Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pomalšia D1 zatiaľ nezaberá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

ta hej

lebo problem nebol v rychlosti ale v troch pruhoch. Okrem toho, ze nasi vodici su nedisciplinovani a nezvyknuti, tak na taku uzku cestu spravit 3 pruhy.. amaterizmus. A ked niekto ***** za volantom tak nepomoze uz nic.
 

3 pruhy na figu vs. 2 pruhy po starom

nemozem posudit ako je to so zapchami v ranajsich spickach, ale co sa tyka cesty mimo spicku po tejto trojprudovke (od dialnice to ma daleko) je na prd a to z troch dovodov.
- Nizsia rychlost / pomalsia jazda nuti dlhsie stravit cas za volantom, unava, chaoticka jazda v roznych pruhoch, predbiehanie z prava...
- odstupy medzi autaami ukazali (z mojoej praxe) ze nutia vodicov jazdit v druhom pruhu (pred vami auto ktore pomali dobiehate automaticky zaradite do stredneho pruhu a dllllho kym predbehnete a urobite si odsup pre zaradenie, medzi tym Vas dobehne dalsi a ten sa pokusa v tretmo pruhu o nieco, kym nedobehne blazon rutiaci sa 160)
- absencia odstavnych pruhov a spomalenie praveho pruhu pri pripajacoch a odpocivadlach na 90ku zase len chaoticky inspiruju vodicov tahat sa do rychlejsieho stredneho prudu a to aj v situacii ak nie je dostatocny odstup, idu pomalsie ako bliziace sa auto v tomto pruhu a reeeetazec kamionov ktorych predbiehate polovicu celeho useku.

riesenie? na to treba neaky iny figel, miestami je luto za starou dvojprudovkou so 130kou.
 

len tak btw.

rozdiel rychlosti Ti sposobi pri maximalke cele 4 min cca.
problem nie je maximalka a ani dlzka. problem su vodici a ich jazdenie v inych pruhoch. by som odstupnoval rychlosti (kvoli predbiehaniu) a na kazdych par sto metrov radary a policajtov co by pokutovali ze si sa nezaradil. a spomalenie pri odpocivdlach je aj na inych castiach D1, pomaly kazde odpocivadlo ma na severnej D1 80ku. a to ma aj odstavny pruh. a nikomu to nevadi.
3 pruhy su fajn, 130 bola fajn, len malo policajtov na taky pocet dementnych vodicov.
 

 

keby namiesto tejto hluposti postavili R1 po starej seneckej na nitru, mali by vyriesene dva problemy naraz a nebolo treba robit tuto sovietsku "dialnicu".
 

pako

perfektna reakcia sa mi paci... :-)
 

lenže,

to by sa súdruhovia z kssmer nenabalili...
 

k téme.

keďže po tej "diaľnici" jazdím tak dva krát týždenne, vidím nasledovné problémy.
1. absencia odstavného pruhu. takže niet úniku pred kamiónom. hlavne v úsekoch, kde sú zvodidlá.
riešenie: zbaviť "diaľnicu" štatútu diaľnice. prikázať nákladným autám nad 3,5 tony jazdu výlučne v pravom jazdnom pruhu max. 70 km/h.
2. nedodržiavanie odstupov.
riešenie: dennodenná kontrola a osveta v médiách.
.
zvyšok nedefinovanej cesty osadiť značkami tak, že v strednom pruhu sa bude max. 110 km/hod, v strednom bude aj príkaz jazdy pre autobusy.
a v ľavom 120, alebo aj 130 km/hod.
.
možnosť prechádzať z pruhu do pruhu bude zakázaná, až na výnimky ako obchádzanie prekážky na ceste, či porucha.
.
 

 

2x tyzdenne znamena v spicke... Kedy sa konecne zacne rozmyslat nad tym, ze spicka trva 2-3 hodiny denne a zvysok casu su tam uplne ine podmienky? Podla mna je jednoduchsie naucit, ze sa ma v spicke spomalit ako mimo spicky dodrziavat na prazdnej ceste nezmysli. Akurat to sa niekto nenabali na pokutach :(.
 

hmm

... komplikovanie nič nerieši . Stačilo by len robiť osvetu a dôkladnú kontrolu.

1. každý jeden deň na celom úseku kontrolovať rozostupy medzi kamiónmi. Jazda 5m za osobným autom nie je ničím výnimočným. Resp. kolóna kamiónov kde cestu sleduje len ten prvý ... Však stačí tak málo pár kamier a na konci pár hliadok (samozrejme mimo zápchy)
2. Pokutovanie stredojazdcov a ľavojazdcov
3. Dôsledné meranie rýchlosti
4. Zmeniť povinnú 80km pri odpočívadlách na odporúčanú, každý normálny šofér sa uhne do stredného pruhu keď vidí zaraďovať sa auto z odpočívadla. A pre tých čo spomaľujú na zaradenie predsa keď kamionista spí tak ho zošrotuje tak či tak aj keď tam tá 80km je alebo nie ...
 

S tou 80km

nemáš pravdu, to je rýchlosť, ktorou sa má odbočiť na odpočívadlo.
 

komplikované?

nákladiaky 70 km/hod. zníži sa riziko havárie, zníži sa energia pri náraze, znížia sa emisie.
v strede môžu jazdiť autobusy, tým by som viac ako 110 km/hod aj tak nedovolil. ideálne by bolo 100 km/hod. v tom pruhu by mohli jazdiť aj šetriči paliva.
.
pre ostatných by bol ľavý pruh.
.
čo je na tom komplikované?
 

Musím sa zastať kamiónov.

Nezabúdaj, že oni platia najmasnejšiu cenu za jazdu po diaľnici. Zato si odnášajú najviac kritiky. Skús ty jazdiť v jednom jedinom pruhu hoci si platíš nekresťanské peniaze a ostatní čo platia symbolický paušál sa môžu vyvážať v troch pruhoch. Kamióny nemajú kde zastať, nemôžu prakticky predbiehať a je ich nahusto na jeden pruh. Preto je aj rýchlosť v krajnom pruhu taká nízka.
 

Rychlost

Vsetko je o rychlosti a vzdialenosti. Ked idem po D1 idem kvoli spotrebe len 100km/h, 4 minuty, ze stratim mi nevadi, vychutnavam si jazdu. Idem 100 a maximalka je 110 a som ten najpomalsi na dialnici - samozrejme som v pravom prude, ale aj tam som najpomalsi - potom do boha akou rychlostou msuai tie auta ist? nikto nedorziava 110 a ak ano, tak ste vy ten ***** V USA som bezne zazival, ze na 4 prudovke isiel uplne lavy pruh pomalsie ako ostatne a nikomu to netrhalo zily, nikto sa nezacal tlacit do toho rychlejsieho, boli radi, ze sa to vobec hybe. U nas, ak nahodou predbehnes v uplne pravom toho v strede, tak ho chyti amok a musi dokazovat, ze on je ten rychlejsi. Beham dost casto po D1 medzi TT a BA, policajti by tam mali byt stale, bez vynimky.
 

 

ja navrhujem rovnocenné pruhy ako v amerike!
 

 

ja si zase myslim ze jednoducho ked ta cesta rano a poobede (hlavne v piatok) kapacitne nestaci, tak tym trom pruhom nepomoze ani svetena voda ... bud nech tam postavia normalnu trojprudovu dialnicu alebo nech tam daju nastalo policajne auta (ktore ale tiez nech nejazdia 140 ako to tam casto byva), ale vymyslat tam kazdy mesiac novu kravinu mi trochu leze na nervy ... aby som o tretej stvrtej rano ked sa niekedy vraciam domov musel ist po totalne vyludnenej dialnici (este aj dialkove mozem mat celu cestu) 110 mi pride uplne chore ... preco tam nemoze byt prosim pekne premenlive znacenie?
 

 

suhlas
este mi vadí ten pravý pruh. je v otrasnom stave, no proste je to bývalí odstavný pruh. súdruh ficko povedali a aj sa nabalili.
 

bola to blbosť

načo to znižovať pokojne 160 km/h v Nemecku majú neobmedzenú rýchlosť a na diaľniciach a nemajú takéto problémy tu nás iba stále karhajú všetko zakazovať trestať ako za komunistov...pomalo neznamená bezpečne...problémom je zlá kvalita ciet značenia bez reflexných prvkov
 

 

to je zase vsetko o tych 2 hodinach kolon. Co zvysnych 22 hodin? V tomto case vsetky "genialne" napady co tu produkuju diskutujuci nemaju zmysel.
 

 

4min tam, 4min naspat x pocet dni a vide ti celkom pekny cas ktory sa da vyuzit inac. A este k tomu je uplne zbytocny. Niekto tu draho zistuje, ze znizenie rychlosti je sprostost.
 

 

stale ti vyjdu len 4minuty ktore usetris rano a 4minuty ktore usetris po obede..zjadne spajanie a nasobenie usetreneho casu na nejaku konkretnu cinnost neprichadza do uvahy..
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME