stale ti vyjdu len 4minuty ktore usetris rano a 4minuty ktore usetris po obede..zjadne spajanie a nasobenie usetreneho casu na nejaku konkretnu cinnost neprichadza do uvahy..
no ja mam paradoxne nizsiu spotrebu ked idem cca 140 ako 110.. ja som za adaptivne rychlosti zodpovedajuce moznostiam cesty v dany cas, t.j. rano nech je tam aj 80 ved kvoli hustote premavky rychlejsie ani ist nemozes ale hlupost je ist 110 ked tadial idem o pol noci a stretnem tam 5 aut..
Ty mas nizsiu spotrebu pri 140 km/h oproti 110 km/h? Este prosim ta skus tento zaujimavy jav nejako zrozumitelne popisat, aby sa dali fyzikalne zakony opravit. Lebo moje dlhorocne pozorovania su presne opacne.
Uplne jednoducho, lebo ma pri 140km/h otacky na motore v pasme najvysieho krutiaceho momentu, cize mu motor zere menej. Ja som to mal volakedy na Fabii 1,4MPi ze ked som mal rychlost 140 tak mi to zralo menej ako pri 130-ke.
len vies kde je problem.. v tom ze sprosta chrapac, zizajuca na seherezadu, potom bude nariekat "ahaaa, to uz je tolko hodin, nevsimol som si.." a "malo by to tu niekde byt sto krat napisane, aj hodiny by mali byt aspon troje na kilometri" nepoznas slovac?
Take nieco co pises fungovalo niekedy za komunizmu, aspon otec mi to spominal, ze cez noc sa napr. zvysovala max. povolena rychlost, lebo vtedy to asi niekomu dochadzalo, ze v noci nie je tolko chodcov a taka premavka.
Nehnevaj sa, ale ísť v noci rýchlejšie ako 110 je podľa mňa riskantné. Teda pokiaľ nesedíš v Patrole s ochranným rámom. Asi si ešte nezrazil srnca ani nič podobné. To sú sekundy, pocit, že už to neubrzdíš a potom riadna šupa. A pri troche štastia ti nepreletí kabínou cez zadné okno. Ale horšie je už len strhnúť volant.
To je 8 minut viac s rodinou (hra na city), pracou na projekte alebo jednoducho oddychom. Vsetko lepsie ako travit cas v aute uplne zbytocne kvoli nariadeniu ktore nema zmysel ani tie 2 hodiny spicky a uz vobec nie zvysnych 22 hodin denne. Ked to naratas za mesiac, rok tak zrazu zistis kolko veci si stihol.
..no ak jazdis tymto usekom dialnice a nepracujes v BA na prvej benzinke tak tych semaforov tam par je..ja len vravim ze su to 4minuty "zabite" do poludnia a 4 popoludni a tento cas nemozes spojit na jednu suvislu 8 min cinnost za den..thats all..
110
ja som za adaptivne rychlosti zodpovedajuce moznostiam cesty v dany cas, t.j. rano nech je tam aj 80 ved kvoli hustote premavky rychlejsie ani ist nemozes ale hlupost je ist 110 ked tadial idem o pol noci a stretnem tam 5 aut..
to mi je novinka
Este prosim ta skus tento zaujimavy jav nejako zrozumitelne popisat, aby sa dali fyzikalne zakony opravit. Lebo moje dlhorocne pozorovania su presne opacne.
v tom ze sprosta chrapac, zizajuca na seherezadu, potom bude nariekat "ahaaa, to uz je tolko hodin, nevsimol som si.." a "malo by to tu niekde byt sto krat napisane, aj hodiny by mali byt aspon troje na kilometri"
nepoznas slovac?
...
...
...