Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
SKORÝ ŠTART REZERVNÉHO FONDU, KTORÝ MÁ Z TRHU STIAHNUŤ PREBYTOČNÉ POVOLENKY ETS, ODMIETA BLOKUJÚCA MENŠINA ČLENSKÝCH ŠTÁTOV NA ČELE S POĽSKOM

ENERGETIKA: EÚ sa nedohodla na reforme obchodovania s emisiami

Vyšlo aj v EKO


BRUSEL 25. marca (SITA, Reuters) - Členské štáty Európskej únie sa v stredu opäť nedohodli na reforme systému obchodovania s emisnými povolenkami. Informovala o tom agentúra Reuters, pričom sa odvolávala na diplomatické zdroje. Krajiny ako Nemecko a Veľká Británia presadzujú, aby rezervný fond, ktorý má z trhu stiahnuť prebytočné povolenky, fungoval už začiatkom roka 2017. To však odmieta blokujúca menšina členských štátov na čele s Poľskom, podľa ktorých štart reformy nie je potrebný skôr ako v roku 2021.

Skryť Vypnúť reklamu

Cieľom reformy je zvýšiť ceny povoleniek a tým motivovať firmy k investíciám do ekologicky šetrných zdrojov energií. Podľa nemenovaného diplomata by lotyšské predsedníctvo EÚ mohlo začať s Európskym parlamentom (EP) neoficiálne rozhovory o právnom dokumente, ktorý bude podkladom pre reformu, na otvorenie formálnych rokovaní mu však chýba mandát všetkých 28 členských štátov EÚ.

Systém obchodovania s emisiami (EU ETS) vznikol pred desiatimi rokmi. Doteraz zápasí s prebytkom emisných povoleniek, ktoré sa naakumulovali počas druhého obchodovacieho obdobia, teda v rokoch 2008 až 2012 v dôsledku hospodárskej krízy, samotným nastavením systému a tiež nadalokácie podnikov v strednej a východnej Európe. V stredu cena povoleniek v systéme ETS klesla o viac ako 3 % na 6,85 eura za tonu.

Skryť Vypnúť reklamu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 843
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 605
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 670
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 107
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 858
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 614
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 988
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 816
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 256
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 185
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Európska únia

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Koronavírus na Slovensku: Potvrdili ďalších 11 úmrtí, vyliečilo sa 878 ľudí (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 ľudí pozitívne testovaných na nový typ koronavírusu. Laboratóriá otestovali 5 899 vzoriek. Celkový počet nakazených dosiahol číslo 46 056. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 176 obetí.

Ilustračná fotografia.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Predseda NR SR Boris Kollár.
Peter Sagan.