Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Apple chce zmeniť iTunes

Spoločnosť Apple hľadá komfortnejší prístup zákazníkov k hudbe na internete.

Zákazníci spoločnosti Apple by po dohode s nahrávacími firmami mali v prehrávačoch iPod a telefónoch iPhone jednoduchý prístup k celým hudobným internetovým katalógom.Zákazníci spoločnosti Apple by po dohode s nahrávacími firmami mali v prehrávačoch iPod a telefónoch iPhone jednoduchý prístup k celým hudobným internetovým katalógom. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – AP)

LONDÝN. Americká firma Ap­ple rokuje s veľkými nahrávacími spoločnosťami o radikálnej zmene podnikateľskej stratégie hudobnej internetovej predajne iTunes.

Zákazníci by tak získali prístup k celému hudobnému katalógu iTunes za prémiový poplatok k prehrávačom iPod a telefónom iPhone. Napísal to denník Financial Times s odvolaním sa na manažérov nahrávacích firiem. Apple sa k plánu nevyjadril. S podobným modelom prišla Nokia vlani v decembri, keď uzatvorila zmluvu so spoločnosťou Universal. Hudobnému priemyslu by tento spôsob predaja mohol zvýšiť odbyt a pre Apple by nový plán znamenal vyšší dopyt po prehrávačoch a mobiloch novej generácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa zdrojov sa rokovanie Apple so spoločnosťami zaseklo na cene, ktorú by mala počítačová firma platiť za prístup do hudobných katalógov.

Nokia vraj ponúkla hudobným vydavateľom 80 dolárov na prístroj a vydavateľstvá si túto sumu podelia podľa svojho podielu piesní v telefónoch Nokia. Podľa dvoch zdrojov však Apple ponúkol len 20 dolárov na prehrávač.

Prieskum trhu ukázal, že medzi spotrebiteľmi je silný záujem o prístup k databázam piesní za jednorazový poplatok v cene prístroja alebo za mesačné predplatné.

Podľa prieskumu, by užívatelia platili buď 100 dolárov za neobmedzený prístup k databáze nahrávok za obdobie životnosti prístroja alebo mesačný poplatok sedem až osem dolárov. Mesačné predplatné by sa týkalo len mobilov iPhone, kde sa za služby platia mesačné účty.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  6. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  7. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  1. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  2. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  3. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  4. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  5. Aplikácia, kde z pohodlia domova zlikvidujete škodovú udalosť?
  6. Škola môže vyzerať aj inak!
  7. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  8. Využite dovoz tovaru do 24 hodín a zadarmo
  9. Dopad krízy na firmu zmierni strednodobý prenájom vozidla
  10. V Košickom kraji máme more aj neviditeľnú izbu: Objavte ich!
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 33 715
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 24 371
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 22 287
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 085
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 794
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 11 802
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 393
  8. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 11 197
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 528
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 509
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu