Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rezort dopravy chce zmeniť železničné trasy na cyklotrasy (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

co tak z toho rovno spravit Fitko ?
supne sa tam par drezin a za 100 euri si mozes zamakat ... :D
 

K+

nejaký Figeľov synovec alebo niekto iný rezortu blízky a príbuzný by si mohol otvoriť firmu na údržbu fitness drezín, trať sa nájde a prevádzkovateľ by tiež mohol byť nejaký príbuzný, nech to zostane v rodine :))
 

:-))

A keď to všetko dobre dopadne a všetci budú spokojní, tak si potom všetci spoločne zatancujú. Jedni kvôli koľajniciam a druhí kvôli "províziám". Nejako takto: http://www.youtube.com/watch?v...
 

 

Super.

Ale najsmutnejšie na tom je, že u nás na SK máme na východe rýchlikové trate v horšom stave, než češi tú drezínovú.
 

a tak to bude vyzerat

Hodnoť

 

keby železnice neblbli a na trate ktore chcu zrušiť nasadili malé motoráky v ktorých by strojvodca aj predával cestoné lístky, tak trate by boli rentabilné a ľudia spokojní. Veď železnica musí byť lecnejšia a bezpečnejšia ako autobusy na preplnených a rozbitých cestách.
 

 

nezabudni, ze o tie trate sa musi aj niekto starat. a pri 5-6 spojoch denne, sa to proste nevyplati.
 

 

Železnica nie je lacnejšia, lebo vela treba platiť za používanie dopravnej cesty. Napríklad ak ide autobus, tak platíš len prevádzkové náklady, ale neplatíš každý kilometer zvlášť za používanie cesty. Vlak musí platiť okrem prevádzkových nákladov aj za každý meter.
 

 

Hej, z laveho vrecka si davaju do praveho. Vsetko su to statne akciovky!!!
 

uhm, uhm...

fakt vidno, ze "sa vyznas"... aj za pouzivanie cesty autobusom sa musi platit, ak o tom nevies. prva taka platba je takzvana cestna dan (nie prave nizka pre autobus), dalej plat vodica (mozno si to zaratal do prev. nakladov)... to ti ale asi nic nevravi....
 

 

No.. za vlakovu cestu sa plati nieco cez 2 eura za vlkm (nepamatam presne cislo, ale donedavna to bolo az 8). Pri 26 centoch za hypoteticky listok Samorin-Kvetoslavovo sa 30 cestujucich vezie iba na zaplatenie poplatku za vlakovu cestu. V 'bagete' je 83 miest na sedenie (predpokladajme ze natrieskanym vlakom kde sa stoji zakaznikov na tejto trase neziskaju). To je zle...
 

 

4 km z Kvetoslavova do Samorina rentabilnych nebude ani keby si sa rozkrajal. Prvym problemom je, ze ktovie ci su tam vobec este nejake kolaje, takze nieco by stalo to dat vobec dokopy. Dalej listok na 4 km stoji podla aktualneho cennika 26 centov. Ak aj Jancurove sukromne vlaky BA-DS ozivia, obavam sa, ze tato zachadzka, navyse so zmenou smeru jazdy v Kvetoslavove (dalsie zdrzanie), uz je za hranicou.

Za tento nezmysel treba dakovat panom, ktori sa kedysi davno rozhodli tahat zeleznicu BA - DS cez polia a mikrodedinky a nie cez dnes 12-tisicovy Samorin a predmestia BA. Sucasna cestna tragedia sa vyriesi po vybudovani R7, potom bude zaujem o vlak znovu minimalny...
 
Hodnoť

 

aspon bude mat kade chodit pregrciavac autom.
 
Hodnoť

Hmm ...

Jazda po podvaloch ... na to bude treba horsky bike :)))
 
Hodnoť

 

pozitivne hodnotim trento krok...
 

 

uplne mi v nasej krajine chybaju cyklocesty. osobne by som ich uvital a ak by existovali v mojom okoli aj do prace by som velmi rad chodil na bicykli.
 

 

V mestach a obciach cyklotrasy uplne chybaju a taktiez medzi nimi popri cestach 1. a 2. triedy.. v tomto zaostavame aj 50rokov za takym nemeckom napr. kde maju dokonca aj semafory na cyklotrasach krizujuce cestu.. co sa mi ale paci na slovensku je ze mame plno cyklotras po horach a niesu upravene co k MTB patri, avsak malo propagovane a mozno by sa zislo aj lepsie znacenie a viac naucnych tabul popri tychto trasach..
 

 

Tak tieto ich budú super a hlavne keď tam nechajú aj podvaly, to bude vzrúšo.
 
Hodnoť

Dejte mi vědět, až bude postavená...

...cyklostezka BA-Žilina-Vrútky-Poprad Tatry-Košice :P
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME