nejaký Figeľov synovec alebo niekto iný rezortu blízky a príbuzný by si mohol otvoriť firmu na údržbu fitness drezín, trať sa nájde a prevádzkovateľ by tiež mohol byť nejaký príbuzný, nech to zostane v rodine :))
A keď to všetko dobre dopadne a všetci budú spokojní, tak si potom všetci spoločne zatancujú. Jedni kvôli koľajniciam a druhí kvôli "províziám". Nejako takto: http://www.youtube.com/watch?v...
keby železnice neblbli a na trate ktore chcu zrušiť nasadili malé motoráky v ktorých by strojvodca aj predával cestoné lístky, tak trate by boli rentabilné a ľudia spokojní. Veď železnica musí byť lecnejšia a bezpečnejšia ako autobusy na preplnených a rozbitých cestách.
Železnica nie je lacnejšia, lebo vela treba platiť za používanie dopravnej cesty. Napríklad ak ide autobus, tak platíš len prevádzkové náklady, ale neplatíš každý kilometer zvlášť za používanie cesty. Vlak musí platiť okrem prevádzkových nákladov aj za každý meter.
fakt vidno, ze "sa vyznas"... aj za pouzivanie cesty autobusom sa musi platit, ak o tom nevies. prva taka platba je takzvana cestna dan (nie prave nizka pre autobus), dalej plat vodica (mozno si to zaratal do prev. nakladov)... to ti ale asi nic nevravi....
No.. za vlakovu cestu sa plati nieco cez 2 eura za vlkm (nepamatam presne cislo, ale donedavna to bolo az 8). Pri 26 centoch za hypoteticky listok Samorin-Kvetoslavovo sa 30 cestujucich vezie iba na zaplatenie poplatku za vlakovu cestu. V 'bagete' je 83 miest na sedenie (predpokladajme ze natrieskanym vlakom kde sa stoji zakaznikov na tejto trase neziskaju). To je zle...
4 km z Kvetoslavova do Samorina rentabilnych nebude ani keby si sa rozkrajal. Prvym problemom je, ze ktovie ci su tam vobec este nejake kolaje, takze nieco by stalo to dat vobec dokopy. Dalej listok na 4 km stoji podla aktualneho cennika 26 centov. Ak aj Jancurove sukromne vlaky BA-DS ozivia, obavam sa, ze tato zachadzka, navyse so zmenou smeru jazdy v Kvetoslavove (dalsie zdrzanie), uz je za hranicou.
Za tento nezmysel treba dakovat panom, ktori sa kedysi davno rozhodli tahat zeleznicu BA - DS cez polia a mikrodedinky a nie cez dnes 12-tisicovy Samorin a predmestia BA. Sucasna cestna tragedia sa vyriesi po vybudovani R7, potom bude zaujem o vlak znovu minimalny...
V mestach a obciach cyklotrasy uplne chybaju a taktiez medzi nimi popri cestach 1. a 2. triedy.. v tomto zaostavame aj 50rokov za takym nemeckom napr. kde maju dokonca aj semafory na cyklotrasach krizujuce cestu.. co sa mi ale paci na slovensku je ze mame plno cyklotras po horach a niesu upravene co k MTB patri, avsak malo propagovane a mozno by sa zislo aj lepsie znacenie a viac naucnych tabul popri tychto trasach..
supne sa tam par drezin a za 100 euri si mozes zamakat ... :D
K+
:-))
Super.
a tak to bude vyzerat
http://www.youtube.com/watch?v...