Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mikolaj chce zrazu menej slovenčiny (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť

pokial bude vyucovanie efektivnejsie, preco nie

Ked odpadnu hodiny pocas ktorych sa bifluju detaily o vsetkych spisovateloch, ktori kedy zili.
 

tak, tak

ja by som zaviedol povinne matematiku a dva cudzie jazyky a ostatne vsetko volitelne
 

tak tak

citanie a pisanie by bolo uplne fakultativne, hlavne, ze buduci smetiari a pomocni robptnici budu mat dve cudzie reci a matematiku - sa fakt prihlas na MS, na teba tam cakaju.
 

 

... nevidím dôvod, prečo nezaviesť takmer všetko na báze dobrovoľnosti ... každý žiak, resp. jeho rodičia by si mohli vybrať, koľko hodín z akého predmetu bude vhodné pre svojho potomka... tí zodpovední sa o to zaujímajú aj teraz, a tí ktorí na to nemajú - na čo im to za naše dane džgať do hláv? keď aj tak skončia niekde v PSA za pásom ... poznáš bájku Sv1ne a perly?
 

 

ja si myslim, ze dieta si nedokaze samo vybrat to co je pre neho dolezite... dieta si vybera len to co ho bavi alebo nebavi. a to predovsetkym na zakladnej skole... a co ked nema zodpovednych rodicov? ale este presnejsie... co ked ti samotni rodicia nemaju ani len predstavu o tom co je pre ich dieta dobre a to je asi vacsina na slovensku... alebo si budu na slovencine predcitavat z noveho casu? a s tym, na co im to dzgat za nase dane do hlav, to snad nemyslis vazne:)

modro-cervene trenyrkove skolstvo z cias komunizmu nie je dobre... ale prejst na totalnu anarchiu by bolo este horsie:)
 

 

Kvoli neschopnosti niektorych rodicov postarat sa o svoje dieta a pripravit mu program do skoly chces obmedzovat tych rodicov, ktori maju presnu predstavu, co ich dieta potrebuje. No nech sa paci ...
.
Viem si napr. predstavit nejaky zakladny studijny program, ktory mozu rodicia pre svoje deti v pripade zaujmu pozmenit podla svojich predstav.
 

 

to som nepovedal:) praveze si myslim, ze je dobre vytvorit programy pre rodicov, ktori sa staraju o svoje deti... a tiez pre deti s lepsimi schopnostami chapat. Je dobre mat moznost kombinovaneho programu pre nadanejsich, napriklad.

ja som len reagoval na tu anarchiu...ten koho rodicia maju zaujem nech ma, to dieta ktoreho rodicia tohoto pristupu nie su schopni nech na to kasle ved skoncia i tak na pase. nechcem obmedzovat ani deti, ktore toto nemaju zabezpecene.
 

 

nenazýval by som to anarchiou. Ale troška inak a z iného uhla pohľadu by som postavil vec - prečo a načo vôbec mali rodičia deti, keď sa nedokážu ani len postarať o to, aby im dali kvalitné základné vzdelanie?A aby sa zaujímali o túto problematiku? to snáď nemyslíš ani vážne, čo si napísal ... ako môžem prenechať zodpovednosť za výchovu a vzdelanie svojho dieťaťa na niekoho druhého? (napr. tak "zodpovedného", ako je štát???) predovšetkým rodičia spolu s dobrou komunikáciou s dieťaťom a učiteľom dokážu určite citlivo zostaviť dobrý vyučovací program pre dieťa. BTW ak sa chceš spoľahnúť len na školstvo ako také, na našich úradníkov, kľudne. Ja mám jasnú predstavu, ako budem svoje dieťa vychovávať.
 

 

ale to je v poriadku.... ja s tebou suhlasim, ze rodicia musia byt zodpovedni za svoje deti, ze ich nemaju proste mat ked ich nechcu. som za zodpovednost kazdeho cloveka za svoj zivot. Ale pozri sa okolo.... co s tymi detmi, ktore uz teraz na tej skole su a ktore spadaju do mnou spominanych kategorii? navyse ja ti neberiem tvoju zodpovednost za tvoje dieta, praveze som rad, ze taky si... a preto som vyssie spomenul, ze je dobre mat aj ine varianty pre vychovu a studium... rozne programy a trebars aj skoly s uplne volnou moznostou ucebnych osnov... ale statu predsa zalezi na tom akych vzdelanych ludi bude mat. tym som predsa ale nepovedal ze rodicia tym padom maju pravo prenechat statu zodpovednosz za svoje dieta.
Inac vo svojom okoli mam x-ludi, ktori pracuju ako ty si povedal za pasom, nemaju ani sajnu o tom co ich detom moze dat napriklad vysoka skola, akym smerom moze viest ich deti, aky rozmer moze priniest do ich zivota... a nie len to, ti ludia casto neprekrocia myslou a ani svojim zivotnym postojom hranice svojho mestecka, takze ani zdaleka nevie dietatu tieto veci doporucit, viest ho, casto anilen informovat ho tom... kto to za nich spravi? znamena to ze ich deti na to nemaju? ze su neschopne? ze nemaju talent?
suhlasim s tym, ze vo vacsine pripadoch treba vychovavat samotnych rodicov, ale nemozes to rozhodne nechat len na nich. Na to sme bohuzial este ako stat nedozreli.
 

 

... velmi dobre napisane, pochopil som co mas na mysli ... :))
a davam ti za pravdu ...
 

 

preco chces za nezodpovednost rodicov trestat dieta? Pozri sa na ciganov, aki su zodpovedni...
 

 

no keby vedeli matematiku a cudzie reci, tak z nich nebudu pomocni robotnici a smetiari :)
 

---:)))

Ale taki smetiari, co recituju pri kontajneri Hviezdoslava tiez nie su na zahodenie.

---:)))
 

elisabeth

Čo konkrétne máš proti smetiarom? Keby ich nebolo zhnili by sme v špine! A keď "pomocni robptnici budu mat dve cudzie reci a matematiku" (kopíroval som Ťa a chyby som Ti neopravoval). Vedz, že dlho nebudú pomocnými robotníkmi!
 

a smeti sa budu vynasat same

a na pomocne prace si zorganizujeme Pakistancov, ze........a vsetci Slovaci vdaka dvom cudzim reciam a matematike budu uspesni mamazeri a poslanci EP.
 

Jak sa to zobere.

Vseobecne je znizovanie rozsahu uciva v case googlu velmi vitane.
.
Ale robit chaoticky zmeny, ktore ovplyvnia cca. 1. milion ziakov je hrube sledrianstvo.
.
Minister mal vypracovat dokladnu analyzu, na zaklade nej podorobnu koncepciu. A nie ze v poslednej sekunde nieco skrtne, lebo dostal nejake "podnety od ucitelov".
 

 

Súhlasím, spisovatelia a učenie sa o nich je zbytočnosťou. Síce to patrí ku všeobecnej inteligencii, ale mňa to v škole nebavilo a v živote som to nepotreboval. Dejepis to isté - nepotrebné údaje, ktré sa treba väčšinou bifliť - nechcem povedať, že ma to nezaujíma, ale učiť sa to? Na VŠ sme mali jedného super učiteľa histórie. Mal tak 70 rokov, ale ten vedel pútavo rozprávať - skoro sme nedýchali ;). Potom bola zápočtová písomka - nie v štýle, že sme sa biflili, ale asi tak, že čo sme si zapamätali (trošku sme zopakovali) - chcel napr. význam istých udalosti, vynálezov, ich prínos pre spoločnosť. Žiadné dátumy, miesta - max tak storočie. Takto by sa mal učiť dejepis a minimálne známkovanie. Hlavne by mali takéto predmety učiť učitelia zapálení pre daný predmet - aby učili pútavo.
Iný problém sú predmety ako matematika, biológia, fyzika, chémia... Tie sú potrebné na ďalšie štúdium. Ak napr chýba mladému človeku biológia a rozhodne sa pre medicínu - má vážny hendikep. Zas na technike to nevadí. Všetko záleží na tom ako sa mladý človek rozhodne ďalej. A keďže deti to nevedia - nech sa učia základné predmety - potom budú mať širšiu možnosť rozhodnúť sa čo ďalej.
A jazyky - nekomentujem - v dnešnej dobe 100% nutnosť. Keby sme sa im za komunizmu viac venovali a poznali ich dôležitosť :(.
Prajem pekný deň.
 

Suhlas, ved prave

uplne suhlasim, ale na druhej niektore veci by sme mali nechat na vysoke skoly a rozlozit ten zbytok. Len tak namatkovo z gympla si spominam ze v poslednom rocniku sme brali derivacie na matike, zaklady teorie relativity na fyzike. Tu teoriu relativity pochybujem ze chapala samotna ucitelka, derivacie sme i tak potom cele preberali na vysokej. Je to uz dost vyssia uroven, tieto veci nech sa skrtnu a nech sa sustredia aby decka vedeli ten zaklad poriadne.

No a biologia a sposoby delenia jednopohlavnych organizmov mitoza, amitoza a este nieco. Dakujem, myslim ze medici a biologovia by tieto veci dosprtali na univerzite, pre vsetkych by asi bolo uzitocnejsi nepovinny predmet ktory sme mavali v piatok na nultej hodine o rakovine, co to ovplyvnuje a co mozeme urobit aby sme obmedzili niektore rizika jej dostania... .

Osobne v dnesnej dobe povazujem za kriticky dolezite predmety: matematika, informatika a zaklady programovania, zaklady vied, anglicky jazyk, plus prakticke znalosti na prezitie ako ekonomicke a pravne minimum, sexualna vychova a pod.
 
Hodnoť

volitelne?

na zakladnej skole? alebo na ucilistiach? ked budu hladat najblizsie ministra skolstva, mozes sa prihlasit...
 
Hodnoť

Ďaľší na odstrel

a nebude to veľmi dlho trvať.
Že je to človek, ktorý neovláda základné súvislosti riadeného rezortu a systému vzdelávania, je odbornej verejnosti už dávno známe.
Ďaľším rozmýšľajúcim ľuďom začalo byť už dávnejšie jasné, že tento minister nemá úroveň,nemá manažerské a komunikačné schopnopsti.
A ako už dlhšie vníma verejnosť, nemá ani šajnu, ako by mala vyzerať koncepcia reformy školstva, nie to ešte jej obsah.
Myslím, že väčšia časť učiteľov si vydýchne , následne aj rodičov, ak niekto konečne dá návrh na jeho odvolanie pre nekompetentnosť.Vždy sa dá vrátiť z pol cesty pripravenej reformy, ako urobiť galimatiáš v hlavách učiteľov aj žiakov a potom naprávať somariny.
Kto ho pozná ešte z VŠ, sa čuduje, ako Gašparovič mohol odobriť jeho nomináciu do tohoto rezortu.Ale budiž- ak by mal schopných poradcov a vedel systémovo a analyticky myslieť a manažovať,nič proti nemu. Ale na škodu školstva - NEVIE.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Najčítanejšie na SME