Bratislava 21. októbra (TASR) - Žilina má šancu dostavať diaľnicu oveľa skôr, ako sa pôvodne plánovalo. Dôvodom prípadného urýchlenia jej výstavby je snaha vládnych predstaviteľov prilákať na Slovensko juhokórejskú automobilku Hyundai, pre ktorú je napojenie na diaľničnú sieť jedným z rozhodovacích kritérií, kde umiestniť svoj nový závod.
"Keď sa tento projekt ukáže ako reálny, tak nie je problém, aby sa pripravil materiál a vláda by rozhodla o ešte rýchlejšom tempe jej výstavby," konštatoval dnes v Novinách STV štátny tajomník Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Ján Kotuľa.
Podľa Petra Gandla zo Slovenskej správy ciest (SSC) je však výstavba akéhokoľvek diaľničného úseku, podobne ako v prípade Žiliny, veľká stavba, ktorá sa nedá zrealizovať za jeden rok. "Spravidla je to niekoľko rokov," upozornil.
Investičná príprava výstavby spomínaného úseku je ale na takej úrovni, že diaľnica sa po Žilinu v krátkom čase dostane, domnieva sa nezávislý poslanec NR SR Ján Mikolaj. Na prípadné využitie súkromného kapitálu pri jej výstavbe však podľa jeho slov Slovensko ešte nie je v súčasnosti dostatočne pripravené.
Aktuálny plán výstavby diaľnic pritom s diaľničným prepojením Bratislavy a Košíc ráta najneskôr v roku 2011. Podľa MDPT SR by sa tento termín mohol vstupom súkromných investorov skrátiť o ďalšie 3 až 4 roky. Diaľnica z Bratislavy smerom do Košíc v súčasnosti končí približne 40 kilometrov pred Žilinou. Podľa ministra hospodárstva Pavla Ruska bude diaľničný úsek po Žilinu v čase prípadného spustenia nového závodu Hyundai na Slovensku dostavaný. Problém s diaľničným pripojením má aj konkurenčný český Žatec.