Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pilot z vetroňa havarového pri Ružomberku zomrel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

presne tak
este to tocenie v termike v 70m by mu preslo (zazil som aj nizsie tocene termiky, aj ked pod 50m uz by sa tocit nemalo), ale ak nekalkuloval s vetrom a tocil z protivetra tesne na padovke ... smola. fakt osobna chyba. samozrejme iba ak to bolo tak ako popisuju prispevky.
<< < 1 2 3

Protivietor?

Tocil z protivetra? Ak idem proti vetru a zacnem tocit, tak to ma nejaky vplyv na IAS? Prosim nakresy ;-)
Ked uz let na minimalke tak potom skor nejaka turbulencia alebo strih.
Reagovať | marekf
 

Protivietor?

ma to velky vplyv na obtekanie lietadla masou vzduchu a ak lietas, tak vies, ze ak nesymetricky utrhnes prudenie, lietadlo svojvolne predchadza do vyvrtky, co je v 50metroch nerozchoditelna vec.
a strihy vetra v LKRU? somarina! z tych obrazkov co som videl, tak to zapichol rovno do zeme. cize ak vylucime to,z e to urobil svojvolne (ze nebol samovrah) prichadza do uvahy varianta taka, ze sa v tom case vrtal vo vrtaku. videl som cirkusa v roznych rezimoch letu(sam lietam, ale cirrusa nie) dokonca som ho videl aj v nizkom nalete tak na 200IAS plne nalozeneho vodou. kridla mu doslova tlieskali a nic sa nestalo, cize tie odtrhnute kridla na obrazkoch jasne ukazuju to, ze sa zapichol do zeme vo velmi vysokej rychlosti a pod relaivne ostrym uhlom, ktory sa blizi normalovej hodnote voci zemil a to znamena, ze sa pokusal vyberat bud pad, alebo vrtaka, co sa mu bohuzial uz nepodarilo. nikdy vo svojej leteckej kariere by som nerad riesil situaciu, ktora sa stala v LZRU (a nakoniec aj koncom juna v LZNI) alebo jej podobnu.
Reagovať | pipak
 

Protivietor2

(aby som sa doplnil) ... pripadne ak bol naozaj na minimalke tak staci ze vobec zacal tocit.
Reagovať | marekf
 
Hodnoť

 

Úprimnú sústrasť všetkým pozostalým.
Škoda ho aj keď som ho nepoznal. Nech odpočíva v pokoji a nech zavrú hubu tí, čo v živote neleteli a nevedia o čom to je!
Reagovať | Dano-NR
 
Hodnoť

ze by si kazdy mohol dovolit lietat

je asi sprostost. Aj nestasní mladici v terennych autach jazdia ako delove gule a ohrozuju ostatnych ludi na cestach.
Na vec sa da pozriet aj tak, ze svojim lietanim ohrozoval obycajnych ludi. Ked niekto nevie jazdit alebo lietat a predsa jazdí a lieta je podla mna nezodpovedný a hazarduje nie len so svojim zivotom.
Som si takmer isty, ze ked nevedel lietat nebol to chudobný nadsenec, ale
zbohatlik co si chcel uzivat viac ako iný.
Reagovať | ohrozoval inych
 

90%

... (alebo tak nejak) vsetkych leteckych nestasti je human error. Tak si myslim ze je trochu prehnane povedat na niekoho kto spravi chybu ze to 'nevie'. Lebo potom to 'nevie' nikto (teda kazdy, vsak sa rozumieme), urcite kazdy uz spravil chybu, a to sa netyka len pilotov. Jediny rozdiel je v tom, ze ini maju viac stastia a chyba nema tragicke nasledky. Mozno ze to bola jeho prva chyba v zivote ktoru spravil (a posledna).
Reagovať | marekf
 
Hodnoť

Uprimnu sustrast

Tazko tomu uverit, je mi luto.Pre vsetkych co tu popisali kopu hluposti len tolko:Palko bol dobry chlap a dobry pilot,chybu ktoru spravil nebolo mozne napravit.Taku chybu robi clovek len raz...naposledy.Nebol to ziadny zbohatlik (ako pise tuna daky hlupak)Bol to skutocny nadsenec.Neviem aky mal nalet za posledne obdobie ale lietal dlhe roky.Cirrus je ,,brus,,a chyby neodpusta stat sa to moze kazdemu z nas.
Vsetci co sme Palka poznali venujme mu minutu ticha.
Cest jeho pamiatke!
Ps.Otcovia z Martina davajte si prosim pozor,az sa pridem na vas pozriet nech uz nikto viac nechyba!
Reagovať | Cirus
 
Hodnoť

Cirus

Máš 100% pravdu. Tí, ktorí nikdy nezažili strach pred majestátom smrti, čo nikomu neželám, môžu popísať podobné nezmysly a je ich treba, za to písanie, iba poľutovať. Zem je milostivá matka, ale i nekompromisný exekútor, ktorý sa vysporiada s každým, bez rozdielu. Každému kto sa vzniesol a vznáša nad zemou želám ohľaduplnú príťažlivosť zeme a rovnaký počet úspešných výstupov a zostupov, vzletov a pristatí.
Reagovať | Sedlo
 
Hodnoť

suhlasim.

ti, co tu pisu podobne blbosti by som normalne aj zelal, aby stali zoci-voci smrti a pasovali sa s nou ani nie tak fyzicky, ako psychicky.
a ako pises, cirrus neni blanik, ktory je ohladuplny aj voci hrubym chybam. cirrus je cirrus s plavajucou vyskovkou a takymi vlastnostami ake ma. Neraz som videl chalanov, co sa nan preskolovali so 150 hodinami a so smrtou v ociach to nechali hned po prvom (neuspesnom) starte.

ukoncil by som to citatom jedneho pana pilota, ktory predniesol na pohrebe druheho pana pilota - Lietanie je krasne, ale musime si uvedomit, ze sme stale spojeni akoby pupocnou snurou s matkou Zemou. (ospravedlnujem sa, ale odcitovat to doslova neviem)
Reagovať | pipak
 

Cirus a 100 hodin

mozno prave v tom bol "problem". podla dostupnych informacii mal nalietanych 100 hodin ...
Reagovať | mrco
 

Cirus a 100 hodin

To sa mi nezda,pokial tomu tak bolo tak potom posledne 3 roky skoro nelietal.Ale co viem urcite v kategorii UL to bolo ovela ovela viac
Reagovať | Cirus
 
Hodnoť

Sustrast

Pala som naposledy videl na maturitnom stretnuti. Vtedy som sam lietal. A tak nas povazovali za blaznou ked sme si ukazovali ako sa pristava do pola ci vybera vyvrtka. A viem ze chyby vo vzduchu sa neodpustaju. Palo tam isiel a robil co robil rad. Skoda, uz sa nestretneme.
Uprimnu sustrast rodine.
Reagovať | spilberk
 

<< < 1 2 3

Najčítanejšie na SME