Ako reklamovať neúplne poskytnuté služby

Od 25. augusta do 1. septembra sme boli ubytovaní v trojhviezdičkovom hoteli Boboty v Terchovej. Z množstva ubytovania ponúkaného v regióne sme si hotel vybrali hlavne preto, že ponúkal hosťom v cene ubytovania aj bazén na plávanie. Počas nášho pobytu bol

bazén odstavený. Pri platení sme žiadali o finančné zohľadnenie toho, že sme túto doplnkovú službu nemohli využívať, ale nepochodili sme. Máme v tomto prípade nárok na zľavu?

Objednali sme si dvojlôžkovú izbu bez balkóna. Izba, ktorú nám hotel poskytol, bola veľmi malá, čo som sa snažila hneď pri príchode riešiť, ale hotel bol plne obsadený, a tak sme väčšiu izbu dostať nemohli. Podľa rozmerov bola izba vhodná skôr ako jednoposteľová. Pre dve osoby v nej bola iba jedna čalúnená stolička, druhá by sa tam už nezmestila. Premerali sme izbu, mala necelých 11 štvorcových metrov. Po návrate domov a nahliadnutí do vyhlášky a klasifikácie hotelových izieb sme zistili, že do obytnej plochy sa počíta aj predsieň. Jej rozmer odhadujem na dva štvorcové metre. Predsieň s izbou nedosiahli spolu 16 štvorcových metrov ako pre 2-posteľovú izbu uvádza klasifikácia. Máme nárok na vrátenie časti peňazí aj za to, že sme boli ubytovaní v izbe, ktorej rozmery nezodpovedali klasifikácii?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pri objednávaní ubytovania v júli nám ponúkli 10-percentnú zľavu za objednávku cez internet. Na internetovej stránke hotela bol v tom čase ponúkaný aj bonus 7 za 6 dní. Telefonicky som si overovala, či je možné využiť bonus 7 za 6, v našom prípade bol výhodnejší ako 10-percentná zľava. Pracovníčka hotela mi povedala, že je možné využiť zľavu 7 za 6. Upozornila ma, že nárok mám len na jednu zľavu, s čím som súhlasila. Pri platení mi bonus 7 za 6 odmietli poskytnúť s odôvodnením, že mailovým potvrdením ponuky na ubytovanie bola potvrdená aj zľava 10 percent, a preto ju nemôžem zmeniť na zľavu 7 za 6. Bol postup správny?M. R., Bratislava

Čitateľka si ubytovanie pre týždňový dovolenkový pobyt vyberala pre parametre a služby, ktoré na internetovej stránke hotel ponúkal.

SkryťVypnúť reklamu

Keď nefungoval bazén, mal jej prevádzkovateľ hotela hneď poskytnúť zľavu za to, že služba nefunguje v takom rozsahu, v akom ju hotel v internetovej ponuke inzeroval, alebo jej mal ponúknuť náhradnú službu. V tomto prípade má nárok na poskytnutie zľavy.

Na finančné odškodnenie má, podľa môjho názoru, čitateľka nárok aj v prípade ubytovania v hotelovej izbe, ktorá veľkosťou, ani svojím vybavením nespĺňala požiadavky uvedené v záväznej vyhláške Ministerstva hospodárstva SR. Hotel totiž čitateľke neposkytol tú kvalitu služieb, ktoré si objednala. Keď je spotrebiteľovi poskytnutá nižšia kvalita služieb, než s ním bola dohodnutá, podľa Občianskeho zákonníka má právo na zľavu z ceny.

Nesúhlas s poskytnutím 10-percentnej zľavy namiesto bonusu 7 za 6 dní mala čitateľka prejaviť ešte pred nástupom na dovolenku, hneď po prijatí mailového potvrdenia svojej objednávky, kde bola táto zľava uvedená. Zároveň mala žiadať iný bonus.

SkryťVypnúť reklamu

Jana Drgoncová Informačné a spotrebiteľské centrum Infospot, Bratislava

Vyjadrenie Jany Drgoncovej dopĺňa predstaviteľka ďalšej spotrebiteľskej organizácie.


Spotrebiteľke odporúčam bez­odkladne doporučene poslať písomnú reklamáciu na vedenie hotela a v nej presne vymenovať konkrétne nedostatky a vyčísliť náhradu škody.

Ak dostane od vedenia hotela zamietavú odpoveď, mala by si spraviť jej kópiu a podať ju ako prílohu k podnetu, ktorý zašle na príslušný inšpektorát SOI (podľa miesta svojho trvalého bydliska).

V podnete adresovanom inšpekcii by sa mala odvolať na § 7 zákona o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Zbierky zákonov, ten si všíma nekalé obchodné praktiky.

Margita Palušová Spotrebiteľská informačná agentúra, Žilina

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 380
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 8 712
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 893
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 183
  5. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 3 498
  6. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 791
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 523
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 345
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu