Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Konštrukcia mosta nevydržala obrovský tlak, ktorý vydržať má (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

neskutočné...!

túto haváriu mala spôsobiť česká spoločnosť, ktorá podobne dopadla na Ostravsku, kde do spadnutého mostu narazil rýchlik! Prečo si ju potom objednal zhorotoviteľ ďialnice aj na Slovensko...?!
 

 

Nechapem ako je mozne, ze firmu s takymi referenciami vobec zaradili do tendra. Nez to pri severnej D1-ke sa tendruje uz 6rokov..
 

 

Predpokladám že zákon (áno klasika) im to neumožňoval. A keby to urobili, tak by ich firma mohla žalovať. Aj keď skôr si myslím, že úradníček si miulosť firiem v tendri ani neoveroval.
 

V zásade by zlyhať nemala

"Dôvody zlyhania konštrukcie podľa neho môžu byť rôzne. „V zásade by zlyhať nemala, ale možností je veľmi veľa."

cize postavme skolu alebo nemocnicu a v zasade by nemala spadnut. fajn, vynikajuco a spadla? no nevadi moznosti je velmi vela... je to silene kam sa tato spolocnost dostala. do funkcii sa dostavaju absolutne neschopny ludia, ja neviem asi po znamosti alebo co a podla toho to tu aj vyzera.

tento expert mi pripomina legendarnu hlasku Marie Antoinetty (1789) ked sa burila francuzska chudoba kvoli hladu. "Ked nemaju na chleba nech jedia kolace"
 

Takýto"experti a odborníci"

sú skoro všade preto je v tomto štáte viac ako dvadsat rokov bordel a ináč tak skoro ani nebude!!!Nakoniec budú na vine samotní robotníci...
 

Podložie pod lešenim sa zmenilo

Podložie pod podperným lešenim sa narušilo - premoklo, posledný tyždeň padal silný dažď a snežilo. Predtým také isté podporné lešenia vydržali . Nebrali do úvahy zmenu podložia- premoknuté.
Ak bol zle upravený podklad konštrukcie, mohol podľa neho pri vibráciách povoliť. Keďže súčasťou podkladu je štrkový vankúš, stačí napríklad, ak pár dní prší a dážď časť štrku vymyje.

„V každom prípade išlo o zásadnú chybu zo strany zhotoviteľa.“
 

Ďakujem pán Figeľ za lacné diaľnice.

Zo srdca a z cintorína vám ďakujú Slováci.
 

Pomýlil si si adresáta tvojej "vďaky"

poďkuj tomu súdruhovi, ktorý sa zaviazal za tú cenu dialnicu postaviť a ešte ako je to u neho bežné, poriadne zarobiť.
Preto sa stavby realizujú cez subdodávateľov, ktorí potom skrachujú, lebo nezaplatia svojim dodávateľom, na stavby vozia rumunských robotníkov, lacné materiály, používajú sa rýchle pracovné postupy a nedostatočné zaistenie.
 

a ja cakam

kedy to aj figel hodi na hranola :-D
 

a ja cakam

kedy to aj figel hodi na hranola :-D
 

 

Fígeľ to už asi ťažko na niekoho hodí keďže jeho parta vyberala.
Nie vždy je tá najlacnejšia alternatíva najlepšia...
 

Presne tak

Stavať diaľnice podcenu nemá zmysel, vždy sa to totiž nejak premietne. Či už v samotnej kvalite takýchto stavieb alebo v obľúbených dotatkoch :D v horšom prípade v oboch prípadoch naraz
 

 

Osobne verím, že v tomto prípade nedošlo k šetreniu na nesprávnom mieste, a že to nemá spojenie s cenami. Ale to si dnes môžeme klásť len ako otázky. Vyšetrovatelia nám povedia, kde presne došlo k zlyhaniu
 

 

Taktiež som toho názoru, že nie vždy je cena kľúčovým faktorom podobných zákazok.
Hoci Fígeľ na cenu tlačil, tlačiť treba i na kvalitu a ďalšie významné faktory, ktoré sú z dlhodobého hľadiska primárne dôležité
 

 

zhon po termíne mohol viest nie k odfláknutiu, ale urobeniu narýchlo niecoho bez kontroly
teraz je este ďasí faktor, pri ponukách zhotoviteľov sa na realiciu stavby dávajú ponukové ceny trochu nižšie, ako sú ceny reálne
cize urcite rizikotam zrejme bolo
 

Toto ma zaujalo

o Svidníku kolujú vtipy, že cestu opravujú dlhšie, ako ju stavali. Onedlho to bude pravda. Rýchlostnú cestu s dĺžkou 4,5 km totiž začali stavať v decembri 2007 a dokončená bola v máji 2009.

Odvtedy ju stále opravujú a budú ju opravovať ešte minimálne dva mesiace. Priznal to i minister dopravy Ján Figeľ. „Bol by som rád, keby sa ju podarilo Svidníčanom odovzdať pod vianočný stromček,“ podotkol minister, ktorý včera stavbu kontroloval spolu s prevádzkovým riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jánom Kotuľom. Ten potvrdil, že bol zanedbaný prieskum terénu. „Geologický prieskum sa mal urobiť poriadne v 90. rokoch, keď bola cesta naplánovaná,“ nazdáva sa Kotuľa.

Do cesty investovali 25 mil. eur zo štátneho rozpočtu i európskych fondov. Minimálne ďalší milión si vyžiadajú opravy. Kto to zaplatí a aké budú následky, zatiaľ nie je jasné. „Momentálne sa zaoberáme tým, aby bola cesta dokončená čo najskôr. Právnym veciam sa budeme venovať neskôr. Potvrdilo sa však, že pri takýchto stavbách nie je možné nič uponáhľať. Tu sa termín odovzdania skracoval z pôvodných 36 až na 18 mesiacov,“ uzavrel Ján Kotuľa.
 

dalsia figelova robota

nech sa paci nie je to poprve co figelove firmy zlyhali len tu to nikoho nestal zivot...
http://www.cas.sk/clanok/18307...
 

no prosim, kde je pes zakopany

o Svidníku kolujú vtipy, že cestu opravujú dlhšie, ako ju stavali. Onedlho to bude pravda. Rýchlostnú cestu s dĺžkou 4,5 km totiž začali stavať v decembri 2007 a dokončená bola v máji 2009.

Odvtedy ju stále opravujú a budú ju opravovať ešte minimálne dva mesiace. Priznal to i minister dopravy Ján Figeľ. „Bol by som rád, keby sa ju podarilo Svidníčanom odovzdať pod vianočný stromček,“ podotkol minister, ktorý včera stavbu kontroloval spolu s prevádzkovým riaditeľom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Jánom Kotuľom. Ten potvrdil, že bol zanedbaný prieskum terénu. „Geologický prieskum sa mal urobiť poriadne v 90. rokoch, keď bola cesta naplánovaná,“ nazdáva sa Kotuľa.

http://www.cas.sk/clanok/18307...

Do cesty investovali 25 mil. eur zo štátneho rozpočtu i európskych fondov. Minimálne ďalší milión si vyžiadajú opravy. Kto to zaplatí a aké budú následky, zatiaľ nie je jasné. „Momentálne sa zaoberáme tým, aby bola cesta dokončená čo najskôr. Právnym veciam sa budeme venovať neskôr. Potvrdilo sa však, že pri takýchto stavbách nie je možné nič uponáhľať. Tu sa termín odovzdania skracoval z pôvodných 36 až na 18 mesiacov,“ uzavrel Ján Kotuľa.
 

Zaujímavé,...

že v Nemecku stavajú diaľnice vo vyššej kvalite za porovnateľnú cenu, ako je tá lacná, viaduktov postavili ako maku a zatiaľ držia. Nebude chyba niekde inde ako vo Figeľovej cene?
Zrejme áno. Realizácia a nezodpovednosť zhotoviteľa, či už z dôvodu nedostatočného geologického prieskumu, alebo nevhodným podporným systémom, sú najpravdepodobnejšou príčinou pádu. Tak nepíš chobotín JAK MAKu!
 

 

obhajovat s anizkym i cenami po tom co predchadzajuca vlada zrusial vestky projekty, stavbari nemali ziadne zakazky a tak superili o samotnu existenciu a z toho dovodu rubali take nizke ceny aby vobec dokazali prezit
a ked dojde k takemu znizeniu tej ceny tak si firma "optimalizuje" svoje naklady na stavbu s cim sa moze znizit kvalita diela
porovnavat nemecke dialnice s nasimi je nezmysel, pretoze u ans mame ine geologicke podmienky, atd
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME