Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Raketoplán Endeavour bezpečne pristál (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Bedlivo alebo pozorne????????

Co to tam mate za čechizmus?
 

Krátky slovník slovenského jazyka 4

Krátky slovník slovenského jazyka 4
4., doplnené a upravené vydanie. Redigovali: J. Kačala – M. Pisárčiková – M. Považaj. Bratislava: Veda 2003.
bedlivý príd. starostlivý, pozorný, opatrný; svedčiaci o tom: b. pozorovateľ;
b. dozor;
b. zrak, pohľad;
bedlivo prísl.: b. skúmať, pozorovať;
bedlivosť -i ž.
 

bedlivo je od slova

bedľa :)
 

 

a "bedľa" je len na skok od "knedľa" a toto uz hladny uprostred noci fakt nezvladam. krotte sa :)
 
Hodnoť

alert

na videu chabej kvality sa vynima slovo ALERT, takze bez problemov to nebolo. pilot potom prebera manualne riadenie raketoplanu, co je vrcholne nezvycajna vec, kedze vsetky pristatia raketoplanov su plne automaticke.......
 

 

Nápis Alert som tam nikde nevidel, len vpravo logá CNN a NASA TV a na moment nápis NASA v pruhu.
-Čo som na webe sledoval a v spomínanej tv videl posledných asi 4-5 pristátí, vždy to v posledných minútach prebral pilot. Pravdepodobne je technicky možné aj plno-automatické pristátie, ale aj tak to riadi človek. Inak, skús sa ako vojenský pilot na vrchole kariéry ocitnúť za kniplom raketoplánu, a pritom s vedomím, že "nic nebudé" a všetko za teba zmákne automat - veď to by bola dehonestácia tých pilotov.
-Deorbiting a pristátie prebehli v pohode, zhruba o hodinu neskôr ukázali aj detail toho poškodeného miesta - trhlina sa pôsobením tepla skoro vôbec nezväčšila.
 

 

Slavo, netrep. KAŽDÝ let raketoplánu prebieha tak, že raketoplán dosadá v manuálnom režime, teda kontrolovaný pilotom. Samozrejme, nebol by problém pristávať plne automaticky, ale nedeje sa tak - je to však normálne.
-
Pohyb v atmosfére až do poslednej "zákruty" pred letiskom je plne riadený počítačom. Potom ale preberá riadenie pilot.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

Informatika v praxi

No pokiaľ si to pamätám tak brzdenie prebieha tak že nejakú dobu sa drží 21° nad horizontom - povolená oidchýlka je tuším 5° , inak by zhorelo celo to slavne éro. Potom sa tým klzákom ktorého vertikálna rýchlosť je cca 180 km/h (teda vlastne voľný pád) treba trafiť na pristávaciu dráhu.
... a potom mi niekto bude tvrdiť že najdôležie z informatiky je to čo vymysleli u MS.
 

 

a ako to je s "vpadom" do atmosfery? predpokladam, ze tie riadacie trysky ho v stave beztiaze postupne smeruju stale nizsie a nizsie (blizsie) a VELMI POMALY sa zacina pocitovat gravitacia - teda zrychlovanie az do volneho padu (ktory cez plyny v atmosfere rozzeravy podvozok tohto sympatickeho MPV) - alebo je to taky prudky vpad? natocia sa predkom dole a kapitan Kirk zahlasi "Data, motory, maximum, smer Florida, hla, tam je". diky :)
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť

Som

rád,že šťastne pristáli po probléme,ktorý sa im stal.
 

Neverim

Neverim, ze to pristatie s poskodenym trupom bolo az take bezproblemove. Ktovie, ci to co pristalo bol Endeavour. Kto chce nech si precita aj iny nazor na NASA: http://www.matrix-2001.cz/prispevky/ruzne/fire/fire01.htm
 
Hodnoť

hm

som rad, ze (ako je vidiet z reakcii) slovaci rozumeju nielen futbalu, hokeju, politike a riadeniu statu celkovo, ale tiez riadeniu raketoplanov...
 


Najčítanejšie na SME