Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cyklistov z lesa zákaz nevytlačil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

blbečkovia?
prečo čo ti spravili? Každý nech robí čo ho baví pokial neškodí svojou činnosťou druhým.
v.v.v.
blbečkovia preto,že to robia,inak by som to nepísal.raz ma za mestom na lúke takmer prešiel jeden,keď doslova vyletel z kríkov na okraji lesa
spacik
<< < 1 2 3 4 5 > >>

Kto postihuje motorkarov a stvorkolkarov

???
Posledne dni sa prehanaju v BA nad Peknou cestou v lese a vo vinohradoch motorkari a stvorkolkari, naschval turuju motor, ze to vyplasi zver az aspon na 2km do dialky a ohrozuju ludi (i deti) na vychadzke...
Sam mam tiez motorku, ale taketo hulvatstva mi by nenapado robit...
Mountainbike, na ktorom tiez jazdim, je v porovnani s tymto naozaj neskodna a ekologicka zabavka...
 

 

ide o to,že sa snažia paradoxne vytláčať tých,čo chodia do lesov za tichom a oddychom a ktorý narobia minimálne škody.
taký bláznivý frajeri čo sa bezhlavo preháňajú krížom krážom kde sa im zachce a spustošia všetko naokolo a plašia zver nikto nič..vraj ich nemajú ako dostihnúť a pod. lebo sú rýchli
 

to robia aj cyklisti

:-)
 

 

Hej, nepouzivajme silne slova, ale v jednom ma spacik pravdu, ze stvorkolky nemaju v lese co hladat .... pises, ze kym neublizuju druhym, nech robia co chcu ... ale ved oni ublizuju - turisti sa im vyhybaju na lesnych cestach, musia pocuvat rachot motorov a dychat smrad z vyfukov ... nehovoriac o tom, ze ublizuju aj nasim narodenym aj este nenarodenym buducim detom - exhalaty nicia stromy a kto bude v buducnosti vyrabat kyslik ... je to zjednodusene povedane ... takto si sa na to asi nikdy nepozeral .... existuju predsa rozne drahy a vybudovane terenne okruhy, kde sa mozu terenaci do sytosti vyblaznit, v lese si chce clovek dusevne odpocinut, nacerpat z ticha nove sily .... inak povedane, splynut s prirodou ... mozno nechodievas do lesa ....
 

nepíšem o neubližovaní

Každý nech robí čo ho baví pokial neškodí svojou činnosťou druhým. Nič viac, nič menej. Ak niekto prejde na štvorkolke alebo motorke po lesnej ceste ešte neznamená že tam nemá čo robiť. Ale spacikov príspevok bol len o tom že sú blbečkovia. Ja nepíšem o cyklistoch že sú blbečkovia lebo každý sme iný. Mňa by v živote nenapadlo pred prechodom pre chodcov zoskočiť z bicykla a rovno pred autom prejsť peši cez prechod a tváriť sa že chodci majú prednosť. Do lesa chodím a najradšej ked je šesťdnová. :-)
 

 

Ok, ubližovať alebo škodiť ... mohol by som vymeniť mnou použité slovo za Tvoje ... :o) ... ale je to len hra na slovíčka .... napísal som, že spacikov výraz "blbeckovia" nebol namieste ... prečo všetci hneď musia tých, s ktorými nesúhlasia označiť buď výsmešne, či im nadávať ....

Ale k veci - Tvoj názor, že
"ak niekto prejde štvorkolkou či motorkou po lesnej ceste, ešte neznamená, že tam nemá čo robiť"
- hm, v lese je predsa ZÁKAZ vjazdu VŠETKÝCH motorových vozidiel (až na nejaké hospodárske vozidlá) ... alebo sa mýlim?.... a stále trvám na tom ľudsko-ekologickom rozmere ... motorové vozidlá sú pôvodcom emisií, niečo také predsa nebudem ťahať do lesa! A naozaj, už to znie dosť ošúchane a pre mladých priveľmi moralisticky, ale naozaj treba myslieť aj na budúce generácie ... čo im necháme?
A s tou šesťdňovou to ani nekomentujem ... možno máš psa (ja nie) a ak aj nemáš, asi vieš, čo to s ním robí na Silvestra, keď vybuchujú petardy. Čo myslíš, že taká 100 decibelová motorka urobí so zvieratami v lese? ....
 

mám aj psa

a rád sa vozí v aute. :-)
Tak teda trochu vážnejšie. Ten zákaz sa týka motorových vozidiel ale netýka sa tých čo tam majú pozemok alebo na nom hospodária (prenajatý) teda ja ked mám meter štvorcový tak tam môžem ísť mot. vozidlom a aj v chko. No a lesy okrem štátnych sú aj súkromné a aj urbárske kde je velmi vela vlastníkov niekde viac ako 100. Teda ak mna pošle príbuzný že potrebuje niečo zaviesť alebo odviesť alebo skontrolovať lykožrútov tak nepôjdem 10 km
peši.
Dalej o les je treba sa starať aby to nebol Boubín. Takže motorová pila - zvuk ako motorka, drevo odviesť traktorom, No a to nehovorím o ťažbe tzv holorub. Tam je to ekológia........
Takže takto v skratke ale možem aj viac. http://www.youtube.com/watch?v...
 

 

Akože nepekné videjká si mi poslal :o( ... ani Ti za ne nemôžem poďakovať .... :o) ....

všetky prípady, čo popisuješ, urbárnici, majitelia pozemkov, ťažba dreva sú viacmenej nevyhnutné zlo, akože "vyššie" záujmy - či už štaátne alebo súkromné (teda čo sa týka trebárs tej ťažby dreva) .... nesúhlasím s tým, ale si nepomôžem .... ale my sme nevraveli o takýchto prípadoch, rozoberali sme "šantiacich" mladíkov na štvorkolkách, ktorí nejdú ani na svoj pozemok, ani pracovať s drevom .. idú sa len vybúriť ... je v tom trochu rozdiel... nemôžeme hovoriť, že keď jedni môžu (lesáci, majitelia pozemkov .... ), tak môžeme aj my ... ak viem, že niečo alebo niekto škodí prírode (a škodia jej aj Tebou horevymenovaní), neznamená to, že sa musím zákonite k nim pridať, že "veď aj oni to robia, tak to môžem aj ja" .... opakujem, na šantenie majú štvorkolkári rôzne dráhy a upravené terény ... a ak ich nemajú v dosahu, nech sa poskladajú, kúpia si niekde pozemok (nie v lese :o) ) a nech si ho upravia podľa potreby.... ja nie som proti nikomu a ničomu, pokiaľ, ako si povedal sám - "Každý nech robí čo ho baví pokial neškodí svojou činnosťou druhým" ... a štvorkolkári škodia - prírode, ľuďom, prostrediu .... toť môj názor.
 
Hodnoť

 

Sudruh Lebocky necakal takyto velky odpor k uzurpovaniu si lesa polovnikmi a preto zo zakona musel vypustit veci obmedzujuce pohyb pesich a zber plodov v lese a tvarit sa (so skripajucimi zubami), ze jazdit sa moze po vsetkych lesnych cestach.
Nakoniec ten tlak viedol Jurenu k tomu, ze polovnikom urobil medvediu sluzbu: Zverejnil na internente mapy lesnych ciest narodneho lesnickeho centra. A vtedy som zistil, ze existuje ovela viac ciest, po ktorych smiem jazdit ako su tie, ktore poznam. A za toto som sudruhom polovnikom vdacny. Ukazali mi tisice kilometrov tras v lese, na ktore by som asi bez ich pomoci nikdy nezavital. Vdaka Vam, sudruhovia. Lovu zdar!

http://www.bike-forum.cz/uploa...
 
Hodnoť

re: Ladislav Findl greenbike:

technická niorma je nadradená zákonu, zákon sa na ňu odvoláva, vzniká z "jej podnetu" to platí pre všetky ďalšie oblasti, nie iba pre inkriminované lesné cesty.
 

 

Ja tiež pokiaľ viem, tak ak sa na technickú normu odvoláva nejaká vyššia právna norma, napríklad zákon, tak sa logicky stáva záväznou, pretože sa vlastne stáva "súčasťou" toho zákona, ktorý samozrejme je právne záväzný.
Ale argumentovanie právnej záväznosti a špekulovanie o nej je iba odpútavanie sa od hlavného problému, ktorý ten zákon predstavuje: niet rozumného dôvodu, aby cyklisti nemohli bicyklovať aj po lesných chodníkoch. Neexistujú nijaké štatistiky, štúdie či aspoň hypotézy o tom, že by bicyklovanie po lesných chodníkoch niečomu škodilo, bolo nebezpečnejšie, atď. Ten zákon v konečnom dôsledku nie je proti bicyklistom, ale proti ľuďom.
 

ja som

nekomentoval normu o lesných cestách, iba som "naprával" názor . ako to je som napísal nižšie.
 

 

??? Technicka norma nadradena zakonu? Teda realne znenie zakona schvalovaneho parlamentom moze ovplyvnit nejaky clovek, ktory ma pravo upravit technicku normu? To uz potom mozeme v parlamente schvalovat zakony v tvare: "zakon cislo X o Y. Znenie zakona: Podrobnosti zakona upravi sudruh zincica vo vyhlaske alebo v technickej norme" Chybou bolo uz to, ze zakon sa odvolava na nejaku technicku normu ktora ma iba odporucaci charakter.
 

nepochopil si:

technické normy platia samostatne, vznikajú nie z politickej vôle, sú v nich odkazy na "súhlasnosť" s inými domácimi i zahraničnými predpismi "čo a ako sa má robiť, merať, ..". teda ak je na niečo norma (ako je široká diaľnica a koľko je najvyššia dĺžka jej rovného úseku" je nezávislé od politickej vôle, od momentálnej situácie.
 

 

OK. Len aby to tak aj fungovalo (politicky a inac nezavisle normy) a nejaky expert sa nerozhodol, ze zmeni technicku normu a tym padom zmeni aj celu logiku zakon.
 

normotvorba

je nezáživný proces, už iba mať na starosti udržovanie aktuálnosti je práca na pol dňa týždenne. a nie je to spojené s prideľovaním "zákaziek" a grantov, netočia sa tam peniaze. teda je to pre politika nezaujímavé.
ps mali sme normy na výške, škodove normy odvodzované z din, ale za socíka sa začali normy prispôsobovať sssr, teda už nebolo oborové číslovanie, ale rvhp postupné čísla, teda norma o papieri bola vedľa určovania dojivosti kráv. eú ako správna socialistická spoločnosť má rovnako nezmyselné číslovanie.
 

ešte inak:

technická norma, o ktorej hovorím že je nadradená zákonu (stn, on, din) je dokument AKO lesná cesta vyzerá, AKO sa stavia, AKÉ má mať parametre, ale NIE kto a ako má, alebo nemá po nej jazdiť, chodiť. o tom sú predpisy tvorené zákonoDARCOM. teda zákon, resp. nižší predpis môže určiť ako sa tam správať, ale nesmie určiť ako sa cesta zhotoví.
 

he he

ak si niekto chce precitat vyklad advokata k tomuto zakonu a jazdit po lese, uvadzam link

http://www.mtbiker.sk/?modul=c...
 
Hodnoť

Ten zákon sa mi zdá zvrátený.

Cyklistov z lesa vyženieme, a povolíme tam jazdiť kadejakým motorovým monštrám. Chodievame na bylinky do lesa. Cyklistov v lese naozaj nestretávame, ale párkrát nás dobre "ofúklo", keď okolo nás preleteli šarvanci na štvorkolkách o sile tak 50 kW a intenzite zvuku cca 110 dB. Tí asi zver neplašia. Nech žije naša premúdra vláda, a čím viac takýchto, prípadne ešte premúdrejších zákonov.
 

<< < 1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME