Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako vzniká hit: moped Babetta (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

"sa celkovo vyrobilo viac ako dva milióny Babiett. Posledné v roku 1999"
Doplnil by som len toľko že nebyť toho že niekto dostal v roku 98 genitálny nápad uzákoniť povinnosť nosenia prilby na mopedoch, následkom čoho nastal prudký prepad dopytu, mohli sa veselo vyrábať ďalej.
Takmer vždy to takto skončí keď sa štát rozhodne páchať dobro.
 

 

V roku 69 bezpecnostne pasy do aut, neskor prilba na mopedy, na bicykle, na lyze... Nemyslim, zeby mopedy zakapali na prilbach. Ak sa ale bude pozadovat registracia a STK, tak moped naozaj prestane byt zaujimavy.
 

3/3 pi jano

"Nemyslim, zeby mopedy zakapali na prilbach."
možno medzi mladými nie. ale medzi strednou a staršou generáciou určite áno, to je jednoducho fakt ktorý by potvrdil hádam každý predajca alebo servisák čo robil s babetami že prepad predaja od roku 98 bol devastačný.
 

 

To je taky problem kupit cinsky kybel za 10e?
 

 

problém to samozrejme nie je, ale napríklad takmer každá žena by ti odpovedala:
"Nenechala som u kaderníčky XY peňazí za účes len preto aby som si ho okamžite zničila prilbou"
 

 

Cesrtifikovana prilba za 10€ a to v roku 1998? Veľa štastia...
 

 

Policajtom je to jedno, to nikdy nekontroluju. Su prilby aj na dnesnom trhu, ktore certifikovane nie su, pripadnu su, no na bicykel. Policajt pozre jednym okom a ked vidi nieco na hlave tak nie je problem.
 

Prilby to neboli

V zahraničí sa prečo prestala predávať? Malý slovenský trh sám nemôže výrobcu uživiť.
To nebolo prilbami, v rovnakom čase nastal boom skútrov a prilby nevadili. Bola to neschopnosť reagovať na požiadavky trhu.
 

pomože niečo ?

V Čechách aj v Maďarsku je na mopedy výnimka, nemusia mať EČV (po starom ŠPZ), v Maďarsku dokonca ani jednosedadlové skútre do 50ccm nemusia mať EČV. Kamarát má známeho v Maďarsku, ktorý mu vydal overené vyhlásenie že mu zapožičiava skúter. Nakoľko v Maďarsku netreba mať na skútre značku, može na SR jazdiť s týmto potvrdením a policajti mu nemôžu nič. Stojí to za zváženie....
 

 

ale nie veľa Slovákov má v Maďarsku, alebo v Čechách ochotných známych...
 
Hodnoť

 

zaujmavy clanok mozete dat aj viacej takychto.je to taky relax citat insie okrem politky.
 

 

pravda.sk má takéto články už nejakú dobu, napríklad: http://auto.pravda.sk/magazin/...
 
Hodnoť

Domnievam sa, že

je to nevyhnutný výsledok cieľeného rozpustenia - jednoho s prvých opatrení po roku 1989 - zrušenie hospodárskej kriminálky. Kto sa pamätá, ako fungovala do roku 1989 môže iba konštatovať, že aj komunistickí funkcionári mali problém niečo vybaviť ak sa niečoho dopustili. Väčšinou nešli síce do väzenia, ale na iné miesto, kde nemohli spôsobovať škodu. Samozrejme, že to nebolo v poriadku. Dá sa ale v podstate konštatovať, že hospodárska kriminálka pracovala viac menej úpešne a nepoliticky. Nie je problém pre mňa uviesť konkrétne príklady ak to niekoho zaujíma. Mená a kauzy poznáme.
Domnievam sa, že k politickým zmenám malo dôjsť, ale v žiadnom prípade nie k rozpusteniu hospodárskej kriminálky.
 

 

Toto vyzerá na náhodný generátor. Za Babettu môže rozpustenie kriminálky?
 
Hodnoť

Na Slovensku je to tak?

Do konca roku 2012 na BABETU kontrola originality, STK, PZP, evidenčné čísla, koľko za to asi majiteľ zaplatí? Určite viac ako je jej hodnota. Používajú ju samozrejme iba sezónne. Naši páni poslanci schvália hocičo, lebo ich sa to netýka. Tento moped používajú hlavne ľudia, ktorý nemajú na auto a bývajú v obciach, kde často nie je ani obchod ani pošta a autobus tam premáva maximálne dva, tri krát denne. Poznám mnoho ľudí, ktorí si tento moped držia vo veľmi dobrom stave, lebo sú naň odkázaný. Bezpečnosť ako prilba atď. je samozrejmosťou. Prečo musí byť Slovensko pri schvaľovaní nezmyselných zákonov vždy ako prvé? Dúfam, že nová vláda s tým nezmyslom niečo urobí.
 

prečo, nech platia,

ja platim na auto kopec nezmyslov - stk, ek,dialničná, coc, špz, tak nech platia aj bebetisti.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Vymazanie príspevku

Tým že ste to vymazali, ste len potvrdili, že som mal pravdu, lebo len chorý človek nevie rozoznať rozdiel medzi autom a mopedom. Pri dnešných cenách si auto a náklady na neho nemôže dovoliť každý, zvlášť študenti a dôchodcovia. Tak nech sa tu nevyvyšuje nikto. To je tiež urážka, tak vymažte aj jeho príspevok.
 

nemuseli ťa vymazať, ale nie je

problém si pozrieť aj vymazaný príspevok, a neviem prečo ťa vymazali ved si nič také hrozné nenapísal. Ináč som ťa ale vytočil :)
No ale k veci. Píšeš, že nie každy si môže dovoliť prevadzkovať auto a teda má tu byť dovolený dopravný prostriedok, ktorý si môže dovoliť prevádzkovať aj chudobný a preto ho netreba finančne zaťažovať nezmyslami. No suhlasím s tým, no súčasne podotýkam, že to by sa mohlo potom týkať aj auta. Sú aj chudobní prevádzkovatelia aut a oni by tiež uvítali, keby nemuseli platiť mnou spomenuté nezmysly. No bohužial musia platiť. Auto má hodnotu 300€, no musia platiť všetky nezmysly čo im potom chýba na benzín a opravy. Ide aj o to, že babeta nie každému vyhovuje - napr. zo zdravotných dôvodov alebo kvôli počasiu-chladu a zime a teda je nutený používať auto a samozrejme je povinný platiť za všetky nezmysly. A práve preto som napísal nech platia aj babetisti. Ja som za to , aby sa neplatilo za nezmysly, ale ked mám platiť ja za svoje lacné auto , tak nech platia aj babetisti. Ja tiež nemám zvyšné peniaze na drahé poistky, stk-čky, EK-čky, COC-čky, ŠPZ-ky, parkovné, uberá mi to peniaze, ktoré by som radšej dal na stále drahší a drahší benzín,ale ja musím platiť tak nech platia aj mopedári. A mimochodom, na dnešných prehustených cestách plných aut sa jazdiť na mopede veľmi neoodá. Už to nie je radosť z jazdy ale boj o život alebo minimálne veľmi nepríjemná jazda, ked okolo teba prefrčuje jedno auto za druhým. Dnes je lepšie mať auto než moped , ceny ojazdených aut veľmi klesli akurat prevádzku predražujú tie nezmysly.
A ked už dvojkolka, tak lepšia alternatíva než babeta je elektrobike, no znova na SK narážame na problém neexistcie cyklociest, a tym padom človek či chce či nechce musí mať auto a platiť a platiť.
 

Čo k tomu dodať ...

Sorry john003, troška som sa nechal uniesť, snáď aj trocha nezmyselne a včera som už nič nemohol napísať, mal som vyčerpaný limit. V podstate máš pravdu, je na každom ako sa a prečo rozhodne, lenže tu ani tak nejde o nás, ja skôr mám dojem, že tu ide o hrubí lobizmus, biznis, nahrávanie kšeftov, proste sa to všetko krúti len o peniazoch.
Veď si predstav, citujem z vyjadrenia vedúceho STK-MIKO Žilina: „vyrazíme náhradné VIN zatiaľ to stojí 115 eur + 2 kontroly KO cca 50 eur, samozrejme že treba priviesť celý motocykel na KO a vyrazenie VIN .trvá to cca ako kontrola + vyrazenie špeciálnym prístrojom 80- 100 min.“ tak to ma podrž, nezdá sa ti trocha prehnané a to len preto, aby odoberali ľudom chuť absolvovať takéto nezmyselné postupy. Podľa mňa by stačilo pôvodný štítok nahradiť novým, s vyrazeným VIN číslom. Veď je to len štepení bicykel. Evidencia a STK ani tak Babetťákom nevadí, veď väčšinou si tie stroje udržujú v perfektnom stave, to viem určite, dôkaz nájdeš na mojej stránke: http://www.babetta.info/Babett... len tá buzerácia okolo toho a to predraženie s tým vyrazením VIN ich serie.
Komplet ako to vlastne je , nájdeš tiež v mojom článku: http://niemiecz.blog.sme.sk/c/...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME