Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Česi posielajú do špeciálnych škôl hlavne rómske deti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Pani Nicola by si mohla nejake to dzamoro zabalit na cestu a prestat tarat ako taka opita kofa. Kazdy ucitel vie, ze vacsina pocernych deti su podla nasich kriterii mentalne zaostale. Snazit sa ich integrovat medzi normalnych nepomoze ani blbeckom, ani bielym. Naopak, blbeckovia sa nenaucia ani to, co sa mohli v "osobitnej" a biele decka budu rozptylovane dementnymi prejavmi pocernych sukmenovcov. Ale to by pani Nicola najprv musela vidiet a pochopit.
 
Hodnoť

parada

tu som zazil ako cigan chcel decko dat do specialky bo tam uz ma celu rodinu a je im tam lepsie, aj ked bolo zdrave...
je segregacia, ked sa biely stahuje prec, lebo denne sa mu vyhrazaju a okradaju ho?
 
Hodnoť

napadlo vôbec niekoho,že načo je

zápis do škôl?predsa na to,aby škola/učiteľky/vedeli,či dieťa má na to,aby nastúpilo do prvého ročníka.
dieťa musí vedieť básničku,maľovať,pár geometrických útvarov pomenovať,ovládať na dostatočnej úrovni jazyk/podľa toho do akej školy ide/,pozerajú sa aj na to,ako sa chová k "autorite",v kolektíve...väčšinou veci,ktoré má dieťa v sebe už materskej školy,ktorú ja vidím ako dôležitý prvok.
to je pár vecí čo si pamätám zo zápisu s mojimi deťmi...
myslím si,že málo Cigánčat má na to,aby toto absolvovalo na dostatočnej úrovni,preto sa nedivím,že idú do pomocnej školy...predsa škola nie je na to,aby učila okrem vedomostí ešte aj hygienické návyky,nehovoriac o tom,že IQ majú väčšinou pod 60....
na osobitnej je preto najviac cigánčiat,lebo na to majú diagnozu,nie preto,že sú inej farby...
ved nech si tá pani zistí,koľko jednotkárov je medzi nimi na osobitnej,myslím,že málo....
 

IQ pod 60?

to uz su mentalne defekty. podla stareho je pod 60 imbecilita
 

zdá sa ti to málo?

ver tomu..
čo iné čakať,ked sú tam celé pokolenia familiárne pomiešané...
 

priemer je 100

kazdy clovek sa narodi s urcitym potencialom. v nezdravom prostredi potencial zanika. a navyse IQ testy su robene nespravne. predpokladom je dokonale ovladanie jazyka. rec je kostrou vsetkych myslienok- myslenie sa odohrava prostrednictvom reci. a ked ciganske dieta cita po slovensky a mysli po cigansky tak nastava rozkol. skus si spravit IQ test trebars len v cestine a uvidis ten rozdiel.
 

 

Myslíš žeby výsledky boli iné? Ja osobne si to nemyslím, ale bolo by asi veľmi zaujímavé vidiet výsledky nejakej porovnávacej štúdie.
 

 

nemam ziadnu statistiku, ktoru by som mohol uploadnut.
 

 

mozes skusit pohladat ty, inac je to len tvrdenie proti tvrdeniu
 

 

nie je to tak, že rómske deti v globále zaostávajú v každom školskom systéme, nielen v tom českom ? Bez ohľadu na stupeň IQ alebo sociálny status konkrétnej populácie. Akurát v niektorých spoločnostiach je to viac vypuklé a v niektorých menej. Na posúdenie prikladám jeden článok z USA, hoci nie je zrovna o rómskych deťoch. http://www.takimag.com/article...
 

tamto som nenašiel, tak aspon toto

"Počas jednej slovenskej štúdie bola sledovaná veľká vzorka 23 510 detí v bankobystrickom okrese vo veku 6 – 14 rokov. Celkom 2,16 % (510) detí bolo diagnostikovaných ako mentálne retardovaných (s IQ pod 70; podľa Pražskej Wechslerovej stupnice). Mentálna retardácia bola diagnostikovaná u 0,9 % Necigánov a u 21,5 % Cigánov. Hoci cigánske deti tvorili len 6 % vzorky, tvorili až 60,7 % mentálne retardovaných." - http://sk.*****/wiki/Cig%C3%A1ni
 

este doplnim

v literature sa vecsinou udava, ze podiel ludi s istym nadanim urcuje gaussova krivka. ale podla mna to nie je presne tak. je viac ludi s IQ 80-90 ako s IQ 95-110 a tak isto je viac zastupena skupina 110-125. priemer este neznamena ze musi byt vecsina udajov takej hodnoty. takze keby bola romska populacia nahodou menej nadana (môze to byt dane stravou, skodlivymi vplyvmi zivotneho prostredia na plod...), tak by bolo ich priemerne IQ okolo 85. A cez to vsetko je este treba dodat, ze IQ je len orientacny test, zohladnuje aj momentalne rozpolozenie testovaneho jedinca. a tiez urobi rozdiel to, ci uz niekedy testovana osoba podobny test robila
 

 

Mal som 8 spoluziakov ciganov z 28, a ani jeden nehovoril cigansky. Ich vysledky v skole boli daleko za priemerom. Traja neskor skoncili v siestej triede a jeden sa v ramci 10 rocnej skol.dochadz. prepracoval do 7.rocnika. Pre porovnanie z tych co nepatria do tejto zaznavanej mensiny 2 tiez ukoncili skolu v 6. rocniku. Ini mozu mat ine skusenosti.
Zili sme vsetci na jednom sidlisku v casoch krajsich zajtrajskov a v podobnych pomienkach.
Kedysi som cital ,ze vraj cernosi maju priemerne nizsie IQ. Ak je to fakt, dal by sa napadnut tym co pises. Ale ake je zdrave prostredie?
Robit vyskum na tuto temu asi nikto nebude s ohladom na mozne obvinenie z rasizmu. /Myslim Romov/
 
Hodnoť

 

ale veď nech Amnesty International pripraví rómske deti, aby boli spôsobilé nástupu do prvého ročníka regulérnej ZŠ. Ak ich niekto diskriminuje, tak sú to ich vlastní rodičia, určite nie česká majorita.
 
Hodnoť

 

a ešte sa chcem opýtať AI, kto a ako diskriminuje rómske rodičky až tak, že musia utekať z pôrodníc len pár hodín po pôrode? Tretina bábätiek končí v detských domovoch. To asi tie sestričky, čo sa im tam starajú o práve vrhnuté potomstvo...tie ich na betón DYSGRYMINUJÚ.
 
Hodnoť

to Amnesty International

nespojují si dohromady školní úsilí, možnost získání výhodné pracovní pozice, a tím i vyššího výdělku. Pokud dítě nechce chodit do školy a všemožně se jí vyhýbá, rodiče je nenutí, pokud nejsou pod tlakem sociální péče nebo soudu. Absencí ve škole z pohledu Romů stejně dítě nepřijde o nic podstatného, protože vše, co potřebuje k životu, se naučí ve své rodině.

Ve své rodině nemá Rom prakticky žádné soukromí. Touha po něm se považuje za gádžovskou. Každé rozhodování je společné a jen společné je správné. Když pak má dítě ve škole pracovat samostatně bez napovídání, je zmatené. Je trestáno za něco, zač je doma chválili, a chváleno za něco, co by se doma nelíbilo. Je to jeden ze zdrojů napětí a nervozity romských dětí ve škole.

Zvlastnosti romske psychiky (Práce s romskou mládeží.Kolektiv autorů (2001):

Slabá vůle - mnozí nejsou schopni získat řidičský průkaz. „Neumějí chtít.“ V návalu citů to myslí opravdově a jsou schopni i velkých jednorázových obětí. Překážce se raději vyhnou, vzdají se. Schopnost vyhnout se, neodporovat, je základní komunikační dovedností.

Slabá schopnost zobecňovat a abstraktně myslet - nemají příslušné pojmy, z toho vyplývají problémy ve škole.

Komplex méněcennosti - z tohoto pocitu a z nepřijetí plyne jejich nejistota, kterou odreagovávají nadutostí, vychloubáním, lží, primitivní brutalitou, předváděním, strháváním pozornosti (u některých dětí až chorobné).

Spontánnost, živý temperament - někdy až na hranici psychické lability. Jsou mimořádně citliví vůči každé nespravedlnosti, i zdánlivé.

Dobrosrdečnost a soucit – považují sami za svou nejlepší vlastnost.

Vnímání času - velmi špatně se orientují podle hodin. Čas pro ně nehraje roli, „Čas poroučí jen bílým...“

Ve Zvlaštní škole končí i velmi bystré děti. Nicméně ve všech běžných testech, včetně manipulačních zkoušek a testu inteligence, vycházejí romské děti v průměru podstatně hůř. Psychologové budou muset přijít s metodikou, která je romským dětem přiměřená. Příčinou této skutečnosti není mentální retardace, ale sociální zanedbanost.

viac tento link
http://jeronym.klimes.sweb.cz/...
 
Hodnoť

 

V každom z predošlých príspevkov je kus pravdy.Chyba je v spoločenskom systéme. ktorý " pchá " do tejto komunity nekresťanské peniaze bez akejkoľvek kontroly, Veď platiť romskym rodičom motivačný príspevok za to,že si plnia zákonnú povinnosť povinnej školskej dochádzky 17 € je zvrhlé.Na rómske projekty ide množstvo peňazí bez viditeľných zmien.Nepopieram, že sú aj šikovné a múdre romske deti, a to niektoré aj zo zaostalejšieho prostredia, Pokial však žijú vo svojom prirodzenom prostredí a svojim tradíciami overeným spôsobom života, aj napriek akejkoľvek motivácii majú problémy.Ich životným štýlom je sťahovanie medzi ČR.SR a Poľskom.Je mi ľúto " gadžovských detí". majú byť našou devízou do budúcnosti a musia sa učiť v nevyhovujúcich priestoroch, ich rodičov žmýka škola. pretože náš školský systém funguje ako náš štát- kto pracuje tomu treba brať -.Nie som rasistka.Pracujem s romskymi deťmi. mám ich rada.Ale ma to niekedy štve...
 

 

Ja to stále hovorím že u nás je diskrimácia Rómov ale nie tá klasická diskriminácia, ale hlavne pozitívna diskrimácia Rómov. Štát im platí za to že sa množia, štát im platí že sa im uráči íst do školy, štát im platí nové bývanie - za to že v tom starom si narušia statiku!!!, štát im dotuje energie a nájomné... Každý režim od čias Márie Terézie sa pokúšal začlenit Romov do spoločnosti a žiadny neuspel (možno jeden...ale ten sa mi osobne hnusí)
 
Hodnoť

pani ci slecnu Nicolu Duckworth

nie je tazke usvedcit minimálne z ľudskej hlúposti. Tak sa pozrime na situáciu jej hodnotením. V špeciálnej škole je 80% detí neprávom na základe etnickej príslušnosti. Teda 80% detí je tam bystrých, nadaných a chtivých sa vzdelávať. Ako to tí účitelia vôbec dokážu brzdiť ich tak aby nadaní žiaci sami nepredbiehali učebné osnovy a nemenili už len svojou prítomnosťou školu pomocnú na školu výberovú. Niečo nám tu asi nesedí Nicole?
 
Hodnoť

Našťastie

nás Slovákov sa vyjadrenie tej p. Nicola Duckworth netýka. Ale jej vyjadrením Češi planetárnu hanbu neutrpeli.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME