Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čierna skrinka naznačuje, že príčinou havárie bola porucha motora (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

 

Ak by bol problem v palive, tak by mali problem vsetky lietadla.
Ale to co napisali, ze sa motor potykal az do havarie s prekazkou aj fakt, ze zrejme zlyhal by nasvedcoval , ze pravdepodobnou pricinou havarie, bolo nieco v motore, co sa tam dostalo zvonku. Motor ako taky podla mna bol ok, ale mohlo tam nieco padnut, alebo tam vlietol velky vtak, alebo nieco podobne. Otazkou ale zostava, ked je Jak premotorovany ako pisu ini diskutujuci, ze dokaze letiet s jednym motorom pri zatazi aku mal (ma 3 motory), preco takto dopadol. Piloti snad nie su tak nepozorni .. aj ked pravda, start je kriticka situacia .. moj odhad je, ze po starte im nieco do motora vletelo ... (preco motory nemaju sietku vpredu ?) .. ach .. smutny den :(
 

 

Letiet s jednym motorom nie je to iste ako vzlietnut bez jedneho motora. Tam treba asi fakt plny vykon.
 

 

asi fakt
a rovnako vsetci diskueri vedia co sa stalo...kazdy vratane redakcie uz pise hluposti
miesto toho aby pockali co bude zverejnene
tu od PC my vsetci vieme preco padol ten stroj

a dopadne to tak ako s poliakmi
nik zaverom verit nebude....
 

Ale ja tusim, co sa stalo

Lietadlo startovalo z prilis kratkej drahy - nebola to porucha motorov, nebola (scasti bola) to chyba pilotov(ze suhlasili so startom), hlavne to bola chyba dispecera, ktory tomu liedadlu povolil / prikazal (?) start - oni totiz podla vsetkeho nestartovali z hlavnej drahy (ta bola uzavreta?) ale z nedostatocne dlhej byvalej drahy, ktora momentalne sluzi ako rolovacia, kde po neziskani dostatocnej rychlosti doslo po kritickom "odlepeni" k "predklonu" lietadla, nos lietadla isiel hore. Na take "stupanie" nemali ale vykon. Tym padom stratili i este na zemi nabranu rychlost a smerovali velmi rychlo k padovej rychlosti. Nasledoval pokus pilotov o nudzove pristatie, kde ale zachytili spominanu antenu, ktora tam podla predpisov nemala co byt. Samozrejme tam bola, lebo draha sa uz na startovanie nepouzivala.

PS: keby kapitan stroja zistil, ze ma poruchu motora z akejkolvek priciny, mohol by, kym by nedosialhol tzv. V1 rychlost, prerusit start a lietadlo zastavit - oni start neprerusili...
 

 

JAK dokaze odstartovat s 2 motormi...
problematicke moze byt, ak ma pilot nastaveny urcity uhol stupania a zrazu mu vypadne motor, ak okamzite neznizi uhol stupanie, velmi rychlo spomali na padovu rychlost...

sietka na motoroch ? motor pri plnom vykone spotrebuje desiatky kubickych metrov vzduchu za sekundu... jemna sietka by bola vtiahnuta do motora, a hruba siet alebo mrez by znizovala vykon motora a predstavovala by potencialnu hrozbu pre motor v pripade jej ulomenia...
lopatky turbiny su dimenzovanie na zrazku s vtakom urcitej velkosti, k zniceniu motora zvycajne vtedy ak dojde k ulomeniu lopatky ktora nasledne rozmlati vnutro turbiny...
 

takze

Rosenberg ma dufam zakaz pohybovat sa po letisku :) ale nie...videl som video s boeingom, ze vzlietol napriek poskodeniu motora vtakom...normalne vzlietol, tipol by som, ze uz mal nabratu dostatocnu rychlost...a v tom to je, ak motor vypadne v tu ´pravu´ chvilu a pilot nezareaguje spravne, je z toho katastrofa.
 

 

Toho velkeho vtaka v tomto pripade vylucujem z jednoducheho dodvodu. K takymto zrazkom dochadza len od urcitej vysky, vtaky nelietaju par metrov nad zemou a ak by aj predsa, urcite by si to niekto z pozemneho personalu vsimol a zrejma by to aj zachytila nejaka kamera.
 

99% prípadov nasatia vtáka - bird strike

je v oblasti letiska. Na zemi, alebo v malej výške pri vzlete a pristátí. Najčastejšie sa nasaje vták, ktorý vyrušený a splašený vyletí zo zeme vyrušený lietadlom. Vo vzduchu letiaci vták vo väčšine prípadov má čas "utiecť".
Netvrdím, že to bol bir strike, len ti chcem ozrejmiť pravdepodobnosť stretu.
 

 

S jednym funkcnym motorom dokazes letiet a pristat, na bezpecny start vsak potrebujes tah vsetkych 3 motorov. Pilot mal asi tazku situaciu, pravdepodobne vo vzletovej rychlosti nieco nasal a mal dve moznosti - riskovat ze lietadlo plne paliva na travnatej ploche za runway rozlomi, popripade s nim vleze az do volgy, alebo sa pokusi vzlietnut (mozno bol jeho umysel len urobit obrat a sadnut naspat) a chybalo mu par metrov k tomu aby minul stoziar a a urobil navrat na letisko. Asi mal dve mozne riesenia celej situacie a obe boli zle.
 

Sieťku pred turbínu???

Čo Ti šije? Chlape,vieš Ty vôbec ako pracuje letecký turbínový motor? Vpredu je veľka turbína,ktora nasava obrovské množstvo vzduchu,silný podtlak.Tak by nasalo aj tu sieťku.Daj si to patentovať.Ak by to bolo možne,tak by tam uz davno boli.Samotny vtak nie je pričinov zlyhania motora,ale ulomena lopatka,lopatky turbiny.Vtaka rozseka ako mlynček,ale ulomena lopatka poškodi dalšiu turbinu,nenšiu a tym zlyha motor,nema ťah,alebo palivo nestrieka do spaľovacej komory a začnie horieť.Kerosin je výsoko horľavý a zapalný.Štart a pristatie je velmi rizikový moment.
 

Vsetko sa udialo ne zemi..,

...on nemal potrebnu rychlost pocas celeho rolovania, kazdy tretoligovy pilot ti povie, ze makat s tym az za hranicu zdvihu a pokusat sa to zdvihnut bez potrebneho liftu je okamzity stall a samovrazda. Akonahle uhol attaku ide nad hladinu foil, si fprdeli...
 

no, "odborné" výrazy si si

teda naštudoval. Ešte ich tak vedieť na správnom ieste použiť... Ale verím, že sú diskutéri, ktorých si ohúril...
 
Hodnoť

m

nie som expert, ale nemali by byt cierne skrinky ohnovzdorne a vodeodolne? tak co potom susia...
 

 

Neviem, co toto je za clanok. Udaje bez ladu a skladu. Este som nepocul, aby do ciernych skriniek po par hodinach natiekla voda a museli to susit. Toto snad nie je mozne, co sa okolo tej havarie popise...
 

 

Utekaj tam ty odbornik, urcite im pomozes. Vsetko vies.
 

 

Ma pravdu.
Cierne skrinky uz boli aj vytahovane z mora po mesiacoch a boli suche. Nemoze byt predsa problem urobit kovovu skrinu vodotesnu.
 

 

FDRs nie sú nezničitelné - aj z toho dôvodu je ich v lietadle niekolko, pokial boli presiahnuté limity jej konštrukcie tak do nich voda mohla kludne natiecť, nevidím v tom žiaden logický rozpor.
 

 

FDR vydrzi tristvrte hodiny v 1000 st. teplote, je vodotesna a nehrdzavie. V Jak 42D mozno miesto toho pouzivaju notebook s disketovou mechanikou a tak im natieklo do diskiet 3,5".
 

ano je vodotesna

ak ju do vody ponoris.....ale ak je popri tom este svahnuta o nieco, vubuch atd a poskodena dopadne do vody...moze do nej natiect...skus si po vodotesnych hodinkach udriet kladivom a dat ich do vane ;_))))
 

 

neviem, ake su pouzite v jak-u, ale tato je vodotesna do 600m
http://bit.ly/n0Ofvj
 

1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME