Mercury/Universal 2002
Jej predošlý album Come on Over sa minul v najväčšom množstve, aké niekedy žena-muzikantka predala. Uvidíme, čo bude s jeho pokračovateľom Up!, či zopakuje úspech, alebo zaradí Shaniu Twain k jednorazovým a to ešte country speváčkam. Zužovať ju len na jeden žáner by však bolo nespravodlivé, lebo Shania sa šikovne pohybuje v nekonečnom mori crossoveru. Jej pesničky sú dosť osobné, s nákazlivými melódiami. Magazín The Rolling Stone píše: nie sú ani nepodarené, ani im nechýba nápad. Album je o niečo viac popový, s citáciami bláznivých melódií ako od Abba, Queen a Roxette. Popový sound zvýrazňujú sláčiky či syntezátory.
Aaliyah: I Care 4 U
Universal 2002
Ruch okolo R&B speváčky Aaliyah neutíchol ani po viac ako roku, keď umelkyňa spolu s časťou štábu zahynula pri leteckom nešťastí na Bahamách. Posmrtná kolekcia starých hitov a predtým nikdy nerealizovaných skladieb šum a mýty okolo nej ešte zosilní. Tak napríklad: Aaliyah nebola výtvorom R. Kellyho, hoci ju objavil v pätnástich. Vytvoril ju Tim Timbaland, známy hip-hopový producent. Jej sladký hlas sa najviac hodil k jeho džezíkovej nálade a úsporným beatom. Názov albumu I Care 4 U je zhodný s jednou jej známou pesničkou, ďalšou skladbou, ktorá ju má pripomínať, je Don‘t Know What to Tell Ya, One In A Million, alebo produkcia R. Kellyho Back and Forth. Väčšina skladieb tu je Timbalandovým koncertom a ako bonus remix piesne Marvin Gayesa Got to Give It Up.
Audioslave: Audioslave
Sony Music 2002
Audioslave je rovnako neuveriteľná skupina, ako keby spieval Prince s The Ramones, napísal magazín The Rolling Stone. Minuloročný debut americkej superskupiny, zloženej z troch členov Rage Against The Machine (RATM) a bývalého speváka Soundgarden Chrisa Cornella je skutočne veľkým prekvapením posledných mesiacov aj pre skalných fanúšikov oboch mŕtvych skupín. Štrnásť pesničiek Audioslave vzniklo počas džemovania pod taktovkou skúseného producenta Ricka Rubina, ktorý dal Cornella s RATM dohromady. Metal, ktorý sa v súčasnosti presypal do nukleárnych polôh, sa v prípade Audioslave vracia späť do rokov deväťdesiatych. Audiootroci z LA a Seattlu na svojom debute sa oproti minulosti politiku obchádzajú, nahrádza ju však vrodený Cornellov nihilizmus. Znie to ako ranné nahrávky Soundgardenu, napísal o debute skupiny Amazon.com.
Michael Kocáb: Za kyslík
Sony Music Bonton 2002
Najnovší album českého speváka a skladateľa Michaela Kocába, člena Pražského výběru, je výsledkom spojenia modernej elektronickej hudby a klasického kocábovského strihu. Ako ale spojiť jeho typickú melodiku a ustrážiť všetky tie mašinky, aby to pesničkám alebo skôr kompozíciám neuškodilo? Album Za kyslík dostal v Česku rozporné kritiky. Bývalý poslanec, dnes hudobník a podnikateľ tvrdí, že je o starnutí a smrti, ale spôsob, ako ho nahral, by mal skôr osloviť mladých ľudí. Dopomôcť mu k tomu majú aj hostia - veční spolupracovníci ako Michal Pavlíček, Vilém Čok alebo Dan Bárta. Kocáb sa pohybuje v rovnakých vodách ako posledný album Petra Gabriela Up. Starne, ale nechce stratiť tep s dobou.