je na hrane.
Dôvod, pre ktorý to isté ministerstvo vybralo poradcu na výstavbu diaľnic formou verejnosúkromného partnerstva bez verejnej súťaže, je znova časová tieseň. O zákazku zhruba za 400 miliónov sa teda verejne nesúťažilo, len sa o nej rokovalo. Neverejne. V tomto prípade minister Vážny operuje uznesením vlády, ktorá stanovila prísny časový harmonogram na prípravu celej diaľničnej operácie.
Zákon o verejnom obstarávaní však časovú tieseň spája s mimoriadnymi udalosťami, akou je napríklad živelná pohroma. Výstavba diaľnic azda nie je živelnou pohromou, či je?
Zákon vraví aj to, že s časovou tiesňou nemožno argumentovať, ak si ju spôsobil verejný obstarávateľ sám. Urýchlenie výstavby diaľnic je agenda vlády. Ak nejaká časová tieseň vznikla, vznikla vďaka nej a s takou sa pri verejnom obstarávaní nemá rátať. Nedá sa teda vylúčiť, že bol porušený zákon. Minister Vážny to však vylučuje.
Pravdupovediac, iné povedať ani nemôže. My môžeme. Diaľničný boom nemá slávny začiatok.
Bude mať slávny koniec?