Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky
MARKETING A MÉDIÁ

Stačia grafy, na súvislostiach to nestojí

Marketing cestovného ruchu je predsa iný ako marketing cukroviniek, reklama čistiacich prostriedkov sa riadi inými pravidlami ako reklama luxusných áut a - ako zdôrazňujú politici - „predávať“ politické idey je niečo úplne iné, ako predávať, povedzme, zub

né pasty.

Každá branža sa sústreďuje sama na seba, špecializuje a zdokonaľuje sa. A treba dodať, že aj tak trocha degeneruje.

S klapkami na očiach

Marketingový manažér je zameraný len svoju kategóriu výrobkov. V rámci nej sleduje, ako sa vyvíja situácia na trhu, aké musí mať jeho výrobok produktové „fíčre“, na akých motiváciách a „benefitoch“ postaviť svoju značku, aký ohlas to bude mať u jeho „kustomerov“, či to zvýši ich retenciu a aký s tým dosiahne „market šér“. Ani sa nenazdá, a začne v týchto pojmoch aj uvažovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Keďže chce lepšie spoznať spotrebiteľské správanie, investuje do marketingového prieskumu. Pýta sa spotrebiteľov, aké vlastnosti by mal mať výrobok, aby lepšie vyhovoval ich potrebám, ktorú značku - napríklad jogurtov - považujú za najlepšiu a kde všade si všimli reklamu na daný výrobok ... a tak ďalej.

Isteže, spotrebiteľov sa možno opýtať čokoľvek - a oni vskutku na čokoľvek odpovedia. Že sa nad vlastnosťami jogurtu v živote nezamýšľali a svoju potrebu dať si na raňajky jogurt v živote neanalyzovali? Neprekáža, hlavne nech má manažér pekný stĺpcový graf, z ktorého vidí poradie vlastností. Že jogurty niektorí zákazníci vôbec nerozlišujú podľa značiek? Čo sú padnutí na hlavu? Že reklamu videlo v televízií 36 percent respondentov, hoci v televízii žiadna reklama na daný produkt nebežala? Oni azda zámerne klamú! Ale pre poriadok to do grafu dať treba.

Skryť Vypnúť reklamu

Manažér tak síce dostane stostranovú prezentáciu plnú stĺpcových a koláčových­ grafov, ale sám vie, že sú mu nanič. Zobrazujú iba izolované veličiny, zozbierané údaje bez akéhokoľvek kontextu a súvislostí.

V čom je problém

Tak ako v mnohých iných disciplínach vyžadujúcich analytické práce, aj v marketingu prevládol lineárny spôsob uvažovania. Je to presvedčenie, že všetko možno rozškatuľkovať, rozložiť na menšie a menšie časti, pričom každá z nich má svoju príčinu. Svet je v lineárnom svete kauzálny, jednorozmerný a predpovedateľný; vyznačuje sa čierno-bielym videním, všetko je v ňom „buď-alebo“.

Marketingu - vďaka vlastnej zaslepenosti - veľakrát život uniká medzi prstami.

Skryť Vypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  2. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  3. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius?
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  3. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  4. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  7. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  8. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 6 636
  2. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 6 054
  3. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 801
  4. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 5 497
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 4 929
  6. Matej Bel: bol plagiátor alebo génius? 3 250
  7. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 189
  8. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 3 166
  9. Jeden deň na Bratislavu nestačí 2 501
  10. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 2 469
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu