Štvrtok, 22. august, 2019 | Meniny má Tichomír

Nie je to sci-fi, ale zábery z výstavby hlboko pod New Yorkom

Hlboko pod New Yorkom vzniká podzemná sieť tunelov, ktoré teraz pripomínajú zábery z Matrixu.

Obrovský projekt s názvom East Side Access má priniesť New Yorku nové železničné spojenie medzi Long Islandom a manhattanskou časťou East Side. S výstavbou sa začalo v roku 2007 a dokončená by mala byť v roku 2019. Náklady zatiaľ dosahujú vyše osem miliárd dolárov.

Tunely vedúce do časti projektu, ktorá sa nachádza pod Grand Central Terminal. (MTA/Patrick Cashin)
Betónovanie pod zemou. (MTA/Patrick Cashin)
Pod zemou pracujú obrovské mechanizmy i vlaky. (MTA/Patrick Cashin)
Cez tieto tunely v skalách budú raz premávať vlaky. (MTA/Patrick Cashin)
Projekt má pomôcť najmä pri dochádzaní ľudí za prácou do Manhattanu. (MTA/Patrick Cashin)
Bager pri práci. (MTA/Patrick Cashin)
V budúcnosti budú na tomto mieste eskalátory na terminál Long Island Rail Road. (MTA/Patrick Cashin)
Jeden z tunelov pod Manhattanom bude začínať pri už existujúcom tuneli 63rd Street a skončí pod Grand Terminal. (MTA/Patrick Cashin)
Práce pri hĺbení tunela. (MTA/Patrick Cashin)
Hlboko pod Manhattanom. (AP Photo/Mary Altaffer)
Po dokončení bude East Side Access najväčším systémom hromadnej dopravy v Spojených štátoch. (AP Photo/Mary Altaffer)
Príprava náloží pred odpálením. (MTA/Patrick Cashin)
Po dokončení prejde tunelmi 24 vlakov za hodinu. (MTA/Patrick Cashin)
V pracovný deň by malo po nových linkách cestovať približne 160-tisíc ľudí. (MTA/Patrick Cashin)
Stavba projektu v Queense. Na fotografii je zachytený pohľad na konštrukciu medzi Northern Boulevard a Sunnyside Rail Yard. (MTA/Patrick Cashin)
Technika pri práci. (MTA/Patrick Cashin)
Výstavba tunelu pod Northern Boulevard. Stavbu komplikovalo napríklad aj mäkké podložie, ktoré pre väčšiu stabilitu zmrazili. (MTA/Patrick Cashin)
Do vyznačených otvorov v skale smerujú nálože. (MTA/Patrick Cashin)
Aj týmto schodiskom budú o niekoľko rokov prúdiť tisíce ľudí. (MTA/Patrick Cashin)
Robotník pózuje pri práci hlboko pod zemou. (MTA/Patrick Cashin)
Rozširovanie tunela pod Grand Central Terminal. (MTA/Patrick Cashin)
Pracuje sa vo vlhkom prostredí pri umelom svetle. (MTA/Patrick Cashin)
Pôvodne sa cena v roku 1998 odhadovala na tri miliardy dolárov, neskôr na šesť a teraz až na osem miliárd. (MTA/Patrick Cashin)
Northern Boulevard. (MTA/Patrick Cashin)
Nové trasy by mali výrazne prispieť k skvalitneniu života v meste. (MTA/Patrick Cashin)
Vstúpte do podzemia. (MTA/Patrick Cashin)
Postup prác v septembri 2011. (MTA/Patrick Cashin)
Nie všetku prácu dokážu vykonávať len ťažké mechanizmy. (MTA/Patrick Cashin)
Ďalší z množstva strojov pri práci. (MTA/Patrick Cashin)
Ako v bani. (MTA/Patrick Cashin)
Výstavba môže na niektorých miestach pripomínať obrovský chaos. (MTA/Patrick Cashin)
Rušňovodič podzemného vláčiku. (MTA/Patrick Cashin)
Obrovské rýpadlo pred spustením. (MTA/Patrick Cashin)
Štyri tunely pod Queensom dokončili už v lete 2012. (MTA/Patrick Cashin)
Výstavba pod Manhattanom. (MTA/Patrick Cashin)
Robotník kráča tunelom pod Grand Central Terminal. (MTA/Patrick Cashin)

Neprehliadnite tiež

Kalavská: Z ministerstva sa vrátim do nemocnice

Chcem sa vrátiť na internú kliniku, vraví ministerka zdravotníctva ANDREA KALAVSKÁ.

Ministerka zdravotníctva Andrea Kalavská.

Polícia zasahalovala u Jankovskej, zobrali jej mobil

Štátnu tajomníčku spomína aj Kočnerova komunikácia so Zsuzsovou.

Monika Jankovská.
Marian Kočner.
Poľskí záchranári v akcii.