Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nezamestnaní nie sú z gymnázií (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

reforma školstva

sa ťahá ako "sopeľ na rukáve", veľmi dôležité je previazať školstvo s firmami, a finančné zdroje štátu s kvalitou študentov. teda dotáciu previazať s výsledkami študentov a uplatnením v praxi. umožniť firmám zamestnávať vysokoškolákov na skrátený úväzok v odbornom smere za dobrých podmienok. len neviem či sa na takéto kroky niekto odhodlá, lebo na tomto nikto nezarobí veľké prachy takže nie je vyvíjaný tlak na realizáciu a hlavne tvorbu zákonov.
 

Tí červení zmúdreli.

Na tej dvojročnej dovolenke normálne chytili zopár dobrých nápadov. Včera cigáni a dnes zbytočné gymnázia.
Len nech im to vydrží 4 roky. Výsledok volieb ma nepotešil , ale posledné dva návrhy sú OK. Len jednu výtku mám: hodnotenie škôl je subjektívne. pozor nie je jednotka ako jednotka. Aj dnes niektoré gymnázia to flákajú a hlupáčikovia majú dvojky a niektoré v snahe o uznanie vysokej kvality zasa šikovným žiakom rýpu trojky. Zjednotiť hodnotenie žiakov a potom posilniť kvalitu SOŠ a SOU. Potrebujeme šikovných remeselníkov a odborných pracovníkov do výroby.
 

 

A ja si myslím, že potrebujeme ľudí schopných logicky a rozumne uvažovať a myslieť, nie bandu redneckov čo budú drieť dvanástky pri páse. Myšlienka proletariátu je dávno prežitá. Ja osobne som študoval na osemročnom "gympli" a inteligenčný skok medzi nami a sou-kármi bol priepastný. Gymnáziá sú dobré školy. Len by mal po nich človek bezpodmienečne pokračovať na vysokú.
 

Vedia to aj debili

Dnes už aj debili vedia, že 1 na jednej ZŠ by bola na inej ZŠ 3 alebo 4. Chce niekto porovnávať 1 v Hornej Maríkovej s 1 na ZŠ pre rozumovo nadané deti??
.
Vidím, že Čaplovičovi chýba základné elementárne know-how o školstve. Ak chce dávať nejaké hranice (a tento článok ukazuje, žegymnáziá sú skôr tie úspešné školy, takže asi nie...) tak potom to musí byť jednoznačne na základe rovnocenného testovania, tj napr. podľa Monitoru 9.
.
Pán Čaplovič jedna rada - potrebujete schopného poradcu, ktorý zakryje vaše nedostatky...
 

 

presne toto je problem
vsedci vedia aky odpad ide na stredne, a nejaky caplovic, ktory evidentne vie iba jednu vec a to ze bude ministrom niecoho, co nevidel ani len na obrazku, tu argumentuje urovnou a zvysenim cohosi
inac by toto navrhoval ako uplne posledne

chlap nech si uvedomi ze aj ti, co tam pojdu s priemerom 1,5 resp nepojdu, tak oni nezamestnanost nezachrania
problem je uplne inde

uvidime ci nakoniec strach z popularity prekona nejaky ten priemer 1,5
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

nezamestaní sú z Vysokých skól ....

nie z gymnázií.... Z gymnázia sa ide predsa
na výsku , to vie kazdý . :-D

Neschopní , pribrzdení , unavení zo zivota , mysliac si ze
sa kazdý ide pocúrat z ich titulu . Cest vínimkám . Z VS sa
casto ide na isté projekty a praktiká...je to subládka pred
príchodom na úrad práce . Najsmutnejsie na tom celom je ze

sú to casto RODICIA ktorí svoje deti , na Slovensku tak ako nikde
inde , zmagoria a povedia im ze musia íst na výsku lebo inác z nich
nic nebude .....:-D srandovný národ Slováci...

Poznám osobne tazkých milionárov v Nemecku , ktorí nedovolia íst
svojím detom studovat pokila sa za nieco najprv nevyucia . Az potom
stúdium . Toto tu vsak väcsina ludí nepochopí , tak ako nepochopia
preco im ich ratolesti jedného dna ked tu uz nebudú rozmrdajú majetky
a fabriky tak tazko ich predkami po novembri nakradnuté v privatizácii. :-D
 

IMHO problém bude inde

Ako si napísal, tak gymnazisti idú na vysokú, tak je jasné, že to v tabuľkách vyzerá pre SOU zle (aj keď ma v tej tabuľke zarazili tí nezamestnaní murári - však sa stále všade stavia!). Nikto nechce makať rukami, to je najväčší problém a "električkové" VŠ!
 

K+

presne tak.. študenti čo absolvujú SOU alebo priemyslovku poväčšine nejdú na VŠ a preto papierovo končia "na ulici". Študenti gymnázia (u nás išli všetci) idú na VŠ, čiže dostávajú štatút "študent" a nie "nezamestnaný".
 

Uz su tu komunisti....

Zas idu nieco riadit a obmedzovat. Podla mna vsetky taketo zasahy mozu dopadnut iba zle. Gymnazia by predsa sami mali vediet, ze koho chcu a koho nechcu prijat. Podla mna je na to najlepsi sposob urobit prijmacky. Ja som mal na zakladke trojky, ale na prijmackach som z 100 bodov stratil 6. Na Gympli som mal stvorky, ale ked som robil prijmacky na VS tak som dopadol tiez velmi dobre. A s pracou nemam problemy, pretoze uz 2 roky pracujem popri skole. A tie biflosky, co mali na zakladke jednotky su teraz casto nezamestnane....
 

rozumny nazor

rozumny a vyargumentovany nazor na caplovicov navrh

http://www.sietovka.sk/?p=7006

tu su z clanku body, ktore argumentuju proti navrhu
1) predstava, že v 14tich rokoch si máš vyberať/má ti byť vybraná “jasná budúcnosť” podla mňa nie je správna.
2) školy sú rozdielne – dvojkár na špičkovej základnej škole vie toho asi viac ako jednotkár v hornej-dolnej, ergo jasná diskriminácia kvality.
3) povedie to k tomu, že učitelia budú dávať deťom lepšie známky z ľútosti alebo naopak, dostanú moc zničiť im život, ergo korupcia sa dostane aj na základné školy.
4) prečo by dvojkár/trojkár nemal mať ani ŠANCU ísť na príjimačky na gymnázium?
5) áno, myslím si, že gymnázium je DOBRÁ príprava aj na VŠ TECHNICKÉHO smeru. Väčšina ľudí, čo vyletí prvý rok z FEI sú práve z technických stredných škôl so slabšou prípravou a nezvykom systematicky sa učiť.
6) potreba školenia ľudí pre priemysel je fajn, ale nepozerá do budúcnosti, nechceme byť predsa dlhodobo montážna dielňa Európy. Ak chceme mať aj výskum a vedomostnú spoločnosť, je všeobecné vzdelanie podstatnejšie ako úzko špecializované technické, navyše šité na potreby konkrétnej firmy.
7) deti môžu ísť aj dnes slobodne na technické stredné školy, ale nejdú. Prečo? Lebo sa nevidia ako montéri v závodoch. A nebudú sa tak vidieť, ani keď ich donútime chodiť na technické školy.
 

 

Ja k tomu este dodam, ze ked si tak pospominam na samojednotkarov, ci uz zo ZDS alebo z gymnazia, tak vacsinou nedopadli bohvieako. Vacsina dvojkarov-trojkarov je naopak zivotaschopnych a su ci uz vo vysokych funkciach v sukromnych firmach alebo majitelia firiem. Samozrejme su vynimky na kazdej strane.
Mne su skolske vysledky mojich zamestnancov ulne ukradnute a v podstate aj ich znalosti. Podstatne pre mna je, ci ma clovek "stavu" alebo nie. Odborne veci ho naucim ale zivou vodou ho poliat nedokazem..
 

 

Čaplovičove návrhy môže podporovať len niekto, kto bol v školských laviciach naposledy pred 20 rokmi. Dnes Vám zakomplexovaná učiteľka znepríjemní pár rokov mladosti, vďaka Čaplovičovmu zlepšováku Vám zničí rovno celý život.
*
Čaplovič, rovnako ako väčšina voličstva Smeru, mentálne uviazol niekde v 80 rokoch. Svet sa odvtedy zmenil, ale jeho názory, videnie sveta a nápady nie. Skutočne je Slovensko na tom tak dobre, že môže hazardovať s budúcnosťou mladých podľa toho, ako sa vyspí nejaký dedko? Skutočne ma mrazí pri pomyslení, že toto je ten najväčší odborník na školstvo v Smere.
*
Ja osobne som sa na gymnázium dostal, tam sa môj priemer zhoršil, istým predmetom som venoval minimálnu pozornosť. Na univerzite som potom dostával propechové štipendiá. Môj prípad nie je odchýľka, nie som 1%, ľudí ako ja - zlý prospech na strednej, výborný na vysokej - je možno 20-30%.
 

je nás viac

ako 20 - 30% .... ja som mal v prvom semestri hneď dekanský a potom prospechové štipko počas celého štúdia ... takže z obyčajného priemyslováka sa môže ľahko stať výborný študent na VŠ :)
 

fachidioti a začarovaný kruh

áno, ja vlastne súhlasím s tebou, aj keď priznávam, že nemám rada sebavedomých fachidiotov - odborníkov v jednom smere, ale inak skutočných blbínkov. Ale bola by škoda ich vyseparovať hneď v prvom kole, keď sú vlastne veľmi schopní. Na druhej strane si myslím, že takíto úzkoprofiloví ľudia nemusia na gymnáziá so všeobecným zameraním liesť, keďže tam aj tak na väčšinu predmetov dlabú. A to je zasa problém odborných stredných škôl - nie sú dosť kvalitné na to, aby sa ich absolventi bez problémov dostali na vysoké školy v danom odbore. A na OŠ zasa kazia morálku deti, ktoré nepatria ani len na učňovku. A dostávame sa k úrovni základných škôl, platovému ohodnoteniu učiteľov, atraktívnosti učiteľského zamestnania, rodičovskej výchove, dnešnej dobe a ľudským právam. Naoko začarovaný kruh. Ale niekde začať treba.
 

si v pohode???

ucim uz desat rokov a nebudem nikomu robit zle, sa spamataj. robim svoju pracu, ale moji zamestnanci (ziaci) na to casto kaslu. to vsak neznamena, ze ich budem nicit, to inteligentny clovek nerobi. hoci sa par vynimiek najde, vzdy sa mozes dat komisionalne preskusat a dokazat, ze na jednotku mas!
nechapem, preco cakas, ze sa na tebe bude zakomplexovana ucitelka ukajat. skor sa bojim, aby si nebol zakomplexovany ty
a gymnazia budu brat priemer AJ prijimacky, to povedal caplovic
 

 

Preto to asi pisal lebo vela ludi ma skusenost so zakomplexovanou ucitelkou :)
Rovnako mam taku skusenost aj ja (nie priamo namne, ale par spoluziakov malo problem).
 

Ruku hore koho poškodil učiteľ!

Nuž na z desiatich učiteľov sú najmenej 4 ktorí by v praxi nezarobili ani na suchý rožok. A osobné nesympatie prenášajú na žiakov a ich prospech. Osobne som zažil ako učiteľka uprednostňovala riťovlezky a šikovných žiakov pre ich výnimočnosť buzerovala a vŕšila si na nich svoje komplexy. Kde sú teraz tie riťovlezky?!
Varia kávu tím šikovným..
 

ukazkovy prispevok

trpezliveho, chapajuceho ucitela novej doby.
caplovic by mal zacat v prvom odbornost ucitelov a kvalitu vyucby na skolach a nie ziakov a zahranicne firmy co potrebuju monterov.

- uz to ze beries ziakov ako svojich zamestancov staci na predstavu ako s nimi komunikujes
- tvoji zamestananci na to kaslu lebo su to este pojasene deti, pubertalny frajery, pripadne mlady nevybureny ludia plny zivotnej energie )))), od ktorych caplovic ocakava, ze sa vedia v 15 rozhodnut co budu robit cely zivot

btw: preco sa ma ist niekto komisionalne preskusat, ked na nom sedi ucitel, ktory tam v tomto pripade nema co robit?
 

 

Ty si bol v tej skole evidentne nevybureny a mal si na starosti ine veci ako ucenie, to je vidno uz podla toho, ako pouzivas makke a tvrde i.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME