Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Británia: Európskemu parlamentu musí stačiť jedno sídlo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Kto iný

než Francúzko tento cestovný nezmysel vytrieskalo od únie.
 

Dodnes nechapem

Naco nam je EU parlament . Zruste ten nezmysel
 

 

Aby si ludia mysleli, ze to je stale este demokracia
 

Naco ?

Stavia mantinely pre slovenskych zlodejov. Este tie postihy by sa zislo urychlit.
 

EU parlament?

Eu parlament nema absolutne ziadne pravomoci. Tie maju komisari a komisie. Parlament akurat tak diskutuje a moze zakony posunut hore dole par mesiacov. To je vsetko. Nemoze zakon navrhnut ani predlozeny zakon zamietnut.
 

 

citujem

"Maastrichtská zmluva umožnila Parlamentu spolurozhodovať s Radou EÚ o návrhoch zákonov. Parlament tak spoločne s Radou prijíma zákony navrhnuté Európskou komisiou."

V skratke: Zakony navrhuju nevoleny komisari. Ty predkladaju zakony na schvalenie.
EU parlament ma asi take moznosti zastavit zakon ako prezident. Ked sa komisia rozhodne ze zakon prejde tak prejde. Viz. zakon o skolstve. Gasparovic vetoval, znovu ho schvalili, nepodpisal aj tak plati.
 

 

pokracuj aj v tom, co sa ti nehodi:

"Parlament musí s návrhom zákona súhlasiť, inak takýto návrh nevstúpi do platnosti. Spolurozhodovanie sa vzťahuje, mimo iného, aj na voľný pohyb pracovníkov, ustanovenia vnútorného trhu, výskum a technologický rozvoj, životné prostredie, ochranu zákazníka, vzdelanie, kultúru a zdravie. V ďalších oblastiach parlament len vyjadruje svoj názor (napr. dane)."

"Parlament rozhoduje o rozpočte EÚ spoločne s Radou EÚ. Rozpočet nevstúpi do platnosti, pokiaľ ho nepodpíše predseda EP. Parlament má posledné slovo v mnohých rozpočtových položkách, no poľnohospodárske výdavky môže len doplniť; posledné slovo pri tejto položke má Rada EÚ. Parlament môže rozpočet zamietnuť, vtedy sa jednania o rozpočte začínajú odznova. EP v minulosti rozpočet zamietol dvakrát, ale od roku 1986 túto silnú právomoc nevyužil. Parlament taktiež kontroluje, ako sú rozpočtové výdavky využité."
 

re

1) otazka je: moze nesuhlasit? co sa stane ak nesuhlasi?

"Spolurozhod ovanie sa vzťahuje, mimo iného, aj na voľný pohyb pracovníkov, ustanovenia vnútorného trhu, výskum a technologický rozvoj, životné prostredie, ochranu zákazníka, vzdelanie, kultúru a zdravie. V ďalších oblastiach parlament len vyjadruje svoj názor (napr. dane).""

Toto napriklad hovori ze o daniach rozhoduje komisia a parlament nezasahuje! REsp ze parlament moze zasiahnut len v oblastiach vymenovanych. O zvysku rozhoduju nevoleny byrokrati.

2)rozpocet nie je zakon, mozno tak de jure ale neovplyvnuje to co mozes alebo nie
 

 

vid prispevok nizsie.
EP dnes uz ma aj realne pravomoci.

http://en.wikipedia.org/wiki/B...
 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/E...

With each new treaty, the powers of the Parliament, in terms of its role in the Union's legislative procedures, have expanded. The procedure which has slowly become dominant is the "ordinary legislative procedure" (previously named "codecision procedure"), which provides an equal footing between Parliament and Council. In particular, under the procedure, the Commission presents a proposal to Parliament and the Council which can only become law if both agree on a text, which they do (or not) through successive readings up to a maximum of three. In its first reading, Parliament may send amendments to the Council which can either adopt the text with those amendments or send back a "common position". That position may either be approved by Parliament, or it may reject the text by an absolute majority, causing it to fail, or it may adopt further amendments, also by an absolute majority. If the Council does not approve these, then a "Conciliation Committee" is formed. The Committee is composed of the Council members plus an equal number of MEPs who seek to agree a compromise. Once a position is agreed, it has to be approved by Parliament, by a simple majority.[4][41] This is also aided by Parliament's mandate as the only directly democratic institution, which has given it leeway to have greater control over legislation than other institutions, for example over its changes to the Bolkestein directive in 2006.[28]
 

 

mylis sa, ak sa hlasuje prostrednictvom postupu suhlasu alebo spolurozhodovania (po vstupe Lisabonskej zmluvy do platnosti nazvanom Riadny legislativny postup), Europskemu parlamentu staci odmietnut danu pravnu normu a ona do platnosti nevstupi. rovnako, ako ked vlada sr pride s navrhom a nrsr tento navrh odmietne.

ak ide o riadny legislativny postup, Europsky parlament moze navrh Europskej komisie upravit tak, ako sa mu pozdava a nasledne ho schvalit. samozrejme, nato, aby vstupil do platnosti je potrebne aj schvalenie Rady EU. podstatne ale je, ze pri drvivej vacsine legislativy su tieto dva organy (Rada a Parlament) na rovnakej urovni. Oba mozu schvalit, oba mozu zamietnut.
 

sorry

ale demokraticke metody niecoho co dokazalo prinutit suverennu krajinu opakovat referendum, obislo predtym 5 ci 6 referiend premenovanim ustavy na zmluvu.... to nie su demokraticke metody, ani tam ani v zakonoch.....

to je demokracia ako za komunistov, tiez si mohol hlasovat a prejavit svoj nazor, ale len ak sa zhodoval s tym co chcela strana.
 

ja

tiez zacinam byt skepticky.
Ale podstatne vacsiu skepsu mam k slovenskym politikom. A slovenskym volicom.
 

No,

keď si uvedomím, čo v Európe máme my (Beňová...) a čo sme si s Európy pritiahli domov (Figeľ) - tak ma všetky nádeje prechádzajú.
 

Errata!

...z Európy...
 

 

nemoze odmietnut?

a si odkial spadol?
 

este lepsie je to tu

http://europa.eu/institutions/...

v skkrate, E parlament je kost hodena obcanom aby si mysleli ze este maju nejaky dosah na legislativu....
 

 

v sucasnosti spolurozhoduje Europsky parlament o drvivej vacsine legislativy, ktora vyjde z Bruselu. v tomto pripade moze nielen danu legislativu pozmenit tak, ako mu vyhovuje, ale moze ju aj, samozrejme, zamietnut. pri spolurozhodovani (po novom: v riadnom legislativnom procese) sa vsak musi schvalit rovnaky text na pode Rady EU aj Europskeho parlamentu. ak sa pravna norma Europskemu parlamentu nepaci, jednoducho ju neschvali a ta nevstupi do platnosti. takze nemas pravdu, Europsky parlament ma pravo predlozeny navrh legislativy zamietnut.

este jedna otazka na zaver: o akych komisiach to presne hovoris?
 

chybicka sa vludila

komisia, jednotne cislo. EU komisia.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME