Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zima prederavila naše cesty (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

mam taky navrh...

mam navrh na novu dopravnu znacku, nieco ako zona s dopravnym obmedzenim, toto by bola zona derrava cesta, stacilo by ju dat k viazdom do okresu a spravca nie je zodpovedny za nic. Takze cesty by nebolo treba opravovat, cim sa usetria peniaze. Samozrejme vodicom to trochu skrtne rozpocet opravovat stale auto ale prinos pre ekonomiku by bol enormny, nastartovalo by to vyrobu dielov a servisne sluzby, vznikli nove pracovne miesta. Ak by sme tento model dotiahli k dokonalosti netreba nam ani dialnice.
 

Neskoro ...

Uz som taku znacku videl, pred par tyzdnami pribudla na jednej rozbitej ceste. Zona s dopravnym obmedzenim (30km), a su tam take 2 kopceky.
 

 

Myslis tu znacku- "podprsenky na ceste"? Takych je aj na ceste c.51 medzi NR a LV neurekom.
 

Dobre hovoris, suvisľe

v podstate je to podobny mechanizmus ako "srotovne". Alebo ked mi zhorel byt, tak na tom profitovali murari, elektrikar, oknari, nabytkari, textilny priemysel a samozrejme vsetci vyrobcovia omietok a dalsich polotovarov. Keby asponm polovica ludi spalila svoj dom, tak by sme bez problemov prekonali krizu a ukazali by sme dlhy nos zahranicu :DD
 

mam taky navrh

ja zasa takyto. Pan Kormuth co takto sa ist pozriet do Finska ake tam maju cesty? Preco do Finska? Nuz preto lebo v zime nie je problem ked teplota dosahuje -25.C.a aj vyssie.Tam vam ukazu ako sa dokazu starat o cesty ako stavaju dialnice.PS: Tam je dovolena celkova hmotnost 60.ton.
 

ono je trošku rozdiel

keď na začiatku zimy klesne teplota hlboko pod nulu a až na jar nad nulu vystúpi, ako keď sa stále pohybuje okolo nuly, do pukliniek v asfalte zatečie voda a zmrzne a toto sa opakuje takmer každý deň. Tým samozrejme nechcem obhajovať šlendriánstvo pri oprave ciest.
 

 

uz uz som ti chcel nieco napisat, ked som zbadal to slendrianstvo na konci :)
staci prejst z bratislavy 10km do rakuska, povozit sa tam a clovek zasne.
tam maju takisto mraz-teplo-mraz-teplo. a takisto to ich asfalt nevydrzi. lenze ak prejdes po ceste
so zaplatami, rozdiel spoznas len zo zvuku pneumatik, ziadne seky, "dokonale" vyhladene zaplaty.
 

Dobry navh.....,

ale vobec netreba ist az tak daleko. Staci sa pozriet do Rakuska, Nemecka, Svajciarska....atd!!! Nase cesty su produktom "usilovnych" socialistickych stachanovcov a potrva este mnoho rokov, nez tento diletantizmus stihne slovenska ekonomika odstranit/opravit!
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

A cestari si ako vzdy *prekvapeni*

Sak za to su plateni nie? Aby boli vzdy prekvapeni, a my tiez.
Keby tie diery zaplatali priebezne a vcas, by sme si na ich malickost ani nespomenuli.
 
Hodnoť

ten naivno-optimisticky obrazok vrstiev

cesty ma pobavil. 95% nasich ciest bolo postavenych za jakesa a jeho predchodcov. sudruhovia oblubovali rozne zlepsovaky a "racionalizacne" opatrenia. tie usetrili minimalne dve vrstvy. viac dokazali usetrit uz len v krajine, ktora bola nasim vzorom - v hrdinskom CCCP. kto tam bol, rozumie.
 

 

Ano banan, preto ze sa za sociku setrilo, tie cesty drzia mnohokrat aj 2-3x nasobok planovanej zivotnosti., btw. vacsina nasich ciest bola postavena za sociku. Inak hovoris ako keby sudruh kapitalista nesetril a neobabraval kde sa da ...
 

 

máš pravdu staré cesty sú kvalitnejšie ako nové Bratislava je priam ukážkou, všetky nové úseky sú ako tankodrom.
 
Hodnoť

 

Pan redaktor,
preco je nadpis o jednom a clanok o druhom ?
Na zaklade coho tvrdite,ze poistovna to preplati ?
 

 

Redaktor objavil teplu vodu, lebo zistil, ze ti to preplatia z havarijnej poistky, len zabudol na jednu vec, ze ju asi nema kazdy.
 
Hodnoť

slovensko je fašistický štát

keď štát neopraví cesty a niekto sa na nej kvôli diere zabije tak je to v poriadku, keď ja neočistím chodník ktory nie je môj zaplatim pokuty a odškodne keď si nejaky opilec na ňom rozbije hubu
 

 

Maju na to univerzalnu formulku: "neprisposobil jazdu stavu a povahe vozovky"...
 
Hodnoť

jednemu nerozumiem

čím modernejšie technológie sa používajú,tým sú materiály horšie.Na horskej ceste,kde sa asfalt kládol medzi dvoma vojnami drží ako sviňa aj po toľkých desaťročiach,na ceste kde sa dá dnes nevydrží ani dve zimy.Betón ,ktorý používali na bunkre je furt dobrý,vlani som betónoval chodník a aj napriek tomu,že som dal cementu aj navyše,už sa rozpadá.Čím to ***** je?Žeby Fico?Dzurinda?UFO?
 

jednoduche...

Pretoze niekto chce byt silou mocou eko....(kazdy nech si doplni co mu tam pasuje)
Tie nezdrave technologie,boli ale spolahlivejsie.Ma nevie nic viac pobavit ako ked teraz vidim,ze cestari opravuju cestu sypanim strku do vymolu,ktory je len tenkym filmom obaleny lepivou substanciou(dufam ze asfalt,ale pochybujem)
Kam sa podeli traktory s asfaltovym kotlom na vlecke a stade pekne krasne vo furiku roztopeny asfalt nalievali do vytlkov.
Tieto opravy ale neboli ekologicke.Hlavne ze taketo zaplaty drzia aj u nas na ulici uz vyse 15 rokov.
problem maju,len ked sa pouzilo malo strku(ziadny)a ked sa v teplom pocasi na tom asfalte stoji s autom ostanu po vas otlacky.
Zvlasne je,ze cesty spravene za komancov stale drzia aj ked su uz vyse 40-50 rocne,bez riadnej udrzby.Odchadza podlozie to ano,ale cesta stale drzi.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME