Piatok, 4. december, 2020 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Odporcovia systému či očkovania sa pri Kotlebovi viac spájajú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Chcel by som upozorniť na chybu:
aj keď sa cítim a som obyčajný človek, nie som poslanec OĽANO ale KDH.
Jozef Mikloško
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... > >>

 

Mimochodom, respekt za ten nazor, i ked Kotlebu vobec nepovazujem za vyhru.
 

 

vyklulo sa sidlo z vreca (a mozno ani nie), len ste zabudli dodat: na straz!
 

 

MOMENT - TEN PRISPEVOK MIKLOSKA JE ZMENENY, TO NEBOLO, NA CO MNOHI REAGOVALI. TOTO NIE JE FAIR!
Prvy krat som pouzil caps lock, za co sa ospravedlnujem, ale toto meni cely kontex diskusie.
 

Vážený pán Mikloško,

musím sa úprimne priznať, že Váš názor (na "problém Kotleba") sa mi v tej krátkej ankete pozdával najviac.
Ďakujem za rozumné slová.

PS: Ak nejaký Ľuboš Blaha napíše o Mariánovi Kotlebovi že je "grázel", vydá svedectvo len sám o sebe. Žiaľ, nepríjemné a zlé svedectvo...
 

 

no... obycajny kazdopadne ste.
 

pán Mikloško,

Nesúhlasím s Vašimi výrokmi o Slovenskom štáte - ale súhlasím s tým, že médiá nepovedali zhola NIČ o kotlebovom programe! Jeden z jeho bodov bol napríklad "zastavenie ťažby zlata pri Detve kyanidovou metódou". Podpoľanci už proti tomu zorganizovali niekoľko protestov a petícií, žiaľ vyzerá to že neuspejú... Myslím že aj toto je jeden z dôvodov, prečo ho volilo toľko ľudí v DT regióne. Keby to mal v programe Maňka tak by volili jeho.
 

 

Jozef Mikloško: poslanec nie je obyčajný človek. A veľmi dúfam, že obyčajný človek nespomína s takou nostalgiou na Tisov klérofašistický štát. Teším sa, ža až "ku nám" zase prídete, že nám vysvetlíte podrobne dôvody, prečo sa nemajú ľudia očkovať, viem, že ste na to odborník.
 

Mnohí sú ako papagáje,nepoznajú dejiny !

Pán Mikloško,
vážim si Vašu odvahu síce opatrne,ale predsa len zdržať sa negativistického postoja k Slovenskému štátu,
ktorý patrí do histórie Slovenska a zďaleka ho necharakterizovali iba pogromy na Židov.
Nemá význam baviť sa o názore Feldekovej v inej ankete,ktorá hrozí vstaním z mŕtvych partizánov z SNP,
veď táto pani i so svojim manželom "pánom spisovateľom" z pripomínania SNP ako niečoho významného
a heroického v živote národa už za socializmu urobili výnosný biznis,z ktorého žijú dodnes.
Som rád,že máme podobný názor a ja si dovolím zájsť v hodnotení ešte ďalej,lebo mne verejná kritika
nijak nemôže ublížiť : tak,ako povedal monsg Sokol ako pamätník tej doby,Slovenský štát pod och-
ranou Hitlera a nemeckej Ríše bol hviezdnym obdobím v živote Slovákov.Nikdy predtým ani potom sa slo-
venská koruna nemenila so švajčiarskym frankom 1:1,založila sa Slov.technická univerzita i vážska kaská-
da,budovali sa cesty i železnice nebývalým tempom ako nikdy predtým.
Ľudia boli spokojní,žilo sa dobre a v blahobyte,nemali dôvod rebelovať,táto spoločenská klíma ale neko-
rešponduje s tvrdou komunistickou ideológiou,ktorá od prevzatia moci komunistami potrebovala urobiť
medzi Tisovým Slovenskom a národom hrubú deliacu čiaru a vytvárať dojem,že tu bol Tiso a vláda,ktorá
poklonkovala Hitlerovi a národ,ktorí s tým nikdy nresúhlasil,revoltoval a svojou nespokojnosťou dal vznik-
núť SNP !
Takto to nebolo,Kotleba má pravdu,ak SNP nepovažuje za národné povstanie,lebo ním naozaj nebolo.
Už som o tom písal,nechcem ísť do podrobností,Beneš niečo z Londýna pripravoval,bolo to však tak
nedomyslené a kontroverzné,ako atentát na Heydricha,kde smrť jedného nacisti museli Česi draho za-
platiť najmenej 800 popravenými civilnými obeťami a vypálenými obcami Ležáky a Lidice s ďalšími stov-
kami obetí vrátane žien odvlečených do konc.tábora Ravesbruck a detí do Gnausennau,odkiaľ sa nikdy
nevrátili.Pritom po smrti H.sa v Čechách nič nezmenilo,resp.zmenilo iba k horšiemu.Spolu až 5000 Če-
chov prišlo o život,v mene čoho alebo koho ?
Beneš to všetko veľmi dobre vedel,preto niečo podobné plánoval i ako trest pre neposlušných Slovákov,
ktorí mu vznikom Tisovho Slovenska vypovedali poslušnosť.
Neplánovaná vzbura v slovenskej vojenskej posádke v Turč.sv.Martine po unáhlenej a stresovej reakcii, kedy slov.vojaci v prevahe vystrieľali tzv.Ottovu vojenskú misiu,ktorá iba prespala v kasárňach pri ceste
z Rumunska do Berlína bola tou okolnosťou,ktorá prinútila slov.vojakov zmiznúť z posádok do hôr,lebo
vedeli,že nemecká pomsta bude okamžitá a tvrdá.
Slovensko bolo jedinou krajinou v regióne,kde žiadne nemecké posádky neboli,veď sme boli spojencami
Hitlera,po vypuknutí SNP sa všetko zmenilo a nastal vyprovokovaný nemecký teror,ktorý nemusel byť !
Fašisti za pol roka vypálili 102 obcí a zahynulo tu viac ako 5 300 civilistov.Bolo zabitých 2000 vojakov
a partizánov a zajatých 12 000 vojakov Nemcami.Do zajateckého tábora Stuthof/Poľsko/odvliekli asi 1 600
slov.chlapcov z SNP,zľahla sa po nich zem a nikto sa nikdy nevrátil,lebo ich loď v Balte potopili Nemci a-
lebo spojenci bombardovaním.
Stále píšem o vojakoch,kde bol národ,keď je to s-N-p ?
Pamätníka Dobrovodského z posádky v Martine prinútili po dlhom väznení tvrdiť,že boje v Žiline sa začali
už 28.8.1944 a predchádzali incidentu s Ottovou misiou,čo nebola pravda.Komunisti sfalšovali dejiny,aby
nás mohli učiť o hrdinstve partizánov,ktorí kradli,kde sa dalo,aby vôbec v horách prežili.
Nie SNP rehabilitovalo Slovákov,ale to,že USA uznali exilovú vládu Beneša v Londýne za jediného reprezen-
tanta Čechov a Slovákov.
Tak to bolo !
 

Strčte sa aj

s tvojim mons.Sokolom-pamätníkom tej doby a Mikloškom do rici. Vaše hviezdne obdobie v dejinách nikomu neprajem, kolaboranti.
 

 

Ľudia boli spokojní žilo sa im dobre, aj tým ako to bolo v prípade mojich starých rodičov ktorým režim poslal dvoch synov , ročníky 1920 a 1921, lámať krky do vojny a posledného syna olifroval aj keď čiastočne dobrovolne , na práce do Nemecka odkiaľ o príčinách nevieme viedli jeho kroky do Oswienčimu kde jeho stopy končia.Starí rodičia boli roľníci , takže na celé hospodárstvo ostali sami , ale žilo sa im dobre a ľudia boli spokojní.
Ani s tými nemeckými posádkami to nebolo až tak jednoznačné pretože dôležité komunikačné spoje , hlavne železnicu strážili Nemeckí vojaci , takže nemecká prítomnosť nezačala až v auguste 1944.
Čo sa týka odporu voči režimu a teda aj povstania , tu samozrejme platí to že komunisti si ho prisvojili a interpretovali jeho vyhlásenie a to ako prebiehalo po svojom.Pravdou je že povstanie bolo predčasne vyhlásené práve vinou komunistov a partizánov ktorí sa nechceli podvoliť vojenskému veleniu a podliehali Moskve . Povstanie sa pripravovalo v súlade s vianočnou dohodou z roku 1943 ktorá nebola iba dielom komunistov , ako vojenská operácia s koordináciou na vojenské velenie v Londýne čo po jeho neplánovanom vypuknutí padlo a stratilo zmysel.
No a trošku ešte k tomu budovaniu ciest a železníc aj tých sa až tak veľa nevybudovalo a skôr sa jednalo o nahradenie tratí ktoré sa ocitli mimo územia vtedajšieho Slovenska. Šlo najmä o cesty , ktoré sa budovali v súlade s nemeckými plánmi a s ich podporou ako budúce dôležité spojenie západu s východom ktorý Nemci predpokladali že získajú.Takže nič iné iba tzv. vojnová ekonomika na ktorej bola konieckoncov založená celá tzv. prosperita slovakštátu.
 

Re : Konštantín

Ďakujem za reakciu a odpovedám :
tvrdíte,že sa budovali iba cesty,ktoré zodpovedali nemeckým plánom.A dnes sa aké cesty bu-
dujú,nie diaľnice,čiže opäť cesty,ktoré nadväzujú na európsku strategickú sieť ciest v EÚ,kde
Nemci sú suverénne najsilnejšou ekonomikou a majú rozhodujúce slovo ? Širokorozchodná do
VSŽ nevedie náhodou od východu na západ a neuvažuje sa o jej vybudovaní až po Blavy a hrani-
ce s Rakúskom,a nie je to myšlienka Ficovej vlády ? A severné i južné diaľničné prepojenie nevedie tak isto v smere východ-západ presne tak,ako to robili Nemci za vojny ?
Smer východ-západ je smer z východnej chudoby do západného blahobytu a prosperity a táto
tendencia tu trvá celé stáročia a vôbec nie je výmyslom Nemcov v II.SV.
Ak prosperita vojnového štátu bola založená na vojnovej ekonomike,čiže na cudzom záujme,na
čom je založená "prosperita"Slovenska v súčasnosti,ak nie opäť na cudzom záujme nadnárod-
ných automobiliek,ktoré si zo Slovenska urobili montážnu krajinu s platmi pre ľudí ako v kraji-
nách tretieho sveta ? Malá a bezvýznamná krajina ako Slovensko nemá šancu obstáť na vlast-
ných nohách a vždy si musí nájsť silného strategického partnera,aby vôbec prežilo.
Do roku 1918 to boli Maďari v R.-U.,potom Česi v ČSR,tých vystriedali Nemci a Hitler od roku
1938 do roku 1945 a po roku 1948 Sovieti.Po vzniku SR to bola orientácia na EÚ,kde vládnu bý-
valé koloniálne veľmoci VB,Francia a Nemecko.
V oblasti vojenstva sme bolo predtým členmi Varšavskej zmluvy pod gesciou Moskvy,aby sme
sa po vzniku SR orientovali a stali členmi NATO,kde muziku tvrdia USA,naši dovtedajší úhlavný
nepriatelia.Alebo bolo to inak a niečo mi ušlo ?
Bola vojna,rukovalo sa vo všetkých krajinách,ktoré do vojny vstúpili.To tiež nie je signifikantný
údaj svedčiaci o tom,že tu bolo horšia ako inde.
Ak v čase vojny Nemci strážili iba dôležité komunikačné spoje,ako vysvetliť,že v dobe mieru ce-
lé desaťročia od augusta 1968 až do roku 1990 sovietske vojská "dočasne" rozmiestnené na území
Československa strážili všetko,lebo sa ich tu navalilo vyše 100 000 a boli po zuby ozbrojení ?
Nikdy som netvrdil,že SNP bolo dielom komunistov,naopak,pripravoval ho Beneš s Golianom a
Viestom,a to boli dôstojníci regulérnej slovenskej armády bez náznaku komunistického presved-
čenia.
Ľudí nezaujíma,alebo iba veľmi málo,na koho sa krajina orientuje ideologicky alebo politicky,ic
zaujíma,aké podmienky majú na život.A tie boli vo všeobecnosti nadštandardné počas Tisovho samostatného Slovenska.
Snažil som sa vysvetliť,prečo nebolo Povstanie národné a zdá sa,že v tejto ťažiskovej otázke so
mnou súhlasíte,čo ma teší.
 

 

Diskutovať s človekom čo si mýli dojmy s pojmami sa neoplatí , jednoznačne sme sa bavili o tom čo sa dialo za vojna, na tvoje ostatné ciráty nie je nikto zvedavý.
 

Re : Konštantín

Po prvé - ak nechcete reagovať na diskusný príspevok iného,nemusíte,nikto Vám
takúto povinnosť neuložil.Je to na Vašej dobrovoľnosti a slobodnej vôli,tak sa ne-
sťažujte.Ak sa však rozhodnete reagovať,musíte počítať i s tým,že na diskusnom
portáli i na Váš príspevok môže ktokoľvek reagovať,a to sa stalo..
Po druhé - diskusia je o tom,že každý diskutujúci sa snaží dokázať svoju pravdu a
na jeho podporu uvádza dôkazy,ktoré považuje za dôležité.
Vašej reakcii sa nedalo rozumieť inak ako tak,že so skrytou iróniou nesúhlasíte a na
dôkaz svojej pravdy uvádzate svoje dôkazy,ktorými chcete vyvrátiť tvrdenia iného.
Na základe elementárnej slušnosti som Vám odpovedal,že ani jeden Váš argument
žiadnym spôsobom nedokazuje Vašu pravdu,lebo Vami uvádzané skutočnosti sa stali
i inde alebo i v inej dobe alebo situácii,kedy nebola vojna a muziku netvrdili Nemci.
Naježil ste sa a odpovedal,že na moje "ostatné ciráty/!/ nie je nikto zvedavý."
Ak máte slabé nervy,pane,alebo ste bigotným komunistom doporučujem Vám neza-
pájať sa do diskusií,aby ste sa vyhli sklamaniam,ak druhá strana nebude považovať
Vaše dôkazy za dostatočne presvedčivé.
Prajem pekný a úspešný deň.
 

 

Osmijanko: Až na tých svojich občanov, ktorých Tiso donútil vysťahovať sa, odísť alebo odcestovať do plynu, si žili tí ostatní dobre...tedy bolo Slovensko UMELO tvorený ostrovček blahobytu. (arizovaný židovský majetok k tomu blahobytu tiež prispel). Viem, že pred rozpadom Československa žili niektorí ľudia v nádeji, že v samostatnom Slovensku sa ten blahobyt vráti...Nielen že sa nevrátil, ale vyzerá to, že si nevieme svoj štát sami ani slušne spravovať. Už sme vystriedali rad politických garnitúr, nepomáha nič. Alebo nám sústavne škodí zvyšok sveta, alebo s nami nie je všetko v poriadku...
 

Iba Tiso nútil opustiť vlasť ?

Ak ste si spomenula na občanov Slovenska,ktorých Tiso svojou pronemeckou politikou donútil
vysťahovať sa,odísť,alebo odcestovať do plynu,treba spomenúť i Benešove dekréty a násilnú
likvidáciu Nemcov a Maďarov z ČSR.Čo sa týka pomerov na Slovensku,Benešove plány jednost-
ranného vyhostenia Maďarov narazili na odpor západných spojencov a preto Gottwald plán
pozmenil a vizuálne vylepšil tým,že pôjde o recipročnú zámenu za Slovákov z Maďarska.
Smola bola v tom,že v Maďarsku sa našlo iba 73 233 slovenských dobrovoľníkov,ochotných o-
pustiť Maďarsko a vrátiť sa do vlasti.To bol limitujúci faktor,i tak zo Slovenska násilne vypok-
lonkovali 89 660 osôb maďarskej národnosti.Kým zo Slovenska začali s likvidáciou najmajetnej-
ších,z Maďarska sa logicky dobrovoľne rozhodli vrátiť najchudobnejší Slováci.preto vznikol veľ-
ký nepomer v tom,čo zanechali jedni i druhí.
Maďari nechali na Slovensku 109 294 k.j.pôdy,okrem toho spoločné lesy,pasienky,lúky,ubársku
a komposesorátnu pôdu.Pôdne vlastníctvo presídlených Slovákov z Maďarska predstavovalo iba
38 748 k.j.,ktoré v Maďarsku zanechali.To bol začiatok,I.etapa odsunu Maďarov.
V II.etape podľa návrhu ministra financií ČSR V.Šrobára začalo sa na jeseň roku 1945 s deportá- ciami Maďarov na nútené práce do Čiech.Podľa plánu malo ísť o 200 transportov,každý mal mať
100 vagónov a realizovala ju KSČ 6.prosince 1946.Počítalo sa so ziskom 30-40 000 ha poľn.pôdy,
ktorú mali následne dostať novoosídlení Slováci.Plán bol vyviezť násilne 50 000 rodín Maďarov
do Čiech.
Robilo sa to tak,že polícia hermeticky uzatvorila vytipovanú maďarskú obec,potom doručili ú-
radný výnos o deportácii hlavám vybraných rodín na podpis,ten však odmietli.Decembrer 1946
až február 1947 boli najchladnejšie mesiace storočia,vo dne bolo -10,-12 st.C,v noci -20,-26 st.
Na zhromažďovacie stanice zvážali Maďarov s rodinami a malými deťmi v otvorených nákl.au-
tách,samotný transport trval niekoľko dní o hlade a smäde v takých istých dobytčích vagó-
noch,ako Nemci vozili Židov do koncentrákov !
Tento spôsob odsunu Maďarov podľa plánu ČSR vlády šokoval diplomatov,akreditovaných v
ČSR,Maďarsku ako i západoeurópsku verejnú mienku,čo prinútilo Povereníctvo soc.starostli-
vosti od 14.februára 1947 transporty postupne a prechodne prerušiť.
Celé sa skončilo fiaskom,namiesto predpokladaných 50 000 maď.rodín sa úradom podarilo de-
portovať "iba" 9 610 rodín,t.j.451 640 osôb z 393 zväčša maďarských obcí.Na Slovensku zane-
chali 6 596 domov a 14 149 k.j.pôdy.
Celý cirkus skončil až zásahom Moskvy v roku 1948,ktorí si neželali takúto reklamu v očiach Zá-
padu a rázne zakročili.
To nebolo všetko,III.etapou ničenia životov Maďarov na Slovensku bola tzv.reslovakizácia,pri-
čom išlo o etnickú čistku.Bola založená na nesprávnej domnienke,že u väčšiny slovenských Maďarov ide iba o pomaďarčených Slovákov.Otcami myšlienky boli Vl.Clemrentis a Ján Ursíny, realizáciou bol poverený Daniel Okáli - ten,ktorý vo funkcii povereníka vnútra vydal dňa 26.jú-
na 1946 nariadenie o premenovaní vyše 700 obcí prevažne s maď.a nem.obyvateľstvom.Okáli pôs.ako hlavný vysídľovací komisár.Presvedčovaciu kampaň robila Matica slovenská a Slovenská liga,reslovakizačným sloganom Matice bolo :"všetci majú žiť tam,kam patria,Slováci na Sloven-
sku, Maďari v Maďarsku!"
Hrozbou za neuposlúchnutie bolo zbavenie št.občianstva,vyvlastnenie majetku a násilný odsun
do Maďarska.O reslovakizáciu požiadalo 435 264 osôb,slov.národnosť bola úradne priznaná
282 594 dovtedy Maďarom.
Ďalším pokusom o vymazanie Maďarov z mapy Slovenska bol plán povereníka školstva Laca Novomeského na úplnú asimiláciu
 

 

Osmijanko: A ešte ste nespomenuli tisícky Čechov, ktorí si na Slovensku založili rodiny a museli pred Tisovou politikou odísť aj so svojimi slovenskými manželkami a deťmi... Manželka jedného českého dôstojníka, Slovenka, mi rozprávala, ako bola delegácia žien žiadať v Tisovom vládnom kabinete, aby nemuseli opustiť Slovensko. Dostali odpoveď od nejakého tajomníka (Tiso ich neprijal), aby opustili manželov a s deťmi že môžu na Slovensku zostať. Také kresťanské, že?
 

Re : old lady

Tisícky Cechov prišli na Slovensko po roku 1918 ako predstavitelia pražskej okupačnej
vlády,ktorá sa k Slovensku správala ako ku svojej kolónii,a to od prvých chvíľ po vzniku
ČSR.Jednou zo základných podmienok vzniku ČSR bolo,že pražská vláda garantovala au-
tonómiu pre všetky národnosti v ČSR,hlavne nemeckú,maďarskú,slovenskú a rusínsku.
To sa nikdy nestalo a vznik Tisovho samostatného Slovenska bol naplnením túžby Slová-
kov po istej samostatnosti.Slováci predsa do ČSR vstupovali s vedomím istej svojprávnos-
ti,dostali sa však z dažda pod odkvap,keď do roku 1918 im vládli Maďari a po roku 1918
Češi !
Češi do všetkých úradov dali svojich ľudí,iba Češi boli na Slovensku a Podkarpatskej Ru-
si štátnymi úradníkmi,žandármi,poštmajstrami a dokonca učiteľmi.
Bolo prirodzené,že tento nanútený stav okupácie nebude po vôli Slovákom,nemohli
sa však nijako brániť.Vhodná príležitosť sa naskytla až po dohode Tisa s Hitlerom,ke-
dy sa Slováci konečne dočkali svojej samostatnosti a je prirodzené,že prvé,čo urobili
bolo,že sa zbavili Čechov vo verejnom živote i armáde presne tak,ako to urobili pred-
tým oni.
Je to o tom - aké požič,také vráť,pričom si vôbec nemyslím,že revanš je správny,je
však logický a pochopiteľný.
Knihu Banderovci napísal veľký komunista Bohuš Chňoupek,minister socialistickej vlá-
dy a bola vydaná v roku 1989 ešte za socíku,tam si prečítate,že Česi sa po roku 1918 správali ako koloniálna vrchnosť
Na str.108 knihy Chňoupek reprodukuje list Karpatoruskej národnej rady v Prešove
zo dňa 14.4.1918 :
"Pán ministerský predseda!
Na území Uhorska,okupovanom československým vojskom žije okolo 300 000 ruského
obyvateľstva...Existenciu ruského živlu na tomto území uznávali aj sami Maďari,Prizná-
vali mu hoci maďarské,no predsa len nejaké práva.Najmä samosprávu v záležitostiach
cirkevných a školských.
Pred našimi očami,v čase prebúdzania a združovania národov šliape sa po prirodze-
ných právach nášho ruského národa.Nijako sa s tým nemôžeme vyrovnať.A nielen
my,ale ani východní Slováci...My,karpatskí Rusi sme vyhlásili,že chceme vojsť do zväz-
ku Československej republiky,pretože sme dúfali v slovanskú vzájomnosť.Predpokla-
dali sme,že prichádzame k svojim bratom.Teraz však musíme znášať prenasledovanie horšie,ako bolo maďarské...."
Podľa saintgermainskej zmluvy a českoslov.ústavy z februára 1920 Podkarpatská Rus
bola autonómnou jednotkou s právom mať vlastný snem,ktorý mal mať zákonodarnú
moc.
Úradníci štátnych úradov mali podľa možnosti pochádzať z miestneho obyvateľstva.
Podkarpatsko však autonómiu od pražskej vlády nikdy nedostalo
Hlavná povinnosť guvernéra,menovaného prezidentom republiky,spočívala v slepom vykonávaní nariadení pražskej vlády.Faktickým pánom krajiny bol viceguvernér,vždy výhradne Čech.Prvým bol Ehrenfeld,jeho nástupcom Rozsypal...A snem,ako drzo tvr-
dil "Masarykov slovník náučný"ešte z roku 1931 "nemohol byť zvolaný pre nevyspelosť rusínskeho obyvateľstva!"
Z celkového počtu štátnych zamestnancov ešte v polovici tridsiatych rokov miestne
obyvateľstvo tvorilo iba jednu desatinu.V mocenských orgánoch,bezpečnosti a armá-
de ešte menej.Jediný miestny Ukrajinec nemal hodnosť majora,o vyšších hodnostiach nehovoriac.V doprave ich pracovalo -slovom a písmom-desať!Za úradný jazyk bola vy-
hlásená čeština.Ukrajinčina ani rusínčina sa neuznávala pre "nezrozumiteľnosť a neo-
kresanosť".
Maďarizáciu zamenila pražská vláda čechizáciou.
Úryvok z článku Slovenských novín v USA počas návštevy dr.Francíka v roku 1935 :
"Podkarpatská Rus sa chce zbaviť českého tyranstva ! Svorný postup bratov Rusínov
proti českým vydieračom!"
 

 

Osmijanko: To všetko bolo prediskutované už tisíckrát, ja si myslím, že máte nesprávne informácie, pretože som časť týchto udalostí prežila a vnímala ich a história ma zaujíma po celý život.Slovensko - a Podkarpatská Rus teprve - potrebovali po I.SV českú pomoc ako soľ, bez nej by sa zobúdzali k životu oveľa dlhšie.
Som zvedavá, čo sa bude o pár desaťročí písať o desaťtisícoch slovenských vysokoškolákoch, ktorí teraz študujú v ČR, kde je oveľa vyššia úroveň VŠ, aj o tých vyše 100 000 ľudí, ktorí tam majú zamestnanie, lepšie platené, ako na SK. Bude to opisované ako
pokračovanie českej kolonizácie, genocída, pokus o počešťovanie, alebo ešte niečo iné?
 

Re : old lady

Old lady,
nemáte pravdu,nebolo to tu prediskutované a väčšina Slovákov je zmäte-
ných a majú sklon odmietnuť fakty o tom,ako to skutočne bolo,lebo v škole
sme sa to učili inak.Do súkromnej pošty dostávam reakcie ľudí strednej ale
i staršej generácie,ktorí sa báli reagovať na moje príspevky o SNP a Sloven-
skom štáte a vyjadrujú prekvapenie nad tým,ako boli celé roky dezinformo-
vaní komunistickou ideológiou.
Mám dobré informácie a na rozdiel od väčšiny z vás svoje tvrdenia viem vy-
argumentovať uvedením dôveryhodnéhop zdroja,čo vy nerobíte...
Ak poznáte históriu alebo ste isté udalosti prežila,nie je mi jasné,prečo ar-
gumentujete tým,aká krivda sa stala Čechom,ktorí museli opustiť Tisove Slo-
vensko.Ak poznáte históriu Podkarpatskej Rusi,ako je možné,že neviete o od-
pore,ktorý tam vládol voči českým kolonizátorom.Ja som Vám uviedol konkrét-
ne stanoviská politickej reprezentácie tam žijúceho obyvateľstva i s presným označením zdroja,je to nepriestreľný dôkaz,pri ktorom osobné zážitky jednot-
livca sú z hľadiska objektívnosti neporovnateľné.
Ak si prajete iný dôkaz,rád Vám poslúžim názorom Panslovanskej únie,v mene
ktorej PHDr.František Bury CSc.dňa 10.4.2011 v článku "Za čím smútia Maďari"
napísal :
"Prečo sa naši/aj vlastenecky orientovaní/politici boja používať pojem maďa-
rizácia a čechoslovakizácia ako osobitný druh etnokulturálnej genocídy sloven-
ského národa ? ...Najväčším spojencom veľkomaďarského šovinizmu na Sloven-
sku a Európe sú oportunistickí,leniví a bojazliví Slováci.Od čias Slančíkovej-Ti-
mravy platí,že aj by sme vedeli,čo by sme mali robiť,ale tá tisícročná ťapákov-
čina v nás nám bráni v skutočnej aktivite."
Česi iní ako Maďari ?
V roku 1918 v novom štáte sa ocitlo vyše 3 mil.Nemcov,asi 750 000 Maďarov,
vyše 100 000 Poliakov,cca 300 000 Rusínov a Ukrajincov,okolo 70 000 Židov a
všetci boli autochtónnymi národnostnými spoločenstvami,čiže štátotvornými
občanmi.A čo s nimi urobili v štáte,kde vládli Česi ?
Nemcov odsunuli na základe Benešových dekrétov a kolektívnej viny Maďa-
rov dtto,písal som o tom podrobne,z Poliakov ostali iba zvyšky,Židia skončili
v konc.táboroch,u Rusínov zasiahol komunistický štát cez gréckokatolícku cirkev,ku ktorej väčšina patrila a zredukovala rusínske a ukrajinské reg.
školstvo na nulu.
Jedine Cigáni prežili a darí sa im,kým pri celoštátnom sčítaní a vydávaní cigán-
skych preukazov v roku 1927 ich v celej ČSR bolo 40 000,dnes ich je iba na Slo-
vensku 400-500 000 !
Takéto zdecimovanie národností nemá v trisícročnej histórii týchto národov
obdobu napriek tomu,že R.-U.sa označuje hanlivo a nespravodlivo ako "žalár
národov."Napr. otázka Rusínov,už keď sme pri nich,od sčítania obyv.v roku
1880 sa ich počet v Uhorsku nemenil až do rozpadu a bolo ich 332 028 osôb.
V roku 1919 ich počet poklesol na 93 411 osôb,v roku 1921 ich bolo 85 628 o-
sôb ale v roku 2011 už bolo len 33 482 Rusínov a 7 430 Ukrajincov v SR.Žijú na území Slovenska,preto údaje odtiaľ sú identické s celoštátnymi údajmi za celú ČSR,resp. ČSSR.Dôvod : likvidácia gréckokatolíckej cirkvi v ČSR v apríli 1950 !
Čo k tomu dodať ? Treba sa zbaviť ružovosladkých snov o zlých Maďaroch a
dobrých Čechoch a komunistoch,lebo tak to nebolo !
Prajem príjemný deň.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... > >>

Najčítanejšie na SME