Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Triedne knihy budú v mobiloch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

Celé je to ako opičí cirkus

Nekompaktibilné software, nesystémový prístup, experimenty. Keď som mal 6 rokov pamätám, že pomaly v každej škole bola tzv. "experimentálna trieda". Toto sa so škostvom ťahá už viac ako 40 rokov - experimenty. Myslím, že máme veľmi múdrych aživotaschopných mladých ľudí, keď pri všetkých tých "experimentoch" zostali normálni. A ministerstvo školstao je očividne pastvina bláznov a zašíváreň pre neschopákov - čo minister to "experiment" A ostane po nich prázdna kasa kopa smradu a nič viac.Uvedomuje si niekto, že naše deti sú povinne a zo zákona vydané na milosť a nemilosť "experimentátorm" z ministerstva školstva. Jeden učí deti jógu, druhý kľačať na kolenách, tretí hajlovať, štvrtý bľaboce o starých Slovákoch. Tento rok radšej nerobí nič a analyzuje a "experimentuje". Nie je toto na trestné oznámenie o ohrození mravnej výchovy na všetkých ministrov 20 rokov dozadu? A učiteľom nenadávajte. Robia za mizernú plácu nevďačnú robotu a ešte sa na nich "realizujú" od ich vlastných miništrantov až po krčmových "diskutérov" všetci momentálne retardovaní. Buďme radi, že ešte chce niekto túto prácu robiť. A že ju kopec z nich robí dobre a z láskou.
 
Hodnoť

páni ucitelia

ked pracuju 20 hodin maximalne týždenne a maju 3 mesiace prázdnin a deti stále hlupejsie vychádzajú z tzv škôl....a nestíhaju papiere??!!,obycajná sestricka na odd nemocnice za den vypíse viac papierov ako pani ucitelka za 2 týždne!!!!
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

To bude ako s elektronickou žiackou knižkou - vypisuje sa to teraz dvakrát: do výkazu a do internetu. Len keby si to rodičia aj tak často pozerali... Takže vlastne práca navyše. A tie nové učebnice kedy budú??? Už je tretia reforma od tých veľkých sľubov. No, ešteže som zo školstva odišla :)) Vidím, že som o nič neprišla.
 
Hodnoť

Informácie v článku sú neúplné

Ako s vašimi informáciami naloží redakcia SME? Neprofesionálne a bulvárne
autor: Asociácia Súkromných Škôl, 5. augusta 2011 o 6:00

Bezpapierová škola sa stala témou článku v novinách SME. Článok však obsahuje minimum informácií, ktoré autori projektu aj zapojené školy redakcii o projekte poskytli, a aj tie sú uverejnené vo forme poloprávd a neúplných informácií. Žiadosti o konzultáciu k hotovému textu redakcia nevyhovela, žiadosť o nepublikovanie takto skreslených údajov redakcia zamietla.



Ak Vás téma naozaj zaujíma, radíme radšej nečítať SME, ale prečítať si to, čo o projekte napísali tí, ktorí o ňom, na rozdiel od autorky novinového článku, aj niečo vedia a fandia mu. Nedajte sa zavádzať polopravdami a bulvárnym prístupom denníka SME.



Autorka myšlienky a predkladateľka projektu Saskia Repčíková odpovedala na otázky redakcie o projekte takto:



SME: Čo bude podstatou Bezpapierovej skoly? Ako by mala fungovať?



"Vedenie pedagogickej a ostatnej dokumentácie v škole je dôležité pri zabezpečení organizácie vyučovania, poriadku a archivácie údajov. V súčasnosti je však zároveň aj zdrojom vysokej administratívnej záťaže zamestnancov školy a rozrastajúcich sa povinností pedagógov, ktoré priamo nesúvisia s učením a ktoré znamenajú, že majú o to menej času na tvorivú prípravu, na vlastné vzdelávanie a rozvoj svojich učiteľských schopností. Ak napríklad zapísanie do triednej knihy trvá v jednej triede 3 minúty a učiteľ učí 22 hodín za týždeň, je to cca 35 hodín jeho pracovného času ročne. Ak to robí 50 000 učiteľov, strávia tým každý školský rok 1 750 000 hodín. Vynásobte to priemernou hodinovou mzdou v školstve a dostanete niekoľko miliónov eur doslova vyhodených do vzduchu, pretože hodnota tejto práce v súvislosti s kvalitou vzdelávania je čistá nula.



Právne predpisy v súčasnosti ukladajú vedenie niektorých pedagogických dokumentov na predpísaných tlačivách, t.j. v papierovej podobe. V bezpapierových školách budú výhradne v elektronickom školskom informačnom systéme až do momentu, kedy bude potrebné vytlačiť ich výstupy pre potreby vonkajšej komunikácie. Mojou srdcovou záležitosťou je triedna kniha v mobile. Zakliknete len chýbajúcich žiakov na konkrétnej hodine a systém už všetko ostatné urobí za vás. Trvá to nanajvýš 10 sekúnd.

U ostatných dokumentov chceme v projekte experimentálne overiť ich úplnú elektronizáciu, ktorú síce legislatíva v súčasnosti už umožňuje a existuje na ňu softvér, no školy túto možnosť nevyužívajú najmä s ohľadom na skúsenosti z kontrol Štátnej školskej inšpekcie. Bezpapierové školy túto možnosť využijú v plnom rozsahu".



SME: Akým spôsobom chcete odbúrať administratívnu záťaž?

"Spočítali sme, že škola každý školský rok povinne vedie 104 typov rôznych pedagogických a iných dokumentov, niektoré z nich pre každého žiaka zvlášť. Vedenie dokumentácie upravuje 12 rôznych právnych predpisov. Údaje sa pritom vypĺňajú ručne, opakovane do rôznych dokumentov, vyškrtávajú sa nekonečné množstvá riadkov, vypisujú sa údaje, ktoré rýchlo strácajú platnosť: telefónne čísla, e-mailové adresy rodičov apod. Toto projekt úplne odbúra. Do školského informačného systému sa vložia údaje iba raz pri nástupe dieťaťa do školy a prenesú sa všade tam, kde je to potrebné. Ďalej sa už len dopĺňajú a aktualizujú. Dynamické predpripravené šablóny najpoužívanejších dokumentov výrazne urýchlia tvorbu rôznych dokladov, dokumentov, potvrdení a protokolov, ktoré škola vydáva.
 
Hodnoť

Digitalizácia po slovensky...

= fraška.
Mám kopec známych učiteľov na gymnáziu, pohybujem sa tam dosť často a sám som určitú dobu zaskakoval ako vyučujúci informatiky, tak mi nedá nezareagovať. Ako tu už bolo spomínané - digitalizácia prácu nezobrala, ale naopak pridala. Všetko je potrebné robiť dvojmo - napísať rušne do hárkov a potom vyplniť do počítača. A navyše tzv. "reformovaným" študentom (teraz budú štvrtáci) všetko písať ešte do 2 rôznych typov hárkov, lebo si dáky ministerskí úradník zmyslel, že budú extra. Potom zas niekomu preskočí, prázdne kolonky sa nebudú škrtať z ľavého horného, ale z ľavého dolného rohu (skutočne!) a kto si nevšimne, môže prerábať tlačivá. Zrazu netreba písať "výborný, chválitebný" ale "1 - výb, 2 - chvá" (Ďalší reálny príklad z praxe!) a učitelia sa môžu zblázniť.
Projekt aSc Agenda vyzeral nádejne, ale... je to len zbytočne predražený nedotiahnutý softvér. Problémy so synchronizáciou, ukladaním dát, nelogické formuláre,... učitelia sa ako cvičené opičky naučili ako ho používať a kto sa snaží zapojiť logiku tak má smolu - logika tam skrátka nie je. Páni zo softvérovej firmy očividne odflákli časť analýzy, vykašlali sa na rozhovory s učiteľmi a navrhli hneď niečo vlastné. Očividne v tej rýchlosti už mysleli na rýchlo a lacno zarobené peniaze. Prečo my ako študenti Fakulty Riadenia a Informatiky dokážeme spraviť za menší čas omnoho väčšie a kvalitnejšie projekty? prečo dokážeme rýchlejšie reagovať na návrhy a vydávať updaty? Zas sa dáka firma nabalila na úkor kvality, support skoro nulový, na všetko odpoveď že to neplánujú pridať do verzie.
SMS rodičom znie zaujímavo, ale je to zbytočné. Zamyslite sa. Rodičia dobrých študentov to nepotrebuje. A tých zvyšných môžeme rozdeliť na 2 skupiny - ktorých výsledky zaujímajú a ktorých nie. Tých ktorých to zaujíma si zájdu na e-žiacku knižku (tej "slávnej" aSc agendy) a tam skontrolujú. Tým ktorých to nezaujíma je úplne jedno, či im príde dáka SMSka. A keď dôjde na lámanie chleba prídu s právnikom, nech škola dákáže, že ich informovala. Zas príklad z praxe!! a škola nespraví nič. Pri žiackej knižke povie že stratil heslo, pri listoch povie že ich nedostal on (aj pri doporučených! potom sa to zvalí na poštu že vraj dala list dieťaťu, ale voči škole je rodič zas vo výhode), tak pri SMSkách by si tiež našli právne diery...
O čom je táto digitalizácia? O NIČOM. Som informatik tak viem aké sú možnosti. Navrhujem s kolegami informačné systémy pre firmy a len krútim hlavou keď pozerám, ako vyzerajú všelijaké školské softvéry. Zapojiť sa do výberového konania? Snaha by aj bola, ale v tomto štáte je už vopred určený víťaz...
Pokým sa niečo poriadne od základov nespraví, tak tieto čiastkové riešenia význam nemajú....
 
Hodnoť

Informácie v článku sú neúplné - pokr.

Zároveň systém spočítava namiesto triednych učiteľov dochádzku, spracúva štatistiku, analyzuje ospravedlnené a neospravedlnené hodiny, spriemeruje prospech a poskytuje podklady pre komunikáciu s externým prostredím, rodičmi aj partnermi školy. Štatistiky s presnými údajmi môžu slúžiť na vonkajšie hodnotenie aj autoevaluáciu školy a ich analýza je vynikajúcim manažérskym nástrojom vedenia školy.
V prvej fáze projektu pôjde o zjednodušenie a zefektívnenie práce s údajmi, v druhej fáze aj o úplné zrušenie niektorých administratívnych povinností, ktoré momentálne školám ukladá legislatíva."

SME: V čom Vám pomohol projekt Wiki pri tvorbe Bezpapierovej školy?

"Podnety z Wiki boli dôležitým zberom informácií o tom, čo pedagógov a manažmenty škôl najviac rozčuľuje, zaťažuje a otravuje."

SME: Aké podnety do projektu zapracujete?

"Zapracovali sme najmä to, čo bolo najakútnejšie: odbúranie niekoľkonásobného vpisovania tých istých údajov ručne do pedagogickej dokumentácie, odstránenie nezmyselných „plánov pre plány“ a úsporu času pri vypĺňaní dokumentácie o žiakoch a vyučovaní."

SME: "Po vypracovaní projektu Bezpapierová škola ho ponúknete ministerstvu, aby sa rozšíril do všetkých základných a stredných škôl?
"Áno."


SME: Ako dlho budete projekt testovat?
"Prvá fáza by mala byť ukončená v júni 2012, druhá fáza na začiatku roku 2013 tak, aby výsledkom mohli byť legislatívne zmeny účinné od začiatku školského roka 2013/2014. Tie by už mali umožniť odbyrokratizovanie všetkých škôl, nielen tých, ktoré budú v projekte zapojené."

SME: Čo povazujete za najväčšiu absurditu, co sa tyka administratívy na škole?

"Vyčiarkavanie prázdnych riadkov v triednej knihe a v triednom výkaze, ktoré ani nikdy nemôžu byť vyplnené. Napríklad v triednej knihe je to časť, ktorá pripadá na šiesty deň v týždni. Okrem toho, že sa u nás už v sobotu neučí (ale predpísané tlačivo tento deň obsahuje), predpis, ktorým sa zaviedlo vyčiarkavanie prázdnych riadkov modrým perom z tvare obráteného Z, bol v roku 2009 zrušený. Väčšina našich škôl však vyčiarkava doteraz. To sú neuveriteľné hodiny strateného času vysoko kvalifikovaných ľudí. Ten čas patrí žiakom a učiteľom, nie papierom."

SME: Učitelia mobily na vypĺňanie elektronickej triednej knihy dostanú alebu musia používať svoje súkromné?

"Zapojenie škôl aj učiteľov do projektu je dobrovoľné V prvej fáze budú učitelia využívať súkromné telefóny. Ak má škola wi-fi sieť, pripoja sa na ňu. Ak nechcú používať vlastné mobily, elektronické záznamy môžu rovnako jednoducho spracovávať na školských počítačoch. V projekte sú zapojené školy, ktoré sú vybavené potrebnou technikou a pripojením z INFOVEK-u.

SME: Kto mobily zaplati?

"V projekte nevznikajú pre školy nijaké náklady. Naopak, šetrí čas a energiu učiteľov a vedenia a samozrejme materiál – papier, tonery, tlačiarne, apod."

SME: Ako elektronická triedna kniha funguje - učitelia do nej zaznačia dochádzku žiakov, popis, čo na hodine robia a známky pre žiakov, kam sa údaje uložia - do počítačového školského systému?

"Do triednej knihy zaznačia dochádzku a potvrdia odučenú hodinu. Aktivity na hodine sú vopred uložené v časovo-tematických plánoch vyučovania a iba sa aktualizujú. Známky sa zapisujú do internetovej žiackej knižky. Všetky údaje kompletizuje, spracúva a vyhodnocuje školský informačný systém."

SME: Školy, ktoré sa zapoja do projektu Bezpapierová škola si budú musieť rozšírenú verziu programu aScAgenda kúpiť alebo ho dostanú od asociácie zadarmo?

"Školy dostanú rozšírenú verziu na rok 2011 zadarmo od partnera projektu".
 

Suhlas...

ale aSc agenda je dobra, len nie je samospasitelna :-))) Zaplat panboh zanu, ale...presne...kym sa nezmenia legislativne podmienky a blbe nezmyselne nariadenia, tak...Priklad: podla mna niekto zobral aj dva mesacne platy za to, aby vymyslel a nariadil, ze prazdne miesta v dokumentacii sa budu vyciarkavat nie logicky-ako pises a citas, cize zhora nadol, zlava doprava, ale sprava dolava...to ma aky zmysel? A potom, mozno nevyciarkavas sobotu, ale ine kolonky vyciarkat musis...takze...ta sobota je uplne irelevantna...
Ak nechcem pouzivat vlastny mobil, tak po hodine /ergo cez moju prestavku/, musim prist k skolskemu PC a tam to nahadzovat? /Ak nechcú používať vlastné mobily, elektronické záznamy môžu rovnako jednoducho spracovávať na školských počítačoch/ - to si nemyslel celkom vazne, ze nie? Ved to presne odporuje zmyslu toho usilia, lebo sa mi znasobi byrokracia...a potom....dokumentacia je preto papierova, lebo je to jediny relevantny a platny dokument, znamky na nete, v notese...su len pomocne...to mas rovnako, ako aj cojaviem, so zmluvou, ked kupujes byt...ten podpis tam musi byt fyzicky...rovnako aj v skolskej dokumentacii, nie?
Agenda je super, fakt mi ulahcuje pracu, to musim potvrdit, presne ako pises, dochadzka a tak...ale...elektronicka TK je ine, navyse, kym zapisem na zaciatku hodiny, trva mi to asi poldruha minuty, kym sa pripojim na net, kody a cojaviem co...asi dlhsie...
 
Hodnoť

No lebo...

...zapisovanie chybajucich je prave to, co ma ako ucitelku administrativne a byrokraticky najviac zatazuje...neviem, ci sa do zaciatku septembra neprestanem smiat :-)))
Riesia sa uplne nepodstatne hovadiny, lebo niekto vyrobi projekt, aby ... pre pekne modre oci?
Pritom sa neriesi, ze katalogy nie su kompatibilne poradim predmetov s vysvedceniami, ze sa mnozstvo irelevantnych dokumentov musi produkovat nie duplicitne, ale pentaplicitne, ze prichadza mnozstvo nezmyselnych byrokratickych nariadeni...presne v zmysle uzasnej filmovej vety "Dej blbci funkci, vymylí lejstro!" :-)))
Ale novinári v uhorkovej sezóne zasa riesia nic :-))) resp. marketingové ambície niekoho.../inak, to meno v clanku mi je nejake zname? Nejaka TV produkcia alebo co, ci?/
 

Dej blbci

funkci, vymysli...som chcela napisat :-)
 
Hodnoť

Doplňujúce informácie, poskytnuté SME

Tieto informácie poskytla redakcii SME riaditeľka jednej zo zapojených škôl Jana Kontúrová (Základná škola v Bošanoch):

SME: Čo podľa Vás najviac zaťažuje učiteľov v rámci administratívy?
"Činnosť pedagogického zamestnanca a vedúceho pedagogického zamestnanca určujú Čl. 10-13 Pracovného poriadku pre pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov škôl a školských zariadení, ktorý nadobudol účinnosť dňom 15. júna 2010 http://www.minedu.sk/index.php...

Okrem priameho vyučovania a prípravy naň pedagogickí zamestnanci vykonávajú iné činnosti, vytvárajú množstvo dokumentov, plánov, výkazov, vypĺňajú niekoľko formulárov a tlačív. So školskou reformou učitelia zaznamenali nárast dokumentácie, ktorá je od nich požadovaná. Preto oprávnene zo všetkých strán zaznieva požiadavka odbúrania byrokracie. Podobnú otázku ako SME položilo už začiatkom roka aj MŠVVaŠ SR učiteľom, s cieľom zistiť, ktoré činnosti a ktorá dokumentácia učiteľov najviac zaťažuje. Odpoveďou je projekt Debyrokratizácie školstva. Systémom wiki vznikol portál, kde učitelia mapovali a diskutovali všetky mimovyučovacie činnosti a školskú dokumentáciu. Postavila som sa na stranu tých učiteľov, ktorí nielen hundrú, ale snažia sa prispieť konštruktívnymi názormi. A tak sa do wiki dostali aj mnohé myšlienky, ktorými som sa snažila aktívne prispieť skúsenosťami z praxe riaditeľky základnej školy. Administratívnu záťaž učiteľov možno vnímať v niekoľkých rovinách. Časť je spôsobená požiadavkami zákonov - rôzne plány, informovaný súhlas, pedagogická dokumentácia, záznamy o žiakoch, časť požiadavkami riaditeľov škôl na učiteľov - rôzne analýzy výchovno-vzdelávacieho procesu, analýzy neprospievania, vymeškávania vyučovania, časť požiadavkami zriaďovateľov, školských úradov, úradov práce, sociálnych vecí a rodiny. A veľká časť záťaže riaditeľov škôl je v rámci ekonomickej agendy - rôzne smernice, personalistika, zmluvy, agendy ako v spoločnostiach a podnikoch."

SME: Čo zaťažuje učiteľov najviac?
"Najzaťažujúcejším dokumentom je školský vzdelávací program. Povinnosť viesť tento dokument prišla s reformou 2008. Ide o rozsiahly dokument (až do 1000 strán), ktorý obsahuje učebné osnovy všetkých predmetov. Tieto do reformy vydávalo ministerstvo. Školy reformou dostali možnosť tvoriť si školský vzdelávací program, ale aj povinnosť vytvárať učebné osnovy predmetov na základe podkladov štátneho kurikula. Vzdelávania učiteľov pre ich tvorbu sa začali realizovať až teraz a ich úroveň účastníci prevažne kritizujú. Keďže nie sú dané šablóny, ako tieto dokumenty majú formálne vyzerať, častokrát sa stáva, že ich učitelia musia podľa nariadenia riaditeľa prerábať a doplňovať.

Ďalej učiteľov zaťažujú rôzne druhy plánov, ktorých je neskutočne veľa. Začína to plánom vyučovania predmetu - tematický výchovno-vzdelávací plán. Ten by mal byť vytvorený na učiteľa a na triedu. Má rešpektovať podmienky každej triedy. Napríklad učiteľ na prvom stupni učí 10 predmetov, tak musí mať 10 plánov. Alebo učiteľ, ktorého úväzok je zložený z jednohodinoviek musí mať toľko plánov ako má úväzok. A ešte je treba povedať, že učitelia tvoria plány často aj bez toho, aby videli učebnicu, pretože neexistuje. Ak by však plán bol len jednoduchou tabuľkou, kde je názov učiva a kedy sa preberá, bolo by to v poriadku. Ibaže tento obsahuje množstvo ďalších informácií (ktorých počet a forma nie je ani presne určená - ciele, metódy a formy, výkonový štandard, obsahový štandard...).
 
Hodnoť

Doplnenie informácií k projektu II.

Uvediem len jeden príklad. Súčasťou vyučovania predmetov sú takzvané prierezové tematiky (regionálna výchova, dopravná výchova, mediálna výchova, environmentálna výchova, finančná gramotnosť...). Tieto jednotlivé výchovy môžu byť vyučované formou kurzov, čo je však nerealizovateľné (keby každý kurz trval len 3 dni, tak by sme v škole neučili asi 2 mesiace). A tak sa do vyučovania jednotlivých predmetov - teda matematiky, slovenského jazyka a pod. a teda aj do ich plánov písomne musia dostať jednotlivé výchovné témy. Ja ako učiteľka matematiky musím na začiatku roka písomne naplánovať, kedy budem žiakov vychovávať k finančnej gramotnosti, kedy k manželstvu a rodičovstvu a podobne. Učitelia tieto výchovy radi realizujú, ale prečo musíme o tom toľko písať do plánov, cieľov, triednej knihy... Ďalej je množstvo iných plánov - plán práce, plán výchovného poradcu, plán prevencie šikanovania, plán protidrogovej výchovy, plán práce predmetovej komisie, plán vnútroškolskej kontroly, plán práce triedneho učiteľa, plán výletov a exkurzií, plán kontinuálneho vzdelávania...

A potom je tu ešte jedna vec, ktorá mimo školstva nie je tak výrazná. Musíme dodržiavať množstvo drobností ohľadne formálnej stránky dokumentácie - skratky, vyčiarkovanie koloniek. Učitelia sú poväčšine citlivé duše. A sú citliví, ak niekto - riaditeľ, inšpekcia hodnotí ich prácu podľa toho, ako je čo vyplnené, naplánované, vyhodnotené v rôznych správach. Preto sa snažia vyhovieť všetkým, čo ich ale stojí veľa síl a energie."



SME: Čo by ste privítali, keby sa zrušilo?



"Musím povedať, že počas prázdnin vstúpila do platnosti Vyhláška č. 224 Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky zo 6. júla 2011, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva Slovenskej republiky č. 320/2008 Z. z. o základnej škole, kde už prvý krát ministerstvo jasne urobilo kroky k zníženiu zbytočnej byrokracie - napríklad možnosť školy vydať hromadný informovaný súhlas na organizovanie viacerých školských akcií. Viete si predstaviť, ako to bolo doteraz? Ak učiteľ organizoval exkurziu pre 40 žiakov, tak musel predtým vytlačiť 40 tlačív pre rodičov, ktoré po podpísaní zozbieral od žiakov, ďalej vyplnil dve strany organizačného zabezpečenia exkurzie, ďalej uskutočnil poučenie žiakov o bezpečnosti samozrejme so zápisom a prezenčnou listinou s podpismi žiakov, zapísal do triednej knihy. Keď už sme pri samotnej vyhláške, s ktorou sa učitelia ešte nestihli oboznámiť, pozitív v nej je viac. Vypustenie obmedzenia, že v stredu nemôže učiteľ zadať domácu úlohu, možnosť voľby začiatku a konca vyučovania, vypustené obmedzenie počtu exkurzií, vypustené obmedzenie času organizovania plaveckého výcviku, vypustené účelové cvičenie, vypustené obmedzenie na rozvrh - napr. po telesnej výchove nemohol byť jazyk, možnosť označovať triedy aj arabskými číslicami, vypustený odstavec, že triednická hodina je súčasťou rozvrhu hodín. Ja ako učiteľka a riaditeľka školy toto oceňujem a dúfam, že to ocenia aj ostatní učitelia.

Napriek tomu, je ešte mnoho dokumentov a činností, ktoré by sa mohli zrušiť. Podľa mňa napríklad triedny výkaz, klasifikačný záznam, triedna kniha, osobný spis žiaka, množstvo plánov, niektoré rozhodnutia, výkazy. Toto súvisí so spracovaním agendy žiakov, učiteľov, majetku na počítači a nie je potrebné ju viesť duplicitne.

Veľmi by pomohlo aj to, keby ministerstvo, ak už chce včleniť prierezové tematiky do vyučovania, ich zakomponovalo priamo do štátneho kurikula pre jednotlivé predmety. Čudujem sa, že tomu tak nebolo od začiatku reformy. Ďalej by pomohli vzory niektorých
 

Ja si nemyslim,

ze dokumenty ako triedna kniha a klasifikacny zaznam by mali byt na odpis, lebo...je to v podstate jediny pravne relevantny dokument o procese, znamky na nete su len informativne, tak je to vsade, aj zostatok v banke, ktory vam pride smskou, alebo ho vidite na nete, je len informativny...ked kupujete byt, taky zasadny dokument ako zmluva musi byt vyhotoveny fyzicky...
Ale suhlasim, ze zaviest osobny spis ziaka bola teda dobra blbost, lebo su katalogy, tak sa len duplicitne zatazili triedni ucitelia, ale niekto si to vymyslel, lebo "Dej blbci funkci..."
A ano, plany....totalna papierovacka presne v zmysle horeuvedeneho citatu :-)
 
Hodnoť

To je všetko pekné ...

len deti máme čoraz sprostejšie.
 
Hodnoť

Od predkladateľky projektu

Mrzí ma, že celú myšlienku užitočného projektu ktorý znamená pre školy výrazné odľahčenie a neskôr úplné odbúranie byrokracie, článok takto degradoval. Mrzí ma aj táta diskusia, ktorá zväčša podozrieva všetko a všetkých naokolo z hlúposti a nekalých úmyslov. Všetko v projekte sa deje nezištne, pre školy zadarmo a jediné, čo projekt potrebuje, je podpora a pochopenie od verejnosti, rodičov i kolegov. Nikto na tom nezarába, naopak všetci investujeme vlastný čas, energiu a nápady. Tí, ktorí to budú dobrovoľne testovať, prispejú k tomu, aby sa mohli zrušiť nánosy zbytočného papierovania, ktoré sa tu rokmi navŕšili. Hádanie sa a podozrievanie ešte nikomu nikdy v ničom nepomohlo. Ak Vás môžem o niečo poprosiť, tak skúste pochopiť dobré úmysly a prínos celej myšlienky a nepokračujete v jej degradácii, ktorú začal tento článok. Ďakujem.
 

 

drahá pani Saskia!
Ešte nikdy za mojich 25 rokov praxe neprišiel projekt, ktorý by bolo možné iznačiť ako pozitívny pre učiteľov. NIKDY! A žiadny neznamenal odbúranie byrokracie, práve naopak, okolo každého bol len kopec hlúposti a nekalých úmyslov, zbytočných investícií, ktoré nikdy neboli v konečnom dosledku pozitívom, tak sa nedivte reakciám.
Ste aktívna učiteľka? Len tak by ste vedeli posúdiť, ako to všetko chodí a čo aj Vaš projekt učiteľov prinesie za kopec roboty navyše! Aha, aKo som si prečítala vyššie, ste riaditeľka, kedy ste boli naposledy výkonná učiteľka? Inak ma to prekvapilo, Vaše slová, ktoré som kritizovala v mojej odpovedi. Zabudli ste dávno, čo musí zbytočností robiť učiteľ a to, čo sa teraz navrhuje, v ničom nikomu nepomôže. Môžete si byť istá v tom, že sa na Vaše rozhodnutie zavliecť svojich učiteľov do projektu, bude každý nadávať. Na druhom stupni, kde má každý kopec tried, niekedy aj všetky na škole, každý bez výnimky. Za tým si stojím. Mne osobne by to ako riaditeľke vadilo, pridávať vlastným ľuďom toľko roboty navyše... Nuž, ale to by som potom nebola pekná pred vrchnosťou...

Píšete, nikto na tom nezarába. Prepokladám asi správne, ak napíšem že na projekte nerobíte za 550 eur čistého a ked ste náhodou na PN, nedostanete 386 eur, ako dostane učiteľ v mojom veku a mojej praxe. Zarabať predsa budú spriaznené firmy a veru nie málo!

A ja sa len modlím, aby sa to netestovalo na mojej škole, pretože vedenie máme také veľmi dravé do každej idiotiny, ktorú treba testovať. Nás, učiteľov sa nikto nepýta.

Nánosy zbytočného papierovania zmiznú nie vaším projektom, ale ked treba ich okamžite vymýtiť zo školstva, nie že nahradiť vyťukávaním sms. Viete, koľkonásobok času to zoberie viac, ako ked sa len na hodine napíše, čo sa ide učiť a kto chýba, resp. na dlaších hodinách stačí len palička do triednej knihy!!! A to budeme priamo na hodine písať, alebo cez prestávky počas dozorov, porád, konzultácií, riešenia problémov, vyberania peňazí, telefonovania, písania hodnotení pre políciu, psychológov, príprav materiálov na dalšiu hodinu?

Dajte sa s prepáčením vypchať, to, čo si niekto od kancelárskeho stola na ministerstve zmyslí, že je pozitívom, to, verte mi, na 100 percent pozitívom nie je. Je to len ďalšia somarina v nekonečnom rade somarín v školstve.

Nevidím, že by sme sa tu hádali, tu sa racionálne argumentuje, a ešte niečo, verím, že na tých skúšobných školách (už teraz učiteľov ľutujem!!!) sa bude viesť dvojaká dokumentácia, takže všetkým, ktorí sa na to musia dať, lebo im to nanúti ich bezchrbtové vedenie, by ste mali všetci a hlavne famózna firma, ktorá si to vyinkasuje od štátu, nohy a ruky bozkávať 24 hodín denne.

Celý čas cez dovolenky sa tu od ministerstva hádžu učiteľom doslova "šteky", jedna väčšia konina nasleduje predchádzajúcu. Nejako ale o platoch sa tu nepíše. To je ministerko spokojný? Jáj, on áno, len my máme na to trochu iný názor...

A
 

Nezmyselný projekt.

Vážim si každého, kto je ochotný urobiť niečo užitočné pre školstvo a navyše zadarmo. Projekt "Triedne knihy v mobiloch" však považujem za jeden z ďalších nezmyslov, ktorým mienite zaťažiť už aj tak znechutenú učiteľskú obec. Verte, že som presvedčený, že nijaký učiteľ nebude projekt dobrovoľne testovať, ak, tak iba z nanútenia vedením jeho školy.

Ja mám vlastný mobilný telefón, ktorý používam aj na služobné, školské potreby. Telefonáty a správy žiakom a ich rodičom (lebo rodičia na "rodičovské" nechodia a internetovú žiacku knižku sotva otvorili), vybavovačky exkurzií, stáží, výletov....mesačne miniem na tento účel asi 3 Eurá z vlastného zárobku. Okrem toho ročne vypracujem niekoľko projektov predkladaných školou na vlastnom počítači, pomocou vlastného internetu, vlastného skenera, vlastnej tlačiarne.
Vy teraz chcete, aby som na vedenie triednej knihy využíval môj vlastný mobilný telefón? Tak ja vám poviem, že na to zabudnite!
Lebo pre učiteľov našej školy majú priority iné záležitosti: aby sme nemuseli v zime stáť pred katedrou v kožúškoch a čižmách (v učebni plus 13°C), aby sme si v lete nemuseli kupovať za vlastné financie ventilátory a mobilné klimatizačné jednotky (v učebni plus 3°C).
Pre nás je prioritou, ako sa vyrovnáme s rekordnou infláciou, ako umožníme štúdium našim vlastným deťom z platu, ktorý nám politici prisúdili, ako si zabezpečíme dostatočne vysoký dôchodok, aby sme ho nemuseli prežívať v chudobe, keďže náš zamestnávateľ nám ničím v doplnkovom dôchodkovom sporení nikdy neprispieval.
Pre nás je prioritou otázka, prečo už dva roky nemáme okrem základného platu nijaké odmeny, odmenou je nanajvýš iba "Pán Boh zaplať", alebo ani to nie.
Pre nás je prioritou, aby sme mali dostatok žiakov, lebo už teraz máme podaktorí nižšie než základné úväzky..., lebo ministerstvo školstva a zriaďovatelia škôl ponechali vzdelávací systém na samoreguláciu, resp. nech ho reguluje trh.

Prepáčte, prosím, ale v tomto kontexte v tomto je byrokracia v školách a projekt "Triedna kniha v mobilnom telefóne" úplne nepodstatná záležitosť. Projekt prišiel v nesprávnom čase a na nesprávnom mieste. Lebo Maslowova pyramída potrieb platí aj pre učiteľov.
 
Hodnoť

 

cize ucitelom do ruky HTC, opensource software, naucit ich vobec to zapnut a tipujem nejaky aspon 10 milinovy tunel.. mimochodom, google spristupnil taketo riesenia zadara tiez.. papierovacky neschvalujem.. setrit zivotne prostredie aspon trocha..
 
Hodnoť

Tento článok ma dostal

"„Nie je bežné, že školy majú počítač v každej triede.“ sa píše v článku, a teda to nebude ministerstvo objednávať pre všetky školy.

Ale pri planéte vedomostí majú všetci tento závažný fakt na háku, a objednáva sa planéta vedomostí do všetkých škôl, s direktívnym nariadením, že MUSÍTE!!!. Otrasné...

//piano 3/3
 
Hodnoť

Môj názor:

myslím, že by sme sa mali vrátiť k modelu školy, v ktorom autoritatívny muž s trstenicou v ruke driloval žiakov antickú literatúru a filozofiu v pôvodných jazykoch. Tento model položil základy európskej civilizácie, a keď sme od tohto modelu školstva ustúpili, tak sa nám akosi tá civilizácia dostáva do ťažkostí.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME