliť cigaretu...
- chodníky sú nevyužité cesty, preto ich využívaj vždy keď sa naskytne možnosť
- ak cestár riadi (naschvál zdržuje) premávku, vystúp z auta a zastrel ho. Cesta bude rýchlejšie opravená.
- ak budeš odbočovať, rýchlo predbehni auto pred sebou a až tak odbočuj (bez smerovky - kôli nižšej spotrebe)...
- na červenú chodia frajeri. Na zelenú stoja frajeri, lebo z druhej strany idú na červenú frajeri.
 

 

to ano, na Strkovci to ti je taka vypadovka ze ked pojdes po nej stale rovno tak na konci pri obratisku elektriciek vypadnes z cesty do jarku. Absurdnu 40tku tam dali preto lebo niektori tam absurdne chceli prejst zo zastavky elektriciek domov alebo do nemcocnice, no na prechode ich preslo a polamalo auto, niektori neprezili.
 

 

Tie ich rozbite dialnice su ceste na ktorych sa da jazdit? Hahaha.
 

lukasV

áno ich cesty sú zjazdné, ich ekonomika je najsilnejšia, ich vláda je rozumná a nešíri populizmus medzi dedinskými sedlákmi a celkovo si vedia urobiť eci precízne.

Ale chápem si typický ufrflaný slovenský pačmogo, čo všetko videl, všade bol a najlepšie vie, kam ísť :)
 

iba doplním poslednú vetu

lacno nakúpiť :)
 

Iba doplnim neuplnu informaciu sme:

V nemecku sa odvadza zhruba 70% z paliv vo forme roznych dani, cast z toho je dan na financovanie ciest a dialnic, v podstate taka forma dialnicnej nalepky. kvoli tomu nemci doteraz odmietali dialnicne nalepky, pretoze by platili dvakrat. Tentokrat sa dialnicne nalepky pre osobne auta v nemecku schvalili pre VSETKYCH, to znamena, aj pre nemeckych vodicov. Ti to ale dostanu odratane z dane z osobneho auta spät, to znamena, ze iba auto nezaregistrovane v nemecku bude efektivne prispievat nalepkami do kasy. Ostatni tam prispievaju samotnym tankovanim paliv na nemeckych cerpacich staniciach, co je aj spravodlivy sposob poplatku (cim viac jazdis, tym viac platis). Ci to vobec nieco prinesie, je este otazne, ale kedze je nemecko tranzitnou krajinou zo severu na juh a opacne a z vychodu na zapad a opacne, hlavne pocas leta, tak to urcite zvysi prijmy do kasy, z ktorej sa financuju cesty v nemecku. Takto to bude spravodlive aj z pohladu nemcov, ktori kamkolvek v europe cestuju, platia mytne a dialnicne poplatky a to za cesty, ktore sa zdaleka nedaju kvalitou porovnat s tymi nemeckymi. Takato forma poplatku je najspravodlivejsia.
 

 

Takze si naletel na populizmus. Noze hod nam cisla, kolko % tvori v Nemecku tranzitna doprava. Podla ADAC je to cca 10%. Daleko vacsim problemom je, ze polovica dani vybratych na tebou spominanych daniach od motoristov Nemecko zneuziva v sektoroch mimo dopravy a infrastruktury! Dalsi problem je, ze Nemecko nespravne reguluje kamionovu dopravu, pricom 80% vsetkeho tovaru jazdi po cestach a nie zeleznici! Tomu odpoveda ja sucasny v historii najzalostnejsi stav Nemeckej cestnej infrastruktury. Riseneim je nie populisticky zdanovat najma Holandanov, ktori maju doma tiez bezplatne dialnice, ale efektivnejsie narabat s danami motoristov a viacej financne zatazit kamionovu dopravu aj za cenu vyssich cien v obchodoch skor ako zaseru celu Europu prevazanim zeleneho ovocia zrejuceho po ceste, akoby nebolo viac pristavov!
 

To Vam povedat neviem

ale staci sa previest po A7 v lete a hned si clovek urobi obraz.
Nemci si s tym uz poradia aj bez nas. Tie cesty su tu neporovnatelne lepsie, aj napriek vsetkym problemom, ktore mozno ani takym problemom nie su. Je zaujimave, aku diskusiu tato informacia rozputala, ved sa to tyka len velmi maleho poctu slovakov, presne cisla nepoznam.
 

 

Absolutne mi neslo o porovnavanie nemeckej cestnej reality so Slovenskom a k tomu som sa tu nevyjadroval. Hodnotil som realny stav nemeckej cestnej infrastruktury, ktoru kazdy den vidim na vlastne oci!
 

 

tie ich "rozbite" dialnice sluzia uz niekolko desiatok rokov. A hlavne tie vychodne treba castejcie opravovat. Narozdiel od krajin karpatskej demokracie, tam ich aj relane opravuju, nie len plataju lacnym smejdom.
 

 

Ruzinovska je vypadovka? Kam? To je vnutrosidliskova komunikacia, 40ka je tam cez den uplne primerana (v noci by mohli rychlost zvysit) a je tam kvoli chodcom.

Ze to o tych elektrickach nevedia nikde v zapadnej Europe a este aj v tom skvelom Nemecku ich rozsiruju...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME