Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky
JACK & SUZY WELCHOVCI RADIA

Neznámi sa uchytia sebavedomím

Sme začínajúca firma a chceme preraziť na trhy v USA a Európe. Ako máme pritiahnuť veľké firmy, aby si nás začali všímať?

(Zdroj: ILUSTRAČNE - WWW.SXC.HU)

Ram Muthian, Seattle, Washington, USA

Zmeňte si názov. Názov je podstatný na to, aby ste získali pozornosť mamutích podnikov. Veľké firmy sú väčšinou byrokratické a ich nákupné procesy sú previazané na overených dodávateľov.

Musíte im urobiť ponuku, ktorú nebudú môcť odmietnuť. Veľká firma nemá dôvod riskovať svoju povesť tým, že by vo vás uverila pre niekoľko percent.

Pozornosť si kúpite návrhom

Zároveň musíte situáciu otočiť tak, že len hlupák by neobchodoval s vami.
Príkladom je indický outsourcingový podnik Wipro. Začal fungovať v 80. rokoch, vynoril sa odnikiaľ a predral sa popri etablovaných poskytovateľoch technologických služieb k veľkým zákazníkom.

Skryť Vypnúť reklamu

Jeho štýl podnikania bol založený na tom, že ponúkal niečo nevídané. Nákupcovia, ktorí s ním spolupracovali, vo svojich firmách rýchlo vyzerali ako hrdinovia. Niet divu, že trvalo len zopár desaťročí, a Wipro sa rozrástol na svetovú firmu narábajúcu so sumou tri miliardy dolárov a zamestnávajúcu 80­tisíc ľudí.

Podobne aj konzultantská firma Bain & Co. v polovici 70. rokov povedala potenciálnym klientom: „Nemusíte nám platiť vopred veľa. Len nám zaplaťte percento z dodatočných ziskov, ktoré vám určite zaistia naše rady." Po takomto návrhu sa firme podarilo presadiť v odvetví, ktoré už bolo prepchané zavedenými zvučnými menami.

Začiatočníci sú zapálenejší

Obe firmy mali okrem toho to, čo veľa zabehnutých firiem už nemá, mali zápal.
Po prezentáciách ľudí z nových firiem si potenciálni zákazníci nehovorili: „Hmm, zaujímavé." Pýtali sa: „Videli ste, ako si tí ľudia veria a veria tomu, čo robia? Aj ja im verím."

Skryť Vypnúť reklamu

Nie je to ľahké, ale ak chcete, aby si veľkí hráči aspoň vypočuli váš návrh, vaša prezentácia ich musí omráčiť. Musí mať ohromný prínos a minimálne riziko.
Keď už budete mať nohu vo dverách, musíte ich znovu omráčiť - zápalom.

welch.jpg

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 950
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 819
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 516
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 256
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 710
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 664
  7. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 644
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 374
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 224
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 940
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 10 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún