Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čaplovič: Na gymnáziá pôjdu len žiaci s priemerom známok do 1,5 (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

Zdá sa, že

tento dôchodca skutočne mentálne uviazol v sedemdesiatych alebo osemdesiatych rokoch. Vlastne úplne nie, pretože vtedy sa okrem vyhovujúceho priemeru známok vyžadovalo pre úspešné zdolanie prijímacích pohovorov na gymnázium aj členstvo v pionierskej norganizácii :-)
 

 

neviem prečo by mal niekto uviaznut v starom režime, ked toto je to ,čo konečne niekto povedal nahlas
vieš, ako to vyzerá na gymnáziách,aku uroven zacalli mat a co vsetko tam funguje???
ved je to hrozne
prečo sa na gymple dostane ziak so 4? tak potom naco su nam gymnáziá ako príprava na VS, ved ano aj VS uz dnes urobí kadekto kupi si ročník alebo diplom a napíse pred meno titul a my co sme si ho museli vymakat pocas 5 ročného studia sme asi blbci
ja som za ,aby sa vrátila uroven gymnázií tam kde bola predtým
my semna tieto typy skol nesmeli ist ak sme nemali dostatočný priemer a nikto sa s nami ani nebavil
tak neviem prečo by sme mali týmto detom niečo odpušťať
mam pocit, že uz im dost vecla veci prepačujeme a ulahcujeme
aleved ich povinnostou sa je len ucit a dnes si pomaly kazdý druhý žiak nepozerajuc na známky dá skolu gymnázium a ked sa ho pýta prečo tak vám odpovie mama tam ma kontakt tak tam idem
ved toto je choré a ako k tomu prídu tí, ktorí na to naozaj maju ,ale nepojdu tam len preto, lebo tam budu tí , ktorí maju kontakt, ale hlavu prázdnu
takže ano, priemer a určite prísnejší výber na skoly vyššie
 

 

v prvom rade, znaky su absolutne neobjektivne.
a mame tu aj objektivne hodnotenie - vola sa monitor, a robia ho vsetci v 9 rocniku a je jednotny...
znamky??? to snad nemyslia vazne... na nejakej romskej skole ked dieta pozna vsetky pismena tak ma 1 az do 9tej triedy...
mame tu monitor, keby povedal ze monitor, a na gymnazia len od napriklad 85teho percentilu - super napad!
znamky??? senilny komunisticky *****....
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Vynikajúco Čaplovič!

Treba oddeliť zrno od pliev, raz keď na to nejaký hašišák nemá, nech ide k pásu. hahahhaha
 

Oddeluje sa objektivne skuskami

nie podla penazi komu dali na sukromnom gymnaziu ake znamky.

:-)

Kripeľ
 

Skúšky su zbytočné

Ty mi tu síce argumentuješ dajakými skúškami, ale bohužiaľ tento argument je slabý. Skúšky totiž merajú len kvalitu formálneho vzdelania a neposkytujú žiadnu relevantnú záruku úspešného uplatnenia v praktickom živote. Po druhé kvalita informácií v našich školách je slabá, učebné osnovy zastarané. Učia žiakov nepotrebné informácie. Čiže aký má zmysel úspešná skúška z informácií ktoré sú v praktickom živote nepoužiteľné?
 

SME by mohla donútiť

zverejniť pána ministra jeho známky :) Možno triafam vedľa a pán Čaplovič bol prímus - ale mám taký zvláštny pocit, že by sme sa možno pobavili ?
 

 

Kde sa sudruh dopocul, ze z gymnazia sa neda ist na techniku alebo prirodne vedy? Ja som mal v deviatej priemer zlahka nad 1,5. Podla tychto kriterii by som skoncil ako vyuceny murar. Bezproblemovo som zmaturoval na gymku a vystudoval prirodne vedy.
Nemali by radsej rozmyslat, preco mame tolko vysokych skol s nepochopitelnymi studijnymi odbormi a mizernou urovnou bez uplatnenia studentov v praxi?
 

 

Na druhej strane - na VŠ sa dá prihlásiť z akejkoľvek strednej školy ukončenej maturitou, nielen z gymnázia. Napokon, určité predmety na tzv. priemyslovkách môžu byť lepšou prípravou na štúdium niektorých odborov než všeobecné gymnaziálne vzdelanie (napr. také technické kreslenie a pod. je pre gymnazistu španielska dedina, pre "stavbára" z priemyslovky sčasti zvládnutá rutina). Takže navrhovaná zmena môže pomôcť zďaleka nielen gymnáziám...
 

 

Musím povedať, že je trošku poznať absolventa gympla a priemyslovky. Na chémii to skončí +/- tak, že priemyslovák skončí pri "rutinnej vede" lebo vykrachuje na fajnovostiach high-level matematiky a fyziky, gymnazista to má ľahšie (ale to neplatí absolútne).
Na pracovisku máme chlapíka, ktorý sa na VŠ dostal z učňovky s maturitou. Je to taký školomet - ako učiteľ základných predmetov dobre použiteľný, ale tvorivosť či nadhľad nulové. Keďže bol poslušný a servilný voči bývalému vedeniu, dostal sa na hranicu habilitácie a tam zistil, že na to nemá, tak sa nechal dobrovoľne degradovať na lektora s poukazom, že nechce školiť a nechce robiť vedu (a aj tak mu hrozí odchod).
"Že je zle" sa prvý raz ukázalo (nie, že by sme to netušili), keď mal merať na mašine, kde to neznamenalo ťuk do 3 tlačítiek, ale niekoľkodňové vychytávanie parametrov... zbledol, keď zbadal zosilovač signálu s asi 30 ovládačmi a zhorel ako fakľa.
 

2/3

Rozumiem, len som sa snažila trocha otočiť pohľad... tiež poznám takých i takých, ani Čaplovičovo riešenie nie je samospasiteľné, mohlo by však pomôcť v tom, že na stredných odborných školách opäť budú šikovní žiaci (učitelia SOŠ by mohli rozprávať, ako sa zmenila úroveň ich žiakov potom, ako gymnáziá berú skoro všetko...) - a zasa ani takéto "sito" automaticky nevyradí tých, ktorí sa nedostanú na gymnázium - na VŠ ísť môžu, možno v istom smere aj lepšie pripravení. (No a myslenie a tvorivosť sa dajú ukázať, trénovať, ale naučiť nie...)
 

Viem co sa da na skolstve zlepsit

lebo do toho trochu vidim, nechcem brat panom pedagogom ktori ucia prirodovedne predmety ci uz na SS alebo univerzitach ich tituly a zasluhy ale absolutna vacsina z nich uci dnes to co uz malo byt vcera zabudnute. Aj preto ze su take osnovy a zmenit si ich skola svojvolne nemoze aj preto ze technologie sa menia rychlejsie ako to 50+ pedagogovia stihaju aj preto ze chybaju kvalitne labaky, meracie aparatury, software a vsetko potrebne. Vychodisko samozrejme existuje ale v praxi ho nikto nepresadi. V prvom rade treba najst spickovych ludi v danom obore najlepsie priamo z vyroby alebo vyskumu a dotiahnut ich na katedry a priemyslovky za kazdu cenu, hoci aj ako externistov popri ich hlavnom zamestnani a samozrejme zaplatit ich tak aby sa necitili medzi svojimi ziakmi detickami podnikatelov ako chudobni pribuzni. A tito ludia by uz vedeli ako nastavit osnovy, ako vybavit skoly lepsie ako uradnici z ministerstva. Dalsia vec je ze nie je nutne aby tu istu vec pracne prednasalo 10 odbornikov na desiatich skolach, staci aby nejaku prednasku na urovni jeden najlepsi nahral na kameru a vsetky ostatne skoly by to mohli pouzivat, samozrejme pri zachovani autorskych prav. A samozrejme na co nemame odbornikov doma tak zakupit v zahranici. Je smiesne aby v dnesnej dobe infoveku si studenti robili perom pisane poznamky a kreslili obrazky z tabule, je to strata aj pre nich aj pre prednasajucich. A najlepsi studenti by mali mat moznost robit labaky a staze priamo na najlepsich vyrobnych a vedeckych pracoviskach kde maju spickove technicke aj personalne vybavenie, lebo je jasne ze skoly na to nebudu nikdy mat a aj keby nieco kupili o dva roky to uz bude moralne zastarane. Ale to by vznikol problek co s nepotrebnymi pedagogmi a hlavne by sa nedalo kradnut ako doteraz a preto to ziadna vlada nedopusti.
 

VIdíš do toho naozaj trochu,

Homo Sapiens, lebo ak by si do toho videl viac, tak by si si všimol, že od prvého ročníka stredných škôl v roku 2008/2009 si stredné školy robia osnovy samy. Aj predtým mohli robiť úpravy oproti štátnym osnovám v rozsahu do 30%.
 

Ono to je na sirsiu diskusiu.

Na jednej strane maju pravdu ti co sa zastavaju gimnazistov-vysokoskolakov, lebo ti maju naozaj vacsi prehlad a zaklady matiky-fyziky. Dokonca ja som mal na gympli aj strojnicku technologiu a technicke kreslenie, plus napr taku deskriptivnu geometriu. Dokonca som zo strojariny maturoval ako z piateho volitelneho predmetu, takze som defacto aj ako keby skoncil strednu strojarinu. Avsak faktom je, ze uroven gymnazii by mala byt vyssia a hlavne sirsie zamerana ako uroven strednej odbornej skoly. Preto sa to aj vola stredna odborna skola, lebo je zamerana na nejaky konkretny odbor a ten ja hlavny, ostatne veci nie su az tak dolezite. Naco je takemu automechanikovi biologia alebo zologia ci botanika? Nacu sa ma ucit zaklady jadrovej fyziky ci chemie? Skor mu pomoze strojarina a elektrotechnika, plus na to aj zamerana fyzika a pod. Takze Caplovic ma pravdu ze cosi treba zmenit, je dobre ze sa vydal na nejaku cestu v tom smere, ale samotne znamky na nasom rodinkarskom a uplatkarskom slovensku nebudu asi stacit. Ale kde je vola tam je aj cesta. Chce to diskusiu s odbornikmi a zacat naozaj podporovat odborne skolstvo a podstatne zvysit jeho uroven a prestiz. Ak by tak na odbornych skolach konkretne firmy mali moznost vyberat si na zaklade svojich vlastnych skusok, testov alebo nejakych inych parametrov studentov ktorym by venovali nejaku podporu ci uz financnu, alebo aj pomocou nejakych stazi a zmluvy o buducom zamestnani nejake vyhody, tak to by urcite pomohlo.
 

Odpadla som...

...som absolventkou gympla, v dobe mojej maturity /1992/ jedneho z najlepsich na Slovensku. Teraz ucim na priemyslovej strednej skole...a ano, su u nas aj studenti, ktori objektivne nemaju na takejto skole co robit.
Na druhej strane, mame aj inych - za poslednych 10 rokov su standardom prve miesta na krajskych i celoslovenskych prehliadkach SOC, robia take projekty, ze boduju aj u firiem z praxe. Velmi vela nasich studentov /Hej, patrime medzi naj na Slovensku a nehanbim sa to napisat./, tak velmi vela nasich studentov - absolventov priemyslovky - studuje na fakultach architektury, stavebnych fakultach a to nielen na nasom milom Slovensku :-))), ale aj v Cesku, napriklad Brno ma teda riadny kredit, a udrzia sa tam...su uspesni v praxi, maju svoje projekcne kancelarie, resp. robia v uznavanych architektonickych atelieroch...Prave to je to, ze gymple, najma sukromne a cirkevne, ale aj statne, poberu kde-koho, podla toho ich uroven vyzera. Mala som studenta, apatia, nezaujem, v druhom rocniku na nasej skole nebol schopny sformulovat suvislu nemecku vetu, vypocitat trivialmny stredsokolsky maturitny priklad, zo slovenciny vedomosti nulove, praca ziadna - u nas skoncil, chodi na gympel, na ktorom je dvojkar...lebo medzi slepymi je jednooky kralom. Takze, prosim ta, negeneralizuj, aj ked to neplati absolutne, ako pises, generalizujes dost, a nehodnot vsetkych absolventov priemysloviek na zaklade jedneho hlupaka. Keby si videl, co na odbornom vzdelavani robia nasi studenti, tak odpadnes.
Hej, znamky nie su vsetko, ale je fakt, ze nieto remeselnikov, lebo ziaci, ktori objektivne patria na ucnovky su na strednych skolach a na gymploch, ktore ich poberu, lebo na kazdeho maju slusne prachy, kedze je nase skolstvo financovane totalne sprostym systemom normativu na ziaka.
 

 

No počkaj. Prečítaj si to ešte raz a analyzuj.
Písal som o absíkovi slovnafťáckeho učilišťa, ten vybuchol.
Mal som aj spolužiačku z priemyslovky a tá skončila o kus lepšie - dokonca časť PhD. strávila v JPN, ale pokiaľ sa dobre pamätám, napokon to neskončila a zmizla šéfovať nejakému prevádzkovému labáku do Česka. Tá bez diskusie na mid-level vedu mala, ale pokiaľ sa pýtame, kto môže za to, že sa nášmu a asi nasledujúcim 3-4 ročníkom zrušila skúška z kvantovej chémie, bol to práve strach hlavne priemyslovákov z výbuchu a napríklad ona k tomu priložila svoje klepetá. Následky absencie tohoto predmetu pociťujem dodnes (ono totiž sa dá "si to prečítať", ale počuť to s nejakou omáčkou od niekoho, kto to fakt vie, je o inom).
Dobrý priemyslovák "je použiteľný". Ale je ich málo.
Gymnazistov je na mraky, ale tiež z toho vypadne 1-2-3 schopní na 1 ročník.
 

Dobré nariadenie do 1,5 , ale stavím sa

o 100000000000000000000 eur, že to neprejde, Gymnázia budú bojovať, aby to neprešlo, pretože by učitelia prišli o prácu.
 

zato absolventi gymnázií

sú v kvantovej chémii ako doma...
Ach, absolventík gymnázia. Všetko je to hlavne o ľuďoch a ich danostiach a úsiliu a vôbec nie o tom, že akú strednú školu skončili. A už totálne čo sa týka "tvorivosti a nadhľadu"...
Určovať či niekto smie, alebo nesmie na gymnázium podľa nejakého známkového kritéria na Základnej škole je debilizmus. Veď sú to deti a drvivá väčšina z nich neverí, ak im rodičia tvrdia, že sa učia pre svoje dobro - pre svoju budúcnosť.
Poznám XY prípadov (aj vlastného syna), kde deti nemali priemer do 1,5 (vyznamenanie). Ale časom ich prestala puberta plieskať o zem a pochopili, že vo co gou a gympel skončili s vyznamenaním, alebo s veľmi dobrým prospechom.
Poznám aj takých, čo sa na základke šprtali naspamäť celé učebnice, mali samé jednotky (o to ide na slovenských základných školách! Nabifľovať sa a si premiant) a dostali sa do školy, kde už bolo treba aj nejakú tú logiku a uvažovanie a boli v prdeli. Ale - podľa súdruha Čaploviča a jeho okamžitých obdivovateľov - to sú tí správni, tí predurčení a vyvolení na štúdium na gymnáziách!
 

uz mu slape

Nech si ten Red-Fox slahol cokolvek, slusne mu to zaslapalo.
...a este treba doplnit, ze najhorsia doterajsia znamka musi byt 1!!!!! :-)

- ale kedze nasim narodnym sportom je neutralizovat pocetne debilne nariadenia (casto este debilnejsimi sposobmi), tak nemam strach, ze si s tym si slovac nakoniec neporadi:
...zacneme zapisovat decka uz nie na tie slabe vysoke skoly, ale ZAKLADNE :-)
...ved ide hlavne o papier, tak co im kazit detstvo skusanim a domacimi ulohami?

...ale uprimne priznam, ze keby hitom tohto tyzdna nebolo obchadzanie debilne nariadeneho zvysenia platu sestriciek (sposobmi hraniciacimi s prokuratorom), tak by ma menej prekvapovalo, co z veduceho vyliezlo

DUFAM, ale nezastaneme na po-cesty, tj.ze to dotiahnu do konca:...

(1) dnes urobia systemove opatrenie na doyebanie kvality ZS
(2) o par rokov nariadia strop priemeru aj na VS ...
...cim sa potrebnost ksuntovych SS stane absolutne nespochybnitelnou
(3) nakoniec ustanovme strop priemeru pre vsetky veduce funkcie v NH
...alebo aspon v statnej sprave (aj ked viac sa mi pozdava to vseobecnejsie :-)

POSILNI sa tak VEDUCA ULOHA D-BILOV v nasej spolocnosti.
... (i) ako Istota :-)
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME