Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pomalšia D1 zatiaľ nezaberá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Ano, dovod pre 110 nie je v sirke pruhov, ale v hustote premavky.
prvy
<< < ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>

 

ale 110ka tu dopravu zahustuje este viac ... a to asi nechceme, ani z hladiska hromadenia vozidiel na jednom mieste ...
 

 

Nizsia rychlot nezahustuje. Ano na useku 1km moze byt viac aut, ak sa tam ide 110 ako 130, to ale nema nic s hustotou. Totiz pri vacsom mnozstve aut ta rychlost klesa bez toho, aby bola obmedzena, pretoze cim hustejsia premavka, tym nizsia rychlost. Nemyl si to: vacsia hustota sposobuje nizsie rychlosti a nie nizsie rychlosti hustotu.
 

 

k tomuto len kratko .... NIZSIA RYCHLOST DOPRAVU NEZHUSTUJE je kapitalna HLUPOST ... beriem to ako vtip :-) Alebo predsalen ... Ked kilometrom trojprudovej dialnice prejde X vozidiel rychlostou 130 km/h, v 110ine a 70 metrovom odstupe ovela menej ... vsetci su nervozni, lebo ich blokuju pomalsi vodici, ktori idu 109,99 :-( vodici, ktori nevedia, na co sluzi pravy a stredny jazdny pruh :-( nemozu sa zaradit lebo nenajdu 140 metrovy odstup :-( predpokladam, ze sa cely cas bavime o plnej dialnici, nie o dialnici, ktorou prejde 100 aut za hodinu ... vtedy je asi kazdemu sumafuk, ci idu 100 alebo 180 ...
 

 

Mas pravdu v tom, ze pri malom pocte aut vyssia rychlost ma pozitiny vplyv na plynulost. Tu sa ale rozpravame o useku Trnava - Bratislava, ktory je velmi vytazeny. S vyssou rychlostou exponencialne rastu bezpecne odstupy, s vyssou rychlostou rastu rozdiely v rychlostiach. Takze, ked sa bavime o usek tt-ba, idealne by bolo premenlive znacenie (v noci nech tam je 130, cez den pri hustej premavke 110). Ak tam ma byt pevne stanovena rychlost, tak 110 je na tom useku OK, vsetci ked pojdu v rozpati 90 az 110 kmh, je to na tom konkretnom useku asi najbezpecnejsie.

Rovnake obmedzenia su v okoli inych hustych aglomeracii v Europe, nerozumiem teda, preco jeden 40 km usek robi nasim slovenenskym Hakkinenom problem.
 

 

Este som si dovolil vygooglit ti zopar clankov, ktore ti ukazu, ze sa mylis:

http://www.avd.de/startseite/r...

"Optimaler Verkehrsfluss: Ein Idealwert wird in der Praxis meist erreicht, wenn möglichst viele Autos eine Durchschnittsgeschwindigkeit zwischen 80 und 100 km/h einhalten. Bei großen Geschwindigkeitsdifferenzen kommt es häufiger zu Bremsmanövern, die alles ins Stocken geraten lassen. Auch Einfädelspuren und Fahrbahngabelungen haben sich in diesem Zusammenhang als Nadelöhr erwiesen, da die Autos ihr Tempo zum Zu- oder Abfahren stark reduzieren"

http://en.wikipedia.org/wiki/T...

Tam to mas aj s fyzikalnymi vzorcami a grafmi.
 

 

s tymi cudzimi jazykmi radsej na mna moc nechod ... predpokladam, ze uplne neveris, nechces verit tomu, ze by na cloveka a jeho chovanie ... platili fyzikalne vztahy ... naozaj, nemyslim si to ...
 

 

Silny argument :)

Tak si pozri simulaciu: http://www.traffic-simulation....
Nastav si Average Density na 30 a rychlost na 50 - auticka pojdu pekne plynulo. Zvys rychlost na 80 - po minute sa ti zacne robit zapcha. Ak by si zvysil na 120, tak ta zapcha sa ti zacne tvorit ovela skor.

Pohraj sa. Skola hrou.
 

 

tak to si pozriem, to ma zaujima, ale az vecer, teraz nestiham :-(. Predtym, ako si to pozriem ... je tam zakomponovany aj ten 70 metrovy odstup a myslenie ludskeho mozgu :-O? Lebo inak je to naozaj iba cista teoria, ktoru si mozme vytvorit aj my dvaja ... napriklad v Exceli ... a to nie je presne to, nad cim sa tu zamyslame :-O
 

 

Mozes is tam nastavit vela parametrov vo viacerych situaciach.
 
Hodnoť

Dynamicka maximalna rychlost

Schvalujem 3 pruhy, aj ked mam vyhrady. Krajny pruh je v dazdi a v snezeni velmi nebezpecny, zvodidla chybaju a ak idete par cm od hlbokej priekopy, tak to na bezpecnom pocite neprida.

Jazdim po D1 denne, nastastie vacsinou mimo spicky, casto v noci a poviem len tolko, ze ak clovek stretne na tych 40km 3prudovky dokopy 10 aut, tak ho stve, ze tam namiesto 110 nie je povolena ina rychlost. Napriklad 130, alebo aj vyssia. Ja si nastavujem tempomat na 120, co je realna rychlost okolo 113km/h a mam pocit, ze tak ide vacsina soferov, okrem par magorov, ktori jazdia vyslovene agresivne, na ktorych mi nevadi vysoky rozdiel rychlosti, ale agresivny sposob jazdy.

Jedno z rieseni by mohlo byt namontovanie svetelnych tabul urcujucich max speed podla aktualnej dopravnej situacie, teda hustoty a pocasia. A potom prekrocenia rychlosti tvrdo pokutovat nejakym automatickym systemom, nie panacikmi v passatoch, a4, superboch a inych autach.
 

kde

tam je hlboka priekopa alebo nejaka prekazka a chybaju zvodidla?
 

To je for?

Ved ta dialnica je takmer komplet bez zvodidiel na pravej strane, staci dostat defekt a clovek moze skoncit v priekope..

Len to som chcel povedat.
 

 

sa asi moc pozeras po bilbordoch ;-) ... naozaj tam casto mozes skoncit kludne aj desiatky metrov v poli ... otazkou je, co je to "hlboka priekopa" pojem zvodidlo je na D1 sviatocny :-)
 
Hodnoť

Nadávala som no je to DOBRÉ dokonca

rýchlejšie.Rýchlosť síce klesla no je rovnomerná a pri preradovaní medzi pruhmi kedy musíš pozerať na všetky zrkadlá tzn strany /napr. či ťa nepredbieha aj niekto sprava/ je to bezpečnejšie pri nižšej rýchlosti!no neviem prečo neurobili viac odstavných plôch ved to nemôže až toľko stáť ved sú to len také malé kúsky.
 

 

"napr. či ťa nepredbieha aj niekto sprava" ďalšia trubka, čo jazdí celú cestu v strednom pruhu? ;) lebo inak nebudeš uvažovať o tom, či ťa niekto "predbieha" sprava ;)
 

 

další ***** ktorý si myslí, že predbiehať sprava je dovolené
 

 

o "predbiehanie sprava"" by sa jednalo, keby si siel v strednom pruhu, dobehnes dalsieho paka ktory ide v strednom, a koli predbehnutiu sa vyradis do praveho prazdneho pruhu. ale o predbehnutie sa asi tazko moze jednat, ak idem predpisove v pravom pruhu ktory je prazdny, a nikto predomnou nie je, nepotrebujem menit smer ani rychlost jazdy...
 

 

mas pravdu, zda sa ze je tu plno strednoprudarov a vychovavatelov:)
 

:D

Nepripada ti to komicke ked niekto ide v pravom pruhu a ked chce predbehnut auto iduce v strednom pruhu tak sa preradi do laveho predbehne toto auto a spat sa preradi do praveho? A este komickejsie je ked vodic tohto auta ide dalej v strednom pruhu a širokodaleko ziadne auto. Cest tym vodicom ktory sa zbadaju a preradia sa.
Ale priznam sa ak je lavy plny tak predbieham cez pravy pruh, aj ked som si vedomy, ze mozem dostat pokutu.
 

 

ano je to komicke ale najma nebezpecne. ten co si to neuvedomi a dalej pokracuje strednym pruhom je bud ***** ktoremu to nedochadza ze nieco robi zle alebo je to arogantny idiot. Cize neviem co je horsie. Niekedy viem ist trochu ostentativne pred tym typkom tak aby nedodrzoval 70m rozdiel:) Ked mam cas a chce sa mi bavit :) viem ze je to tiez nefer ale niekedy sa nezdrzim.
 

<< < ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 > >>

Najčítanejšie na SME