
FOTO - BOBO BOŠKA
Americký režisér David Fincher prednedávnom povedal, že súčasný film ovládajú bossovia a právnici a manažéri sa zasa považujú za géniov. Jeho slová platia aj pre svetový hudobný priemysel, ktorý ovládajú peniaze. Ani ten náš asi nechce zostať pozadu.
Na obale nového albumu skupiny Team svieti obrazovka mobilu a na nej názov Mám na teba chuť :-). V booklete sú všetky texty zalomené do stĺpčekov vo forme esemeskovej správy bez diakritických znamienok. Ale tu sa to nekončí. Pod heslom sponzorskej kampane „Viac hudby na tvojom mobile“ môže váš mobil vyzváňať nové pesničky Teamu. Samozrejme, ak zaplatíte.
Nové cédečko tejto martinskej skupiny vyzerá ako dokonalý marketingový produkt, kampaň jedného telekomunikačného sponzora. A núka sa otázka, či hudba vznikla na popud bohatého „financmajstra“. Sponzor je mocný pán a peňazí nie je na Slovensku dostatok, ale ťažko by sme vo svete, no aj u nás hľadali príklad, pod ktorý by sa takto okato podpísali manažéri a hudobníci to s radosťou zhltli.
Team sa presadil koncom osemdesiatych rokov, v čase vymierajúcej slovenskej socpopovej scény. To však nebránilo tomu, aby vydržal úspešne fungovať aj v porevolučnom období, zatiaľ čo iným kolegom z Opusu zazvonil umieračik. Habera a spol. sa na CD Mám na teba chuť :-) vracajú k tvrdšiemu rocku, ktorý by mal zopakovať ich úspechy spred štrnástich rokov. Lenže ich miesta časom zapratali iné slovenské skupiny ako No Name alebo Gladiator. Nielen pre Team, ale aj pre iné minulé kapely je ťažké „obnoviť spojenie“, ako spieva Pavol Habera v pesničke Slovník cudzích snov, s minulosťou.
Všetkých jedenásť pesničiek vzniklo na texty Mira Juríka a krútia sa okolo lásky a túžby, starnutia - Ona a jej mama, bohatých a mocných - Tak to nie (ktorých politikov teraz máte, pán Habera, na mysli?), alebo životných paradoxov (Ruža a líška, Slovník cudzích snov). Miro Jurík určite nepatrí k starej vypísanej generácii slovenských textárov, ale je zrejmé, že bol ich pozorným žiakom.
Keby sa odovzdávali manažérske ceny, nový projekt produkčného domu Forza a vydavateľa Universal by možno za „skvelý“ nápad vyhral nejakú sošku. Hudba sa však dostala na vedľajšiu koľaj. Keď niekomu v našom okolí zazvoní mobil a nebudú to známe znelky Bacha či Vivaldiho, filmový soundtrack alebo Somársky pochod, možno sa zo zhluku anonymných tónov vykľuje nová pesnička Teamu.