Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cyklistov z lesa zákaz nevytlačil (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

Dalsi inteligent na ministerstve....

"Pokiaľ nebolo zistené porušenie zákona, nemohli byť ani uložené pokuty, čo vnímame ako pozitívny signál, ktorý poukazuje na dodržiavanie zákona zo strany cyklistov"

a dalsia veta toho isteho cloveka

"Z dôvodu opakujúcich sa podnetov, ako aj zistení ministerstva o pretrvávajúcom porušovaní zákona sme požiadali..."

Ake zistenia teda ministerstvo moze predkladat, ak k poruseniu zakona nedoslo, resp iba raz a aj to inym sposobom ako je to tu napisane? Takze lesaci teraz budu s policajnym zborom vysetrovat neporusenie zakona? wtf?

Jednej veci vsak celkom nerozumiem. Cyklisti voci polovnikom nemaju nic. Neorganizuju lobovacie a protestne akcie voci strelbe v lese, neriesia ze lesnici chodievaju autom do lesa,najpriek tomu ze je to proti zakonne... Ale polovnici furt potrebuju toto riesit... Bud im niekto plasi zver (co je blbost, lebo polovat sa nechodi na poludnie, teda vtedy kedy sa chodi bicyklovat...) alebo nebodaj nejaky biker ***** polovnikovi zenu a vyrobil mu parohy, ktore nie su trofejou...inac fakt nechapem. O skodlivosti cyklistiky voci prirode sa je mozne docitat aj napr. na strankach www.cemba.cz , kde su volne dostupne prelozene studie o vplyve cyklistu a pesieho turistu na podu a biotop... Nepredpokladam, ze nasi politici vedia po cesky a teda si to ani nemozu precitat, ale rozumnemu cloveku sa to moze zdat zaujimave,paradoxne, a po hlbsom zamysleni aj celkom zvratene....
 

 

Peter, cyklisti majú proti polovníkom dosť veľa, pretože polovníci stoja aj za týmto zákonom, ale aj za ďaľšími vecami - nepovolovanie vyznačenia cyklotrás (lebo poľovnícke revíry), obmedzovanie bikovania počas polovačiek. Dokonca ukazuje, že ani samotní lesáci (lesní hospodári) často nemajú námietky proti zriadeniu cyklotrasy na tom alebo onom chodníku, lebo by tá trasa nevadila ani lesu, ani starostlivosti o les, ani ťažbe, ale keďže lesníci sú ovládaní polovníkmi, tak dostanú príkaz cyklotrasu nepovoliť, aby po revíre nebehali cyklisti (lebo plašenie zveri; lebo bezpečnosť pri polovačkách; lebo ožranské párty na polovníckych chatách atď).
 

Cyklista je pre...

...ozbrojenú poľovnícku partiu nebezpečný tým, že je to tichý a rýchly nepriateľ. Keď niekde robia nejakú špinavosť (pytlačenie) a naďabí na nich cyklista, ktorí je pri svojom pohybe tichý sú neskutočne nasra*í, lebo je navyše aj relatívne rýchly a mohol by im pekne zavariť....
 

Potvrdzujem, že najväčšou

"škodnou" v prírode sú poľovníci - strieľať nevedia, su furt namol a robia v lese bordel - už aby niekto povolil odstrel poľovníkov. Problém je v tom, že od prezidentkého "starého uja" cez neviem akých potentátov je kdekto poľovník. Treba túto nebezpečnúa úchylnú "zábavu" postaviť mimo zákon. Je vydaných mnoho predpisov o cestnej premávke, premávke v MHD o nosení zbraní a nebezpečných predmetov, ale v lesoch tolerujeme položratých idiotov s puškami a z IQ hojdacieho koňa. Je to smutné a je to hanba.
 

 

Rád behávam po lese a pre nedostatok času niekedy aj po zotmení (niektoré dni sú stráááášne krátke :-) )

No a práve kvôli ožratým poľovníkom mám vždy rozsvietenú čelovku, aj keď niekedy pri splne si netreba svietiť na cestu. Lebo človek naozaj nemá istotu, či ho nejaký ožran nezastrelí ako srnu...

Ďalšia vec je, že keď niekto aj zrazí srnu a rozbije si pri tom auto, srnu musí odovzdať poľovníkom, lebo srna je vraj ich. Ak by si ju zobral, môže ísť na pár ROKOV do BASY!!! (to je akože protipytliacky zákon, ktorý robní aj zo šoférov pytliakov - pripadá mi to scestné)

No ale škodu na aute (nezavinenú vodičom) už nepreplácajú polovníci (hoci srna je vraj ich), ale v lepšom prípade poisťovňa.

Takže poľovníci dokázali popresadzovať jednostrané zákony vo svoj prospech, ale zodpovednosť majú minimálnu. Časť lesov je súkromná, kde má bežný človek všelijaké obmedzenia a zo štátnych si poľovníci robia vlastný business vytláčajúci ostatných smrteľníkov z lesa. Už začína byť problém ísť na hríby a iné lesné plody, zájsť do lesa po asfaltovej ceste ďalej od dediny autom a už vytláčajú z neho aj cyklistov. Neviem, či za chvíľu nebudú vyberať poplatky, keď sa tam niekto pôjde pešo prejsť a nezavesia mu na krk GPS obojok, ktorý bude kasírovať pokuty, ak si človek dovolí stupiť mimo 4 metre širokého chodníka...
 

Tusim sa Jano,aj pozname...

Teda skratka tvojho mena mi tak napoveda a rozhlad v oblasti to len potvrdzuje... :) Mam v rodine lesnika/ polovnika a viem kolko casu travi v zime staranim sa o krmelce a podobne, takze do jedneho vreca by som ich rozhodne nehadzal... Problemom su vsak prave takyto ,ako si ich spomenul, ktory okrem seba a svojho nie celkom pochopitelneho hobby, nevidia nic ine... Holt Slovensko ma k tolerancii este velmi daleko, a po dlhej dobe socializmu, ktory bol a v ktorom tak trochu este aj zijeme, si ludia radi prisvojuju veci ktore vlastne ani nie su ich :( ako lesy napriklad...
 
Hodnoť

 

juj, junci z ministerstva, keby este niekto postihoval a pokutoval motorky,
ktore pravidelne brazdia lesy cez pezinsku babu.
a tiez si myslite, ze asfaltku od lesnej cesticky rozozna ***** na motorke?
 

moja rec.

my cyklisti im tam zavadziame, ale to, ze sa po vsetkych nasich lesoch a lukach ozyvaju motorky a stvorkolky a su nimi vsetky luky vyorane to uz nikoho netrapi
 

NUZ

podla mojho nazoru problem nastane, ak motorkar v lese zrazi bajkera a nasledne sa zisti, ze ten les patri rodine motorkara. alebo ze sa bajker vyrube niekde na lesnej ceste. adios poistka. bude si za liecenie platit v hotovosti.
 
Hodnoť

 

"sme požiadali všetky lesné úrady v súčinnosti s policajným zborom vykonať dozor v lesoch" - suhlasim, neexistuje uz nic dolezitejsie, cim by sa policia mohla v tomto absurdistane zaoberat, tak nech dozeraju v lesoch.
Kazdy strom dostane policajta!
 

ten dozor, či policajná akcia v lesoch

bude v máji, v júni už zase môžme slobodne do lesa...
a v tom máji by do lesa mohli nahnať všetkých dopravákov, aby tam postávali s palacinkárňami pri lesných cestách. A naši spoluobčania Ponáhľajkovia potom budú môcť v máji slobodne sa rútiť uzavretou obcou 100 km/h a mimo obce trebárs aj 200 km/h a zrážať dôchodcov na prechodoch pre chodcov...
 
Hodnoť

 

a aký modrý cirkus bol okolo tohto zákona
 

 

Keby nebol ten cirkus, tak by bol schvaleny zakon podla povodneho navrhu (obmedzujuci aj volny pohyb pesich po lese a zber lesnych plodov pre vlastu spotrebu), pravdepodobne by nedoslo k zverejneniu mapy lesnych ciest SR a vyklad zakona polovnikmi a strazcami lesa by bol taky, ze lesna cesta musi byt siroka 4 metre.
 

skutocny dovod

Skutocny dovod tohoto stupidneho zakona bol odviest pozornost od inych veci v zakone o lesoch - najma zvysenie tazby mimo schvaleneho planu. A podarilo sa im to dokonale, mimovladky a verejnost sa sustredili sa vacsiu stupiditu. A, my, chudaci bikeri sme si to odniesli. Taka je realita.
 

Aka nahoda...

ze predkladatel je zaroven prezident Slovenskeho polovnickeho zvazu :))))
 
Hodnoť

 

Gratulujem chlapcom z vlady ako nezmyselne dokazu zabijat cas.
 

tak tak

Tento zakon je tupy ako samotny predkladatel.

Jeho tupsot dokazuju jeho vlastne vyhlasenia, k tomu ani nie je co dodat. Ten pozitivny signal ma dostal, tento zakon nikomu nic nepriniesol, ale typek bude tvrdit, ze to vnima ako pozitivny signal. ;o(

Ministerstvo pôdohospodárstva aj Lebocký oponujú, že počet pokút nevypovedá o nevykonateľnosti zákazu. „Pokiaľ nebolo zistené porušenie zákona, nemohli byť ani uložené pokuty, čo vnímame ako pozitívny signál, ktorý poukazuje na dodržiavanie zákona zo strany cyklistov,“ tvrdí Jozef Dóczy z ministerstva.
 
Hodnoť

ďaľší nezmyselný zákon

našej premúdrej vlády
viacej škody napáchajú blbečkovia na štvorkolkách a terénnych autách ako cyklisti
 

blbečkovia?

prečo čo ti spravili? Každý nech robí čo ho baví pokial neškodí svojou činnosťou druhým.
 

 

blbečkovia preto,že to robia,inak by som to nepísal.raz ma za mestom na lúke takmer prešiel jeden,keď doslova vyletel z kríkov na okraji lesa
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME