SME

Karloveská je preťažená, viac nevládze

Zmena dopravného režimu nevyriešila problémy na Karloveskej ulici a nábreží. Tento cestný ťah ako jediný spája viacero mestských častí a veľkých ...

Dopravní policajti v krízových chvíľach riadia križovatku na Patrónke.

FOTO – SITA

Zmena dopravného režimu nevyriešila problémy na Karloveskej ulici a nábreží. Tento cestný ťah ako jediný spája viacero mestských častí a veľkých sídlisk. Zbiehajú sa tu autá ľudí z Devína, Devínskej Novej Vsi, Dlhých dielov, Karlovej Vsi i Dúbravky, a na nábreží sa stretávajú s autami Lamačanov a ľudí prichádzajúcich z Mlynskej doliny i zo Záhoria. "V týchto dňoch sme robili merania na Karloveskej, Devínskej a Molecovej, ktoré situáciu potvrdili," povedala Eva Chudinová z magistrátu. Botanická ulica, ktorá je zberačom áut zo všetkých smerov, je už vyťažená na 120 percent a nedokáže nasávať ďalšie množstvo áut.

Po takmer roku mesto v polovici leta spojazdnilo križovatku s Devínskou. Karloveská v úseku od Molecovej po Devínsku cestu sa rozšírila. Sú tu semafory a zmenila sa stavba križovatky, pričom doprava sa spomalila. V rannej špičke premávku v smere do mesta reguluje polícia, ale kolóna sa vytvára pri odbočení na Devín.

Podľa skúseností niektorých vodičov je odbočovací pruh primalý a intervaly na prejazd prikrátke. Mesto dalo na prestavbu križovatky vyše 40 miliónov korún. Ďalších 23 miliónov stálo rozšírenie nábrežia od tunela po Nový most v smere do Karlovej Vsi a približne rovnaká suma išla vlani na rozšírenie nábrežia v opačnom smere.

Problémom sú aj duobusy, ktoré začali premávať na Dlhé diely v pondelok. Tie síce po technickej stránke dopravu nebrzdia, lebo zmena pohonu z elektrického na dieselový sa deje počas státia na zastávke, ale vozidlá ostávajú v zápche. Hoci mesto sľubovalo, že duobusy pomôžu obyvateľom Dlhých dielov, zápchy nezmizli. Podľa informácií z dopravného podniku je ešte na vyhodnotenie novej situácie s duobusmi priskoro, ale zbierajú sa podklady.

Situáciu nezlepšuje ani zmenený dopravný režim na Poliankach. Tam, kde sa kedysi dalo jednoducho odbočiť z a do Dúbravky, teraz stojí estakáda vedúca z tunela Sitina. Mnohým Dúbravčanom táto odbočka chýba, hoci je možné dostať sa do Dúbravky cez cestný most na Harmincovu, a jazdia cez Karloveskú. Niektorí Karlovešťania si zvykli zápchy obchádzať cez Mlynskú dolinu, ale nakoniec skončia v kolóne na nábreží.

Podľa mesta sú najväčším problémom Dlhé diely. „Nárast automobilovej dopravy je za posledných desať rokov v Bratislave vo všeobecnosti dvojnásobný,“ povedala Chudinová. Dlhé diely boli navrhnuté pre asi 12-tisíc obyvateľov, už dnes ich tam býva takmer 30-tisíc, čo je dvaapolnásobok. K tomu sa pridáva mimoriadny nárast automobilizmu, na čo existujúce cesty nestačia. „Asi pred dvadsiatimi rokmi bola v uzle Karloveská – Molecova plánovaná mimoúrovňová križovatka, ktorá sa z nám neznámych dôvodov nevybudovala,“ povedala Chudinová.

Riešením by mohlo byť postavenie tretieho jazdného pruhu v lokalite Karloveské rameno, ktorý by spojil Botanickú ulicu s nájazdom na Most Lafranconi. Cesta je zahrnutá do nového územného plánu a mesto sa na nej dohodlo so súkromným investorom. Podľa Chudinovej mesto rokuje s vlastníkmi pozemkov, ktoré sú na mieste plánovanej cesty.

Magistrát takisto rokuje o možnosti vytvoriť autobusový pás na Dlhých dieloch. „Nie je však možné vytvoriť ho len na Molecovej ulici, teda v spodnej časti, ale treba ho zriadiť už od obchodného strediska na Meličkovej,“ povedala Chudinová. Tu sa však teraz vo veľkom parkuje – autá vytvárajú súvislý pás a zaberajú jeden jazdný pruh.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 354
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 772
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 900
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 594
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 210
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 678
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 508
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 375
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 571
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 369
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 345
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 061
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 421
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  4. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu