Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Moskovské metro chcú do roku 2020 rozšíriť o 67 nových staníc (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Bratislava ako hlavné mesto krajiny EU

do roku 2020 zruší vrámci šetrenia štyri zastávky MHD - Karadžičovu, Karpatskú, Jaskov rad a Poľskú.
 

Bratislava Metro má. Dokonca dve.

Od Ivánky až po Devínsku.
 

Nuz

na Slovensku ma Metro skoro kazde mesto nad 2000 obyvatelov, ale moc tam nenakupujem :-)
 
Hodnoť

 

asi tolko ze moskovskym metrom jazdi denne tolko ludi co je viac ako 1,5 nasobok slovenskej populacie (skoro dvojnasobok)
 

RUSI

To su typicki rusi. Velkohuby a skutek utek. Bol jeden vtipek o najvacsom ruskom lietadle: Zdrastvujte tovarisci, hovori k vam kapitan. Nase lietadlo je dva krat take dlhe ako najdlhsie americke, dva krat take siroke ako americke, zmesti sa don 10 krat viac pasazierov. Dosahuje rychlost zvuku, ma pozlatene sedatka na zachodoch a pre kazdeho pasaziera je k dispozicii jedna letuska. Tak a teraz sa priputajme a uvidime, ci sa ta opacha odlepi od zeme...

Menej reci a viac skutkov, to je to co by si mali rusi kazde rano zopakovat.
 

uuu

tak trapny prispevok som necital uz pekne dlho, chod sa najprv do tej Moskvy pozriet idiotto.
 

ty odborník na Rusov

nič o tom nevieš a kecáš. Bol som v Moskovskom metre, každá stanica je architektonické umelecké dielo. Ak len trochu sleduješ dianie v Rusku, tak sa dozvieš, že Rusi majú vďaka rope a plynu obrovské (2. na svete za Čínou) devizové a rozpočtové finančné rezervy a dávajú teraz neuveriteľné prachy do rozvoja infraštruktúry /ak vieš čo je to)
 

pieseň o moskovskom metre

www.youtube.com/watch?v=mn069mP44PQ
 

Aha

No tak mi poveduz preco som bol u rusov dohadovat dodavku na zavod produkujuci 100'000t/rok produktu a ked som sa ich spytal, ze kde vidia trh pre produkt, tak mi odpovedal, ze to sa ide teraz studovat. Po nastudovani trhu, skorigovali cislo na 50'000t/rok.
Samozrejme spekuluju o tom dodnes a fabrika nestoji. Takze pri tych velkohubych reciach ak postavia za rok 5km noveho metra, tak mozu byt radi. A rad by som videl ako by sme sa bavili o 8 rokov ci to bude 40, alebo 140km. Skratka zober co povie rus vydel styrmi a mas realitu.
 

 

Samozrejme nie všetko sa podarí.... Neobchoduj s veľkohubými, ja osobne mám s nimi skúsenosti, ako so serióznymi obchodnými partnermi, na to aby platili, netreba ani rozsiahle zmluvy a garancie. Majú u nás zriedkavú hrdosť a "dodržanie slova" tam robí muža (a to aj ak niečo sľubia takmer ožratí). A napr. Moskva sa skutočne prudko architektonicky mení z mesiaća na mesiac. EU hlavné mestá môžu len závidieť, dynamiku cítiť na každom kroku. Podotýkam, že nie som "rusofil" ako tu zvyknú hneď označovať každého, kto sa len trochu odváži vidieť na Rusku čosi pozitívne.
PS: a majú krásne, povoľné baby.
 
Hodnoť

Metro

Moskvu bez metra si ani neviem predstaviť. Auto je tam zbytočné ...
 
Hodnoť

 

Uz sa tesim na to Bratislavske metro!
Zaciatok vystavby 2020 ?
 

slovensko sa nedocka

Ked sa zacalo stavat Prazske metro, v Prahe bolo 100 000 aut. V Blave ich je uz 300 000 a stale je na to cas, ved ho predsa nepotrebujeme..;)
 

 

Bratislava prahne po metre pretoze by to bolo take potvrdenie, ze nie je len mesteckom na periferii viedne. Z praktickeho hladiska bolo by lepsie optimalizovat to co je na mieste uz teraz a ked ani to nepomoze, potom uvazovat o metre. Nic v zlom, ale ked ani taky zurich metro nepotrebuje, tak bratislava tiez nie. Tie peniaze by boli lepsie minute ak by sa investovalo do uz existujucej dopravy, resp jej rozsirovania. A uplne najlepsie by bolo ak by slovaci prestali pouzivat auta pri kazdeh mensej ceste. V mestach auto clovek nepotrebuje. Aspon nemal by.
 

 

Ved si sam odporujes. Keby sme mali normalny nosny system MHD, tak nemusi clovek jazdit autom. Ale nemame, preto ludia autom chodia vsade. A tak to aj bude, kym sa s MHD nieco podstatne nespravi.

Ked mas ist z Ruzinova do Karlovky elektrickou s jednym prestupom 40 minut, a to dvakrat denne, a autom to zvladnes za 10 minut, tak si prave prisiel o hodinu denne. To je 1/24 tvojho zivota hore kominom, cas ktory ti nikto nevrati. Dakujem, neprosim. A to sme este nezacali riesit ze ta elektricka bude v spicke natrieskana a v lete sa v nej bez klimatizacie nebude dat dychat.
 

aby metro nedopadlo ako nase dialnice..

Chapem sice reci o efektivite a optimalizacii, ale blava je uz tak prespikovana kazdym moznym metrom cesty, ktory sa postavit dal, ze teraz uz optimalizacia neprinesie ziadny dodatorny a nejaky vyznamny prinos. Naco cakat, az to tu bude v katastrofalnom stave? To uz bude neskoro. Vtedy ak sa zacne stavat metro...a to stavanie nepride zo dna na den...tak Bratislava nebude pouzitelna ani len na pesiu 'turistiku' a mozeme skor prestahovat toto mesto cele niekam inam a to bude optimalizacia nakladov.Alebo sa zacnime na nieco rozumne pripravovat uz dnes, lebo opat zaspime dobu ako s nasimi dialnicami.
 

:D :D :D

ehm, nikdy?

a takisto tu nebudeme mat nikdy poriadne cesty a fungujuce zeleznice. kym tu bude tento rezim tak to tu bude iba upadat. vsetko co na slovensku je sa postavilo za komunizmu. teraz sa to iba rozkrada a chatra.
 

 

okrem Lisabonu nepoznam porovnatelne male mesto, ktore by malo metro. Myslim, ze za ovela menej penazi by sa v BA dala vybudovat rychla a kvalitna siet verejnej dopravy, napr. rozsirenie elektrickovych tras + aspon 50km cyklistickych tras.
 

 

Kedysi som si dal tu namahu a vypisal som si europske mesta co maju metro a porovnatelny pocet obyvatelov ako Bratislava:

Porto ma cca 250000 obyvatelov, Kodan 500000, Bonn 300000, Dortmund 600000, Dusseldorf 600000, Muhlheim 180000, Essen 600000, Hanover 550000, Norimberg 550000, Wuppertal 400000, Bologna 380000, Catania 320000, Janov 600000, Lausanne 130000, Glasgow 650000, Rennes 500000, Bielefeld 350000.

Cisla su zaokruhlene nahor a pochadzaju z www.wikipedia.org. Vsetky tieto mesta maju metro, niektore z nich len lahke metro, ale maju.
 

 

aha asi som si nerefresol stranku a niektore mesta som napisal aj ja:))
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME