Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako stopnúť kšefty podvodníkom taxikárom na železničnej stanici v Bratislave? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

ja navrhujem

autorovi dostudovat gramatiku. specialne plural...
"do súboja s taxikármi, ktorý by tie pútače pravidelne rozbíjali"
 

 

piano skvalitnuje atakdalej...
 

Všetci sa smejú z Grékov,

ale v Aténach to mali na letisku už pred desiatimi rokmi. Pevné a jednotné ceny, jasný systém. Ale my sa na úroveň Grécka dopracujeme tak najskôr za desať rokov ... Teraz mám ovšem na mysli ten štátny bankrot :(
 

 

Ja len dufam, ze sa nikomu nepodari donutit vsetkych taxikarov zaviest pevne a jednotne ceny. Len konkurencia v Bratislave zabezpecila relativne nizke ceny taxikov, ako mozno vidiet i na stanici, kde nedostatok konkurencie a dostatok nezorientovanych zakaznikov umoznili a umoznuju vyssie ceny. Tento konkurencny system je omnoho lepsi ako statom ci mestom regulovane ceny, ako navrhujes.
 

H N U S

nechápem,
taxislužby a podnikanie predsa reguluje štát, prípadne cez licencie mesto snáď?!
takže ak prenajme tie státia len tým čo sú najvyššie sumy schopní zaplatiť, tak je jasné, že na to majú len tí čo najviac odr8ávajú....
bilboard bude fajn snaha a možno aj pomoc,
ale treba prísne pravidlá a nekompromisnú kontrolu,
veď ceny nech majú aké chcú, ale cez pol dverí nech sú napísané a pokiaľ sú nad nejaký limit, tak nech tam nemajú právo čakať na klientov,
nech si ich odchytávajú po meste....
to fakt musíme vymýšľať inde už roky osvedčené?
nevieme sa 20 rokov po prevrate poučiť z chýb iných keď už naši tupí zástupsocia v NR SR nevedia jeden poriadny a nederavý zákon prijať?!
 

 

Takze nemusis vymyslat, ceny uz taxikari musia mat a aj mavaju napisane cez pol dveri.
Mesto alebo stat alebo sukromny majitel prenajima zaujemcom svoj majetok (pozemok), a je spravne pokial to urobi za co najvyssiu cenu dosiahnutelnu na trhu. Preco by stat, mesto alebo sukromny majitel mali stracat, aby boli taxiky lacnejsie?
Taxisluzbu reguluje stat iba ciastocne (nastastie) a to dopravnymi pravidlami, stanovenim maximalneho veku auta a castejsimi technickymi prehliadkami auta. Dufam, ze nebude regulovat i pocet taxikarov ci trasy alebo ceny.
Proti bilboardu nemam nic, mal by to zaplatit ten, kto chce aby taky bilboard existoval a nie danovy poplatnik.
Pravidla sa kontroluju uz teraz, policajti, SOI, danove urady robia kontrolu.
Preco by taxikar platiaci najomne nemal vyuzivat prenajaty pozemok, len preto, ze ma vyssiu cenu, ako si ty predstavujes? Casto ma vyssiu cenu aj koli vysokemu najomnemu.
Roky osvedcene su volna konkurencia prinasajuca najlepsie sluzby platiacemu zakaznikovi. Pokial hovoris o regulaciach, prikladom nech ti je Rakusko (negativnym prikladom), kde stat tak zreguloval ceny, ze su omnoho vyssie ako na SR a pocet taxikarov je nizsi, presne podla ekonomickych pouciek.
 

vraj v Košiciach stanovili

maximálnu cenu za taxík v hraniciach cesta na 3€
 

 

Takymto stanovenim ceny by de fakto zakazali taxiky v hraniciach mesta. Ak je cena benzinu 10 centov na km, cena oprav a technickych kontrol (kazdych par mesiacov) a zvysenej poistky zodpovednosti tiez 10 centov na km a minimalna mzda, ktoru chce taxikar po zaplateni odvodov a dani cca 500 eur na mesiac a k tomu zodpovedajuce odvody a dane tiez 500 eur na mesiac, tak by sa taxikar do ceny 3 eura za jazdu v ramci Kosic nezmestil.
 

 

a zaujimave, ze tieto taxiky funguju :)
 

 

Tak si ma donutil pohladat cenniky taxisluzieb v meste Kosice. Nie su urcene mestom, ale tak ako inde sa stanovuju cennikom. Na internete som nasiel dva cenniky, oba mali nastupne a cenu za km, jeden dokonca minimalnu cenu 3 eura (nie pevnu cenu 3 eura). Ceny oboch taxisluzieb v Kosiciach boli vyssie ako su ceny taxikov v Bratislavae (na telefonon). Linky nasleduju:
http://www.taxiab.sk/cennik.ht...
http://www.hello-taxi.sk/taxis...
 

 

ja som nehovoril, ze su stanovene mestom, ani ze vsetky taxisluzby ponukaju za 3E.. ale napriklad http://sluzby.slovenskainzerci...
 

haha

nereguluje vobec, licencie vydava odbor dopravy a neobmedzene
 

 

keď si takí múdry,tak by si mal vedieť,že všade vo svete 1km jazdy je za cenu 1 litra paliva,len vy najmúdrejší by ste chceli jazdiť za 40 centov,nech sa páči nastúpte na MHD.
 

 

ha ha,
no múdrejší než ty,
lebo keďže robíš hrubky a nevieš sa naučiť gramatiku ZŠ,
tak tvoj mozoček na takéto úvahy zjavne nestačí...
inak so spotrebou v prepočte 100 l na 100 km si na to išiel dosť jednoducho,
navyše tu sa rieši, že mesto/štát sa sice nemá starať do podnikania,
ale na druhej strane má chrániť občanov pred podvodmi a zderstvom,
navyše takže keď niekto využíva jeho pozemok na parkovanie a jeho licencie na jazdenie,
tak si kľudne aj môže prostredníctvom nami volených poslancov určiť, že tam budú stáť len ružové taxíky !!!
 

Nečítali ste článok?

Nejde predsa o ZAVEDENIE pevných cien, ale o INFORMOVANIE o cenách obvyklých.
Článok nehovorí o cenách v Blave, ale o taxikárskej mafii pred stanicou.
 

 

Clanok som cital a nemam nic proti informovaniu o konkurencnych cenach. Ale vy ste asi necitali prispevok, na ktory som reagoval, ktory pozadoval pevne a jednotne ceny, co je nieco ine ako informovanie o konkurencnych cenach.
 

 

My na to ideme úplne z iného konca. Naženieme sem turistov, veľa turistov. A keď ich bude dosť veľa, možno sa aj mafie nažerú aj Slovensko zbohatne. Alebo ako inak si vysvetliť reklamnú kampaň na zahraničných TV staniciach? http://cykloturistika.net/euro...
 

v trnave

Su jednotne ceny na jedno zastavenie uz celkom dlho. 2.50. Ak by vam niekto povedal inu cenu neplatte azavolajte dispecing.
 

 

Podobne je to aj v ostatných väčších mestách na Slovensku. Viem, že Trenčín sa tiež pohybuje niekde okolo 2.5e, Nitra dokonca ešte menej. V drvivej väčšine miest sa dá jazdiť od 2-3 eur úplne bez problémov.
 

 

Piano a SME su dve odlisne veci, ak Ti to este nedoslo. Apropo, nemusis tento dennik citat.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME