Sobota, 5. december, 2020 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Triedne knihy budú v mobiloch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Hodnoť

Článok plný poloprávd

tento clanok je absolutne zavadzajuci. Cielom projektu je zrusit zatazujuce administrativne cinnosti, ktore otravuju zivot ucitelom a vedeniu skoly, overit ci je mozne viest administrativu skoly vyhradne v elekronickej podobe a umoznit ovela jednoduchsiu pracu s udajmi o ziakoch a vyucovani. Ak niekoho NAOZAJ ZAUJIMA o co v skutocnosti ide, nech radsej rychlo zabudne na tento clanok a pozrie sa na prezentaciu celeho uzitocneho projektu http://www.sukromneskoly.sk/fi...
A tu je zhrnute fungovanie projektu: Spočítali sme, že škola každý školský rok povinne vedie 104 typov rôznych pedagogických a iných dokumentov, niektoré z nich pre každého žiaka zvlášť. Vedenie dokumentácie upravuje 12 rôznych právnych predpisov. Údaje sa pritom vypĺňajú ručne, opakovane do rôznych dokumentov, vyškrtávajú sa nekonečné množstvá riadkov, vypisujú sa údaje, ktoré rýchlo strácajú platnosť: telefónne čísla, e-mailové adresy rodičov apod. Toto projekt úplne odbúra. Do školského informačného systému sa vložia údaje iba raz pri nástupe dieťaťa do školy a prenesú sa všade tam, kde je to potrebné. Ďalej sa už len dopĺňajú a aktualizujú. Dynamické predpripravené šablóny najpoužívanejších dokumentov výrazne urýchlia tvorby rôznych dokladov, dokumentov, potvrdení a protokolov, ktoré škola vydáva. Zároveň systém spočítava namiesto triednych učiteľov dochádzku, spracúva štatistiku, analyzuje ospravedlnené a neospravedlnené hodiny, spriemeruje prospech a poskytuje podklady pre komunikáciu s externým prostredím, rodičmi aj partnermi školy. Štatistiky s presnými údajmi môžu slúžiť na vonkajšie hodnotenie aj autoevaluáciu školy a ich analýza je vynikajúcim manažérskym nástrojom vedenia školy. V prvej fáze projektu pôjde o zjednodušenie a zefektívnenie práce s údajmi, v druhej fáze aj o úplné zrušenie niektorých administratívnych povinností, ktoré momentálne školám ukladá legislatíva."
 

byrokracia ostáva, niekto si namastí ...

Cieľom projektu nie je rušenie existujúcej administratívnej záťaže.
Cieľom projektu je automatizácia "zbytočne" byrokracie.

Výsledkom bude teda systém, do ktorého učiteľa požadované veci nahodí len raz a systém sám automaticky vygeneruje aj tie zbytočné papiere. Samozrejme tie zbytočné papiere bude niekto na vyššej byrokratickej úrovni stále kontrolovať a aj ten systém nebude zadarmo.
Žerem túto schopnosť úradníckej pakáže napasovať tradície rakúsko-uhorskej byrokracie na technológie 21. storočia.
 

 

Netrep prosím. Ľudia tu píšu o reálnych skúsenostiach s digitalizáciou na Slovensku. A presne tak to je.

Moja skúsenosť: Na Univerzite Komenského sa zaviedol super digitálny drahý systém AIS 2. Že hurá, budeme elektronický. Na tom systéme tam funguje univerzita už pár rokov. A pred rokom, keď som sa hlásil na záverečnú prácu, tak som dačo musel z toho systému vytlačiť a niekam poslať. A teraz, pri prihláške na ďalšie štúdium som musel "elektronickú návratku" vytlačiť a poslať klasickou poštou.

Čiže, to že bude niečo elektronické, neznamená, že "len" elektronické. Tak isto sa nezrušili žiacke knižky napríklad, po zavedení elektronických.
 
Hodnoť

eee 1

Nie som ucitel.
Otazka: Ako ucitel v elektronickej forme klasifikacnej / triednej knihy ohodnoti vahu znamky. Aspon teda za mojich mladych cias, bola vaha / hodnota znamky zo stvrtrocnej pisomky ina ako z 5 minutovky a samozrejme ina za odpopved ako za upravu zosita.
Takze ked som mal 1, 1, 1 z odpovedi a pisomiek a 5,5,5 za zosit tak som dostal na vysvecku 1 a nie 3.
DAkujem za odpoved
 

 

z hladiska programatora jednoducho riesitelna vec. Znamky sa totiz do systemu predpokladam nezadavaju do textoveho pola oddelene ciarkami, ale kazda znamka je osobitny zaznam v databaze... tym padom staci pridat stlpcek s priznakom, ktory urcuje typ znamky, alebo udalost pri ktorej ziak znamku obdrzal...
 

 

System umoznuje pridat vahu pre znamku. Standardne je 20, ale 5minutovke mozem dat vahu napr. 5, ale dolezitej kontrolnej praci aj 50. Program to potom takym fajnovym vzorcom prepocita. Ale koncovu znamku na vysvedcenie zapisujem do systemu rucne a je na mne, nakolko sa budem drzat vypocitanemu priemeru.
http://help.edupage.org/obrazk...
 
Hodnoť

Osobne si myslím,

že debyrokratizácii školstva by výrazne pomohlo zníženie počtu byrokratov, ktorí agendu zo škôl potrebujú k tomu, aby dokázali svoju opodstatnenosť a obhájili svoje vysoké platy. Z osobnej skúsenosti viem, že priamo úmerne s rastom počtu úradníkov na ministerstve rastie počet tabuliek, ktoré spracovávame. Tragédiou pre školy je vlastne decentralizácia, pretože údaje potom zbiera zriaďovateľ a súčasne aj ministerstvo. Špička je potom časté usmernenie škôl z VÚC , ktoré je v rozpore s usmerneniami z ministerstva. Žiarivým príkladom toho je v nedávnej minulosti 400 000 Sk neoprávnených výdavkov, ktoré vznikli pri realizácii národného projektu vinou Nitrianskej VÚC, ktorá nesprávne usmernila školy.
 
Hodnoť

SMS a žiacke knižky

Myslím, že rodičia by boli "povdační" , keby im za každým , čo učiteľ dá ich dieťaťu známku, došla sms-ka.
Predstavte si čo to bolo, ked sme ako druháci nastúpili v rade pred katedru so svojou prvou žiackou knižkou a čakali na to, kedy nám učíteľ napíše známku. Prišli sme domov, mama sa spýtala ako v škole a automaticky si prezrela známky v žiackej . Teraz si ich pozrie raz za týždeň na internete / neviem ako u vás ,ale nám ich aktualizujú raz za pol roka /,resp. po novom si ich v budúcnosti možno aj prezrie v smske ..Osobne si myslím,že sa tu z časti vytráca komunikácia rodičov s deťmi a aj dôvera rodičov v nich, kedy sa očakáva, či napr. dieťa zlú známku prezradí alebo nie.. -.-
 

2/3

To je nova mentalita skolstva. Rodicia si ucitelov nevazia (mnohych aj pravom), ale stale je ta ucitelka osoba, ktore okrem vas je s dietatom najcastejsie a moze mamicke povedat vela veci, ktore si sama nevsimla a kamaratky jej do oci nepovedia.....
***
Lenze dnes je vychova je na poslednych miestach a navsteva rodicovskeho tiez. V pondelok poobede ma rodic dolezitejsie veci, ako sa dojst spytat, ci sa jeho dieta nejavi v skole inak ako v domacom prostredi. Ved si pozrie elektronicku knizku..... z vacsiny predmetov jednotky, z matiky vychadza dvojka...... to predsa znamena, ze vsetko je v poriadku a dieta sa vyvyja idealne....
Ale to, ze zacal kreslit hakove krize na lavicu sa z elektronickej ziackej knizky alebo z SMS-ky nedozviete ;)
***
Dobry rodic by mal navstivit rodicko aspon raz za rok, ked uz sa neda castejsie. Ak je vsetko v poriadku, aspon to bude vediet, a ak nieje, aspon sa o probleme dozvie vcas.
 
Hodnoť

 

triedna kniha je absurdna nech je v akejkolvek podobe, ci papierovej, ci elektronickej.
nenapadlo vas, preco v americkych filmoch chodia s tou ospravedlnenkou do takej peknej kancelarie?
Evidovat dochadzku treba, ale preco to ma robit ucitel? jednak to nieje schony robit objektivne, lebo ak je ten triedny ucitel dobrym ucitelom, tak ma k tym detom vztah, a to znamena, ze niekomu hodinu ospravedlni aj ked by nemal, lebo vie ako to u nich v rodine vyzera, inemu neospravedlni aj ked by mal, lebo vie, ako sa dostal ziak k tomu papieru.... niekto je prisny, lebo chce deti naucit poriadku, niekto je makky, lebo je ludsky a chce im vychadzat v ustrety, niekto sa boji dat neospravedlnenu hodinu, lebo dostane vynadane ako od rodica tak od riaditela a aj pop papuli moze dostat alebo mu auto poskriabu.....
nehovoriac o tom ako je v kazdej triede aspon tucet ziakov, ktori maju jazykove pobyty a chripky vzdy v case dovoleniek alebo v case lyzovaciek a ti ostatni poctivi natieraju lavice.... nieco nepredstavitelne (zo skusenosti hovorim o nemecku a belgicku).
hranie sa na ospravedlnene a neospravedlnene hodiny je skratka absurdne v sucasnej podobe.
***
navyse evidencia dochadzky nieje zo ziadneho uhla pohladu pedagogicka cinnost, a uradnicku cinnost by mali robit uradnici. Tak ako v civilizovanych krajinach. jedna teta v kancelarii u tajomnicky so softwarom by to zvladala jednoducho, objektivne a bez emocii.
***
V krajinach s dobrym skolstvom ucitel uci, a uradnik robi uradnicku pracu. U nas ucitel aj uci, aj robi uradnicku pracu, a to vsetko za mizerny plat (mimochodom v porovnani s EU najnizsim, je to menej ako 70% nar. priemeru).
A potom sa vsetci cuduju ze po prichode do zborovne to vyzera ako keby ste dosli na geriatriu a vela ucitelov by v slusnej krajine do skoly nevpustili ani ako navsetvnika. Pri sucasnych podmienkach v skolstve sa len cudujte, ked narazite na dobreho ucitela, tak ako je to sok, ak clovek narazi na milu sestricku v nemocnici.....
***
mimochodom ta asc agenda je jeden za najhorsich programov ake su, pada viac ako tie najstarsie windovsy, s aktualizaciou to prichadza vzdy dva dni pred vysvedcenim..... mimochodom aktualizacia trva asi 4 hodiny a jej sprievodny znak je ze potom 3 dni program nefunguje. A to zasadne 2 dni pred vysvedcenim.
je to skratka smejd a prekvapuje ma, ze ministerstvu ho za peniaze danovnikov nekupilo povinne pre vsetky skoly..... asi nemaju v tej firme dost silnu loby...
 
Hodnoť

:-(

Niezeby som sa netesil z novych technologii a napadov, ktore maju pomoct skolstvu, ale nejako sa nemozem zbavit pocitu, ze takmer cele porevolucne skolstvo je jeden projekt typu "reforma-pokusy-nepodarilo sa", "reforma-pokusy-nepodarilo sa" a takto kazde 4 roky dokola. Problem bude asi v tom, ze v podstate od revolucie menezovali skolstvo ludia, ktori mali k zakladnemu skolstvu tak daleko, ako odtialto do Ameriky. Po 20 rokoch skolskych reforiem je nase skolstvo v systeme fungovania na tom omnoho horsie, ako pred rokom 89. Popularne "skola hrou" a odklon od "klasickej" vzdelavacej ulohy skolstva dnes ma za nasledok, ze skolsky system produkuje ubohy polotovar pre stredne skoly, ktore produkuju slaby polotovar pre vysoke skoly a tie produkuju polotovar pre prax. A potom sa vsetci divime, ze absolventi nemaju ponuknut aku pridanu hodnotu. Zdrave pomerne zastupenie vseobecneho, humanitneho a technicko-prirodovedneho vzdelania je dnes zasadne ovplyvnene financiami a nepomerne rozdielne lahsou dostupnostou konecneho ciela, ktorym nie je vzdelanie, ale papier.
Lenze pokial sa vedenie tohto statu nezacne zaoberat jednou zo zakladnych pilierov funkcnej spolocnosti, ktorou je kvalitne vseobecne vzdelanie, tak dovtedy tu mozeme vymyslat X vseliakych "elektronickych pomocok", ktore nam za par rokov iba znicia aspon este ako tak fungujuci vztah skola-ziak-rodic.
 
Hodnoť

aSc Agenda, nic ine?

A to nic ine? lepsie? nie je? iba nejaka aSc Agenda? To je jediny softver?

A co keby sa to zrobilo tak, ze ministerstvo zaplati za softber, ktory nasledne opensourcuje a ak bude treba aktualizaciu, bude sa dat riesit ovela lacnejsie? Preco neuvazujeme ako usetrit ale ako umoznit kradnut kamaratom?
 

 

Výber konkrétneho softvéru až taký problém nie je, ale štát by mal u všetkých takýchto vecí požadovať kompletnú dokumentáciu ku všetkým používaným protokolom a formátom ukladaných dát. Takto sa zabráni vendor lock-in, a v budúcnoti bude možné zmeniť dodávateľa pri zachovaní a prípadnom jednoduchom importe starých dát.
 
Hodnoť

 

Tiež sa pripájam k tomu, že je to zbytočnosť. Čo ak si učiteľ teraz vystačí s obyčajným mobilom za 25€. Po novom si bude musieť kúpiť nový, lepší, aký doteraz nepotreboval a ani nechcel. Škola mu ho nedá. Navyše väčšina ľudí využíva mobil len na volanie. Podľa mňa úplne nepraktické.
K platom učiteľov... Učiteľ nemôže zarábať neviem koľko peňazí, ak u nás nezarába ani robotník, technik, pekár... To sú práve ľudia, ktorí tvoria hodnoty, za ktoré sú peniaze - odvádzajú dane a z toho sú platení učitelia, štátni zamestnanci, ale aj štátni doktori (+ zdravotné poistenie samozrejme). Odkiaľ vezmeme pre nich viac, keď títo ľudia, ktorí produkujú peniaze majú mizerné platy, z ktorých sú samozrejme nízke dane, aj keď sú vysokou čiastkou platu? Prečo v Rakúsku, Nemecku... zarábajú učitelia viac? Lebo zarábajú všetci viac. A napríklad 20% zo 600€ je podstatne menej, ako 20% z 3500€...
Pokiaľ sa nezlepší situácia s platmi celkovo (v čo už neverím), tak každý môže niečo chcieť, ale dostane to? Sympatizujem s učiteľmi - robia záslužnú prácu, bez ktorej by to nešlo. Aj platy by mali mať vyššie, ale zrejme to nie je tak ľahko možné.

Ešte dodám (mimo tému), že podľa mňa "najnenažranejšou" vrstvou sú doktori. Chcú platy ako na západe, stále štrajkujú, ale podľa mňa tiež platí to, čo som napísal vyššie. Síce vyštudovali, robia svoju prácu, ale VŠ vyštudoval aj učiteľ, inžinier, magister... A všetci robia za nejaký plat - isto nie "západný". Potom aj to, čo dostáva štát na svoj chod je iná suma na osobu ako západnejšie od nás. Poznamenám ešte - keby aspoň všetci doktori pracovali čestne - bez úplatkov od chorých ľudí (a ich príbuzných), ktorí spravia všetko preto, aby vyzdraveli - aj úplatok zaplatia. Zároveň vyjadrujem moju VEĽKÚ ÚCTU tým, ktorí svoju prácu dokážu robiť kvalitne, čestne (bez úplatkov) a sú ešte aj ľudskí!!!
 
Hodnoť

 

1. "..E-­kniha doplní za učiteľa preberané učivo.."
- A co ak sa rozhodol vyucovat ine ako naplanovane ucivo (rychla zmena, opakovanie pred pisomkou, inspekcia, atd.). Toto system nevie a preto bude musiet zasahovat do systemu a potrva to este dlhsie, kym to v databaze najde, opravi, zapne pocitac... Isto viac ako 3 minut! Potom usly cas tymto sa vykompenzuje tym ziskanym.

2. Je mnoho starsich ucitelov a niektori i taki, co nevedia s mobilom ani pracovat. Dokial tito sa cez neho prihlasia na inernet, spustia aplikaciu na potvrdenie vyucovacej hodiny a tiez dokial v zozname ziakov najdu chybajucich (na obrazovku sa zmestia 5-6), tak to potrva podobnych 3 minut. V papierovej verzii ovela rychlejsie najdem meno, ako listovat v zozname, resp. minimalne rovnako rychlo. A oznacit chybajuceho? V jednom pripade je to klik klavesnicou, v druhom ciarka perom. Cas ROVNOCENNY. Cena pera verzus mobilu s platenim internetu? Cena papierovej knihy verzus server s legalnymi softvermi a aktualizaciami, novy hardware i operacny system kazdych 5-10 rokov!
 
Hodnoť

Pekne ste ma zase pobavili...

Písal to niekto, kto je z praxe či je rodičom? Ja mám také skúsenosti s netovými žiackymi knižkami, že mesiace dozadu neboli zapísané známky, chyby neskorigovali a to neboli žiadne "prkotiny", ale polročné, "zakrúžkované" známky, ktoré nezodpovedali skutočnosti. Rodič neverí vlastnému decku v tomto prípade, na škole nereagovali, cestovať za nimi sa neoplatí, ak je niekto ešte v dnešnej dobe je zamestnaný.
Priemerná mzda pedagógov v školstve, skade ste ten priemer nabrali? Nezovšeobecňujte všetky stupne škôl do jedného priemeru, lebo nástupný plat kvalifikovaného učiteľa s diplomom na ZŠ je 499,00 € hrubého, po 25 rokoch a s dvomi atestáciami na strednej škole má pedagóg 700,00 € hrubého platu a odchádza do dôchodku s výmerom 310,00 €. Je to hanba tejto spoločnosti, že si neváži nelen vzdelanie, ale ani prácu svojho občana!
Pre koho sú tie zavádzajúce informácie, pre oklamanie verejnosti kvôli petícii, že čo by ešte tí učšitelia chceli?!!! Nezarátajte do priemeru platy VŠ pedagógov, profesorov, rektorov a ešte neviem koho, ab konečný výsledok vyzeral lepšie. Urobte priemer na jednotlivých stupňoch škôl a výsledok bude na zaplakanie!!!
N porovnanie: pomocný pracovník na stavbe bez nadčasov zarába v čistom toľko, ako VŠ vzdelaná učiteľka s 20-ročnou praxou, s prvou atestáciou!!! Kde je tu spravodlivosť či oceňovanie vedomostí, či skutočná cena práce?! Bez práce nie sú koláče (viď neprispôsobivých, parazitujúcich občanov) alebo Ak sa nebudeš učiť, nikdy nebude z teba nič! neplatí už vôbec.
 

Judita

tliekam Vám,máte úplnú pravdu,lenže to ťažko vysvetlíte tým,ktorí za 20 rokov zdehonestovali postavenie učiteľa na úroveň posledného z posledných......a deti i rodičia to patrične deklarujú svojim správaním,že kto je tu pánom.....o ministroch školstva radšej ani nič nehovorím
 
Hodnoť

Ale čo s inšpektormi ???

Dobrý úmysel, ale nemá šancu na úspech. Čo budú kontrolovať inšpektori a ďalšie kontrolne orgány? Veď kontrolovanie vyškrtaných políčok, mini podpisov a ďalších nezmyslov v pedagogickej dokumentácii je pracovnou náplňou množstva dobre platených úradníkov v školstve. A podotýkam, že nič iné ani robiť nevedia.
Odstránenie zbytočného papierovania, zväčša duplicitného určite pomôže učiteľovi. Ale zo skúsenosti predpokladám, že nadriadení budú vyžadovať okrem elektronickej aj duplicitnú papierovú formu.
Po technickej stránke to nebude problém. aSc Agenda to zvládne. Fandím tomuto úmyslu, ale obávam sa, že stroskotá na ľuďoch.
 
Hodnoť

kto to zaplatí?

v žiadnom prípade nie učiteľ!!! ... zo svojho mizerného platu..... ale, ak škola nemá, čo je obvykle pravda... mohli by rodičia, pravdaže ak doprajú svojim deťom a učiteľom tento, myslím kvalitný produkt... zabudol som niečo??? Jáj určite sa nájdu aj učitelia, ktorí si to zaplatia.... chudáci....
 
Hodnoť

 

Pracujem ako ucitelka vo Velkej Britanii a online registracie resp. E-knihy pouzivame uz roky. A nerobime uz ziadne papierove verzie. Neviem, ci to usetri cas, ale urcite sa jednoduchsie vyhodnocuje dochadzka a je to priehladne. Maju k tomu pristup i rodicia. Ziadne temy uciva nezapisujeme, ucebne plany su v elektronickej forme na internej skolskej stranke.
No ale reagujem hlavne z dovodu, ze povazujem ze neferove a nesystemove ziadanie resp. pomyslenie na to, ze slovenski ucitelia maju pouzivat sukromne mobily na registrovanie ziakov. Dostanu skolenie? Ak budu mat problem, pomoze im niekto? Podotykam, ze kazdy ucitel v Britanii dostal laptop, alebo ma pristup k pocitacu a ak je technicky problem, co sa moze casto stat, tak je k dispozicii technicka pomoc. Good luck!
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Najčítanejšie na SME