Posledný februárový víkend, mesiac do odhalení prvého nakazeného na území Veľkej Británie a v čase, keď ešte ešte flirtovala s myšlienkou skupinovej imunity urobil behaviorálny tím pod správnou britskej vlády (BIT) prieskum účinnosti posterovej kampane.
Tá ľudí nabádala k tomu, aby si pravidelne umývali ruky. Na vzorke 3500 dospelých občanov Británie zistili, že kampaň mala silnejší efekt na tých, ktorí si ruky umývali pravidelne už pred jej spustením. Inými slovami, motivovala už motivovaných. Naopak menší efekt mala na ľudí, ktorí si ruky neumývali pravidelne ani pred kampaňou.
Podľa Michaela Hallswortha, jedného z členov tímu mohla byť totiž pozornosť ľudí presmerovaná k inému opatreniu - rúškam na tvár. Samotné rúška však môžu byť pri prevencii menej účinné než vymývanie rúk, najmä ak nie sú používame správne.