Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj SMK podporuje právo krajanov voliť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

... to je dobrý skok,

dočká sa aj Duray s Csákym. Budú predsa len sedieť v parlamente. Keby ich tam hneď k tým kreslám aj prikovali,aby bol tu od nich pokoj, od tajtrlíkov, čo nevedia čo so sebou ...
 

 

takýmto by som aj sťahováka zaplatil
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

ty uz sklapni

kamarat aj s tvojim zrychlenym postupom ziskania slov. obcianstva!! :) si si nakakal do ust a ani to priznat nevis.. a nerozoznas zarty pana poslanca.. :) ze zbabele a podle :)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

...a co este vies od Adolfa Orbana? Poplakali ste si spolu? Ako vas cely svet nechape? On p.Orban uz totiz nieje na smiech,nastastie uz vsetci vidia tohto populistickeho sovinistu takeho,akym je...teda nieco od Janosa Kadara a podobnych komunistov a nieco od A.Hitlera...
Madarsko je hanbou Europy a tak ako falsuje historiu falsuje aj sny svojich servilnych "sniiiilkov" o felvideku...........a sny o autonomii? ...psychotropne latky a v tvojom veku?
 

ze je zartom prirody

to bola snad zbytocna invektiva.. bych fakt rad videl teba..
..opravim ta, si komentoval moj nazor ako prvy.. v tejto diskusii.. ale kakat si do ust je tvoj job zjavne..
..no a ked TASR napise, ze madari su najhlupejsi narod na svete? ..tak to tu tiez budes sirit? vies, ohanal si sa zakonom, ja som si ho vyhladal a /sice v rychlosti/ nastudoval.. a boli to kydy.. co si pisal.. zavadzas tu a vydavas za pravdu nieco, co je prinajmensom demagogia.. a ze si to prevzal z tasr ta vobec neospravedlnuje..
..a mne je v podstate ukradnuta aj autonomia ako taka.. ja nemam rad hlupakov, nie madarov.. a preto sa mi nepacia sucasne iniciativy pana orbana.. lebo nie su mudre.. nejde mu o dobro madarov.. ale o vlastne mocenske ciele.. nic viac, nic menej..
 

Re : duli 1

Vážený kolega diskutujúci,napísal som,že NR SR v roku 2005 prijala obdobný zákon,
ide o novelu zák.č.40/1993 Z.z.o štátnom občianstve,ktorá vytvorila špeciálny zrých-
lený postup získania slov.št.občianstva pre zahr,Slovákov.Toto bol doslovný citát zo
správy TASR.A teraz vysvetlenie : tento nový postup je preto špeciálny.lebo sa týka
iba osôb s priznaným postavením zahraničného Slováka.Zrýchlený preto,lebo stačí ne-
pretržitý pobyt na území SR dva roky pred podaním žiadosti.Pre ostatných žiadate-
ľov bez postavenia zahraničného Slováka sa vyžaduje pobyt aspoň päť rokov.Takže
všetko,čo som napísal,sedí ako zadok na šerbli.Ak riešiš potrebu pobytu na území SR,
to je podmienka Slovenskej republiky.Nie je však potrebné dokladovať,že máš pred-
kov,ktorí dopkázateľne žili na území Slovenskej republiky.Maďarský zákon nevyža-
duje trvalý pobyt na území Maďarska,vyžaduje však dokázateľne predkov na tom-
to území.Ovšem i slovenský zákon v paragrafe 7.,odst.2.,písm.b.umožňuje udeliť ob-
čianstvo iba na základe povoleného trvalého pobytu,ak to uznajú za vhodné.Zhrniem :
kým SR trvá na podnmienke pobytu na území SR po dobu 2 roky,MR trvá na dokázaní
predkov,ktorí žili na území Maďarska alebo Uhorska.Toto je detail,každý štát si pred-
sa podmienky určuje podľa toho,ktoré kritériá považuje za dôležité.Podstata je v
tom,že novela slov.zákona z roku 2005 vytvorila pre osoby s postavením zahraničné-
ho Slováka jednoduchšie podmienky,ako pre iných, za splnenia istých podmienok.
Presne tak i maďarský zákon z roku 2010 vytvoril pre osoby s postavením cezhra-
ničného Maďara jednoduchšie podmienky,ako pre iných,opäť iba za podmienky spl-
nenia istých podmienok.Preto tvrdím,že reakcia Maďarska v roku 2010 je odpove-
ďou na podobný zákon Slovenska,resp.jeho novelu z roku 2005.To je všetko.P.S.
Nechaj na nás,ktorí máme maďarskú národnosť,aby sme posúdili,či súčasné inicia-
tívy pána Orbána sú múdre a ide v nich o dobro Maďarov.Toto nie je téma pre vás,
Slovákov, netýka sa vás,preto sa zbytočne nevzrušujte a šetrite si nervy.My sme
označení za prijímateľov,my rozhodneme,či sa nám to páči,alebo nie a podľa toho sa
slobodne a bez akéhokoľvek obmedzenia rozhodneme.Na rozhodnutie nepotrebuje-
me súhlas ani Slovenskej republiky,ani žiadneho z vás a svoje rozhodnutie ani niko-
mu nemusíme vysvetľovať.Bez nášho výslovného súhlasu nás nikto nemôže zbaviť slo-
venského štátneho občianstva,a tak to bude.Neznížim sa k tomu,aby som Tvoje komentáre nazval kydami,ako si to urobil Ty s mojimi,ja však viem svoje tvrdenia o-
dôvodniť,čo v Tvojom prípade neplatí.Ak už chceš počuť,ako to je,Váš najväčší ná-
rodovec Slota povedal,citujem :" Slováci sú geneticky hlúpy národ", neskôr "Slovenský
národ je dosť sprostý národ", "/Slováci/nech sa stiahnu do kanalizácie a nech sú sp-
láchnutí do toho najhlbšieho h.o.v.n.a." Mám pokračovať ? Žiadne takéto hodnotenie
nenájdeš v prejave žiadneho maďarského politika v prítomnosti ani v minulosti.Ale to
je o sebaúcte a úcte k národu,ktorý Ti je vlastný.Prajem príjemný deň.
 

nuz takto

slota je u mna bez komentara..

pokial ide o madarskych politikov, fakt ze nesledujem ich vyroky nejak podrobne, ako ty slotu.. ale verejne sa pertraktoval vystup pana duraya na verejnosti, kde /snad sa nemylim/ hovoril nieco v tom zmysle, ze sa vratia casy velkeho uhorska.. a toto mi vadi, ked verejni cinitelia mad. narodnosti verejne proklamuju tuzbu po "velkom madarsku"..


pokial ide o obcianstvo, som rad, ze si si konecne precital tu novelu a zduploval si tu, co som ti ja uz predtym napisal.. ked napises zrychleny postup, tak to v ludoch evokuje asi tolko, ze si tu mohol zahranicny slovak vybavit obcianstvo na pockanie, nie je to tak.. a ta novela nebola robena z umyslom hromadneho naboru slovenskych obcanov.. a v tom je diametralna odlisnost od madarskeho zakona.. kde je zjavny umysel poskytnut moznost ziskat obcianstvo co najsirsiemu moznemu poctu obcanov inych statov..

a nakoniec, k tomu tvojmu poucaniu, ze k comu sa mam ci nemam vyjadrovat.. ja sa fakt budem vyjadrovat k comukolvek, co uznam za vhodne.. a trebars aj k madarskym zakonom.. zaraza ma, ze mi hovoris, co nie je tema pre mna.. fakt dost divne..

a este jedno, nehraj inteligenta :) ja som oznacil tvoje argumenty za kydy.. lebo si hovoril o tom zrychlenom postupe a nevedel si o co ide.. spoliehal si sa na info z tasr.. teraz si si nastudoval a robis chytreho.. okrem toho, neviem co je neslusnejsie, mat posmesne narazky na vzhlad pana matovica alebo oznacit niekoho velmi chabe argumenty za kydy..
 

Pán Matovič

Pán poslanec Matovič očividne zistil, že útoky proti maďarskej národnostnej menšiny sú politicky výhodné a mohli by mu priniesť podporu minimálne 5%, čo by mu stačilo na to, aby sa po založení jeho novej politickej strany mohol predrať opäť do parlamentu. A v spojení s útokmi na Roberta Fica by mohol nový politický subjekt pána Matoviča obdržať v parlamentných voľbách aj 10% voličských hlasov.
 

Pán poslanec a jeho názory.

Pán poslanec s prepáčením ***** robí,preto má čas citlivo reagovať na všetko,čo zaujíma
potenciálnych voličov.Ak je to momentálne otázka maďarského občianstva,nič mu nebráni
naskočiť na vlnu všeobecnej a prevládajúcej mienky a cielene si ponadávať.Musí predsa,ako
rodený táraj,ukazovať seba samého v úlohe záchrancu Slovenska.Keď to pomáha Ficovi,pre-
čo by to nemalo pomôcť jemu ? Nemám obavy,tento pán už dostatočne presvedčil o kvalitách
svojich i tých mušketierov z komparzu,ktorí sú ako vystrihnutí z nejakej Chaplinovky.Ale to
nič,majme ich radi,i ony sú dietky Božie...
 

re 50 a HU zemepán

dobre ranko Vám prajem chlapci, ako ste sa vyspali, dufam že dobre a že ste predychali tu vcerajsiu verejnu " popravu " orgána s tým jeho diktátorským zákonom, ale nie to som chcel,, citam tu ako ste sa pustili do p.poslanca Matovica, myslim že by bolo načase uz konecne vysvetlit od Vas 2 a zopár este vami podobných prispievatelov na tomto fore co Vám vlastne vadí na SR, v com ste nespokojní, ako si predstavujete dalsie fungovanie na Slovensku, ako si predstavujete autonónió kdo to bude financovat.. ale propsil by som konkrétne.. bod po bode,.. aby sme mali platformu pre basu dalsiu plodnu debatu.. kezsiii
 

Re : yago5

Opätujem prianie dobrého ránka a podávam vysvetlenie : pán Matovič je verejne či-
nnou osobou,poslancom NR SR,preto ho môžem kritizovať kedy chcem a koľko budem chcieť,pretože je platený i z mojich daní.Na rozdiel od neho ja som radovým občanom,
ktorý nežije z peňazí pána Matovica,on ma neplatí,preto ma nemá právo ani kritizo-
vať.Otázka,čo mi vadí na SR,ale i USA alebo Sudáne je mojou osobnou vecou,a nemusím
sa nikomu spovedať.Ale ak chceš vedieť,tak zlodejina vo vláde,primitivizmus Slotu,po-
pulizmus Fica bez výsledkov pre ľudí,klientelizmus,nenažranosť sudcov,osoba Hara-
bina vo funkcii predsedu Najvyššieho súdu,blamáž s výbušninou i kamiónom,pozitívna
diskriminácia Cigánov,atď.,atď.,atď.Ďalšie fungovanie Slovenska nezáleží odo mňa,
ale od voličov vo voľbách,preto táto otázka nie je adresná.Autonómia je vecou obča-
nov maďarskej národnosti,žijúcich na Slovensku už vyše tisíc rokov,preto na túto o-
tázku nemá právo odpovedať jedinec,pretože nemá v tejto otázke rozhodovaciu prá-
vomoc.Môže si ju iba priať,alebo odmietať.Nič viac.Až príde čas,včas sa o autonómii
dozvieš i to,kto to bude financovať.Toje všetko.Ďalšie otázky ?
 

re 50 a HU zemepán

dakujem za odpoved a prajem Ti pekný den.. takže som sa dozvedel len jedno.. vadí ti to co vadí aj mne na spravovaní tejto krajiny.. a podla teba hore uvedené problémy su dovodom na to aby zacala autonómia a pomalými krokmi odtrhnutie casti slovenska a pripojenie k anyaországhu.. dobre som tomu porozumel.. alebo mi chces povedat že takéto problémy v HU nie su.. že Hu je raj na zemi.. ved tam Tvoj milovaný orgán v priamom prenose okradol ludí o ich tažko nasporené uspory.. toto Ti nevadí, nevadí Ti že po vzore malého fuzateho adolfa zaviedol náhubkový zákon tak že už je pomaly celej EU na smiech,. nevadí Ti že HU patrí medzi spicku naj.. zadlženejších krajín na svete, nevadí Ti že ste jedina krajina ktorá place na d svojím vznikom po trianone.. a staci.. dalej uz je skoda písat, dakujem Ti za Tvoju odpoved
 

Re : yago5

Ospravedlňujem sa,nemal som celý deň čas na odpoveď.Nikde som nenapísal,že
mnou námatkovo vymenované problémy,ktoré mi vadia na Slovensku,sú dôvodom
na to,aby začala autonómia.Proces uvedomovania si svojej spolupatričnosti k iné-
mu národu,ako je slovenský,začal u Maďarov žijúcich na Slovensku vtedy,keď vz-
nikla prvá ČSR a tu žijúci Maďari sa dostali mimo hranice Maďarska.Každá menšina
na území ktoréhokoľvek štátu je pod vplyvom majoritnej spoločnosti a jeho záko-
nov : tie môžu byť viac alebo menej prajné.Početne slabá minorita je náchylnej-
šia asimilovať,ako početne významnejšia.Od roku 1920 v podmienkach Slovenska
dochádza k postupnému uvedomovaniu práv menšín a tento proces v istom bode kulminuje a s veľkou pravdepodobnosťou vyústi do legitímnej požiadavky autonó-
mie.Tomu sa nedá zabrániť,pretože ju podporuje i EÚ svojimi nadnárodnými zá-
väzkami pre záujemcov o členstvo.Takže je viac ako pravdepodobné,že autonó-
mia bude.Pre Maďarov naozaj Hu je raj na zemi.To,ako kto konal v Hu,nech hod-
notia dotknutí,teda občania,Ty sa nerozčuľuj a šetri si nervy.Naozaj mi nevadí nič,čo sa robí v Maďarsku z dôvodu uvedeného v predchádzajúcej vete.Mediálny zákon prijala legitímne v slobodných voľbách zvolená politická reprezentácia,pre-
to mi ani nenapadne ho kritizovať.Keď je dobrý pre občanov MR,je to ich vec,ak nie je,nech protestujú oni.Mňa sa nijak netýka.Aj keby to bola pravda,že Hu je najzadľženejšia krajina na svete,mne to nevadí.Inak je to kravina.Orbán zredu-
kovall deficit MR v rekordne krátkej dobe na 3,8 percenta HDP.Porovnaj to s ak-
tuálnymdeficitom SR a môžeš sa ísť rovno zastreliť! A ak by hrozilo,že si to môžeš rozmyslieť,porovnaj percento nezamestnanoati v MR,kde klesá a je nižšieaSR,kde stúpa a je vyššie.K tomu odvody v SR-8.najvyššie na svete,napr.jednoduchosť da-
ňových priznaní-SR 122.miesto na svete.To na ilustráciu.Nad Trianonom plačeme a nesúhlasíme s ním,pretože sa oklieštilo Maďarsko násilným zásahom zvonku.Podľa Teba je Hu na smiech,a predsedá aktuálne EÚ.SR Ti na smiech nie je,ale takejto dôvery sa jej ešte dlho nedostane.Prečo asi ? Odpovedz si sám.
 

 

nechápem, ako niekto môže tak primitívne "vydedukovať" z poradia predsedníctva EÚ závery o dôveryhodnosti krajiny, poradie bolo čisto politická dohoda, je logické, že niekto musí byť prvý, niekto posledný, mimochodom, predsedníctvo Slovenska bude pred predsedníctvom Veľkej Británie, Rakúska a Írska, keby som bral do úvahy dedukciu 50-nika, tak je Maďarsko dôveryhodnejšie aj ako napr. Veľká Británia (to si môže myslieť len pripečený chumaj z hornej dolnej)
predsednícke krajiny sa nehodnotia podľa poradia, ale podľa toho ako vystupujú a Orbán sa za Maďarsko pekne ukázal pred Európskym parlamentom, taký trhací kalendár, aký si z neho urobili poslanci sa len tak nevidí a to sa do neho pustila aj Európska komisia,
50 - nik má v niečom pravdu, predsedníctvo Maďarska má niečo do seba, už každý normálny politik v EÚ bude vedieť, čo sú Maďari zač, nič nedokáže ukázať prízemnosť tak dobre, ako priame cirkusové predstavenie Orbána
 

 

Dalsi co stotoznuje mensinu s nacioalistami. Omyl nie kazdy prislusnik mensiny je nacionalista existuju aj slusny ludia co si hrdo udrziavaju svoje tradicie a jazyk a pritom na madarstvo turulstvo a stvanie kaslu v co pevne verim. Je dost primitivne aj od orbana aj od vas si mysliet ja som narod len ja mam pravdu...
Co su potom ostatny zradcovia madarskej krvi ako pred casom castovali Bugara???
 

Romovia a Madari

maju minimalne jednu vec spolocnu.

Cigan ked kradne a chytia ho, tak sa zacne ohanat diskriminaciou a utokmi na Romsku komunitu.

Madar ak je nacionalista, fasista a revizionista a oznacia ho ako fasistu, tak sa zacne ohanat diskriminaciou a utokmi na madarsku komunitu.

Pozrite sa na svoj nick. Sak vy sa svojim nacionalizmom ani netajite. Nikto neutoci na madarsku mensinu ako celok, ale na fasistov ako ste VY, Csaky, Duray alebo Slota.
 

Re : mikibu

V ústave SR je uvedené : čl.26.,odst./1/- Sloboda prejavu a právo na informácie sú za-
ručené.Odst./2/-Každý má právo vyjadrovať s v o j e n á z o r y slovom,písmom,tla-
čou,obrazom alebo iným spôsobom,ako aj slobodne vyhľadávať,prijímať a rozširovať idey
a informácie b e z o h ľ a d u n a h r a n i c e š t á t u .Odst./3/-Cenzúra sa zaka-
zuje.Vysvetlenie : ak si myslíš,že idea čohokoľvek,Veľkého Maďarska alebo hoci i autonó-
mie je nám vlastná,máme na ňu právo tak,ako i právo šíriť ju bez ohľadu na hranice,teda
i v zahraničí.A ešte dodávam,že podľa tej istej ústavy SR,čl.2.,odst./3/ citujem " každý
môže konať,čo nie je zákonom zakázané a nikoho nemožno nútiť,aby konal niečo,čo zá-
kon neukladá".
Dobre si to zapamätaj predtým,ako nás začneš kritizovať...
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME